Onnodige doemscenario's
donderdag 25 juli 2019 om 10:31
Goedemorgen!
Zal me even voorstellen; ben Dennis, 30 jarige man. Een man op het forum? Ja, want het advies van vrouwen is vaak 10x beter als dat van mannen haha.
IK heb een vraag; heb sinds 6 maanden een geweldige, fantastische relatie met mn vriendin. Gaat super goed. Nu is ze sinds gisteren op vakantie met een vriendin, tot vlg week zaterdag. Stond al gepland, en gun het haar oprecht.
Wat ik echter merk, ook de dagen ervoor, is dat ik onrust voel. Brok in mn keel, hoofdpijn, emotioneel. Waarom? Omdat ik dr mis, dat sowieso, maar ook omdat ik me zorgen maak dat ze me bv niet mist. Of op vakantie verliefd wordt op iemand anders. Of dat het na de vakantie anders zal zijn. Of... Noem maar op. Allemaal negatieve doemscenario's die nergens op gebaseerd zijn. Want ze heeft me nog nooit dat gevoel gegeven of iets gedaan waarom ik dat zou denken.
Mn vriendin is iemand die niet elke dag zegt ik houd van je of ik mis je. Ze zegt ook; ik ga genieten van mn vakantie. Tuurlijk zou het mooi zijn als we hier samen waren, dat is niet zo en ik probeer wel echt te genieten. Mis je wel, maar geniet ook.
Het zijn dus doemscenario's, ze maken mij wel gek in mn hoofd merk ik. Doemscenario's die ook komen door slechte ervaringen uit vorige relaties, maar ze zijn er wel. Kut; want dat wil ik niet. Ik vertrouw mijn vriendin voor 200%! Gun haar deze vakantie ook echt!
Mijn vraag is ook dan; hebben jullie tips, leesstukken of een boek over hoe je dit nou een plaatsje kan geven? Reden dat ik dit bericht neerzet is omdat ik merk dat het me beetje gek maakt..
Groetjes!
Zal me even voorstellen; ben Dennis, 30 jarige man. Een man op het forum? Ja, want het advies van vrouwen is vaak 10x beter als dat van mannen haha.
IK heb een vraag; heb sinds 6 maanden een geweldige, fantastische relatie met mn vriendin. Gaat super goed. Nu is ze sinds gisteren op vakantie met een vriendin, tot vlg week zaterdag. Stond al gepland, en gun het haar oprecht.
Wat ik echter merk, ook de dagen ervoor, is dat ik onrust voel. Brok in mn keel, hoofdpijn, emotioneel. Waarom? Omdat ik dr mis, dat sowieso, maar ook omdat ik me zorgen maak dat ze me bv niet mist. Of op vakantie verliefd wordt op iemand anders. Of dat het na de vakantie anders zal zijn. Of... Noem maar op. Allemaal negatieve doemscenario's die nergens op gebaseerd zijn. Want ze heeft me nog nooit dat gevoel gegeven of iets gedaan waarom ik dat zou denken.
Mn vriendin is iemand die niet elke dag zegt ik houd van je of ik mis je. Ze zegt ook; ik ga genieten van mn vakantie. Tuurlijk zou het mooi zijn als we hier samen waren, dat is niet zo en ik probeer wel echt te genieten. Mis je wel, maar geniet ook.
Het zijn dus doemscenario's, ze maken mij wel gek in mn hoofd merk ik. Doemscenario's die ook komen door slechte ervaringen uit vorige relaties, maar ze zijn er wel. Kut; want dat wil ik niet. Ik vertrouw mijn vriendin voor 200%! Gun haar deze vakantie ook echt!
Mijn vraag is ook dan; hebben jullie tips, leesstukken of een boek over hoe je dit nou een plaatsje kan geven? Reden dat ik dit bericht neerzet is omdat ik merk dat het me beetje gek maakt..
Groetjes!
donderdag 25 juli 2019 om 10:59
Als je na 10 dagen al uit haar hart zou zijn verdwenen, dan zat de liefde bij haar ook niet diep he? Dan was het van haar kant ook al niets.
Klamp je niet zo wanhopig vast aan haar. Dat staat heel onzeker. Niet doen.
Als het goed gaat, gaat het goed. en zo niet, dan waren het 6 leuke maanden.
Ga zelf leuke dingen doen met vrienden zodat jij ook iets hebt te vertellen wat jij hebt gedaan als jullie samen de vakantie belevenissen doorspreken bij thuiskomst.
Ga zelf leuke dingen doen met vrienden zodat jij ook iets hebt te vertellen wat jij hebt gedaan als jullie samen de vakantie belevenissen doorspreken bij thuiskomst.
donderdag 25 juli 2019 om 11:16
Dat vooral. Leid jezelf af.Doreia* schreef: ↑25-07-2019 10:59Als je na 10 dagen al uit haar hart zou zijn verdwenen, dan zat de liefde bij haar ook niet diep he? Dan was het van haar kant ook al niets.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 25 juli 2019 om 11:22
Niets zo onaantrekkelijk als een man die jou geen eigen activiteiten gunt, omdat je misschien wel eens hem zou kunnen vergeten.
Je zegt dat te beseffen, maar accepteer je voor de volle 100% dat dit JOUW probleem is en niet van je vriendin?
Dus laat haar lekker. Toon interesse, wees lief, maar ga geen bevestiging lopen zoeken.
Je zegt dat te beseffen, maar accepteer je voor de volle 100% dat dit JOUW probleem is en niet van je vriendin?
Dus laat haar lekker. Toon interesse, wees lief, maar ga geen bevestiging lopen zoeken.
donderdag 25 juli 2019 om 11:23
Dat is het dus vooral; ik weet dat het onzin is. Want; ze is totally crazy op me! Dat zegt ze en laat ze merken in alles. Dus weet dat het onzin is.
Ook weet ik dat als ik hier niks aan doe, het onzeker overkomt en het uiteindelijk tegen ons zal werken.
Vandaar ook dat ik er iets aan wil doen, ik wil dolgraag verder met dr en daarom wil het aanpakken. Het beheerst (nog) niet mn leven maar wil voorkomen dat dat wel gebeurt...
Tips als leid jezelf af, laat het los; ze zijn goed bedoelt maar in de praktijk is dat lastiger..
Ook weet ik dat als ik hier niks aan doe, het onzeker overkomt en het uiteindelijk tegen ons zal werken.
Vandaar ook dat ik er iets aan wil doen, ik wil dolgraag verder met dr en daarom wil het aanpakken. Het beheerst (nog) niet mn leven maar wil voorkomen dat dat wel gebeurt...
Tips als leid jezelf af, laat het los; ze zijn goed bedoelt maar in de praktijk is dat lastiger..
donderdag 25 juli 2019 om 11:26
donderdag 25 juli 2019 om 11:27
Het is vooral, als ik alleen ben of ik 'kan' nadenken, heb de ruimte ervoor; dat ik mn negatieve gedachtes krijg. En die nemen dan een loopje en gaan aan de haal met mn hoofd. Nogmaals; dondersgoed wetende dat het aan mij ligt en mijn probleem is EN het dus niet realistisch of op waarheid berust is..
donderdag 25 juli 2019 om 11:30
Dan zou ik me vooral tot ze terug is opsluiten in huis met een traytje water, wat rauwkost, en je Netflix abonnement. Vooral GEEN leuk leven hebben, en je heel veel zorgen maken.
anoniem_376922 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 11:44
0.43% gewijzigd
donderdag 25 juli 2019 om 11:36
Misschien is dit iets waar je doorheen moet? Je schrijft dat je weet dat ze gek op je is, maar ergens voel je je toch onzeker. Maar hoe meer je je erop focust, hoe groter het in je gedachten wordt.
Ga haar in ieder geval niet overstelpen met apps, laat haar een leuke vakantie hebben met vriendin, zonder dat ze zich zorgen maakt of geïrriteerd raakt door jou.
Ga zelf wat leuke dingen doen met vrienden of alleen. Zo hebben jullie elkaar straks leuke verhalen te vertellen en het geeft jou afleiding, die je volgens mij goed kan gebruiken
Ga haar in ieder geval niet overstelpen met apps, laat haar een leuke vakantie hebben met vriendin, zonder dat ze zich zorgen maakt of geïrriteerd raakt door jou.
Ga zelf wat leuke dingen doen met vrienden of alleen. Zo hebben jullie elkaar straks leuke verhalen te vertellen en het geeft jou afleiding, die je volgens mij goed kan gebruiken
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
donderdag 25 juli 2019 om 11:38
Dan ben je op dit moment gewoon nog geen geschikt relatie materiaal als je zo onzeker bent dat ze je in een zucht en een scheet weer aan de kant kan zetten. Is zij de laatste vrouw op aarde? Waak ervoor dat je straks niet gaat claimen en haar leuke dingen gaat ontzeggen zonder jou, vanwege je eigen onzekerheid. Of dat je je als een mossel aan haar vastklampt en haar Siamese tweeling gaat worden uit onzekerheid. Beide keren weet ik zeker dat ze je dan door je eigen gedrag zal gaan verlaten.dordt2000 schreef: ↑25-07-2019 11:27Het is vooral, als ik alleen ben of ik 'kan' nadenken, heb de ruimte ervoor; dat ik mn negatieve gedachtes krijg. En die nemen dan een loopje en gaan aan de haal met mn hoofd. Nogmaals; dondersgoed wetende dat het aan mij ligt en mijn probleem is EN het dus niet realistisch of op waarheid berust is..
Leer zeker te worden. Dat je haar hebt zolang het leuk is. En dat als het niet meer leuk is, je het wel overleefd. Laat je leven niet zo gigantisch afhangen van háár doen en laten. Je hebt toch zelf een eigen leven? En zij past daar toch bij in? En zij heeft toch haar eigen leven? En jij past daar toch bij in? Zij hoeft toch niet te fungeren als jouw levensinvulling? Als dagbesteding?
Je mag gewoon ontzettend blij met haar zijn en het haar gunnen dat ze een leuke vakantie heeft. En als jij nu ook gewoon vandaag naar een koele (coole) plek gaat ( of werkt) en komend weekend leuke plannen maakt voor jezelf, zul je zien dat je haar veel minder belangrijk maakt dan nu. Nu zit je zo'n beetje de minuten af te tellen tot ze weer veilig in jouw armen is. En dat is reuze ongezond.
donderdag 25 juli 2019 om 11:45
Dit is best herkenbaar, dat had ik in mijn vorige relatie ook wel eens. Je moet je gaan beseffen dat je zelf deze gedachtes toelaat. Als ze opkomen kan je er in meegaan, op door beredeneren en voor je het weet voel je je kut omdat ze het misschien wel uit zou kunnen maken. Stop jezelf als je begint met dit gedachten patroon. Vertel jezelf bij de eerste gedachte die die richting op gaat dat je je niet zo moet aanstellen en denk aan alle leuke momenten. Daar word je zelf ook een stuk gelukkiger van.dordt2000 schreef: ↑25-07-2019 11:27Het is vooral, als ik alleen ben of ik 'kan' nadenken, heb de ruimte ervoor; dat ik mn negatieve gedachtes krijg. En die nemen dan een loopje en gaan aan de haal met mn hoofd. Nogmaals; dondersgoed wetende dat het aan mij ligt en mijn probleem is EN het dus niet realistisch of op waarheid berust is..
Zoals verwacht loopt alles anders
donderdag 25 juli 2019 om 11:50
Neem verantwoordelijkheid voor je gedachten. Herken wanneer ze destructief zijn. Je bent er niet willoos aan overgeleverd, je bent een volwassen man. Karakter kweek je doir kracht en verantwoordelijkheid.dordt2000 schreef: ↑25-07-2019 11:27Het is vooral, als ik alleen ben of ik 'kan' nadenken, heb de ruimte ervoor; dat ik mn negatieve gedachtes krijg. En die nemen dan een loopje en gaan aan de haal met mn hoofd. Nogmaals; dondersgoed wetende dat het aan mij ligt en mijn probleem is EN het dus niet realistisch of op waarheid berust is..
donderdag 25 juli 2019 om 11:53
Thanx.. daar kan ik wat mee!Wici schreef: ↑25-07-2019 11:45Dit is best herkenbaar, dat had ik in mijn vorige relatie ook wel eens. Je moet je gaan beseffen dat je zelf deze gedachtes toelaat. Als ze opkomen kan je er in meegaan, op door beredeneren en voor je het weet voel je je kut omdat ze het misschien wel uit zou kunnen maken. Stop jezelf als je begint met dit gedachten patroon. Vertel jezelf bij de eerste gedachte die die richting op gaat dat je je niet zo moet aanstellen en denk aan alle leuke momenten. Daar word je zelf ook een stuk gelukkiger van.
donderdag 25 juli 2019 om 12:00
Het is in heel het leven zinloos om je druk te maken om dingen die je niet zelf in de hand hebt. Je zult nooit de handelingen van je vriendin kunnen controleren. Dus probeer dat van je af te zetten.
Verder hoop ik dat ze niet alleen omdat het al gepland stond nu mag gaan. Hopelijk mag ze ook in de toekomst zo nu en dan nieuwe tripjes met vrienden of vriendinnen zonder jou plannen.
Verder hoop ik dat ze niet alleen omdat het al gepland stond nu mag gaan. Hopelijk mag ze ook in de toekomst zo nu en dan nieuwe tripjes met vrienden of vriendinnen zonder jou plannen.
donderdag 25 juli 2019 om 12:01
Daar gaat het ook niet om. Ze mag dat, en gun het dr. Moedig het dr zelfs aan. In november ga ik zelf ook 10 dagen weg zonder haar met een vriend. Het is puur gewenning denk ik (zie dr elke dag) en ervaringen uit verleden. En nogmaals; vertrouw dr volledig! En juist daarom wil ik hieraan werken zodat ze zich niet gaat irriteren.Nitflex schreef: ↑25-07-2019 12:00Het is in heel het leven zinloos om je druk te maken om dingen die je niet zelf in de hand hebt. Je zult nooit de handelingen van je vriendin kunnen controleren. Dus probeer dat van je af te zetten.
donderdag 25 juli 2019 om 12:21
ZwemmenShadesofblue schreef: ↑25-07-2019 12:08Wat je aandacht geeft groeit, dus probeer idd je gedachten te blocken.
Eigenlijk is het beste om iets fysieks te gaan doen, zoals hardlopen. Maar ja, het is nogal warm![]()
I'm not lazy
donderdag 25 juli 2019 om 12:24
Ik herken het deels. Mijn vriend is maandag voor 4 weken vetrokken. Ik zag er zo tegen op vorige week. En ik liep over van emoties. Maar nu het zo is gaat t wel.
Ik was bang voor negatieve gedachten maar het valt mee. Ik denk veel aan hem. We hebben dagelijks contact en gisteren gebeld.
Heel hard missen doe ik hem nog niet.
Laat negatieve gedachten los. Mocht er iets tussen jullie veranderden dan heb je daar t9ch geen invloed op.
Ik was bang voor negatieve gedachten maar het valt mee. Ik denk veel aan hem. We hebben dagelijks contact en gisteren gebeld.
Laat negatieve gedachten los. Mocht er iets tussen jullie veranderden dan heb je daar t9ch geen invloed op.
donderdag 25 juli 2019 om 12:32
Goedendag mick87. Okee.. Ik zag er ook tegenop, maar minder dan nu. Nu heb ik dus vooral die gedachtes. Die nergens op slaan. Hoe heb je dat dan gedaan/aangepakt?mick87 schreef: ↑25-07-2019 12:24Ik herken het deels. Mijn vriend is maandag voor 4 weken vetrokken. Ik zag er zo tegen op vorige week. En ik liep over van emoties. Maar nu het zo is gaat t wel.
Ik heb ook elke dag contact hor, ze is pas sinds gisteren weg en we hebben nog niet gebeld. Maar dat komt vast nog wel! Ze geeft ook wel aan dat ze me mist, maar ook geniet. En nogmaals; gun het dr zo erg!
donderdag 25 juli 2019 om 12:39
Even een andere insteek. Mijn man heeft namelijk OCD, wat zich uit in dwanggedachten. Onder andere ook de gedachten die jij beschrijft.
Als partner is het heel lastig om de hele tijd geclaimd te worden. Iemand die voortdurend bevestiging wil (en hierin een bodemloos vat is) vreet energie.
Wat je eigenlijk moet doen is exact het tegenovergestelde van wat je wil doen. Lastig hé?
Je vriendin klinkt alsof ze goed kan afgrenzen, da's gezond en fijn voor jullie beiden.
Bij mijn man gaat het beter als hij gaat sporten. Dat zet zijn gedachten tijdelijk even stop. Misschien is dat voor jou een oplossing? Als je merkt dat je gaat piekeren, een stukje gaan hardlopen ofzo?
Hij heeft ook medicatie die het compulsieve aspect wat afremt. Ik weet niet hoe ernstig je gepieker jou belemmert in het dagdagelijks leven. Als je erg gehinderd wordt, is medicatie misschien ook een oplossing voor jou. De levenskwaliteit van mijn man is er iig erg op vooruit gegaan.
Succes en hopelijk werken de tips die je hier krijgt.
Als partner is het heel lastig om de hele tijd geclaimd te worden. Iemand die voortdurend bevestiging wil (en hierin een bodemloos vat is) vreet energie.
Wat je eigenlijk moet doen is exact het tegenovergestelde van wat je wil doen. Lastig hé?
Je vriendin klinkt alsof ze goed kan afgrenzen, da's gezond en fijn voor jullie beiden.
Bij mijn man gaat het beter als hij gaat sporten. Dat zet zijn gedachten tijdelijk even stop. Misschien is dat voor jou een oplossing? Als je merkt dat je gaat piekeren, een stukje gaan hardlopen ofzo?
Hij heeft ook medicatie die het compulsieve aspect wat afremt. Ik weet niet hoe ernstig je gepieker jou belemmert in het dagdagelijks leven. Als je erg gehinderd wordt, is medicatie misschien ook een oplossing voor jou. De levenskwaliteit van mijn man is er iig erg op vooruit gegaan.
Succes en hopelijk werken de tips die je hier krijgt.