Oneerlijke gemene oma

02-08-2016 12:04 588 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft tijdens een bbq tegen mijn zoon en dochter beloofd het studiegeld van hun eerste studiejaar te betalen. Dit heeft ze gedaan bij mijn zoon. Nu een paar jaar later gaat mijn dochter studeren en wil ze niet meer betalen. De reden die ze aangaf was dat ze niet belde om te bedanken voor een verjaardagskaart van haar, maar dat heeft mijn zoon ook nooit gedaan. en omdat ze nu hbo gaat doen ipv een universitaire studie. Ik ben zo vreselijk kwaat op haar. als ik haar wil bellen gooit ze gewoon de hoorn op de haak. Ben met mijn dochter bij haar geweest maar ze zat gewoon verwaand in haar stoel en zei glashard dat ze niet ging betalen. Wat moet ik hiermee?

Seetje
quote:GateKeeper schreef op 02 augustus 2016 @ 16:14:

[...]

Studeren doe je alleen op de universiteit dat weet je toch? Met MBO en HBO volg je een opleiding Zo dachten mijn grootouders ook. Dus kleinkinderen die naar WO gingen krgen wel een geldbedrag voor hun eindexamen middelbare school en die naar HBO gingen niet. Die gingen niet doorleren ????
quote:JustcallmeTuT schreef op 02 augustus 2016 @ 16:19:

Oja

Wat dom van mij.

Sorry ouders van ...

Het is gewoon een cultuurhistorische interpretatie. Het woord student en het studeren is gewoon lange tijd gerelateerd aan de universiteit. HBO is pas sinds enkele tientallen jaren een beetje in opkomst en ik zie in de oudere generatie dat ze daar nog wel eens aan moeten wennen. In mijn tijd 30 jr terug had HBO ook nog niet de status van nu.

Trouwens een beetje respect voor andermans ouders zou je sieren.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 19:10:

slensor Jij gaat forums af om te zoeken naar sgreivvauten...?????

Nee, ik lees bijna alles, en dan zie ik dit dus. Dat is een lach en een traan. Je lijdt.

Ik lees je pijn in de zucht naar Moederliefde. Die gaat er niet komen. Jullie kunnen niet met mekaar, maar ook niet zonder elkaar.

Het geld is bijzaak. De teleurstelling, alweer, dat ze haar woord niet nakomt....
quote:lientjes schreef op 02 augustus 2016 @ 19:38:

[...]

Zo dachten mijn grootouders ook. Dus kleinkinderen die naar WO gingen krgen wel een geldbedrag voor hun eindexamen middelbare school en die naar HBO gingen niet. Die gingen niet doorleren ????Dat dus.
Wat wel is, is dat de hulpverlening niets uithaalt als iemand in een slachtoffer modus blijft hangen. Ik kan niet, want... Er zijn best wel veel mensen met een zeer heftig verleden (waar ik mijzelf helaas onder mag scharen). Verantwoording nemen voor het hier en nu en niet meer leven in het verleden of het nodig vinden schuld te vinden bij anderen maakt vaak of je er goed uitkomt of niet.
Alsof arbeidsongeschikt zijn een keuze is ???? Ik MAG niet meer werken
UWV wil niet eens tijd en energie en geld in mij steken !!!
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 19:44:

Alsof arbeidsongeschikt zijn een keuze is ???? Ik MAG niet meer werken*kijkt om zich heen tegen wie ze't heeft*
Ik blijf niet in het verleden hangen. Het verleden heeft mij gevormd/misvormd. En het is niet alleen het verleden, oma blijft nieuwe drama's veroorzaken
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 19:46:

Ik blijf niet in het verleden hangen. Het verleden heeft mij gevormd/misvormd. En het is niet alleen het verleden, oma blijft nieuwe drama's veroorzakenJe hoeft geen contact te hebben.
@jembv Dat laat je gebeuren/
Ik heb perioden geen contact gehad, maar een moeder en helemaal een narcistische blijft trekken....

Ik blijf niet in het verleden hangen. Het verleden heeft mij gevormd/misvormd. En het is niet alleen het verleden, oma blijft nieuwe drama's veroorzaken

Je kunt afstand nemen van je moeder.

Het verleden heeft je gevormd. Vanaf daar zal je zelf het beste eruit moeten halen. Je bent verantwoordelijk voor jezelf zoals je bent. Met alles er op en er aan. Niemand is daar verantwoordelijk voor. Je moeder niet, het UWV niet, niemand niet.
Oma klinkt als een manipulator.

Jij als een opportunist.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 19:49:

Ik heb perioden geen contact gehad, maar een moeder en helemaal een narcistische blijft trekken....Alles overkomt je. Stop daarmee. Voor je eigen welzijn.
slensor Waarom? Omdat ik contact blijf houden?
f*** jou iemand anders. Als iemand niet om geld geeft ben ik het wel....
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 19:50:

f*** jou iemand anders. Als iemand niet om geld geeft ben ik het wel....

Wie heeft het over geld?

Je hebt erg weinig zelfreflexie, een erg grote externe locus of control en verdrinkt in slachtofferschap. Daarnaast kan je niet tegen kritiek.

Kans is groot dat je eenzelfde stoornis hebt als je moeder.

Humpf, je bent daar toch zelf heen gegaan en hielen gaan likken en diploma's laten zien en weet ik veel wat? En je hebt je dochter nog wel meegenomen naar dat toneelstukje, over drama gesproken.

Wees blij dat je dat geld niet gekregen hebt. Als je moeder echt zo'n vreselijke narcist is als jij schrijft zou je dat de grootst mogelijke ellende hebben opgeleverd.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 19:50:

f*** jou iemand anders. Als iemand niet om geld geeft ben ik het wel....Goh. Joh.
quote:iemand_anders schreef op 02 augustus 2016 @ 19:49:

Oma klinkt als een manipulator.

Jij als een opportunist.Duh, oma is een narcist
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 19:15:

glitglam Nee, ik weet niet al jaren hoe ze is. En voor je moeder blijf je blind. Alleen ervaringsdeskundigen kunnen dit blijkbaar snappenNee hoor, ik snap het wél. Maar alsnog kun je nu keuzes maken, dat ís gewoon zo. Als jij dat niet kan geloven of het lukt je niet, dan heb je daar blijkbaar nog hulp bij nodig. En dat bedoel ik echt niet lullig, maar je blijft wel wat hangen TO, en daar reageer je of fel op, of je vervalt (misschien onbewust) weer in de slachtofferrol. Alleen jij kan dat patroon doorbreken.
quote:jembv schreef op 02 augustus 2016 @ 19:21:

Ik weet dat ik niet altijd goed handel. ik ben ook maar het product van een narcist. maar probeer al jaren het juiste te doen, dat na te streven. maar ik weet dat ik vaak faal...Ik zie het niet als falen,maar oké. En dan alsnog; hoe vaak je ook 'gefaald' bent, misschien lukt het de zoveelste keer wél, bekijk wat je daarvoor nodig hebt. Ik denk namelijk niet dat hoe je er nu in staat, dat dat je gaat helpen.
quote:voel schreef op 02 augustus 2016 @ 15:18:

[...]

Oh oke !!

En ja, die vraag staat al een paar pagina's terug en daarop antwoord TO dat moeder echt een narcist is.Dat jij dat bericht ziet als een echt diagnose van narcist bij to moeder, moet jezelf weten, ik denk dat to haar moeder gewoon een narcist noemt zonder dat het feit is..
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
quote:mamsvan schreef op 02 augustus 2016 @ 20:21:

[...]

Dat jij dat bericht ziet als een echt diagnose van narcist bij to moeder, moet jezelf weten, ik denk dat to haar moeder gewoon een narcist noemt zonder dat het feit is..

Wellicht zit ik er naast. Ik ga er inderdaad vanuit dat moeder gediagnosticeerd is na aanleiding van het antwoord van TO.

Je kunt het ook vragen aan TO als je daar aan twijfelt in plaats van dit in het midden te laten. En vervolgens wel reacties plaatsen waarin het lijkt alsof TO maar wat roept hierover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven