Oma en kinderacties

28-04-2021 13:02 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even stoom afblazen hoor:

Ik denk ik ga even met zoon op bezoek bij oma. Mijn moeder woont in dezelfde flat als mijn zus en haar tweeling. Zus en ik hebben al 10 jaar geen contact en die kinderen hebben elkaar nog nooit gezien.

Gaat mijn moeder een autootje ophalen om mee te spelen laat ze die kinderen meekomen en gaat ze ze aan elkaar lopen voorstellen.

Terwijl ik al jaren heb aangegeven dat ik niet wil dat mijn zoon kennis maakt met mijn zus tenzij ik dat vantevoren heb besproken met mijn vrouw. Maar nee mijn moeder vond dat zomaar een goed idee want straks als ik dood ben dan valt alles uit elkaar.

Ik moet het loslaten want er energie in stoppen is totaal nutteloos maar nu ben ik even boos.
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:46
Ik had al langer het idee dat ik sociaal-emotioneel de meest volwassene ben van de vier.

Mijn andere zus vond het vreemd dat ik alles bespreek met mijn vrouw, ook eventuele ruzies met mijn moeder, want zij bespreekt niks met haar man want ze wil hem er niet mee belasten. Ja ja. O_O
Jij hebt een gezonde relatie. Je zus niet. Maar dat staat los van jou en je verdriet en de machteloosheid die je al jaren voelt.
Minto schreef:
28-04-2021 13:49
WP, weet je wat helpt?
Het helpt als je niet meer in de woning van je moeder afspreekt.
Haar woning is haar territorium.

Mensen denken dat ze alles kunnen flikken in hun eigen territorium.

Voortaan afspreken op neutraal terrein.
Het park.
De speeltuin verderop.
Het café of restaurant. Alleen voor koffie, niet voor een driegangenmenu. Anders heb jij net een aardappel in je mond en dan komt je zus binnenlopen.
Dat zei mijn haptonoom ook al!

En nu gaan we een garage bouwen
Weet niet hoe dik je bent met je mams maar ik zou haar niet meer hoeven zien.
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:44
Zou beetje vreemde situatie geven als de ouders elkaar niet kennen maar die kinderen wel die zo jong zijn.

En dan blijft het fragiel dat contact want 1 confrontatie en het is weer over. Nee die grens trek ik alvast dan kennen ze elkaar maar niet want niet weet wat niet deert.
Ik kijk vanuit het kind. Had mijn oma dat vroeger maar gedaan. Ik hem 3 nichtjes pas leren kennen toen er volwassen waren, jammer.

Maar als he er zelf zoveel moeite mee hebt, leg het dan of bij met zus of spreek met je moeder ergens anders af. Je moeder gaat vaker over jouw grenzen en de kans dat de kinderen incl. Zus naar buiten komen als je net bij je moeder aankomt is ook aanwezig, dan had je ze ook gezien.
Nanouk schreef:
28-04-2021 13:40
De kinderen staan los van een ruzie tissen jou en je zus. Ik zou juist bkij zijn dat ze elkaar op deze manier toch kunnen leren kennen.
houd toch op

Wat het kind niet kent, kan het ook niet missen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Westerpaviljoen schreef:
Zou beetje vreemde situatie geven als de ouders elkaar niet kennen maar die kinderen wel die zo jong zijn.

En dan blijft het fragiel dat contact want 1 confrontatie en het is weer over. Nee die grens trek ik alvast dan kennen ze elkaar maar niet want niet weet wat niet deert.
In mijn kennissenkring is dat wel degelijk een situatie.
Stel A en stel B zien elkaar niet vanwege meerdere redenen maar de kinderen leren elkaar kennen op de vaste oppasdag bij grootouders.
Hun zeggen, dat wij elkaar niet kunnen luchten of zien betekent niet dat we een neven/nichten band in de weg staan de kinderen vragen hier niet om.

Maar WP ik snap ook wat jij schrijft, wat niet weet wat niet deert, klopt. En over jouw grenzen wordt wel heen gegaan.
Ben je gegaan toen moeder met de kinderen aankwam?
Want als je daar niet op zit te wachten had ik gezegd doei ma, hier doe ik niet aan mee en weg.
Tralalalala
Nanouk schreef:
28-04-2021 14:36
Ik kijk vanuit het kind. Had mijn oma dat vroeger maar gedaan. Ik hem 3 nichtjes pas leren kennen toen er volwassen waren, jammer.

Maar als he er zelf zoveel moeite mee hebt, leg het dan of bij met zus of spreek met je moeder ergens anders af. Je moeder gaat vaker over jouw grenzen en de kans dat de kinderen incl. Zus naar buiten komen als je net bij je moeder aankomt is ook aanwezig, dan had je ze ook gezien.
Tja, ik heb leerde mijn nichtjes als wel vroeg kenne, maar ik heb er al 20 jaar geen contact mee.

WP, ja, het is familie, maar dat is familie die je maar in je schoot geworpen hebt gekregen. Of ze nu leuk zijn of niet. Vrienden en partner, dat zijn mensen die je zelf kiest, die wel bij jou passen en waar je wel leuk contact mee hebt. Die banden zijn gewoon belangrijker. De contacten die wel leuk zijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Westerpaviljoen schreef:

Dan snap ik niet dat je zo over je heen laat lopen. Je zag/hoorde toch je moeder een autootje gaan halen? Dat is dan toch al bizar?
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 13:15
Laat haar nooit alleen met hem.

Ze stond in de deuropening en riep mijn zoon en toen stonden die kids daar. Ik ga dan omwille van de kindervrede niet opeens mijn zoon keihard wegtrekken want ik wil mijn neefjes ook niet zien = als ik ze niet gezien heb is het gemis ook minder groot.
Dat laatste had ik dus wel gedaan, want nu leert ze dus dat als ze je maar verrast, ze er soort van mee wegkomt. Gewoon je kind pakken, kom schat ik bedenk me net dat ik wat vergeten ben en we nu weg moeten, zodra je die kinderen zag. En dan later je moeder uitfoeteren als zoon het niet hoort. Houdt ie niks aan over hoor, je kunt toch ook echt met een spoedje gebeld worden of de oven aan hebben laten staan?

Maar echt kut dat ze zo over je grenzen blijft gaan
Minto schreef:
28-04-2021 13:49
WP, weet je wat helpt?
Het helpt als je niet meer in de woning van je moeder afspreekt.
Haar woning is haar territorium.

Mensen denken dat ze alles kunnen flikken in hun eigen territorium.

Voortaan afspreken op neutraal terrein.
Het park.
De speeltuin verderop.
Het café of restaurant. Alleen voor koffie, niet voor een driegangenmenu. Anders heb jij net een aardappel in je mond en dan komt je zus binnenlopen.
Dit is een heel goede tip, dan kun je veel makkelijker weglopen uit de situatie...
Heb jij mijn moeder? Ik heb gelukkig niet dit specifieke isssue maar wel van die vreemde vooropgezette plannetjes.
'ik wil niet dat je bij de baby rookt'.
Nou 'hold my drink', dat bepaalt ze zelf wel even.
Nee zeggen en ondertussen zit ze de sigarettenparties al te plannen.
Nadat ik kind had opgehaald en echt het idee had dat alle doorrookte buurvrouwtjes haar naar het toilet hadden meegenomen om met zijn allen eens goed te genieten van de rook, zo stonk ze, plus de romper zat letterlijk as in.
' ja haha je kent Sonja, die greep d'r gewoon hahaa dat gezicht van jou'
Toen bij ons oppassen, met regels.
Tijdje later 'haha nou ik ga echt niet buiten staan hoor, gewoon een peukie onder de afzuigkap en je had niks door, dusseeee'.
En aan de andere kant altijd verontwaardigd omdat niemand rekening met haar houdt.
We moeten het er maar mee doen maar leuk is anders.
Surebaby schreef:
28-04-2021 15:26
Heb jij mijn moeder? Ik heb gelukkig niet dit specifieke isssue maar wel van die vreemde vooropgezette plannetjes.
Nadat ik kind had opgehaald en echt het idee had dat alle doorrookte buurvrouwtjes haar naar het toilet hadden meegenomen om met zijn allen eens goed te genieten van de rook, zo stonk ze, plus de romper zat letterlijk as in.
Tijdje later 'haha nou ik ga echt niet buiten staan hoor, gewoon een peukie onder de afzuigkap en je had niks door, dusseeee'.
En aan de andere kant altijd verontwaardigd omdat niemand rekening met haar houdt.
o_o :hug:
Had ik maar een motto.
Surebaby schreef:
28-04-2021 15:26
Dat hoeft helemaal niet.
Daar hebben ze nu professionele opvang voor uitgevonden.
En sop, waarin je je moeder in kunt gaar laten koken.
Daar hoef je het niet mee te doen hoor.
Je mag mensen die niet goed voor je zijn uit je leven bannen, ook als het je ouders zijn.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Ik weet er alles van....ouders uit je leven bannen.
Bloedband betekend niet automatisch dat je alles van ze moet pikken en dat ze je als voetveeg mogen behandelen.
WP ik lees jou pas kort hier op het forum en ben dus ook totaal niet op de hoogte van jouw voorgeschiedenis.

Mijn indruk is dat je een gevoelige man bent, maar blijkbaar ook erg beschadigd door je jeugd, pijnlijk en vooral verdrietig om te lezen!

Deze post is dus enkel gericht op hetgeen ik hier heb gelezen en ik wil je dan ook graag meegeven dat het áltijd goed is om voor jezelf te kiezen, letterlijk áltijd!

Je hebt een fijn eigen gezinnetje met een 2e kindje op komst, dat is rijkdom en je doet het goed!

Enorm sterk dat je (wederom?) je grens hebt aangegeven bij je moeder, al begrijp ik (denk ik) ook waarom je het, wanneer het je moeder aangaat, steeds opnieuw probeert!

Ik weet dat mijn post weinig toevoegt, maar ik wilde het je toch even schrijven.

Verder :hug:
Eens met wat iemand al zei, familie hoeft echt niet alleen bloed te zijn. In jou situatie zeker niet. Familie zijn de mensen die echt in je hart zitten.
WP, alleen even een dikke :hug: voor deze ingewikkelde emoties.
Ttroeteltje schreef:
28-04-2021 13:58
Jij hoeft niemand te bewijzen dat jij anders bent en anders doet.
De enige in wie jij mag en moet geloven is in jezelf. Vertrouw nou eens op je buikgevoel. En ja....mannen vinden dat vaak een vies woord. Maar dat buikgevoel is de allerbeste graadmeter voor hetgeen voor jou wel of niet goed is. Zorg nou eindelijk eens goed voor jezelf, potverdikke!
Geen vies woord

En ik ben al vrij aardig voor mezelf aan het zorgen
loisnvt schreef:
28-04-2021 16:18
WP ik lees jou pas kort hier op het forum en ben dus ook totaal niet op de hoogte van jouw voorgeschiedenis.

Mijn indruk is dat je een gevoelige man bent, maar blijkbaar ook erg beschadigd door je jeugd, pijnlijk en vooral verdrietig om te lezen!

Deze post is dus enkel gericht op hetgeen ik hier heb gelezen en ik wil je dan ook graag meegeven dat het áltijd goed is om voor jezelf te kiezen, letterlijk áltijd!

Je hebt een fijn eigen gezinnetje met een 2e kindje op komst, dat is rijkdom en je doet het goed!

Enorm sterk dat je (wederom?) je grens hebt aangegeven bij je moeder, al begrijp ik (denk ik) ook waarom je het, wanneer het je moeder aangaat, steeds opnieuw probeert!

Ik weet dat mijn post weinig toevoegt, maar ik wilde het je toch even schrijven.

Verder :hug:
Dank u

Maar ik ben ook een Feyenoorder hè haha
Maduixa schreef:
28-04-2021 16:37
WP, alleen even een dikke :hug: voor deze ingewikkelde emoties.
Smakkerd
Wp, je bent een kanjer! Ik heb zoveel respect voor hoe jij met je moeder en de situatie omgaat. En vooral met jezelf. :hug:
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 17:17

Maar ik ben ook een Feyenoorder hè haha

Boeie, laat ik nou niks met voetbal hebben, dus kun je mijn post sowieso als super neutraal beschouwen :yes:
Melisande2 schreef:
28-04-2021 17:26
Wp, je bent een kanjer! Ik heb zoveel respect voor hoe jij met je moeder en de situatie omgaat. En vooral met jezelf. :hug:
Dank je

Maar aan jezelf blijven werken jaar in jaar uit is best zwaar af en toe
Westerpaviljoen schreef:
28-04-2021 17:29
Dank je

Maar aan jezelf blijven werken jaar in jaar uit is best zwaar af en toe

Geloof ik helemaal, maar hé, dan krijg je ook wat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven