Onnodige doemscenario's

25-07-2019 10:31 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Zal me even voorstellen; ben Dennis, 30 jarige man. Een man op het forum? Ja, want het advies van vrouwen is vaak 10x beter als dat van mannen haha.

IK heb een vraag; heb sinds 6 maanden een geweldige, fantastische relatie met mn vriendin. Gaat super goed. Nu is ze sinds gisteren op vakantie met een vriendin, tot vlg week zaterdag. Stond al gepland, en gun het haar oprecht.
Wat ik echter merk, ook de dagen ervoor, is dat ik onrust voel. Brok in mn keel, hoofdpijn, emotioneel. Waarom? Omdat ik dr mis, dat sowieso, maar ook omdat ik me zorgen maak dat ze me bv niet mist. Of op vakantie verliefd wordt op iemand anders. Of dat het na de vakantie anders zal zijn. Of... Noem maar op. Allemaal negatieve doemscenario's die nergens op gebaseerd zijn. Want ze heeft me nog nooit dat gevoel gegeven of iets gedaan waarom ik dat zou denken.

Mn vriendin is iemand die niet elke dag zegt ik houd van je of ik mis je. Ze zegt ook; ik ga genieten van mn vakantie. Tuurlijk zou het mooi zijn als we hier samen waren, dat is niet zo en ik probeer wel echt te genieten. Mis je wel, maar geniet ook.

Het zijn dus doemscenario's, ze maken mij wel gek in mn hoofd merk ik. Doemscenario's die ook komen door slechte ervaringen uit vorige relaties, maar ze zijn er wel. Kut; want dat wil ik niet. Ik vertrouw mijn vriendin voor 200%! Gun haar deze vakantie ook echt!

Mijn vraag is ook dan; hebben jullie tips, leesstukken of een boek over hoe je dit nou een plaatsje kan geven? Reden dat ik dit bericht neerzet is omdat ik merk dat het me beetje gek maakt..

Groetjes!
dordt2000 schreef:
25-07-2019 12:32
Goedendag mick87. Okee.. Ik zag er ook tegenop, maar minder dan nu. Nu heb ik dus vooral die gedachtes. Die nergens op slaan. Hoe heb je dat dan gedaan/aangepakt?
Ik heb ook elke dag contact hor, ze is pas sinds gisteren weg en we hebben nog niet gebeld. Maar dat komt vast nog wel! Ze geeft ook wel aan dat ze me mist, maar ook geniet. En nogmaals; gun het dr zo erg!
Als afleiden niet werkt, maak er iets positiefs van. Zorg dat ze iets leuks heeft als ze thuiskomt. Ga lekker sporten, maak je huis gezellig, doe dingen die jullie leven samen leuker kunnen maken zoals, ik noem maar wat, een extra lekkere maaltijd leren koken.

Dan ben je met haar bezig, maar niet zo doem. En komt zij thuis bij een fitte kerel die het goed voor elkaar heeft en haar leuk kan verwennen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
menta schreef:
25-07-2019 12:30
Ach ik vind het niet zo verschrikkelijk. Blijkbaar geef je veel om haar.
Probeer het zo te zien en het gaat vanzelf weer voorbij.
Dat vind ik ook. Die onzekerheid hoort ook wel een beetje bij een prille relatie. En ach, over iets meer dan een week is ze alweer terug.

Ik moet nog meer dan 3 weken wachten :cry:
Shadesofblue schreef:
25-07-2019 12:08
Wat je aandacht geeft groeit, dus probeer idd je gedachten te blocken.

Eigenlijk is het beste om iets fysieks te gaan doen, zoals hardlopen. Maar ja, het is nogal warm. :sun:

Wel een goed afleider, want dan denk je allen, wat is het $#%@-warm. Geloof mij maar, geen mm ruimte voor andere gedachten.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Dennis, ben je verliefD op je jeugdvriendin en net single of heb je een relatie? Je zegt in 2 topics iets anders.
Julus schreef:
25-07-2019 15:22
Dennis, ben je verliefD op je jeugdvriendin en net single of heb je een relatie? Je zegt in 2 topics iets anders.
Huh? Dit is mn eerste topic...
Dat zijn onzekerheden die bij het leven horen; niemand kan je garanderen dat je altijd bij elkaar blijft. Je kan morgen iemand tegenkomen waarmee het nog veel beter klikt en dan kies jij ook de beste optie.

Dus als je weet dat alles veranderen kan en niets zeker is dan zou ik gewoon genieten van de dingen zoals ze nu zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Gewoon menselijk denk ik. Zelf zit ik nu in Griekenland (wat vriend lastig vindt, want heel erg mijn type man) en na mijn terugkomst vertrekt hij voor 2 weken (vind ik lastig).

Nu ik weg ben stuur ik veel foto's en lieve berichtjes ter geruststelling. Als hij weg is plan ik mijn agenda vol, veel erop uit met vrienden.

We zijn 2 jaar samen en allebei trouw voor zover ik weet. Maar je weet het nooit, dit is lang zonder elkaar.
Dankjullie wel voor de feedback.

Inmiddels aantal dagen verder en mn vriendin appt zo af en toe. Merk dat ik wat onrust heb nog steeds en zo af en toe een brok ik mn keel. Dat is puur gemis, logsich als je elke dag samen bent en ook als je werkt veel appt overdag, logisch dat je iemand dan mist.
uit haar apps blijkt dat ze het erg naar dr zin heeft en me mist, maar ondanks dat erg veel geniet van de vakantie en de omgeving. Ze geeft ook aan dat het gemis daardoor niet zo groot is. Logisch. Heb dr ook nog even uitgelegd dat als ik zeg dat ik dr mis, dat is omdat het ook echt zo is, maar ik wil dat ze geniet en lekker vakantie houdt. Vind het ook echt fijn dat ze geniet en de appjes die ze stuurt zijn ook lief. Ze zegt ook wel eens dat ze me mist, maar sowieso elke dag dat ze van me houdt en dat ik dr droomman ben. OFtewel; maak me zorgen om niks!!

En toch heb ik wat onrust en brok in mn keel; verdrietig. Daar baal ik dan wel van, vind ik lastig. Belangrijkste is dat ik dat niet laat merken aan haar, zodat zij wel kan genieten.

Met jullie tips ga ik aan de slag. Ben benieuwd, ben nu 2 weken vrij vanaf vandaag en zal even op mezelf aangewezen zijn. Kijken hoe het dan gaat.
Ze is sinds eergisteren weg he?
Ik hoop dat ze je niet héél erg mist eerlijk gezegd. Ik hoop dat ze gewoon lekker plezier aan het maken is en geniet van welverdiende rust na gedane arbeid en dat ze straks helemaal opgeladen weer thuis komt.

En ik hoop dat jij ook gaat genieten van jouw welverdiende rust, alle dingen gaat doen waar je normaal niet aan toekomt vanwege werk en verplichtingen en gewoon een hoop plezier gaat maken.

En ik hoop dat je niet teveel gaat zitten appen over dat je het zo zwaar hebt dat zij op vakantie is. Je wil haar toch op haar vakantie niet belasten met gevoelens waar zij zich schuldig over zou kunnen gaan voelen? Dan ben je geen goede vriend. Vertel dat hele missen maar aan anderen, maar stoor haar daar niet mee. Je bent geen 16 meer.

Want vorig jaar om deze tijd kon je ook zonder haar, want toen was ze je vriendin nog helemaal niet.
Klopt ja! En dat heb ik dr ook gezegd; je moet genieten van je vakantie en je niet druk maken om mij. Moet eerlijk zeggen dat wat ik nu allemaal type ook niet de hele dag is he, momenten. Dus over het algemeen gaat het gewoon goed. IK hoop ok dat ze me mist, maar niet super erg dat het vervelend voor dr wordt.

Oh dat app ik helemaal niet hoor hahaha. HEb dr 1x uitgelegd wat ik bedoel als ik zeg dat ik dr mis, dat ik dat meen maar dat het prima met me gaat maar dat ik dat wel voel. Ze wil altijd weten hoe ik me voel, vandaar. En dat ik wil dat ze zich geen zorgen maakt, is ook nergens voor nodig namelijk!
Update: ze heeft net ook nog geappt dat ze het snapt, er niet te zwaar aan tilt. Ze mist me aan de ene kant, andere kant geniet ze enorm van vakantie met dr vriendin en de andere stellen die er zijn! Maak me voor niks zorgen, nu nog even in mn koppie krijgen!
Ok... probeer voor nu je onzekerheid niet meer door te laten sijpelen in je communicatie, want blijkbaar houdt 'jouw gedoe', haar daar wel bezig.

Elkaar met 6 maanden al elke dag zien klinkt ook behoorlijk heftig. Hebben jullie nog wel tijd voor je eigen dingen? Je kunt liefde ook smoren met teveel aandacht namelijk. Dat iemand het er helemaal benauwd van krijgt. Dat zou zonde zijn.

En gezien hoe jij je nu voelt, sta je er niet helemaal zelfverzekerd in. Het is goed om af en toe even de tijd te krijgen om elkaar te missen. Om dingen los van elkaar mee te maken, zodat het weerzien weer extra leuk is.

In plaats van een sleur, want ja je ziet mekaar nou eenmaal elke dag en je hebt ook al de hele dag geappt over elke scheet die je laat.
Ik weet dat mijn onzekerheid, mijn onrustige gevoel etc, als ik dat veel laat merken ten nadele kan zijn van onze relatie. Kan, want mijn vriendin en ik praten veel en dat wil ze ook graag; ze wil graag weten hoe ik me voel en wat ik denk.,

Neemt niet weg dat ik ermee bezig ben, en dat het mijn ding is en zij gewoon lekker moet genieten.

Ach, voor de een is het heftig en voor de ander genieten. Zoals bij ons. Tot nu toe is dat niet aan de orde.

En id, door ervaringen in het verleden ben ik onzeker en denk ik dat ze vreemd kan gaan, dat ze verliefd wordt op een andere etcc.. alles; door ervaringen. Maar; dat maakt wie ik ben en nu aan mij ervoor te zorgen dat het niet een looptje met me neemt.
mick87 schreef:
25-07-2019 13:07
Dat vind ik ook. Die onzekerheid hoort ook wel een beetje bij een prille relatie. En ach, over iets meer dan een week is ze alweer terug.

Ik moet nog meer dan 3 weken wachten :cry:
Hoe is het nu met jou dan Mick87? Trek je nog een beetje?
Als ze open zou staan voor andere kerels, kan ze die ook tegenkomen op haar werk of op de sportclub. Heeft ze helemaal geen vakantie met een vriendin voor nodig.

Ik ga ook af en toe even weg met een vriendin. Dan kletsen we uitgebreider dan uitgebreid bij, luieren we onbeschaamd, genieten we van lekker eten en soms net iets teveel wijn, en ouwehoeren we tot we d'r bij neervallen. We zouden niet eens tijd hebben om vreemd te gaan :cheers: en ALS een van de 2 dat al in d'r hoofd zou halen (wat ik je niet eens voor kan stellen) dan denk ik dat de ander daar even keihard in zou grijpen.

Geniet er maar van dat je d'r mist. Is een goed teken, toch?
dordt2000 schreef:
26-07-2019 14:22

En id, door ervaringen in het verleden ben ik onzeker en denk ik dat ze vreemd kan gaan, dat ze verliefd wordt op een andere etcc.. alles; door ervaringen. Maar; dat maakt wie ik ben en nu aan mij ervoor te zorgen dat het niet een looptje met me neemt.
Het is niet jouw schuld dat dit jou overkomen is, maar het is wel jouw verantwoordelijkheid om de emotionele problemen die eruit voortkomen, op te lossen.

Jouw vriendin kan jou niet genezen van trauma's en dat moet je ook niet van haar verlangen. Zij is onschuldig en draagt anders de last van wat iemand anders gedaan heeft. Daar zal ze niet lang zin in hebben.
dordt2000 schreef:
28-07-2019 10:54
Hoe is het nu met jou dan Mick87? Trek je nog een beetje?
Ik trek het wel. Maar ik mis hem op dit moment even heel erg. Ik heb een incident op het werk gehad en mis het om het met hem daar over te kunnen hebben. Verder gaat alles wel ok. Over 3 weken is hij weer terug. Echt lang als ik er over nadenk. Maar aan de andere kant: 1 week is alweer om
milena1 schreef:
28-07-2019 11:01
Als ze open zou staan voor andere kerels, kan ze die ook tegenkomen op haar werk of op de sportclub. Heeft ze helemaal geen vakantie met een vriendin voor nodig.

Ik ga ook af en toe even weg met een vriendin. Dan kletsen we uitgebreider dan uitgebreid bij, luieren we onbeschaamd, genieten we van lekker eten en soms net iets teveel wijn, en ouwehoeren we tot we d'r bij neervallen. We zouden niet eens tijd hebben om vreemd te gaan :cheers: en ALS een van de 2 dat al in d'r hoofd zou halen (wat ik je niet eens voor kan stellen) dan denk ik dat de ander daar even keihard in zou grijpen.

Geniet er maar van dat je d'r mist. Is een goed teken, toch?

Is ook een goed teken. Zeker! Maar dat neemt niet weg dat het gemis kut is hahaha. Maar je hebt gelijk.... als ze dat zou willen kan het ook als ik aan het werk ben. Bedacht me afgelopen dagen okk; hoe groot is de kans dat mijn doemscenarios echt zijn? Realistisch? Super klein. Ze wil mij, ze wil met mij verder. Zegt ze ook en ze wil alleen mij. Enige wat er nu anders is is dat ze volop aan het genieten is van dr vakantie.!!
mick87 schreef:
28-07-2019 11:27
Ik trek het wel. Maar ik mis hem op dit moment even heel erg. Ik heb een incident op het werk gehad en mis het om het met hem daar over te kunnen hebben. Verder gaat alles wel ok. Over 3 weken is hij weer terug. Echt lang als ik er over nadenk. Maar aan de andere kant: 1 week is alweer om
Dat is vervelend. Wat is er gebeurt als ik mag vragen...? En heb je mensen om je heen waarmee je kan praten? Of ben je veel alleen....? Ik wel. Dat maakt het ook lastiger. Komt omdat letterlijk al mn vrienden ook nog eens op vakantie zijn.
Bij mij duurt nog 6 dagen na vandaag, zaterdagavond is ze pas terug... kan niet wachtten. Afgelopen dagen gaat best goed, met soms een onzeker moment. Bv als ze niet veel laat horen of als ze wat laat horen dat ze dan niet de dingen zegt die ik het liefst zou willen horen. Dat ligt aan mij dan, maar kan ik onzeker over worden.

Gisteren vroeg ik dr voor de zoveelste keer (ze zit in een b&b met andere stellen) hoe de nieuwe mensen die gekomen waren zijn. Vatte ze op alsof Ik onzeker was over dat ze met andere stellen was en dingen deed. Beetje misschien,n maar vertrouw dr echt. Hadden dus gisteren beetje irritatie momentje omdat zij dacht dat ik onzeker was en dat vond ze niet zo leuk... dan kan ik daar best mee zitten vandaag..
Ik zou ook geïrriteerd zijn als ik haar was. Ze is een week op vakantie en krijgt alleen maar appjes over hoeveel je haar mist, wat voor andere stellen er zijn etc. Als ik zo'n vriend had zou ik me zo benauwd voelen dat ik de relatie zou verbreken. Laat het onderwerp tegenover haar rusten, joh, anders maak je meer kapot dan je lief is.
Ik mis mijn vriend. Maar herken verder niet hoe het bij jou gaat TO. Het leven gaat hier verder gewoon door. En mijn dagen staan niet in het teken van hem missen. Onzeker ben ik ook niet. Het zit goed. En verder heb ik er toch geen invloed op.

Laat het los TO. Doe je ding. Over een week is ze alweer terug.
LilyP schreef:
28-07-2019 11:48
Ik zou ook geïrriteerd zijn als ik haar was. Ze is een week op vakantie en krijgt alleen maar appjes over hoeveel je haar mist, wat voor andere stellen er zijn etc. Als ik zo'n vriend had zou ik me zo benauwd voelen dat ik de relatie zou verbreken. Laat het onderwerp tegenover haar rusten, joh, anders maak je meer kapot dan je lief is.
Hele tijd is overdreven he.... ik vraag het haar en geloof me. Puur uit interesse. Omdat ik benieuwd ben hoe dr vakantie is. Meer niet. En alleen maar appje hoe ik dr mis valt ook mee. Alleen gisteravond was ff geïrriteerd maar meer niet. Voor de rest gaat het prima.

Want weet ook dat ik meer kapot kan maken dan me lief is.
mick87 schreef:
28-07-2019 11:57
Ik mis mijn vriend. Maar herken verder niet hoe het bij jou gaat TO. Het leven gaat hier verder gewoon door. En mijn dagen staan niet in het teken van hem missen. Onzeker ben ik ook niet. Het zit goed. En verder heb ik er toch geen invloed op.

Laat het los TO. Doe je ding. Over een week is ze alweer terug.
Heb je helemaal gelijk in Mick87. Vervelend is dat het voor mij makkelijker gezegd is dan gedaan. Maar wat ik al zei; gaat best goed. Kom de dagen prima door. En gisteren was ff kut momentje maar vanochtend stuurde ze alweer hee liefje met uitgebreide app. En op einde . Ik hou super veel van jou lieverd ❤ mega dikke 😘
dordt2000 schreef:
28-07-2019 12:03
Hele tijd is overdreven he.... ik vraag het haar en geloof me. Puur uit interesse. Omdat ik benieuwd ben hoe dr vakantie is. Meer niet. En alleen maar appje hoe ik dr mis valt ook mee. Alleen gisteravond was ff geïrriteerd maar meer niet. Voor de rest gaat het prima.

Want weet ook dat ik meer kapot kan maken dan me lief is.
Ook al app je het maar twee a drie keer per dag, toch blijft dat hangen en geeft het een rotgevoel. Ze prikt ook wel door de appjes over die stellen waarbij je doet alsof je geïnteresseerd bent maar eigenlijk onzeker bent. Als je er zo mee zit en ze is maar een weekje weg, zoek dan hulp oid. Hoe zie je het voor je als ze straks een week weg moet voor werk? Of weer met een vriendin weggaat?
LilyP schreef:
28-07-2019 12:07
Ook al app je het maar twee a drie keer per dag, toch blijft dat hangen en geeft het een rotgevoel. Ze prikt ook wel door de appjes over die stellen waarbij je doet alsof je geïnteresseerd bent maar eigenlijk onzeker bent. Als je er zo mee zit en ze is maar een weekje weg, zoek dan hulp oid. Hoe zie je het voor je als ze straks een week weg moet voor werk? Of weer met een vriendin weggaat?
Dat is ook overdreven. Het is voor mij gewoon heel erg wennen dit en dat is toch prima? Ik heb niet idee dat ze ermee zit. Want zij is iemand die dat keihard en eerlijk kan zeggen als ze ergens mee zit. Ze mist mij ook, alleen heeft ze gewoon super leuke vakantie nu. Terecht. Dat is het vervelende ook; gun het haar zo erg dat het klote is dat ik dan zulke gevoelens en doemscenarios heb. Het woord zegt het al; doemscenarios die niet realistisch zijn. En toch zit ik ermee. Dat is irritant. Wetende Dat het onzin is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven