onbeschoft toch?

24-12-2014 19:22 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een vriend uitgenodigd om op kerstavond te komen eten. Menuutje voorbereid, spullen in huis. Belt hij vanmorgen man op dat hij niet wist hoelaat hij kwam, vond ik al raar maar ok ze zouden nog bellen. Sta ik te koken, belt hij op, hij komt niet want heeft geen zin om met het ov te komen?? Hij wilde opgehaald worden, aangezien hij al 2x opgehaald en terug gebracht is deze week en man ziek is, begonnen we daar niet aan. Laat ie me gewoon zitten met al dat eten! Wat zouden jullie hiermee doen? Het is iemand die hij het meubilair is gaan horen zeg maar..
Zoals hier al werd gezegd, jullie hebben hem de afgelopen jaren een vinger gegeven, hij heeft inmiddels de hele hand en ook al een stukje onderarm.

Hij is langzaam meer en meer in jullie leven gekomen en vooral gebleven. Toen ik het eerste deel las kreeg ik de indruk dat het ging om een wat wereldvreemde, eenzame oude man. Een oom ofzo van een van jullie. Totdat het dus om een student ging. Die verdient gewoon een schop onder zijn hol. Gaat maar eens schoon schip proberen te maken met zijn verslaving en afstuderen.

Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar: jullie doen zoveel voor hem, en dan is hij zo ondankbaar op notabene kerstavond. Hij moest zich echt schamen om zulke goede, lieve vrienden als jullie zo schandalig te behandelen.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Wanneer hij lekker eten op kerstavond afslaat is het toch duidelijk? Nooit meer in huis halen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Beetjegek, onbeschoft vind ik zijn gedrag, dat ten eerste. Ten tweede, hij komt nu niet, eet lekker zoals jullie normaal ook zouden doen. Geef niet meer als reactie 'oke, jij ook eet smakelijk straks'. Al snap ik dat je het liefste hem zijn vet geeft over deze actie, laat je niet kennen verder. Ik zou iemand dan verder in zijn sop laten gaarkoken. Aardig? Nee, maar heb dan op zo'n moment ook niet echt de behoefte om daar een halszaak van te maken. Dan niet hoor. Hij kiest er zelf voor om de boel af te blazen.
wij slapen nooit.
quote:bollinger schreef op 24 december 2014 @ 19:50:

Hmz, een verslaafde kun je beter uit je huiselijke situatie weren.Nou ja hij is verslaafd aan blowen. En hij is helemaal geen blowtype voordat jullie een sjofel ventje voor je zien gewoon een nette jongeman. Hij wil wel stoppen maar het lukt hem niet. Dus wij laten hem gewoon, als hij niet wil stoppen lukt het hem toch niet.
quote:soetkees schreef op 24 december 2014 @ 19:51:

Zoals hier al werd gezegd, jullie hebben hem de afgelopen jaren een vinger gegeven, hij heeft inmiddels de hele hand en ook al een stukje onderarm.

Hij is langzaam meer en meer in jullie leven gekomen en vooral gebleven. Toen ik het eerste deel las kreeg ik de indruk dat het ging om een wat wereldvreemde, eenzame oude man. Een oom ofzo van een van jullie. Totdat het dus om een student ging. Die verdient gewoon een schop onder zijn hol. Gaat maar eens schoon schip proberen te maken met zijn verslaving en afstuderen.

Ik vind het werkelijk onvoorstelbaar: jullie doen zoveel voor hem, en dan is hij zo ondankbaar op notabene kerstavond. Hij moest zich echt schamen om zulke goede, lieve vrienden als jullie zo schandalig te behandelen.Zo denk ik er ook over, hij mag in zijn handjes klappen met ons al zeg ik het zelf! Nou ja zijn verlies zeg ik maar. Ik probeer het maar los te laten.
quote:iceteapeach schreef op 24 december 2014 @ 19:53:

Beetjegek, onbeschoft vind ik zijn gedrag, dat ten eerste. Ten tweede, hij komt nu niet, eet lekker zoals jullie normaal ook zouden doen. Geef niet meer als reactie 'oke, jij ook eet smakelijk straks'. Al snap ik dat je het liefste hem zijn vet geeft over deze actie, laat je niet kennen verder. Ik zou iemand dan verder in zijn sop laten gaarkoken. Aardig? Nee, maar heb dan op zo'n moment ook niet echt de behoefte om daar een halszaak van te maken. Dan niet hoor. Hij kiest er zelf voor om de boel af te blazen.Van mij hoort hij niks meer. Ik hou de eer aan mezelf.
quote:Fame schreef op 24 december 2014 @ 19:52:

Wanneer hij lekker eten op kerstavond afslaat is het toch duidelijk? Nooit meer in huis halen.Hij heeft zo vaak lekker gegeten hier dat hij dit wel kon skippen denk
quote:beetjegek schreef op 24 december 2014 @ 19:53:

[...]

Nou ja hij is verslaafd aan blowen. En hij is helemaal geen blowtype voordat jullie een sjofel ventje voor je zien gewoon een nette jongeman. Hij wil wel stoppen maar het lukt hem niet. Dus wij laten hem gewoon, als hij niet wil stoppen lukt het hem toch niet.Een nette jongen met een teruglopend besef voor realiteit. Wil niet stoken maar ik zou het effect van het blowen niet onderschatten.
Nou, die vriendschap zou voor mij wel klaar zijn nu. Ik houd niet van dat soort profiteurs!

Ik heb zelf ook eens zoiets meegemaakt met iemand met zo'n waardeloze instelling. Op een gegeven moment was er hier in de stad een festival. Ze zou ook komen, ze woont zelf 7 km verder in een andere stad. Ze vroeg toen vrij brutaal of ik haar op kwam halen en dat zag ik niet zitten, dus ik zei nee. Vlak daarna belde ze af met de smoes dat ze hoofdpijn had. Toen had ik het helemaal met haar gehad en besloot geen contact meer met haar op te nemen om te zien of zij dan iets van zich zou laten horen. We zijn een jaar of 10 verder en ik wacht nog Blij toe dat ik nooit meer iets van haar heb gehoord, zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
quote:bollinger schreef op 24 december 2014 @ 19:58:

[...]

Een nette jongen met een teruglopend besef voor realiteit. Wil niet stoken maar ik zou het effect van het blowen niet onderschatten.ik weet dat ook wel, maar hij wil niet luisteren naar ons, we maken ons ook regelmatig zorgen om hem. Maar wat moeten we dan? Hem dwingen te stoppen lukt niet uiteraard, dan maar gedoogen en hem proberen bij te staan in moeilijke tijden, maar ga je dan niet als idioot gedragen..
Hoe heeft die student van 30 nog recht op een OV?

Ik meen me te herinneren trouwens dat dat ding niet geldig was met de kerstdagen, wilde hij daarom misschien gehaald worden?

Verder vind ik hem overkomen als een behoorlijk verwend klein kind. Zelfs als ik ga klussen bij een vriendin verwacht ik niet dat ze me haalt of brengt. Ik kom gewoon zelf en ik vind het superlief als ze me terug wil brengen, maar dat is geen must, absoluut niet!

Ik zou hem even een poosje op de negeer-stand zetten. En voor jou zou ik nu even een foute kerstfilm oid opzetten, en met een grote beker thee en een schaal kerstkransjes op de bank gaan zitten. Die koekepeer kookt maar lekker zijn eigen kerstdiner, en liefst zichzelf ook even...
Ik snap overigens wel dat je teleurgesteld bent. Niet alleen omdat hij je zo laat zitten vanavond, en ook niet omdat je nu met een partij eten over zit, maar vooral het feit dat hij gewoon onterecht verongelijkt naar jullie doet. Dat past echt niet, en dat bijt nog eens extra naast het onbehoorlijke en ondankbare gedrag dat hij sowieso heeft vertoond. Hij zit fout, en het lijkt er nu op dat hij gewoon vindt dat jullie hartstikke fout zijn.

Nou, echt niet hoor.

Jullie zijn liefhebbende, warme vrienden om te hebben.
quote:chocotime schreef op 24 december 2014 @ 19:58:

Nou, die vriendschap zou voor mij wel klaar zijn nu. Ik houd niet van dat soort profiteurs!

Ik heb zelf ook eens zoiets meegemaakt met iemand met zo'n waardeloze instelling. Op een gegeven moment was er hier in de stad een festival. Ze zou ook komen, ze woont zelf 7 km verder in een andere stad. Ze vroeg toen vrij brutaal of ik haar op kwam halen en dat zag ik niet zitten, dus ik zei nee. Vlak daarna belde ze af met de smoes dat ze hoofdpijn had. Toen had ik het helemaal met haar gehad en besloot geen contact meer met haar op te nemen om te zien of zij dan iets van zich zou laten horen. We zijn een jaar of 10 verder en ik wacht nog Blij toe dat ik nooit meer iets van haar heb gehoord, zulke mensen ben ik liever kwijt dan rijk.Man ik en zijn nogal vergevingsgezind in deze...Hij is nl ook wel attent geweest ooit, op verjaardagen wel een cadeautje enzo, hij kan ook wèl aardig en leuk doen, we dumpen hem niet zomaar bij het grofvuil.
hij hoort bij het meubilair?

Ik denk dat hij het anders ziet:

Net als al die verhaaltjes over katten waarin de kat de baas naar zijn hand zet (en veel kattenbazen trappen daarin, ik ook) zet hij jullie naar zijn hand.

En zoals de kat in het verhaal dat als normaal ziet, doet hij dat ook. Hij is gewoon van zijn ouders naar jullie overgestapt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Voor nu: zijn verlies. Niet meer aan denken en proberen de avond zo leuk mogelijk maken.

Voor later: hij is gewend van alles van jullie te krijgen. Nu ben je gepikeerd (en terecht), maar dat patroon bestaat al langer denk ik zo. Is het de bedoeling dat hij nu 'boete doet' en gaat het dan weer op oude voet verder? Of is het klaar met de gunsten uit medelijden? Want dan is het wel verstandig om met elkaar op één lijn te zitten (je man en jij) en te bedenken hoe je dat nieuws gaat brengen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:blueeyes*3 schreef op 24 december 2014 @ 20:01:

Hoe heeft die student van 30 nog recht op een OV?

Ik meen me te herinneren trouwens dat dat ding niet geldig was met de kerstdagen, wilde hij daarom misschien gehaald worden?

Verder vind ik hem overkomen als een behoorlijk verwend klein kind. Zelfs als ik ga klussen bij een vriendin verwacht ik niet dat ze me haalt of brengt. Ik kom gewoon zelf en ik vind het superlief als ze me terug wil brengen, maar dat is geen must, absoluut niet!

Ik zou hem even een poosje op de negeer-stand zetten. En voor jou zou ik nu even een foute kerstfilm oid opzetten, en met een grote beker thee en een schaal kerstkransjes op de bank gaan zitten. Die koekepeer kookt maar lekker zijn eigen kerstdiner, en liefst zichzelf ook even...

Ik geloof dat het nu wel afloopt idd met dat ov. Maar dan had hij dat anders kunnen brengen dan " geen zin " wat geen zin? Je was eerst rete enthousiast!

Ik ga straks naar Robbert kijken met thee en morgen met de kinderen cadeautjes uitpakken. Geen koekepeer voor nodig.
quote:beetjegek schreef op 24 december 2014 @ 20:00:

[...]

ik weet dat ook wel, maar hij wil niet luisteren naar ons, we maken ons ook regelmatig zorgen om hem. Maar wat moeten we dan? Hem dwingen te stoppen lukt niet uiteraard, dan maar gedoogen en hem proberen bij te staan in moeilijke tijden, maar ga je dan niet als idioot gedragen..Ja, lullig voor jullie. Persoonlijk zou ik de vriendschap dood laten bloeden, je krijgt er op deze manier steeds meer ergernis van. Aan hem de keuze, zich sociaal gedragen, of niet. Hoeven jullie je niet schuldig over te voelen.
quote:beetjegek schreef op 24 december 2014 @ 20:02:

[...]

Man ik en zijn nogal vergevingsgezind in deze...Hij is nl ook wel attent geweest ooit, op verjaardagen wel een cadeautje enzo, hij kan ook wèl aardig en leuk doen, we dumpen hem niet zomaar bij het grofvuil.Dumpen bij het groot vuil is ook wel een grote stap. Maar ik zou hem niet meer laten douchen, geen auto uitlenen en ook de bezoekjes aan jullie minderen. Je kan bijv. ook in de stad afspreken en wat gaan drinken. Of jullie gaan naar hem toe, nemen wat mee (koekjes bij de koffie, goeie fles wijn etc) en dan kun je zelf opstappen als je wilt. Dan zit hij ook niet meer te plakken in jullie huis.

[...]

Man ik en zijn nogal vergevingsgezind in deze...Hij is nl ook wel attent geweest ooit, op verjaardagen wel een cadeautje enzo, hij kan ook wèl aardig en leuk doen, we dumpen hem niet zomaar bij het grofvuil.Dat klinkt alsof ik die persoon ook zomaar dumpte, maar dat is niet zo hoor. Dit was de druppel die de emmer deed overlopen na een aantal jaren met ergernissen! Soms is de grens gewoon bereikt en dan kun je beter voor jezelf kiezen.
Hoe erg het ook is, chocola helpt!
quote:nlies schreef op 24 december 2014 @ 20:03:

hij hoort bij het meubilair?

Ik denk dat hij het anders ziet:

Net als al die verhaaltjes over katten waarin de kat de baas naar zijn hand zet (en veel kattenbazen trappen daarin, ik ook) zet hij jullie naar zijn hand.

En zoals de kat in het verhaal dat als normaal ziet, doet hij dat ook. Hij is gewoon van zijn ouders naar jullie overgestaptJa je hebt gelijk, maar wij zagen dat als eigengereidheid van hem. Alleen dit is echt te gek. Nou die kat gaat maar ergens anders asiel aanvragen.

[...]

Man ik en zijn nogal vergevingsgezind in deze...Hij is nl ook wel attent geweest ooit, op verjaardagen wel een cadeautje enzo, hij kan ook wèl aardig en leuk doen, we dumpen hem niet zomaar bij het grofvuil.Heuh????
quote:soetkees schreef op 24 december 2014 @ 20:06:

[...]

Dumpen bij het groot vuil is ook wel een grote stap. Maar ik zou hem niet meer laten douchen, geen auto uitlenen en ook de bezoekjes aan jullie minderen. Je kan bijv. ook in de stad afspreken en wat gaan drinken. Of jullie gaan naar hem toe, nemen wat mee (koekjes bij de koffie, goeie fles wijn etc) en dan kun je zelf opstappen als je wilt. Dan zit hij ook niet meer te plakken in jullie huis.Ik geloof dat man het ook zat is. Voorlopig is hij niet meer welkom.
quote:beetjegek schreef op 24 december 2014 @ 20:00:

[...]

ik weet dat ook wel, maar hij wil niet luisteren naar ons, we maken ons ook regelmatig zorgen om hem. Maar wat moeten we dan? Hem dwingen te stoppen lukt niet uiteraard, dan maar gedoogen en hem proberen bij te staan in moeilijke tijden, maar ga je dan niet als idioot gedragen..

Hij is de enige die zelf kan proberen te stoppen.

En bijstaan in moeilijke tijden: juist door hem te blijven pamperen - wat ik dan wel begrijp omdat het een vriend van jullie is - gaat hem niet helpen en zeker niet motiveren om zijn eigen gedrag eens onder de loep te nemen en een stukje verantwoordelijkheid te nemen.
quote:soetkees schreef op 24 december 2014 @ 20:01:

Ik snap overigens wel dat je teleurgesteld bent. Niet alleen omdat hij je zo laat zitten vanavond, en ook niet omdat je nu met een partij eten over zit, maar vooral het feit dat hij gewoon onterecht verongelijkt naar jullie doet. Dat past echt niet, en dat bijt nog eens extra naast het onbehoorlijke en ondankbare gedrag dat hij sowieso heeft vertoond. Hij zit fout, en het lijkt er nu op dat hij gewoon vindt dat jullie hartstikke fout zijn.

Nou, echt niet hoor.

Jullie zijn liefhebbende, warme vrienden om te hebben.Dank je. Dat dacht ik dus ook. Gelukkig hebben we ook vrienden die hetzelfde zijn als wij, maar dan in evenwicht.
quote:theamuts schreef op 24 december 2014 @ 20:07:

[...]

Heuh????Heuh? Hoe bedoel je

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven