Ontmoeting schoonouders kind

30-01-2023 15:06 142 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Graag jullie input....

Stiefdochter van 21 heeft relatie van 1 jaar. Leuke jongen, is al geregeld bij ons op bezoek geweest, mee gegeten enz. Nu wil stiefdochter al een lange tijd dat wij gaan uiteten met haar schoonouders.. Dit wilde ze al na maanden relatie. Dit vonden man en ik te snel en waarom meteen uiteten...we wilden ze met alle plezier uitnodigen voor een kop koffie en zodoende kennis maken. Hier was stiefdochter het niet mee eens en werd er boos over. Om haar een plezier te doen hebben we enkele maanden geleden haar schoonouders uitgenodigd in het vakantiehuisje dat man en ik hadden gehuurd om alle kinderen en aanhang en kleinkinderen een leuk weekend te bezorgen, dat ook zeer gelukt was. Op zondag kwamen dus de schoonouders en bleven mee eten. Was gezellig en een leuke kennis making. Maar nu toch weer die vraag, wanneer gaan jullie mee uit eten met mijn schoonouders. Ik heb niet de indruk dat dit vanuit haar schoonouders komt, maar vanuit stiefdochter zelf.

Ik heb zelf meerdere schoonouders van mijn kinderen en ook met hen allen een leuk contact. Af en toe op bezoek met verjaardag bv of gewoon een bbq in de zomer. En af en toe contact via wp als er iets speelde met de kinderen.
Hoe deden/doen jullie dat wat betreft de ouders van de relatie van je kind of wat vinden/vonden jullie prettig als kind hoe je ouders met je schoonouders omgaan.
Dus met je stiefdochter vind je het lastig, maar met je eigen kinderen (en de schoonouders daarvan) is dit de normale gang van zaken? Waar zit voor jou het verschil in?

Ik kan me voorstellen dat het, gezien dat verschil, voor je stiefdochter inderdaad belangrijk is dat jullie eenzelfde soort band opbouwen met háár schoonouders.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan doe je toch gewoon niet moeilijk en ga je eten met die mensen? Ik snap het probleem niet.. stiefkind gelukkig, het zijn leuke mensen dus is het geen straf toch?
Mij. Dochter is 16 dus nog geen schoonouders.. maar ik zou niet zo moeilijk doen.
ach.. ik doe ook maar wat..
Alle reacties Link kopieren Quote
Maar nu toch weer die vraag, wanneer gaan jullie mee uit eten met mijn schoonouders. Ik heb niet de indruk dat dit vanuit haar schoonouders komt, maar vanuit stiefdochter zelf.

Ja dus? Waarom doe je zo moeilijk?
Alle reacties Link kopieren Quote
wat is er mis met een keer "houd er nou eens over op", zeggen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik was het niet gewend dat mijn ouders met mijn ex schoonouders dingen ondernamen en voor mij hoefde dat ook zeker niet.
Mijn schoonouders en mijn vader nodigen we wel eens tegelijk uit om te komen eten maar om nu speciaal uiteten te gaan hoeft van mij niet zo.

Mijn oudste 2 kinderen hebben er al een paar relaties op zitten en nu al weer een tijdje een vaste. Beiden hebben ook geen behoefte ouders te mixen en dat vind ik ook wel prima.
Van de oudtse heb ik van 2 vriendinnen wel ouders ontmoet en er wel eens koffie gedronken maar niet innde zin van een ontmoeting. Meer ik kom.iets afgeven, jih gezellig kom binnne...bakkie?
Alle reacties Link kopieren Quote
mijn ouders en mijn schoonouders zijn nog nooit met elkaar uiteten gegaan
ik al die30 jaar niet
Alle reacties Link kopieren Quote
Die jongen en zijn ouders zijn belangrijk voor haar. Ze wil jullie graag aan elkaar voorstellen. Ik begrijp ook niet zo goed waarom dat etentje na een paar maanden te snel en te groot was voor jullie. Kennelijk was het voor haar belangrijk en als het een serieuze relatie is zie ik het probleem niet zo.
Waarom is een BBQ thuis voor jullie laagdrempeliger dan samen uit eten? Hooguit heb je elkaar weinig te vertellen, maar met de wederzijdse kinderen erbij zijn die twee uur toch zo om?

Edit: Of is het haar idee dat jullie met de twee stellen uit eten gaan? Dus zonder dochter en haar vriend zelf? Dat zou ik inderdaad lastiger vinden.
En heeft stiefdochter haar moeder + evt. partner dit ook gevraagd?
lariba wijzigde dit bericht op 30-01-2023 15:19
18.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
gaan haar moeder en nieuwe man (als die er is) wel met schoonouders eten? is dat het?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou gewoon met die mensen uit eten gaan. Als je daar nou je stiefdochter heel blij mee maakt? Of speelt er iets meer, dan je hier niet zoveel zin in hebt?
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
30-01-2023 15:15
mijn ouders en mijn schoonouders zijn nog nooit met elkaar uiteten gegaan
ik al die30 jaar niet
Misschien wel als jij ze dat had gevraagd, omdat jij dat heel graag wilde.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is voor jou het verschil tussen uit eten gaan en samen BBQ-en? Misschien dat stiefdochter dat verschil niet zo ziet?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
makreel schreef:
30-01-2023 15:16
Ik zou gewoon met die mensen uit eten gaan. Als je daar nou je stiefdochter heel blij mee maakt? Of speelt er iets meer, dan je hier niet zoveel zin in hebt?
en als TO daar geen zin in heeft, dan is dat prima
Alle reacties Link kopieren Quote
Wandelaar schreef:
30-01-2023 15:09
Dus met je stiefdochter vind je het lastig, maar met je eigen kinderen (en de schoonouders daarvan) is dit de normale gang van zaken? Waar zit voor jou het verschil in?

Ik kan me voorstellen dat het, gezien dat verschil, voor je stiefdochter inderdaad belangrijk is dat jullie eenzelfde soort band opbouwen met háár schoonouders.
Nee dat is het niet, ik ben met de schoonouders van mijn eigen kinderen in al die jaren nog nooit wezen uit eten. Gewoon een keer op bezoek bij elkaar.
Man en ik vinden uiteten gaan een stap te ver voor nu. Wij gaan zelf zelden tot nooit uit eten en stiefdochter wekelijks, dus mss zit het m hierin.
kataravrouw wijzigde dit bericht op 30-01-2023 15:22
Reden: typefout
0.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is je probleem?
Ik heb met de schoonouders van mijn kinderen een leuk contact.
En wanneer zij een etentje voorstellen, of een van mijn kinderen dan zou ik daar op ingaan.

Echt ik zie het probleem niet, en als het de kinderen van mijn vriend betreft ook niet.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
kataravrouw schreef:
30-01-2023 15:21
Nee dat is het niet, ik ben met de schoonouders van mijn eigen kinderen in al die jaren nog nooit wezen uit eten. Gewoon een keer op bezoek bij elkaar.
Man en ik vinden uiteten gaan een stap te ver voor nu. Wij gaan zelf zelden tot nooit uit eten en stiefdochter wekelijks, dus mss zit het m hierin.
Ah oké zo, ja ik ga zeker 3 keer per maand uit eten dus een keer met schoonouders zou voor mij geen probleem zijn.
Ik zou dat juist leuk vinden, en weer een goede reden in op restaurant te gaan ;-)
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan zeg je tegen je stiefdochter dat de eerstvolgende bbq met een uitnodiging aan haar schoonouders is.

En uit eten is geen stap tever.
Jullie gaan nooit uit eten, dus is het geen stap te ver maar niet een ding wat jullie graag doen.

Je kunt ze toch gewoon uitnodigen op de koffie binnenkort? Of dat je daarheen gaat?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
O, dus je vindt dat uit eten iets heel groots en speciaals. Weet stiefdochter dat ook? Waarschijnlijk is het voor haar een stuk normaler.

Ik zou zelf met mensen die ik niet echt ken juist veel liever op neutraal terrein afspreken - dus in een restaurant - dan bij mij thuis. Hoef ik niet na te denken over wat ik moet koken, geen goede indruk te maken qua huis, inrichting, etc. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Marianneke schreef:
30-01-2023 15:17
Wat is voor jou het verschil tussen uit eten gaan en samen BBQ-en? Misschien dat stiefdochter dat verschil niet zo ziet?
Goede vraag, ik vind een bbq of een kop koffie thuis of bij 1 van de kinderen thuis, veel gezelliger, ongedwongener dan in een restaurant.
Als het aan stiefdochter ligt kwamen we maandelijks, zo niet vaker bij elkaar over de vloer. Het zijn aardige mensen, maar we zitten niet op elkaars golflengte en dus gaan de gesprekken vrij oppervlakkig. Helemaal prima verder hoor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil stiefdochter dat jullie met zijn vieren gaan uiteten? Dus zonder stiefdochter en vriend erbij? Dat zou ik bijzonder vinden. Een keer met zijn zessen eten snap ik wel, even aftasten en zo. Je stiefdochter en haar vriend wonen al op zichzelf of samen? Dan kunnen zij jullie en zijn ouders een keertje uitnodigen. Ik vind het zelf ook wel leuk om de ouders van de aanhang te ontmoeten als ze al een tijdje samen zijn.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Je hebt al kennis gemaakt met haar schoonouders en het was gezellig. Jullie kunnen goed met hen overweg? Zouden het misschien goede kennissen of zelfs vrienden van jullie kunnen worden?
Of hebben jij en je partner geen behoefte aan nieuwe vrienden?

Misschien een idee om met stiefdochter, haar vriend en zijn ouders te gaan eten?

Als ik aan mijn moeder denk, dan had ze nooit zo gauw met mijn schoonouders uit eten gegaan. Ze zagen elkaar op verjaardagen. Konden met elkaar overweg, meer niet. Was ook prima. Ze hadden verschillende levens, waren elkaars type niet. Ik zou nooit tegen mijn moeder zeggen van: goh ga eens uit eten met die mensen. En anders had ik meegegaan. Mijn moeder zat niet te wachten op vriendschappen (ze was best wel sociaal, maar heel eigenzinnig).
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
30-01-2023 15:26
Dan zeg je tegen je stiefdochter dat de eerstvolgende bbq met een uitnodiging aan haar schoonouders is.

En uit eten is geen stap tever.
Jullie gaan nooit uit eten, dus is het geen stap te ver maar niet een ding wat jullie graag doen.

Je kunt ze toch gewoon uitnodigen op de koffie binnenkort? Of dat je daarheen gaat?
Doen we ook hoor, hen uitnodigen om hier op bezoek te komen. Maar dat vind stiefdochter te gewoon en wil dus perse uit eten. En ik heb de indruk dat haar schoonouders het wel prima vinden gewoon op de koffie te komen.

Enkele maanden geleden hadden we hen dus uitgenodigd in het vakantiehuisje, zij kwamen in de middag om 1400 uur en vertrokken om 23 uur. Op een gegeven moment weet je echt niet meer waarover te praten.
Ik zou zeggen doe.niet.zo.moeilijk.
Stiefdochter gaat graag uiteten. Die vindt dat leuk en geniet daar blijkbaar van. Ik neem aan dat je je stiefdochter graag blij en gelukkig ziet? Nou door mee te gaan maak je haar blij en gelukkig en je andere kinderen houden blijkbaar van andere dingen.

Dus hup reserveren die handel.
Alle reacties Link kopieren Quote
kataravrouw schreef:
30-01-2023 15:21
Nee dat is het niet, ik ben met de schoonouders van mijn eigen kinderen in al die jaren nog nooit wezen uit eten. Gewoon een keer op bezoek bij elkaar.
Man en ik vinden uiteten gaan een stap te ver voor nu. Wij gaan zelf zelden tot nooit uit eten en stiefdochter wekelijks, dus mss zit het m hierin.
Gaan jullie dan bij een sterrenrestaurant 12 gangen dineren met de schoonouders ofzo?
Of bedoelt je stiefdochter gewoon een etentje bij een eetcafé, lekker spareribs en een kopje koffie, kletserdebetsie, en weer naar huis?

Ik snap het nog steeds niet. Ik ben het met Lilalinda helemaal eens hoor, als je geen zin hebt, dan heb je gewoon geen zin en is het daarmee klaar.
aar aan de andere kant, misschien doe je via je stiefdochter eens iets waar je normaal niet aan toe zou komen - en dan is dat ook weer een grappige ervaring. Ik ben voor stiefkinderen al een keer naar zo'n bomenklimtoestand geweest (heb hoogtevrees), naar een concert van muziek waarvan ik van tevoren dacht moet dat nou en ik heb mensen leren kennen die ik anders nooit had gekend. Ik zou voor die lieve schatten zo ongeveer alles over hebben denk ik, en als ze me uitnodigen en ze willen me er graag bij hebben, dan doe ik gewoon mee.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
no way, dat ik mijn ouders zou pushen met mijn schoonouders te gaan eten
OF, dat ik van mijn kinderen zou accepteren, dat ze bepalen et wie ik eten wil
TO, heeft deze mensen ontmoet prima zo

Doet me denken, toen ik pas bij mijn (nog steeds) schoonouders op bezoek kwam, waren daar de ouders van mijn man's ex ook. Want die hadden elkaar allemaal leren kennen. Vond ik echt vreselijk. Ik was jong, en voelde me enorm bekeken en beoordeeld

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven