Oneerlijke gemene oma

02-08-2016 12:04 588 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft tijdens een bbq tegen mijn zoon en dochter beloofd het studiegeld van hun eerste studiejaar te betalen. Dit heeft ze gedaan bij mijn zoon. Nu een paar jaar later gaat mijn dochter studeren en wil ze niet meer betalen. De reden die ze aangaf was dat ze niet belde om te bedanken voor een verjaardagskaart van haar, maar dat heeft mijn zoon ook nooit gedaan. en omdat ze nu hbo gaat doen ipv een universitaire studie. Ik ben zo vreselijk kwaat op haar. als ik haar wil bellen gooit ze gewoon de hoorn op de haak. Ben met mijn dochter bij haar geweest maar ze zat gewoon verwaand in haar stoel en zei glashard dat ze niet ging betalen. Wat moet ik hiermee?

Seetje
lolapaloeza; Ja stom he.... ik blijf hopen op wat goeds in mijn moeder.... stom....
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 17:24:

lolapaloeza; Ja stom he.... ik blijf hopen op wat goeds in mijn moeder.... stom....

Ik herken het wel.

En ik moet eerlijk bekennen dat mijn kinderen er hier ook niet helemaal buiten zijn gebleven en collectief vinden dat oma gek is. Tja ik ga dat niet ontkennen.

Neem jezelf en je gezin in bescherming.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ja, het is nu helemaal klaar. Ik heb geen moeder meer.
Wanneer hoeft het niet meer voor jou? Want op een gegeven moment ben je geen slachtoffer meer, maar gewoon berantwoordelijk voor jezelf.

Jouw moeder is gif in je leven en dat is triest. Dat veranderen gaat niet, dus zal je wat anders moeten.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 17:35:

Ja, het is nu helemaal klaar. Ik heb geen moeder meer.Je hebt er wel eentje, maar eentje die schadelijk is geweest. Ik hoop voor je dat je haar tot je verleden kan laten en doorkan met je toekomst. Je bent veel te jong om ook de rest te laten verpesten. Sterkte
quote:rechthoek schreef op 02 augustus 2016 @ 17:46:

Wanneer hoeft het niet meer voor jou? Want op een gegeven moment ben je geen slachtoffer meer, maar gewoon berantwoordelijk voor jezelf.

Jouw moeder is gif in je leven en dat is triest. Dat veranderen gaat niet, dus zal je wat anders moeten.Mosterd.
Het zonde dat je haar zo lang een rol hebt laten spelen in je leven. Ik heb zelf een slechte relatie met mijn oudste broer en ik heb al lang geleden besloten dat ik niets meer met hem te maken wil hebben. Ik kreeg alleen maar zwarte, negatieve energie van hem. Het mooie is dat nu ook andere familieleden langzaam door beginnen te krijgen hoe hij in elkaar steekt en dat steeds meer mensen hem laten vallen. Maar ik begrijp dat het met je moeder een andere band is dan met je broer. Hoe dan ook, het beste is om boven haar negativiteit te blijven staan.
quote:Amaqanda schreef op 02 augustus 2016 @ 15:52:

[...]

Nou ja, als ik tegen mijn kind zeg dat niet oma maar ik de studie betaal, omdat ik vind dat ik dat als ouder hoor te betalen zal kind vast niet gaan klagen.

Ook bijzonder dat je je moeder niet inlicht over het feit dat ze niks meer te zeggen heeft over het geld wanneer dochter 18+ is.

Ik heb overigens niks tegen grootouders die het 1 of ander betalen voor hun kleinkinderen, maar wel in overleg met ouders, ook als het kind al 18+ is.

Maar dat is nou net het punt. Jij hebt er dan niks meer mee te maken. Wat jouw (schoon)ouders doen voor jouw kinderen gaat buiten jou om. Net zoals je kinderen zonder jouw medeweten of toestemming een tattoo kunnen laten zetten. Ze mogen stemmen, hun rijbewijs halen en schulden maken, op zichzelf wonen, contracten afsluiten en hun eigen verzekeringen (en belastingen) regelen.

Dat jij vindt dat dat in overleg moet is pech voor jou.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:44:

Ik heb het geld voor zoon ook niet aangenomen. het is beloofd aan zoon en betaald aan zoon...

Dus als er iets voor je betaald word neem je geen geld aan.. eh juist ja.

Want jij beweerd dat je zonder oma/ma de studies zelf had betaald. Dat geld voor zoon scheelt jou dus in je portemonnee
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 13:46:

IK HEB HET GELD NIET AANGENOMEN...... DAT HEB JE WEL

Als jij gaat schreeuwen kan ik dat ook natuurlijk.
quote:Ceylon schreef op 02 augustus 2016 @ 17:52:

[...]

Maar dat is nou net het punt. Jij hebt er dan niks meer mee te maken. Wat jouw (schoon)ouders doen voor jouw kinderen gaat buiten jou om. Net zoals je kinderen zonder jouw medeweten of toestemming een tattoo kunnen laten zetten. Ze mogen stemmen, hun rijbewijs halen en schulden maken, op zichzelf wonen, contracten afsluiten en hun eigen verzekeringen (en belastingen) regelen.

Dat jij vindt dat dat in overleg moet is pech voor jou.Ik denk dat iedere ouder ingrijpt als hun net 18 jaar geworden dochter overladen wordt met geld en cadeaus door een man die bekend staat als loverboy. Zo zwart wit is het niet. Een oma die met bijbedoelingen geld geeft is ook niet goed voor een 18-jarige en daar mag je als ouders best voorzichtig mee zijn en je kind beschermen.
quote:nerdopviva schreef op 02 augustus 2016 @ 17:54:

[...]

Ik denk dat iedere ouder ingrijpt als hun net 18 jaar geworden dochter overladen wordt met geld en cadeaus door een man die bekend staat als loverboy. Zo zwart wit is het niet. Een oma die met bijbedoelingen geld geeft is ook niet goed voor een 18-jarige en daar mag je als ouders best voorzichtig mee zijn en je kind beschermen.Daar ben ik het weer mee eens. Dat is een ouders plicht en hoort bij de zorgtaak. Echter afdwingen is juridisch niet meer mogelijk.
quote:JustcallmeTuT schreef op 02 augustus 2016 @ 14:15:

Oma bepaald Mams van. Zij bepaald dat kleinzoon wel geld krijgt en kleindochter niet vanwege kulredenen. Natuurlijk weet oma, haar dochter kennende, dat to op de kast zit.

Leuk toch, sommige mensen kicken daarop maar vergeten even dat er andere mensen in meegesleurd worden.En misschien is het zo. Oma probeert contact te houden met familie van zeer moeilijke dochter. Bied aan om studie te betalen. Na meerder malen overal buiten gehouden te zijn (uitreiking verjaardagen etc) besluit oma dat ze meer is dan een pinautomaat en wil niet meer betalen.
Ik neem aan dat als mijn kind geld van oma krijgt met de voorwaarde dat kind dag en nacht bereikbaar voor haar is, of maandelijks met haar uit eten gaat oid dat kind zelf zegt of hij het daarmee eens is of niet.

We hebben het over een 18+ kind. Een kind wat mag stemmen, meerderjarig is.

Een oma die met bijbedoelingen geld geeft is ook niet goed voor een 18-jarige.

quote:nina1966 schreef op 02 augustus 2016 @ 18:04:

[...]

En misschien is het zo. Oma probeert contact te houden met familie van zeer moeilijke dochter. Bied aan om studie te betalen. Na meerder malen overal buiten gehouden te zijn (uitreiking verjaardagen etc) besluit oma dat ze meer is dan een pinautomaat en wil niet meer betalen.

Ik ben ook de zeeeeeer moeilijke dochter maar weet gelukkig dat mijn moeder haar kleinkind, het kind van mij, daar niet op aan kijkt.

Wat tussen mij en mijn moeder is blijft tussen ons. Het is oneerlijk om daar kleinkind in te betrekken.

En mijn moeder is bij niemand op de diplomauitreiking geweest, niet bij 2e huwelijken etc.

Moeders zijn niet heilig ook al denken velen van wel.
Het moet van 2 kanten komen. Een relatie is geven én nemen en dat geldt ook voor moeders, oma's.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 17:23:

wriemeltje; Ik heb haar geconfronteerd met de dingen die in mijn jeugd zijn gebeurd en waar ik tot op heden last van heb. het heeft mijn persoonlijkheid veranderd en er voor gezorgd dat ik arbeidsongeschikt ben. maar zij had geen trek in beschuldigingen dus hoeft het niet meer voor haar.

Sorry hoor maar ik vind dit zo'n vreselijke onzin. Al zou je moeder een gigantische narcist zijn (wat ik betwijfel trouwens) dan nog hoef je daar echt niet arbeidsongeschikt van te zijn. Tis wel lekker makkelijk natuurlijk niet hoeven werken en dan de studie van de kinderen maar door oma te laten betalen.

Hoe wil je de bewering dat jij alles anders wel betaald zou hebben voor je kinderen waarmaken met een minimum inkomen?
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 17:23:

wriemeltje; Ik heb haar geconfronteerd met de dingen die in mijn jeugd zijn gebeurd en waar ik tot op heden last van heb. het heeft mijn persoonlijkheid veranderd en er voor gezorgd dat ik arbeidsongeschikt ben. maar zij had geen trek in beschuldigingen dus hoeft het niet meer voor haar.

Iets zegt me dat je dit op dezelfde manier hebt gedaan als je nu samen met dochter het geld bent komen halen bij haar. De manier hoe je je hier ook opstelt, hoe je schrijft, zo heel defensief, is dat ook de opstelling naar je moeder toe? Want daar valt nog best veel aan bij te spijkeren om het zo maar eens te noemen.

Feitelijk doe je hetzelfde als waarvan je oma beticht, bedenk ik me zo: oma zou jou een hak willen zetten over de rug van je dochter. Maar jij haalt je grief door oma te verplichten zich aan haar belofte te houden over diezelfde rug van je dochter. Jullie vechten nu oude vetes uit over haar rug, jij net zo goed als zij. Stop deze loopgraven oorlog, in het belang van je kinderen.
quote:JustcallmeTuT schreef op 02 augustus 2016 @ 18:08:

[...]

Ik ben ook de zeeeeeer moeilijke dochter maar weet gelukkig dat mijn moeder haar kleinkind, het kind van mij, daar niet op aan kijkt.

Wat tussen mij en mijn moeder is blijft tussen ons. Het is oneerlijk om daar kleinkind in te betrekken.

En mijn moeder is bij niemand op de diplomauitreiking geweest, niet bij 2e huwelijken etc.

Moeders zijn niet heilig ook al denken velen van wel.En ga jij vragen om geld bij jouw moeder?
Ik bedank nooit iemand voor een kaart, oei ben ik nu slecht opgevoed?
quote:JustcallmeTuT schreef op 02 augustus 2016 @ 18:06:

Ik neem aan dat als mijn kind geld van oma krijgt met de voorwaarde dat kind dag en nacht bereikbaar voor haar is, of maandelijks met haar uit eten gaat oid dat kind zelf zegt of hij het daarmee eens is of niet.

We hebben het over een 18+ kind. Een kind wat mag stemmen, meerderjarig is.

Een oma die met bijbedoelingen geld geeft is ook niet goed voor een 18-jarige.

Ik denk zomaar dat oma niet de voorwaarden erbij vertelt als ze het geld geeft.
quote:nina1966 schreef op 02 augustus 2016 @ 18:12:

[...]

En ga jij vragen om geld bij jouw moeder?Nee en daar gaat het to ook niet om. heb jij het topic goed gelezen?
quote:nerdopviva schreef op 02 augustus 2016 @ 18:17:

[...]

Ik denk zomaar dat oma niet de voorwaarden erbij vertelt als ze het geld geeft.

Dit was net de zin die jij schreef in een eerdere reactie en daar reageer ik op.

Als oma geld geeft aan kleinkinderen moet dat voor alle kleinkinderen gelijk zijn en met dezelfde voorwaarden of helemaal geen.
quote:nina1966 schreef op 02 augustus 2016 @ 17:54:

[...]

DAT HEB JE WEL

Als jij gaat schreeuwen kan ik dat ook natuurlijk.Was voor kleinkind dus nee, to heeft dat geld niet aangenomen. TO had er niks mee te maken want dat was iets tussen kleinzoon en oma.
Ik ben arbeidsongeschikt en heb een uitkering. maar mijn man heeft wel gewoon een goed inkomen, dus ja, wij betalen het geld en het studiegeld is niet het enige er komt nog heel veel bij. Ook onze zoon steunen wij financieel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven