omgekeerde wereld

24-11-2009 16:45 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

allereerst moet ik even melden dat ik een jongen (22) ben. Ik dacht ik post hier maar, dan hoop ik dat ik wat serieuze reacties krijg.

Ik heb nu al weer eventjes een nieuwe vriendin, maar overal lees ik dat vriendinnetjes aanhankelijk, jaloers en ik weet niet wat nog meer zijn. Maar op een of andere manier vind ik zulke meisjes niet, en ik ben net diegene die het niet erg vind. Als ik een meisje ontmoet die ik echt leuk vind, dan ga ik daar ook echt voor, daar wil ik het liefst elke dag bij zijn! Ik ben bijvoorbeeld ook niet het one-night-stand/scharrel type.

Maar nu het probleem: ik heb een beetje het gevoel dat ik in een omgekeerde wereld leef. Op een of andere manier krijg ik meiden die juist een beetje afstandelijk doen. Begrijp me niet verkeerd, mijn huidige vriendin is een schat van een meid, en ik weet dat ze me leuk vind, maar ik heb het idee dat ik een beetje verwaardloosd word (jesus wat klink ik als een wijf ). Ik zie dr bovendien nog eens veel te weinig! Ik weet dat ze het druk heeft maar dit is ook neit echt leuk. Contact dat ik met haar heb (1 smsje per dag en in de avond even kort msnen/bellen) is wat mij betreft heel oppervlakkig.

En ja ik weet dat nu de standaardopmerking komt: praat met haar, maar dat heb ik al een gedaan en als ik het te vaak doen kom ik echt over als een zeikerd en dat wil ik niet.

dusss: what to do?
Je praat met haar hierover? En ze deelt je mening niet? Wil en kan niet meer tijd vrijmaken?

Dan passen jullie niet bij elkaar.

Of ben ik nu te simpel?
Iemand zoeken die hetzelfde wil in een relatie?
Kan het misschien niet zo zijn dat je teveel aan haar hangt? Je zegt dat ze het druk heeft, hoe vaak zien jullie elkaar? En wonen jullie bij elkaar in de buurt? En hoe lang kennen jullie elkaar nu?

Sorry, een hoop vragen, maar ben wel benieuwd naar het totaalplaatje.
Ik weet natuurlijk niet waar jouw vriendin het allemaal druk mee heeft en of dat echt zo is of een smoesje.

Kun je niet gewoon zeggen dat je wat vaker af wil spreken en dan de de daad bij het woord voegen door haar voor iets leuks uit te nodigen (etentje, bioscoopje, concert)?

Hoe lang zijn jullie samen?
bedankt voor de reacties!

Praten erover doe ik echt wel, ook hierover, maar het komt nergens op uit of ik kom over als een zeikwijf :P, maar ze heeft een baan en ook 1 avond opleiding (+huiswerk) en ze wilt sporten dus veel tijd heeft ze niet..

We wonen 1u van elkaar vandaan..

maar het gaat er meer om dat ik haar te weinig zie, spreek en dat het een beetje oppervlakkig allemaal is :/

oh en we zijn iets van 3 maanden samen nu
Weet je wat het is? Te aanhankelijk gedrag werkt altijd afstotend. Meestal is het inderdaad andersom, maar de reactie van de ander is altijd hetzelfde.

Ga lekker je eigen leven leiden, dan komt het goed. In ieder geval met jezelf
Tja, als het jou te oppervlakkig is verwacht jij meer van jullie relatie dan zij, denk ik zo.
Hoe oud is zij?
1 smsje per dag is inderdaad wel heel erg karig, dat kan je geen relatie noemen. Wat noemde zij als oorzaak voor haar afstandelijkheid?
Maar als ik het goed lees spreek je haar dus elke dag, wonen jullie best een eind uit elkaar en heeft zij het druk met eigenlijk hele normale dingen zoals werken en sporten. Hmm, dan vrees ik dat ik me aansluit bij de rest, inderdaad, te veel aan iemand hangen is ook niet goed. Verwacht jij niet stiekem gewoon eigenlijk dat ze al die dingen niet meer doet en alleen nog maar tijd in jou investeert? Dat lijkt mij namelijk niet een hele realistische wens.

Als je het gevoel hebt dat er te weinig diepgang in zit, dat het van jouw kant komt en dat je in het algemeen te weinig voldoening uit de relatie put (bij gebrek even aan een gepastere opmerking), dan zou ik als ik jou was bij mezelf te rade gaan of deze relatie wel goed is, en vooral of de verliefdheid wederzijds is.

Weinig is zo funest voor een relatie als volledige afhankelijkheid, en niet meer in staat zijn je eigen leven te leiden.
Ik verwacht echt niet dat ze alles laat vallen hoor! Dat kan je gewoon niet van iemand verwachten! Ik hoop gewoon op wat meer aandacht

Totale afhankelijkheid vind ik ook verschrikkelijk, en dat ben ik echt niet. Ik wil elkaar gewoon wat meer zien!

Daarom vind ik het gewoon raar dat ik altijd verhalen hoor van aanhankelijke vriendinnen, maar die tref ik nooit En dat tereijl ik juist iemand ben die zoveel mogelijk bij de ander wil zijn...

Ik wil haar echt niet kwijt, en zo makkelijk geef ik dr niet maar ik zal even goed beramen

ps: zij is 21
Nou nou, altijd, altijd, altijd.

Da's nou ook weer niet helemaal waar Chefke.
Los van dat: als jij iemand bent die zoveel mogelijk bij de ander wilt zijn en er bokkig van wordt als dat niet lukt, kan het wel eens lastig worden ja.
Misschien minder zeiken over dat je typisch een wijf bent. Staat zo dom.
Mmmmm...je lijkt erg op een ex van me. Die stelde zich ook enorm afhankelijk op, en had geen eigen leven. Geen eigen vrienden, geen hobby's of wat ook. Hij zat altijd te wachten op mij.

En dat is zo niet aantrekkelijk!
Nou ik zou het best leuk vinden een kerel die mij het liefst elke dag ziet!! Vind ik niet perse afhankelijk, bij afhankelijk gedrag komt wel meer kijken dan alleen de wens om de ander het liefst elke dag te zien en meer aandacht te krijgen dan 1 smsje per dag. Ik tref nou bijna nooit een vent die mij graag veel ziet, samen veel leuke dingen wilt doen en het leuk vind om lieve smsjes over en weer te versturen. Dus hier ook de omgekeerde wereld hoor ;) Jij treft nooit zulke vrouwen en ik nooit zulke mannen.

Maar hoe reageert ze op je als je dit aangeeft?
@Zamirah

Waarom denk jij (en de rest) dat ik geen leven heb? Ik heb mijn eigen studie, vrienden, sport en dingen te doen. Maar daarnaast heb ik ook nog andere vrije tijd waarbij ik zoveel mogelijk bij haar wil zijn.....

Bovendien ben ik echt niet aanhankelijk, ik wil haar alleen vaak zien!

@Tipzy

Tja, ze reageert een beetje dubbelzinnig. Ten eerste dat ik me aanstel en ten tweede dat ze ook dr best doet om me te zien maar ze heeft het gwn druk
Als je een vrouw was zou ik zeggen; Neem een leven, dat maakt je ook stukken leuker voor je eigen vriend.

Je bent geen vrouw dus zeg ik;

Neem een leven, dat maakt je ook stukken leuker voor je eigen vriendin.
@Madhe

Oke, neem ik een leven, neem jij een cursus begrijpend lezen? Ik zeg net dat ik al genoeg dingen te doen heb, alleen wat vaker elkaar zien zou fijn zijn.
quote:chef schreef op 25 november 2009 @ 09:51:

@Madhe

Oke, neem ik een leven, neem jij een cursus begrijpend lezen? Ik zeg net dat ik al genoeg dingen te doen heb, alleen wat vaker elkaar zien zou fijn zijn.Met alle respect hoor, maar de plakkerigheid straalt toch van je meeste posts af. Neem wat afstand van haar, anders duw je haar alleen maar verder weg.
Nou het is gebeurt

Zij had het veel te druk met haar eigen leven en kon verder geen tijd vrij maken voor mij, dus heb ik vanaf heden geen vriendin meer
Sneu voor je, maar ik denk dat je er maar blij om moet zijn.

Er komt vast wel iemand die dezelfde verwachtingen van een relatie heeft.
Oei,

Dat vind ik ellendig voor je Chef.

Hou je taai he
Komt goed ;) Bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven