Omgangsregeling.

10-02-2012 13:10 112 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, even een vraagje.

Mijn ex is bij mij weg gegaan toen ik 34 weken zwanger was. Ben veel door hem bedreigt en er is veel politie bij geweest. Hij heeft mijn zoontje wel erkend als ongeboren vrucht.

Hij is niet bij de bevalling geweest en is 1 keer wezen kijken in het ziekenhuis. 6 weken lang niks van hem gehoord en toen heeft hij weer contact gezocht. Hij mocht van mij mijn zoontje 1 keer in de week komen bezoeken. Niet meenemen omdat hij tegen mij heeft gezegd van als ik de kans krijg ontvoer ik hem. De ene keer kwam hij elke week en dan liet hij weer een maand niks van hem horen. Dit is 4 maand zo goed gegaan tot hij mij weer begon te bedreigen. Ik was bang dat ik hier zelf aan onderdoor zou gaan en heb het contact toen verbroken.

Nu dik anderhalf jaar later krijg ik een brief in huis van de rechtbank dat mijn ex een omgangsregeling wil. Ik wil dit absoluut niet omdat mijn ex 3 jaar in een jeugdgevangenis heeft gezeten, erg agressief is en nog steeds criminele dingen doet.

Mijn zoontje weet niet eens wie zijn vader is en ik kan hem toch niet aan een vreemde meegeven?

Iemand misschien een idee hoeveel recht hij heeft op een omgangsregeling?

Alvast heel erg bedankt.
quote:tess97 schreef op 12 februari 2012 @ 11:14:

Ik heb een vriendin die ook in het schuitje zat en tijdens haar zwangerschap verlaten werd. Ze heeft geen alimentatie geeist of gekregen, de vader is in 3 jaar tijd 2x komen kijken en vroeg verder nergens meer naar en nam nooit contact op. Ik weet eigenlijk niet of hij het kind erkent heeft.

Na 4 jaar begon hij ineens met rechtzaken dat hij een bezoekregeling wilde. Hij had trouwens geen crimineel of drugsverleden. Het is een lange strijd van 5 jaar geweest maar zeer recent heeft ze eindelijk de uitspraak gekregen dat hij geen recht heeft op een omgangsregeling.

Het kind wilde zelf trouwens ook helemaal geen contact met zijn biologische vader hoor.

goh hoe zou dat nou toch kunnen?

Met dit verhaal wil ik je aangeven dat het dus wel een paar jaar kan duren maar dat er dus mensen zijn die niet crimineel zijn de omgang ook geweigerd kan worden.

Misschien geeft dit je moed voor de toekomst! Sterkte!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die hierbij de wenkbrauwen optrekt.
Ga in therapie!
Ehm, misschien een kleine aanvulling hierop. Er is wel heel even een heel klein poosje omgang geweest in zo'n omgangshuis, maar het kind raakte hier psychisch helemaal van in de knoei....... Hij begon weer in bed te plassen, had nachtmerries en vertoonde onhandelbaar gedrag. Het moest daarvoor onder behandeling van een psycholoog. Deze omgang moest van de rechter. Het kind wilde dit zelf absoluut niet en ging met enorme tegenzin heen.

Vader kwam meerdere keren niet eens opdagen in het tehuis voor een bezoek, maakte als hij er was nauwelijks contact met het kind, vroeg hem nergens naar.

De rechter heeft uiteindelijk in het belang van het kind beslist dat omgang voor het kind totaal niet goed was.

Misschien een beetje duidelijker zo?
Dat het kind in de knoop kwam kan ook komen doordat moeder zich tegen omgang verzette. De enige reden die ik hier lees is wrok omdat hij haar heeft laten zitten en aanvankelijk weinig interesse toonde voor het kind. Begrijpelijk, maar geen reden om omgang in de weg te staan.

Verder zie ik in het verhaal geen redenen om de omgang stop te zetten, wel om te zorgen dat deze goed verloopt zodat het kind weet waar het op kan rekenen. Inclusief een blije moeder na afloop. Als bij alle kinderen wier vader weinig belangstelling toont bij bezoekjes en regelmatig afzegt de omgang moet worden stopgezet, kunnen er heel wat regelingen op de schop.
Ga in therapie!
zoals je het beschrijft, zou ik je gelijk kunnen geven, maar de dingen die je noemt, kun je ook op een andere manier uitleggen en dan klinkt het al heel anders
Inderdaad. Ik zie niet dat moeder alles in het werk heeft gesteld om omgang mogelijk te maken en als ouder ben je dat wel verplicht.
Ga in therapie!
Vriend van me heeft zijn kind al tijden niet gezien.

Op zijn verjaardag kreeg hij een belletje; je mag je kind zien bij de deur, that's it.

Hij bedankte vriendelijk, zowel voor zijn eigen gemoedsrust als voor het kind zelf.

Moeder schreeuwt van de daken dat hij niet alles over heeft voor z'n kind....

Het is maar wat voor verhaal je te horen krijgt, als buitenstaander.
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
precies Pal, voor hetzelfde geldt denkt de vader er goed aan te doen om niet te veel contact te maken uit angst het kind bang te maken en nu wordt het uitgelegd alsdat hij geen contact wil
Nja ik heb de vader omgang gegund totdat hij mij zo ernstig begon te bedreigen dat ik het heb gestopt omdat ik gewoon bang voor hem werd.
quote:moedervanj schreef op 12 februari 2012 @ 20:12:

Nja ik heb de vader omgang gegund totdat hij mij zo ernstig begon te bedreigen dat ik het heb gestopt omdat ik gewoon bang voor hem werd.

Dus je hebt aangifte gedaan?

Wat is ernstige bedreiging precies?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
quote:dubiootje schreef op 12 februari 2012 @ 12:29:

Dat het kind in de knoop kwam kan ook komen doordat moeder zich tegen omgang verzette. De enige reden die ik hier lees is wrok omdat hij haar heeft laten zitten en aanvankelijk weinig interesse toonde voor het kind. Begrijpelijk, maar geen reden om omgang in de weg te staan.

Verder zie ik in het verhaal geen redenen om de omgang stop te zetten, wel om te zorgen dat deze goed verloopt zodat het kind weet waar het op kan rekenen. Inclusief een blije moeder na afloop. Als bij alle kinderen wier vader weinig belangstelling toont bij bezoekjes en regelmatig afzegt de omgang moet worden stopgezet, kunnen er heel wat regelingen op de schop.Hier ben ik het helemaal mee eens. Moeders kunnen hun kind ook negatief beinvloeden. Een kennis van mij heeft een dochter die haar vader ook niet wil leren kennen, maar zij hoort dan ook al 8 jaar alleen maar negatieve verhalen over haar vader. Tja, dan is het logisch dat kind niet wil. (even los van lakse vaders)
"Nu dik anderhalf jaar later krijg ik een brief in huis van de rechtbank dat mijn ex een omgangsregeling wil. Ik wil dit absoluut niet omdat mijn ex 3 jaar in een jeugdgevangenis heeft gezeten, erg agressief is en nog steeds criminele dingen doet.

Mijn zoontje weet niet eens wie zijn vader is en ik kan hem toch niet aan een vreemde meegeven?"

Walgelijk dit.

Ook nog zwanger raken van iemand die je nu zo beschrijft?

Wat ben jij dan voor iemand om je kind op te voeden?Sorry hoor,als jij hem zo ziet,kijk dan aub ook even naar je zelf zeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven