Oma en kinderacties

28-04-2021 13:02 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen hoor:

Ik denk ik ga even met zoon op bezoek bij oma. Mijn moeder woont in dezelfde flat als mijn zus en haar tweeling. Zus en ik hebben al 10 jaar geen contact en die kinderen hebben elkaar nog nooit gezien.

Gaat mijn moeder een autootje ophalen om mee te spelen laat ze die kinderen meekomen en gaat ze ze aan elkaar lopen voorstellen.

Terwijl ik al jaren heb aangegeven dat ik niet wil dat mijn zoon kennis maakt met mijn zus tenzij ik dat vantevoren heb besproken met mijn vrouw. Maar nee mijn moeder vond dat zomaar een goed idee want straks als ik dood ben dan valt alles uit elkaar.

Ik moet het loslaten want er energie in stoppen is totaal nutteloos maar nu ben ik even boos.
loisnvt schreef:
28-04-2021 17:31
Geloof ik helemaal, maar hé, dan krijg je ook wat!
Kus op je voorhoofd
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 17:29
Dank je

Maar aan jezelf blijven werken jaar in jaar uit is best zwaar af en toe
I know, ik loop nu zelf weer bij een psychosomatisch fysiotherapeut.
Het is een investering in mezelf denk ik dan maar, maar ik kies er ook zelf voor om contact met haar te houden. Tsja het blijft lastig.
WP, jouw bericht geeft mij flashbacks van lang geleden. Contact met zus was 0.0 en mijn moeder haalt mijn kind op voor een dagje dierentuin, wat blijkt ze gaan naar verjaardagsfeestje van neefje, kind van zus. Wat voelde ik me belazerd. Had al veel gezorgd voor dat jongetje.
Niet vergelijkbaar, maar echt wat anderen ook al zeggen, focus op jouw gezin.

Zus na 25 jaar nu in gesloten GGZ instelling. Moeder maar klagen en vragen.
Had het toen al af moeten kappen, in plaats van te slikken en te schikken. Echt 20 jaar continu gedoe, verwarring, proberen, begrijpen, brengt echt niets!!!
Verrassend neef en nichtje hebben hebben nu wel goed contact, 30+ inmiddels.
Alles sal reg kom
Doreia* schreef:
28-04-2021 15:37
Dat hoeft helemaal niet.
Daar hebben ze nu professionele opvang voor uitgevonden.
En sop, waarin je je moeder in kunt gaar laten koken.
Het was niet perse voor opvang, maar meer omdat ze zelf graag wilde. Dus dat was snel klaar, alleen op visite nog maar.
Helaas is ze nu ziek, us dat in het sop gaat laten koken is wat lastig.
het was dan ergens gek genoeg wel weer een opluchting dat ze tijdens een opname ineens weer streken kreeg.
Vooral omdat haar medebewoners er wel de humor van inzagen, ineens was het allemaal wat lichter.
Saivash schreef:
28-04-2021 13:08
Ja ik snap je. Best een rotstreek wel.
Ik vind het jammer en pijnlijk om te lezen dat ze elkaar niet kennen, maar ik neem aan dat je daar wel goede redenen voor hebt.
Het is niet aan jouw moeder om te bepalen dat ze elkaar ontmoeten en hoe dat vormgegeven moet worden.
Niet netjes dus...
Ik ken het familiedrama niet en objectief zeg ik: hoort niet. Maar subjectief hebben haar kleinkinderen natuurlijk niks te maken met het drama broer/zus. Ik kan me als moeder zijnde voorstellen hoe enorm moeilijk het is, als de twee mensen van wie je het allermeest houdt en die je notabene zelf op de wereld hebt gezet, elkaar niet kunnen luchten of zien. En dat je bloedeigen kleinkinderen elkaar niet mogen kennen. Ik vind dat op zichzelf ook best een groot beroep doen op je moeder.
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 28-04-2021 19:40
0.18% gewijzigd
Ttroeteltje schreef:
28-04-2021 13:21
Jij hebt geen idee wat de geschiedenis in deze is, als je dat wel zou weten zou dit je toetsenbord niet uitrollen.
Ik weet die achtergrond ook niet. Maar daar staat ook niks over genoemd in dit topic. Ik lees alleen dat kleinkinderen elkaar onderling niet mogen leren kennen en een oma die dat namens haar volwassen kinderen maar moet uitvoeren. Nogmaals, ik vind het niet chique, maar kan me de spagaat best goed indenken.
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 17:29
Dank je

Maar aan jezelf blijven werken jaar in jaar uit is best zwaar af en toe
Op een dag is dat paviljoen gewoon af hoor, dat moment komt sneller dan je je voor kunt stellen.
diyer schreef:
28-04-2021 19:40
Ik weet die achtergrond ook niet. Maar daar staat ook niks over genoemd in dit topic. Ik lees alleen dat kleinkinderen elkaar onderling niet mogen leren kennen en een oma die dat namens haar volwassen kinderen maar moet uitvoeren. Nogmaals, ik vind het niet chique, maar kan me de spagaat best goed indenken.
Haar zonen zijn drie en de mijne drie en een half. Die kunnen elkaar niet leren kennen zonder volwassenen. En there is no way dat ik mijn zoon bij haar alleen laat terwijl wij elkaar naar het leven staan. Deze familie heeft duidelijk gezinstherapie nodig. Zolang dat er niet is ga ik mijn zoon er niet alleen aan blootstellen
diyer schreef:
28-04-2021 19:31
Ik ken het familiedrama niet en objectief zeg ik: hoort niet. Maar subjectief hebben haar kleinkinderen natuurlijk niks te maken met het drama broer/zus. Ik kan me als moeder zijnde voorstellen hoe enorm moeilijk het is, als de twee mensen van wie je het allermeest houdt en die je notabene zelf op de wereld hebt gezet, elkaar niet kunnen luchten of zien. En dat je bloedeigen kleinkinderen elkaar niet mogen kennen. Ik vind dat op zichzelf ook best een groot beroep doen op je moeder.

Jouw aanname is dat elke moeder zo ontzettend veel van haar 'bloedeigen' kinderen houdt.
Niet elke moeder is een halve heilige.
Sommige moeders houden vooral van hun eigen ego.

En dat gejengel van 'ik heb jou op de wereld gezet'.
Houd toch op. Er zijn nog 3 miljard andere vrouwen die hem/haar op de wereld hadden kunnen zetten.
Zonder eeuwige dankbaarheid te verwachten. Zonder over de grenzen van hun kind heen te gaan. Zonder afspraken te schenden.

Er zijn steeds meer psychisch gestoorden op de wereld.
En daar zitten ook moeders tussen.

Sommige vrouwen hebben een academische graad in de kunst van het manipuleren.
Minto schreef:
28-04-2021 21:02
Jouw aanname is dat elke moeder zo ontzettend veel van haar 'bloedeigen' kinderen houdt.
Niet elke moeder is een halve heilige.
Sommige moeders houden vooral van hun eigen ego.

Houd toch op. Er zijn nog 3 miljard andere vrouwen die hem/haar op de wereld hadden kunnen zetten.
Zonder eeuwige dankbaarheid te verwachten. Zonder over de grenzen van hun kind heen te gaan. Zonder afspraken te schenden.

Er zijn steeds meer psychisch gestoorden op de wereld.
En daar zitten ook moeders tussen.

Sommige vrouwen hebben een academische graad in de kunst van het manipuleren.
Die van mij zei/zegt altijd "daar heb ik recht op, want ik ben je moeder". :steam:
(Al was je de koningin van China, nee = nee)
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Kiiroitori schreef:
28-04-2021 21:19
Die van mij zei/zegt altijd "daar heb ik recht op, want ik ben je moeder". :steam:
(Al was je de koningin van China, nee = nee)
Ik zou dan zeggen waar ik als kind recht op heb gehad.

Dan moet je geen accountant zijn haha
Dat is precies wat ik haat aan die Moederhart vrouwen, ' mijn kind mijn recht' ofzo. Kind is van zichzelf.

WP, je bent van jezelf. En je hoort zeker bij je vrouw en kind en bijna geboren baby. Dat is jouw cluppie, die zijn alles en iedereen die bij jou horen, voor nu en altijd.

Jouw moeder mag meedoen als ze zich kan gedragen. En als je niet zonder haar wil, zegt dat meer over jouw idealisme of optimisme dan over haar.

Ik hoop dat ze nooit alleen is met jouw kinderen. Ik denk zomaar dat jouw kinderen altijd voor gaan.
Misschien moet je wel net zo goed voor jezelf gaan zorgen als voor je zoon.

Ik had vroeger als kind een leuke buurman en buurvrouw waar we wel eens een bakkie gingen doen, want oma woonde aan de andere kant van het land. Hadden we een surrogaat.

Je leest altijd maar een klein stukje van het hele verhaal en natuurlijk niet van de andere kant. Maar wat geeft dat.
Ik lees een man die het goed wil doen, en zijn moeder niet in de steek wil laten, maar eigenlijk ook niet meer met haar verder kan.
Heb je al iemand die meedenkt hoe jullie contact er uit zou kunnen zien?

Ik gok ook op een koffiebar, elke keer een andere zodat ze niks kan plannen.
Veel sterkte.
Minto schreef:
28-04-2021 21:02
"Helaas wel"
"Ja daar kan ik niets aan doen"
"Ja, je wilde een kind. Die had je. Nu ben ik geen kind meer en is contact een gunst. Die gunst verdien je niet"
madamzonderm wijzigde dit bericht op 29-04-2021 19:40
5.37% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:10
Ik ben natuurlijk dolbenieuwd naar mijn neefjes en al helemaal omdat ze naast mijn moeder en zus niemand hebben, ik zou graag oom willen zijn maar dat is niet aan mij maar aan hun moeder,mijn zus uiteindelijk.

Maar jouw zus geeft toch haar kinderen mee (samen met dat autotje)? Dan was het toch aan jouw zus en die vond dit toch ok dan?

Ik snap dat jouw moeders actie over jouw grenzen ging maar is het niet goed nieuws dat zuslief blijkbaar weer iets van contact tussen haar en jouw gezin laat zijn?
Zus wist er waarschijnlijk niets van. Vul ik in.
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:02
Even stoom afblazen hoor:

Maar nee mijn moeder vond dat zomaar een goed idee want straks als ik dood ben dan valt alles uit elkaar.

Ik moet het loslaten want er energie in stoppen is totaal nutteloos maar nu ben ik even boos.

Als ze straks dood is heeft zij daar toch geen last meer van?

En “dan valt alles uit elkaar”?? Zit het nu zo lekker in elkaar dan?? (Sorry als dit botter klinkt dan het bedoeld is)

zorg voor jezelf en geniet van je gezin :lips: van een mede Rotterdammert
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Hè lieve wp, geen goede raad, daar staat al zat van, maar veel wijsheid en een dikke :hug:
calvijn1 schreef:
28-04-2021 14:40
houd toch op

Wat het kind niet kent, kan het ook niet missen
Nu niet nee, op latere leeftijd wel zoals ik schreef over mijn eigen situatie. Ik snap nooit zo goed dat kinderen de dupe moeten zijn van problemen tussen volwassenen.

Maar nogmaals als TO al vajer problemen net zijn mieder en zijn grenzen heeft gehad. En zus in dezelfse flat woont, waardoor het sowieso een risico is dat je elkaar tegen komt, spreek dan ergens anders af.
AgirlnamedSue schreef:
28-04-2021 22:28
Maar jouw zus geeft toch haar kinderen mee (samen met dat autotje)? Dan was het toch aan jouw zus en die vond dit toch ok dan?

Ik snap dat jouw moeders actie over jouw grenzen ging maar is het niet goed nieuws dat zuslief blijkbaar weer iets van contact tussen haar en jouw gezin laat zijn?
Ja

Maar dat heeft geen toekomst:
Het zijn peuters dus er moet altijd een volwassene bij. No way dat ik mijn kind achterlaat bij mijn moeder, niet eens zozeer omdat ze over mijn grenzen gaat maar mijn moeder valt letterlijk regelmatig om en loopt met een rollator dus dat vertrouw ik niet bij mijn kind. Als hij de straat op loopt is ze altijd te laat. Onderhand past ze wel op de tweeling van mijn zus.

Dan blijft alleen de optie over dat we de kinderen bij elkaar afleveren. Aangezien mijn zus en ik elkaar naar het leven staan gaat mijn zoon daar niet alleen spelen en zij heeft het goed recht hetzelfde te vinden natuurlijk.

In mijn optiek kan er alleen iets gebeuren als we normaal contact zoeken en gaan praten en ik zal dan de eerste zijn om gezinstherapie voor te stellen. We staan elkaar naar het leven maar onder die agressie zit puur en peilloos verdriet.
Er is natuurlijk ook een optie waar oma tegen de tweeling zegt 'komen jullie bij mij spelen en neem dat autootje mee'. Zus hoeft het niet eens geweten te hebben.

Ik snap helemaal dat ze niet samen spelen nu. Als ze zelfstandiger en ouder zijn kunnen ze misschien eens zelf in een speeltuin spelen. En misschien ook niet.
Maar zoals de tegeltjes al zeggen ' veel beloven weinig geven doet de gek in vreugde leven'. Ik vind hem leuker dan iets als Hoop Doet Leven.

Maar hoe romantisch is het samen spelen? Er zit altijd een rouwrandje aan en de ouders hebben moeite met elkaar.
En als de pleuris uitbreekt kan het misschien een tijdje niet.
Ik heb in relatiepijler om minder RFR zien staan.

Kun je nog steeds wel vertellen dat ze bestaan, de familie. Maar opzoeken?
Westerpaviljoen schreef:
29-04-2021 07:47
Ja

Maar dat heeft geen toekomst:
Het zijn peuters dus er moet altijd een volwassene bij. No way dat ik mijn kind achterlaat bij mijn moeder, niet eens zozeer omdat ze over mijn grenzen gaat maar mijn moeder valt letterlijk regelmatig om en loopt met een rollator dus dat vertrouw ik niet bij mijn kind. Als hij de straat op loopt is ze altijd te laat. Onderhand past ze wel op de tweeling van mijn zus.

Dan blijft alleen de optie over dat we de kinderen bij elkaar afleveren. Aangezien mijn zus en ik elkaar naar het leven staan gaat mijn zoon daar niet alleen spelen en zij heeft het goed recht hetzelfde te vinden natuurlijk.

In mijn optiek kan er alleen iets gebeuren als we normaal contact zoeken en gaan praten en ik zal dan de eerste zijn om gezinstherapie voor te stellen. We staan elkaar naar het leven maar onder die agressie zit puur en peilloos verdriet.

Volgens mij moet je dat het een stap is in de goede richting tot je laten doordringen los van dat je niet weet hoe hier een vervolg aan te geven.

Zus doet een stap naar jullie toe, en dat is positief.
Misschien is er nu een deur open naar een betere relatie (ookal zie je nu nog niet in hoe).

Laat dit even op je inwerken.. Die actie van moeders is echt secundair hieraan. Vind ik :)
AgirlnamedSue schreef:
29-04-2021 10:50
Volgens mij moet je dat het een stap is in de goede richting tot je laten doordringen los van dat je niet weet hoe hier een vervolg aan te geven.

Misschien is er nu een deur open naar een betere relatie (ookal zie je nu nog niet in hoe).

Laat dit even op je inwerken.. Die actie van moeders is echt secundair hieraan. Vind ik :)
Waar lees je dat dan? Oma heeft het misschien zonder toestemming van zus gedaan.
Ik zou niet weten waarom WP nog meer drama in zijn leven toe zou moeten laten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
AgirlnamedSue schreef:
29-04-2021 10:50

Goede stap? Ik denk dat ik je snap maar niet vanuit mijn positie vind ik t niet
diyer schreef:
28-04-2021 19:31
Daar heeft ze gewoon niets mee te maken. Want het is niet zo dat haar gevraagd wordt op alle kinderen te passen, maar ze mogen elkaar niet zien. Dus... nou... poe... poe wat een beroep.

En als ik de verhalen zo lees, denk ik niet dat de moeder van WP het meeste van haar kinderen houdt. Maar vooral van zichzelf. :facepalm:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
29-04-2021 11:09
Daar heeft ze gewoon niets mee te maken. Want het is niet zo dat haar gevraagd wordt op alle kinderen te passen, maar ze mogen elkaar niet zien. Dus... nou... poe... poe wat een beroep.

En als ik de verhalen zo lees, denk ik niet dat de moeder van WP het meeste van haar kinderen houdt. Maar vooral van zichzelf. :facepalm:
Nou zij is ook slachtoffer van een bepaalde jeugd waardoor ze half schizofreen is, stemmen hoort en anorexia heeft. Neemt niet weg dat ze mijn grenzen overheen gaat en ik meer aan mezelf ga denken.

Jullie klinken allemaal als mijn snoeiharde haptonoom:-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven