Onverwachtse reis die vierenhalve maand langer duurt

01-09-2009 13:08 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve mensen hier,

Ik heb nu 9 maanden een relatie met mijn vriendje. Hij is nu een maandje op vakantie in het Midden Oosten en heeft sinds gisteren dus besloten om daar te blijven voor viereneenhalve maand langer. Zo vreselijk intens is het! Ik heb wel besloten dat ik hem vrij zou laten, en dat hij zijn droom moet verwezenlijken. De plotselingheid en het feit dat ik geen afscheid van hem heb kunnen nemen, wetende dat ik hem zooooo lang neit zou zien plaagt me wel enorm. Want twee weken nadat hij daar klaar is, vertrek ik weer naar IJsland voor 3 maanden.

Ik heb met vlagen een gigantisch gebroken hart, en met vlagen heb ik weer dat ik hem het gun en blij voor hem ben.

Hebben jullie tips met hier mee om gaan ? Ik weet dat dit eigenlijk echt volkomen niet normaal is, maar ja, als hij dat echt wilt nu, dan moet het maar. Ik had eerst voorgesteld dat hij het zou doen, wanneer ik naar IJsland zou gaan. De cursussen duren namelijk allebei drie maanden. Hij vond dat wel een goed idee, dus ik dacht "Pfew opgelost". Toch , gisteren dan gehoord dat hij het echt NU wilt doen, omdat het in de flow zit, en zijn gevoel dat zegt. Nu vind ik het wel erg belangrijk om gevoel te volgen. Maar mijn god. wat een fucking uitdaging. Kan ik dit wel aan?

Hebben thuisblijvers van vriendjes die ineens zijn gaan reizen nog tips? Ik bedoel, zo lang zonder seks (?!!) wtf. Ineens heb ik een Skype relatie!
Tja, ik vind dat je zo niet met mensen om gaat. Maar dat vind ik.
Waar hebben we het over? Vier en een halve maand! als je al niet eens al zo kort zonder je partner kan zijn!

En nogmaals hoe had hij het anders moeten doen? Die jongen wil nu helemaal niet terug en gelijk heeft hij.
quote:maze schreef op 01 september 2009 @ 14:27:

Ach de manier waarop is niet helemaal handig. Maar ja hij kan moeilijk even heen en weer om te overleggen om dan vervolgens weer terug te gaan.

Ik vind dit echt weer gedoe om niks!

Leef je leven en laat hem zijn leven leven!

Als het achteraf echt niet bevalt kan je besluiten om ieder je eigen weg te gaan, accepteren of veranderen.

Ik kan echt niet geloven dat je dit gedoe om niks vindt. Trouwens, het gaat in werkelijkheid om elkaar 9,5 maand (al 1maand weg, hij komt over 4,5 maand thuis terwijl zij net weg is naar ijsland voor 3 maanden) niet zien, terwijl ze 9 maanden een relatie hebben.

Ik ben helemaal niet iemand die aan mijn vriend hangt, zoals ik al eerder heb geschreven zijn we beiden vaak langdurig op reis of op stage geweest tijdens ons samenwonen. Maar geen van ons zou in zijn eentje dit soort beslissingen nemen. Zeker niet als een andere optie, namelijk dat hij weer teruggaat terwijl zij ook 3 maanden weg is, veel beter is.

Als je besluit een relatie met elkaar aan te gaan, als je ervoor kiest om samen te wonen, dan maak je ook dit soort beslissingen samen. Niet dat het niet zou mogen van mij, maar ik zou wel graag een stem hierin hebben, als vriendin zijnde.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
dus hij moet zich ineens aanpassen aan haar?
quote:maze schreef op 01 september 2009 @ 14:34:

dus hij moet zich ineens aanpassen aan haar?Ehm ja, dat doen normale mensen toch als ze een relatie hebben? samenwonen op zich is al een hoop aanpassen. Aanpassen zodat je het beiden zo leuk mogelijk hebt.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Ach wat is normaal
Dan ben ik blij dat ik met jou geen relatie heb Maze!

Gelukkig kun je altijd nog zelf je partner uitzoeken en ik geloof dat rekening met elkaar houden bij mij wel een selectie-item is.
Ja zij kan ook rekening houden met hem en hem dit gewoon gunnen zonder zo moeilij te lopen doen!
Ik ben het eens met Fleurtje, waarom moet het op zo'n manier? Dat noem ik geen relatie, als je niet eens rekening kan houden met elkaar. Fijn dat hij in een 'flow' zit, maar die flow had hij ook heus wel weer te pakken kunnen krijgen als hij later was teruggegaan, wat blijkbaar het oorspronkelijke plan was (als ik het goed heb gelezen).

Ik zou toch ernstig twijfelen over hoe serieus m'n vriend de relatie neemt, als hij ervoor kiest om 8,5 maand bij elkaar weg te zijn, terwijl dit ook 4 maanden had kunnen zijn, waarin ze allebei hun eigen ding kunnen doen. Natuurlijk moet je elkaar loslaten en dat kan ook zeker, maar waarom de reis niet zo plannen op een manier waarop je elkaar het minst lang hoeft te missen (zoals afgesproken!)?

En als hij echt zoveel van haar houdt, waarom dan niet het idee voorleggen, ipv het telefonisch mede te delen?

Misschien dat het samenwonen hem benauwd? 9 maanden een relatie is nog niet echt lang... Ik zou denken dat je elkaar dan dolgraag weer terug wilt zien! (Ja, óók als je spannende avonturen in het buitenland meemaakt)
quote:maze schreef op 01 september 2009 @ 14:42:

Ja zij kan ook rekening houden met hem en hem dit gewoon gunnen zonder zo moeilij te lopen doen!

Waarom moet zij al haar gevoelens opzij zetten en zich volledig aan zijn plannen aanpassen? Hij heeft toch ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar haar toe om met haar rekening te houden? Als je oud en volwassen genoeg bent om samen te wonen dien je rekening met elkaars wensen te houden.

TO; weet je vriend dat je het hier moeilijk mee hebt? Hoe reageerde je op zijn bericht?
Waarom moet hij ineens rekening houden met haar reisplannen?

Ja het is handiger als het samen zou vallen maar dat is nou eenmaal niet zo. Jammer dan!
Als je volwassen bent dien je inderdaad rekening met elkaar te houden. Maar je bent niet elkaars bezit ofzo! Zij kan toch ook rekening houden met hem en denken: dit is wat hij nu graag wil dus dat gun ik hem!!
quote:maze schreef op 01 september 2009 @ 14:48:

Waarom moet hij ineens rekening houden met haar reisplannen?

Ja het is handiger als het samen zou vallen maar dat is nou eenmaal niet zo. Jammer dan!Dat is wél zo, het was namelijk afgesproken. Hij hoeft niet "ineens" rekening met haar te houden (dat je moet je sowieso altijd in een relatie). Hij kiest er nu in zijn eentje voor om het anders te doen.
quote:maze schreef op 01 september 2009 @ 14:50:

Als je volwassen bent dien je inderdaad rekening met elkaar te houden. Maar je bent niet elkaars bezit ofzo! Zij kan toch ook rekening houden met hem en denken: dit is wat hij nu graag wil dus dat gun ik hem!!Waarom vind je TO bezitterig overkomen dan? Ze gunt hem zijn reis volgens mij heus wel, ze houdt zelf ook van reizen, gaat 3 maanden naar IJsland. Wat dat betreft begrijpt ze dat volgens mij echt wel. Ze verbiedt hem niks, ze wil gewoon graag dat zij niet alleen maar met hem rekening moet houden, maar dat hij óók met haar gevoelens rekening houdt (denk ik dan, als ik even mijn interpretatie mag geven).
Maze, je bent bijzonder...

Het lijkt me dan ook een bijzonder vreemde relatie, zo'n relatie waarin de partners alleen maar hun eigen gang hoeven te gaan en geen rekening met elkaar hoeven te houden. 's Avonds thuiskomen? Ben je gek? Ik blijf lekker hangen, want het is zo gezellig hier. Even je sokken in de wasmand gooien? Dacht het niet, ze staan veel leuker op de grond. Van de ene op de andere dag besluiten dat je zeven maanden naar een tropisch eiland vertrekt, alleen? Tuurlijk, logisch.

Volgens mij wil je elkaar in een goede relatie graag zien, graag bij elkaar zijn en doen je over het algemeen je best om het samen gezellig te hebben. Wil je alleen maar doen waar je zelf zin in hebt? Prima, maar dat lijkt me onmogelijk te combineren met welke relatie dan ook. Dat kon niet toen je bij je ouders thuis woonde, dat kan niet in een studentenhuis, het kan niet als je samenwoont en het lukt al helemaal niet meer als je ooit kinderen krijgt (geloof mij! En het grappige is: zo erg is dat niet)
quote:singalala schreef op 01 september 2009 @ 14:40:

Dan ben ik blij dat ik met jou geen relatie heb Maze!

Ik ook...
Relativeer!

Hij is vier en een halve maand weg.

Dan zijn ze twee weken bij elkaar

Dan gaat zij voor drie maanden weg naar IJsland dus hij kan daar makkelijk heen om haar op te zoeken.

En dan hebben ze nog een heeeeel leven!
Halloooooooo, het gaat toch niet om de duur van het weg zijn!!! Zie je dat echt niet???
quote:Pear schreef op 01 september 2009 @ 14:54:

[...]

Ik ook... Mijn man gelukkig wel heeft tenminste nooit last van dit soort gezeur!
En volgens mij hééft Maze kinderen, maar ik kan me vergissen.
Als TO haar vriendje nou niks gunde, als hij geen avondje uit mocht, of dat ze elk weekend zit te zeuren dat hij te lang in de voetbalkantine blijft hangen, dan denk ik inderdaad: gun die jongen ook wat.

Maar in dit geval was het in mijn ogen niet meer dan logisch geweest als hij haar had gebeld en op z'n minst de mogelijkheid had voorgelegd: 'Lief, ik mis je verschrikkelijk, maar ik heb het hier enorm naar mijn zin en er is nog veel te doen. Zou je het heel, heel, heel erg vinden als ik nog even blijf?'

In plaats van: ik blijf.
quote:fleurtje schreef op 01 september 2009 @ 14:56:

Halloooooooo, het gaat toch niet om de duur van het weg zijn!!! Zie je dat echt niet???

Jaweeeeel!

Maar zo is het leven nou soms! Even op en neer vliegen om te overleggen zit er soms niet in!

En als die jongen toch wil blijven laat hem dan lekker genieten!
Weet je wat het gekke is, ik vind het het wél waard om voor terug te vliegen. Mits die relatie mij iets waard zou zijn.
Maar Maze: hij hoeft helemaal niet op en neer te vliegen. Er is Skype, gewoon telefoon, desnoods mail. Op die manier kun je ook overleggen.

In dit geval zou ik hem zeker laten genieten. Tot hij een ons woog, ofzo.
Maze, ik vind dat je wel wat kort door de bocht doet. Natuurlijk ben je een eigen persoon, maar zoals singalala ook al zei, een relatie, en helemaal samenwonen, betekent aanpassen. En daar is ook niks mis mee, want je past je beide aan op de manier waarop de relatie voor beide zo aangenaam mogelijk verloopt. Ik ben ook van plan om volgend jaar voor ca 6 maanden naar het buitenland te vertrekken. Ik woon samen met mijn vriend, en vind zijn mening heel belangrijk. Hij vindt het heel moeilijk, maar gunt het me ook. We zijn er nog niet helemaal uit, maar ik weet wel dat dit mogelijk moet zijn mits we begrip voor elkaar hebben en, ook als één van de twee van huis is, rekening houden met elkaar en elkaars verwachtingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven