ontrouw altijd melden

14-03-2009 23:51 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je ziet dat iemand ontrouw is en je er zeker van bent vind het correct dit zeker te melden aan de bedrogen partij want deze kan in de veronderstelling leven een veilige relatie te hebben en ondertussen met het aidsvirus of andere enge ziektes besmet worden en wie wil zoiets op zijn geweten?
Ik vind dat het mij niet aangaat, behalve als de vrouw in kwestie een goede vriendin is. Maar dan nog zou ik het haar niet vertellen ik zou haar ontrouwe man dwingen om te stoppen met zijn buitenechtelijk avontuurtjes.
quote:Helponline schreef op 15 maart 2009 @ 00:29:

Als iemand klaarstaat met een geweer om iemand neer te schieten ga je dat ook melden , iemand met aids besmetten is even dodelijk dus waarom zouden we hier dan geen morele plicht hebben een mogelijk slachtoffer te waarschuwen dat zijn/haar leven in gevaar is?Ik zie Helponline al heel behulpzaam bij de overval op een tankstation melden aan het kassapersoneel: "Zo'n kogel, da's best gevaarlijk, kun je dood aan gaan!".
Helponline, is het misschien dat jij denkt dat je bedrogen wordt?
Die hormoonslavernij!!
quote:wankelevenwicht schreef op 15 maart 2009 @ 00:56:

[...]

Ik zie Helponline al heel behulpzaam bij de overval op een tankstation melden aan het kassapersoneel: "Zo'n kogel, da's best gevaarlijk, kun je dood aan gaan!". Nee joh, het is online, dus ze stuurt een mailtje
quote:meds schreef op 15 maart 2009 @ 00:55:

ik zou haar ontrouwe man dwingen om te stoppen met zijn buitenechtelijk avontuurtjes.Wat raad je aan ? Een flinke ballentrap ? Of de ouderwetsche wurggreep ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb iets nieuws, ik noem het de "tandartsmethode"
hmm, interesting....
Die hormoonslavernij!!
Tegenwoordig is veilig vrijen heel eenvoudig en toch komen er dagelijks x aantal aidspatient bij kijk maar naar de cijfers.Iemand die in deze tijden zulke risicos neemt kan evengoed rusische roulette spelen.Men moet wel echt goed gek wezen onveilig sex te hebben met iemand als men niet zeker is van trouw en elkaar een bewijs van aidstest gaf.
Misschien moet je je informatie toch ergens anders vandaan halen. Volgens mij valt het namelijk wel mee met het aantal hiv geinfecteerde hetroseksuelen in Nederland.

Doe jij het veilig met je partner Helponline?
Tja leven is gewoon risico's nemen
quote:Chardonnay schreef op 15 maart 2009 @ 01:07:

Misschien moet je je informatie toch ergens anders vandaan halen. Volgens mij valt het namelijk wel mee met het aantal hiv geinfecteerde hetroseksuelen in Nederland.

Doe jij het veilig met je partner Helponline?Ofcours zeker en vast , emotionele katers kan men verwerken maar verdere risicos... no way
quote:Helponline schreef op 15 maart 2009 @ 01:13:

[...]

Ofcours zeker en vast , emotionele katers kan men verwerken maar verdere risicos... no wayMaar ik hoor soms wel van jongere vriendinnen dat zij een relatie aangaan zonder aidstest te vragen enzo want ah hij had maar 1 vriendin en blabla en dan heb ik zoiets van tja jij neemt wel een heel groot risico
Ik snap wat je bedoelt, maar dan gaat dit topic nu ergens anders over begrijp ik? Namelijk wanneer en of je onveilige sex gaat hebben met je vermeend monogame partner?
Die hormoonslavernij!!
Toch nog even gegoogled. Het aantal hiv-geïnfecteerden is inderdaad gestegen.

Het aantal hiv-geïnfecteerden in Nederland is fors gestegen. De Stichting HIV Monitoring meldt dat er nu 11.896 mensen met hiv leven in Nederland, waaronder 1700 nieuwe gevallen. Soa Aids Nederland noemt deze stijging zorgwekkend.

De bestrijding en behandeling van het virus is weliswaar succesvol, maar dat effect ebt weg door toenemend risicogedrag, zegt Frank de Wolf, directeur van de stichting. Volgens hem is de epidemie onder homoseksuele mannen niet onder controle, maar is het testen op hiv wel verbeterd waardoor de besmetting eerder opgespoord en geregistreerd kan worden. De afgelopen jaren daalde het aantal heteroseksuelen met hiv, maar dat is nu tot stilstand gebracht.

In Nederland zijn vorig jaar 66 mensen overleden aan aids, 52 mannen en 14 vrouwen, aldus het CBS. In 2006 waren dat er nog 48. In totaal zijn er sinds 1983 al 4300 mensen overleden aan aids.
Ik zou ontrouw denk ik alleen melden als het om een hele goede vriendin gaat. En dan zou ik in eerste instantie proberen de vreemdganger te overtuigen eerlijk te zijn naar zijn vriendin omdat ik anders degene ben die het haar gaat vertellen.

Helaas heb ik dit al eens aan de hand gehad. Vriendschap met vriendin is overigens over. Ze was er niet zo blij mee dat ik haar hiermee geconfronteerd had. Dus het wordt echt niet altijd op prijs gesteld.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 maart 2009 @ 00:02:

Dus jij zou een onbekende vrouw opbellen , mailen of bij haar langsgaan om te melden dat haar man - bijvoorbeeld jouw collega - hem uit zijn broek laat hangen ? Vind je dat jouw taak , ja ? Als je nou oprecht begaan bent met zo iemand en je vindt het jouw morele verplichting enzo , dan zou je er aardiger aan doen het iemand te laten vertellen die haar hierna ook nog enige steun kan bieden . Het allerlaagste vind ik altijd wel als degene die de waarheid vertelt het neukie blijkt te zijn geweest , of de eveneens bedrogen partner van neukie .Precies, ik moet er niet aan denken dat ik zou worden ingelicht door een wraakzuchtige vrouw die niet kreeg wat ze wilde hebben.
quote:Monissa schreef op 15 maart 2009 @ 00:44:

Ja precies Marijn, kan je je vent niet meer vertrouwen maar ook je vriendin niet.ik denk dat er heel veel vrouwen zijn die hun vriendin niet geloven hoor als die hun verteld dat manlief vreemd gaat en ben je als vriendin de gebeten hond
quote:Chardonnay schreef op 15 maart 2009 @ 01:23:

Ik zou ontrouw denk ik alleen melden als het om een hele goede vriendin gaat. En dan zou ik in eerste instantie proberen de vreemdganger te overtuigen eerlijk te zijn naar zijn vriendin omdat ik anders degene ben die het haar gaat vertellen.

Helaas heb ik dit al eens aan de hand gehad. Vriendschap met vriendin is overigens over. Ze was er niet zo blij mee dat ik haar hiermee geconfronteerd had. Dus het wordt echt niet altijd op prijs gesteld.Ze zou blij moeten zijn dat ze teminste een vriendin had die het wat kon schelen wat er met haar gebeurde...misschien zal zij dit later wel inzien
quote:Chardonnay schreef op 15 maart 2009 @ 01:23:

Helaas heb ik dit al eens aan de hand gehad. Vriendschap met vriendin is overigens over. Ze was er niet zo blij mee dat ik haar hiermee geconfronteerd had. Dus het wordt echt niet altijd op prijs gesteld.

Maar Chardonnay, heb je er spijt van?

Ik had laatst hetzelfde aan de hand. Vriendin had nieuw vriendje. Ging daarna paar dagen weg, zie ik vriendje heel veel moeite doen voor andere vrouw. Vriendin in gesprekken helemaal idolaat van hem en ik wist dat...pfff... Heb er een nachtje over geslapen en het haar verteld. Zij helemaal over de rooie, hem ermee geconfronteerd, hij ontkennen natuurlijk maar uiteindelijk wel toegegeven. De vrouw waarmee hij dit flikte, ook een goede bekende van mij, kijkt me nu niet meer aan. Jammer dan, vriendschap gaat voor en vriendin vond het niet leuk maar is uiteindelijk wel heel blij met mijn eerlijkheid.

Ik heb me voorgenomen, hoe K.T het ook is, want ik moet me tov iedereen verantwoorden, het de volgende x precies hetzelfde te doen en heb al mijn andere vriendinnen duidelijk gemaakt dat ook van hen tov van mij te verwachten. No mercy, eerlijkheid!
Nou hol, het is inmiddels al een jaar of 16 geleden, dus ik denk niet dat ze het nog gaat inzien hoor. Ach, maakt ook niet uit, moet ze zelf weten.
Spijt heb ik er niet van. Maar zij wilde het dus helemaal niet weten en ik heb haar door het te vertellen gekwetst. En niemand is er beter van geworden. Dus zinvol is het ook niet echt geweest.
quote:Chardonnay schreef op 15 maart 2009 @ 01:53:

Spijt heb ik er niet van. Maar zij wilde het dus helemaal niet weten en ik heb haar door het te vertellen gekwetst. En niemand is er beter van geworden. Dus zinvol is het ook niet echt geweest.Toch goed dat je dat deed ik bedoel jij gaf teminste echt om jouw vriendin...
Chardonnay, als het een echte vriendin was, was de vriendschap daardoor niet over, tenzij jullie toen nog pubers waren.
En... jij hebt haar niet gekwetst, dat deed hij.
@helponline, wat wil je met al die topics die je opent ? Het zijn elke keer van die algemene stelinginname of vraagstukken. niks concreets

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven