Oma en kinderacties

28-04-2021 13:02 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen hoor:

Ik denk ik ga even met zoon op bezoek bij oma. Mijn moeder woont in dezelfde flat als mijn zus en haar tweeling. Zus en ik hebben al 10 jaar geen contact en die kinderen hebben elkaar nog nooit gezien.

Gaat mijn moeder een autootje ophalen om mee te spelen laat ze die kinderen meekomen en gaat ze ze aan elkaar lopen voorstellen.

Terwijl ik al jaren heb aangegeven dat ik niet wil dat mijn zoon kennis maakt met mijn zus tenzij ik dat vantevoren heb besproken met mijn vrouw. Maar nee mijn moeder vond dat zomaar een goed idee want straks als ik dood ben dan valt alles uit elkaar.

Ik moet het loslaten want er energie in stoppen is totaal nutteloos maar nu ben ik even boos.
Merys schreef:
28-04-2021 13:17
Waarom ga je er überhaupt heen?
Wil je dat zoon leert dat over elkaars grenzen gaan normaal is?

Dit. Je kent je moeder. Ze zal altijd over jullie grenzen heen blijven gaan.
Bescherm je gezin hier tegen. Dat is oké. :redrose:
She was brave and strong and broken, all at once.
WP, wanneer kom je voor jezelf op?
Afstand houden is ook voor jezelf opkomen.
Ik zou consequenties hier aan hangen. Jij kan niet het gedrag bepalen van je moeder, maar je kan wel je eigen grenzen kei- en keihard gaan bewaken.
Dus consequentie is geen straf - maar een noodzaak omdat je wensen niet gerespecteerd worden als je het gewoon vraagt.

Hoe is het met je zoontje ? Was hij er niet erg van in de war opeens ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Led-lampje schreef:
28-04-2021 13:20
Verleden jaar was je bezig met het huis leegruimen van je moeder toch? Waarom precies in dezelfde flat als je zus?
Of is je woonplaats zo klein?
Omdat ze een symbiotische relatie hebben.
belgali schreef:
28-04-2021 13:25
Ik zou consequenties hier aan hangen. Jij kan niet het gedrag bepalen van je moeder, maar je kan wel je eigen grenzen kei- en keihard gaan bewaken.
Dus consequentie is geen straf - maar een noodzaak omdat je wensen niet gerespecteerd worden als je het gewoon vraagt.

Hoe is het met je zoontje ? Was hij er niet erg van in de war opeens ?
Niet in de war want hij zie natuurlijk wel meer kinderen op straat.

Maar ik ga voorlopig niet naar mijn moeder en als vrouwlief bevalt over drie weken is ze niet de eerste die langs mag komen.
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:25
Omdat ze een symbiotische relatie hebben.
Als je dat weet, weet je ook dat je moeder niet eens aan je wens kán voldoen om jou en haar kinderen uit elkaar te houden....
Je vraagt dus het onmogelijke van haar.
En dus moet je nu voor je eigen gezin gaan kiezen.
Ttroeteltje schreef:
28-04-2021 13:23
WP, wanneer kom je voor jezelf op?
Afstand houden is ook voor jezelf opkomen.
Kutvraag

Nou ik word vrij boos op haar maar consequenties nog niet nee

Maar iedereen in mijn familie doet aanweglopen en contact verbreken en ik wil niet zo zijn maar ze maakt het er wel naar ja
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:27
Kutvraag

Maar iedereen in mijn familie doet aanweglopen en contact verbreken en ik wil niet zo zijn maar ze maakt het er wel naar ja
Waarom doe jij jezelf zoveel geweld aan om ten koste van alles contact met haar te houden?
Doreia* schreef:
28-04-2021 13:28
Waarom doe jij jezelf zoveel geweld aan om ten koste van alles contact met haar te houden?
Ik heb haar net gebeld en gezegd dat ik voorlopig even geen contact wil omdat ze me gekwetst heeft.

Waarom...........met mijn andere zus heb ik wel redelijk contact (maar ook die is zo beschadigd als de neten door onze jeugd) maar anders heb ik ook niks meer he? Ik weet wat je wil zeggen en bedoeld.

Maar ik snap je, en ook andere dames hier: dank jullie wel, voor jullie mening. Jullie bevestigen wat in mijn onderbuik al zat.
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:26
Niet in de war want hij zie natuurlijk wel meer kinderen op straat.
dus hij is nog te klein om te beseffen dat dit (onbekende) familie was ?
dan is er gelukkig wat dat betreft niet echt schade berokkend bij hem
blijft het feit dat dit jou wel verdriet en pijn heeft gedaan
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Westerpaviljoen schreef:
Kutvraag

WP, moppie, als jij dat wel zou doen (contact verbreken), dan betekent dat niet dat je bent zoals zij. Het betekent dat jij zorgt voor jezelf en jouw gezin. Dat ze jou geen pijn meer kunnen doen én ook niet jouw vrouw of kinderen. Er is een heel groot verschil tussen weggaan om jezelf te beschermen, dan om iemand anders een rotgevoel te geven of te manipuleren. Misschien is de handeling hetzelfde (contact verbreken), maar de reden is anders en het gevolg ook. Dat maakt dat het anders is, en jij dus niet zo bent als zij. :hug:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Luister voortaan naar die onderbuik.

En niet naar je geconditioneerde, gehersenspoelde hoofd waar je moeder in woont met haar wijzende vingertje.
:hug:
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
De kinderen staan los van een ruzie tissen jou en je zus. Ik zou juist bkij zijn dat ze elkaar op deze manier toch kunnen leren kennen.
belgali schreef:
28-04-2021 13:33
dus hij is nog te klein om te beseffen dat dit (onbekende) familie was ?
dan is er gelukkig wat dat betreft niet echt schade berokkend bij hem
blijft het feit dat dit jou wel verdriet en pijn heeft gedaan
Klopt
dianaf schreef:
28-04-2021 13:35
WP, moppie, als jij dat wel zou doen (contact verbreken), dan betekent dat niet dat je bent zoals zij. Het betekent dat jij zorgt voor jezelf en jouw gezin. Dat ze jou geen pijn meer kunnen doen én ook niet jouw vrouw of kinderen. Er is een heel groot verschil tussen weggaan om jezelf te beschermen, dan om iemand anders een rotgevoel te geven of te manipuleren. Misschien is de handeling hetzelfde (contact verbreken), maar de reden is anders en het gevolg ook. Dat maakt dat het anders is, en jij dus niet zo bent als zij. :hug:
Helemaal mee eens.

Soms is het niet anders, en kan je beter je familie minder zien of helemaal niet meer zien. En kies je in het leven je eigen 'familie': de vrienden op wie je wél kunt bouwen.

Mensen die altijd maar méér energie kosten dan ze opleveren: het is gewoon niet de moeite waard om die in je leven te houden. Daar is het leven te kort voor. Richt je op mensen en bezigheden die goed voor je zijn en die energie geven.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nanouk schreef:
28-04-2021 13:40
De kinderen staan los van een ruzie tissen jou en je zus. Ik zou juist bkij zijn dat ze elkaar op deze manier toch kunnen leren kennen.
Maar nu heeft WP de kinderen ook gezien en geeft hij aan dat hij dat pijnlijk vindt, omdat het gemis van "oom zijn" daardoor nog groter wordt.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Nanouk schreef:
28-04-2021 13:40
Zou beetje vreemde situatie geven als de ouders elkaar niet kennen maar die kinderen wel die zo jong zijn.

En dan blijft het fragiel dat contact want 1 confrontatie en het is weer over. Nee die grens trek ik alvast dan kennen ze elkaar maar niet want niet weet wat niet deert.
Ik zou aanraden om dit te laten gaan en lekker te genieten van een kopje koffie in de zon met een boekje om het lost te laten. Zie het als een leermoment.

Je zoon is rond de drie toch? Die is waarschijnlijk al lang weer bezig zijn auto’s te sorteren of onderzoek doen naar de inhoud van zijn neus. No harm done.

Nog even en je kan lekker samen genieten van jullie gezin van dan 4! Focus daarop. Laat dit gaan en weet dat je vanaf nu dus dingen niet meer op deze manier aanpakt.

:hug: :daisy:
Daarbij, de opmerking van je moeder: als ik dood ben, valt alles uit elkaar.

Die beseft niet dat jij al 10 jaar geen contact hebt en het gezin al jullie hele volwassen leven uit elkaar ligt?
Doreia* schreef:
28-04-2021 13:44
Daarbij, de opmerking van je moeder: als ik dood ben, valt alles uit elkaar.

Die beseft niet dat jij al 10 jaar geen contact hebt en het gezin al jullie hele volwassen leven uit elkaar ligt?
Ik had al langer het idee dat ik sociaal-emotioneel de meest volwassene ben van de vier.

Mijn andere zus vond het vreemd dat ik alles bespreek met mijn vrouw, ook eventuele ruzies met mijn moeder, want zij bespreekt niks met haar man want ze wil hem er niet mee belasten. Ja ja. O_O
.
anoniem_400865 wijzigde dit bericht op 02-07-2021 22:44
99.52% gewijzigd
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:46
Ik had al langer het idee dat ik sociaal-emotioneel de meest volwassene ben van de vier.
Geloof dat nu gewoon ook maar.
Goed dat je hebt gebeld dat je even geen contact wil. Je moet grenzen stellen. Zij gaat er telkens overheen. Niet accepteren.
Westerpaviljoen schreef:
Kutvraag

Jij hoeft niemand te bewijzen dat jij anders bent en anders doet.
De enige in wie jij mag en moet geloven is in jezelf. Vertrouw nou eens op je buikgevoel. En ja....mannen vinden dat vaak een vies woord. Maar dat buikgevoel is de allerbeste graadmeter voor hetgeen voor jou wel of niet goed is. Zorg nou eindelijk eens goed voor jezelf, potverdikke!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven