Onverwachtse reis die vierenhalve maand langer duurt

01-09-2009 13:08 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey lieve mensen hier,

Ik heb nu 9 maanden een relatie met mijn vriendje. Hij is nu een maandje op vakantie in het Midden Oosten en heeft sinds gisteren dus besloten om daar te blijven voor viereneenhalve maand langer. Zo vreselijk intens is het! Ik heb wel besloten dat ik hem vrij zou laten, en dat hij zijn droom moet verwezenlijken. De plotselingheid en het feit dat ik geen afscheid van hem heb kunnen nemen, wetende dat ik hem zooooo lang neit zou zien plaagt me wel enorm. Want twee weken nadat hij daar klaar is, vertrek ik weer naar IJsland voor 3 maanden.

Ik heb met vlagen een gigantisch gebroken hart, en met vlagen heb ik weer dat ik hem het gun en blij voor hem ben.

Hebben jullie tips met hier mee om gaan ? Ik weet dat dit eigenlijk echt volkomen niet normaal is, maar ja, als hij dat echt wilt nu, dan moet het maar. Ik had eerst voorgesteld dat hij het zou doen, wanneer ik naar IJsland zou gaan. De cursussen duren namelijk allebei drie maanden. Hij vond dat wel een goed idee, dus ik dacht "Pfew opgelost". Toch , gisteren dan gehoord dat hij het echt NU wilt doen, omdat het in de flow zit, en zijn gevoel dat zegt. Nu vind ik het wel erg belangrijk om gevoel te volgen. Maar mijn god. wat een fucking uitdaging. Kan ik dit wel aan?

Hebben thuisblijvers van vriendjes die ineens zijn gaan reizen nog tips? Ik bedoel, zo lang zonder seks (?!!) wtf. Ineens heb ik een Skype relatie!
Precies Zhu: je hoeft op zich helemaal niets te laten, maar het lijkt me logisch dat je zoiets overlegt. En als de een het dan niet trekt, dan is het maar net wat de ander de relatie waard is.
Misschien ziet hij wat ze samen hebben niet eens als relatie en ziet hij haar ook niet als zijn vaste vriendin. Daarnaast is 9 maanden relatie ook nog maar heel kort en weten we niet eens of ze samen wonen of elkaar alleen af en toe in de weekenden zagen. Misschien geeft zij de term relatie wel een hele andere inhoud dan dat hij dat doet en is voor hem 5,5 maand wegblijven, nog net ff dat uit de band springen, voordat hij zich met haar wil settelen.

Allemaal misschienen en wat-alsen....de enige die op dit soort vragen antwoord kan geven is hij.

Daarom lijkt het me verstandiger dat TO met haar vriend in gesprek gaat en aan hem vraag hoe hij de dingen ziet. Hoe hij hun relatie ziet en wat voor toekomst hij met haar wil gaan opbouwen. Wat hij verstaat onder elkaar vrij laten en wat voor hem dan die flow is en wat zijn gevoel dan tegen hem zegt waardoor hij besloten heeft om langer te blijven....
quote:fleurtje schreef op 01 september 2009 @ 14:56:

En volgens mij hééft Maze kinderen, maar ik kan me vergissen.

Ja ik was die egoistische moeder die haar kind totaal verkeerd opvoedde weet je nog? Haha!

misschien ben ik ook wel vreemd in dit soort dingen. Maar goed dat komt ook door bepaalde ervaringen en gebeurtenissen.

Mijn man en ik houden juist heel erg rekening met elkaar maar wel met in ons achterhoofd dat het meer geven dan nemen is. En dat werkt voor ons super. Onze relatie is er zoveel leuker op geworden!
quote:naomi87 schreef op 01 september 2009 @ 13:27:

Dus hij is daar een maand, blijft nog 4,5 en als hij terug komt ga jij weg voor 3 maanden. Dus, je ziet elkaar 8,5 maand niet.. Zonder overleg.. Nou sorry, maar dat vind ik zo egocentrisch, zoek het dan maar uit... Maar dat is mijn mening..

Daar komt het wel op neer he.

En uit het andere topic; Bij een keuze als dit betrek je je partner (mits je je partner leuk genoeg vindt).

Niet dat je dan niet meer mag doen wat je wilt, maar jullie willen blijkbaar andere dingen. Ook goed, maar ik zou er niet op wachten.

Oh, en nog iets: Ik heb wel eens tegen een ex- scharrel gezegd dat ik mijn vakantie verlengde, van 2 weken naar 3 maanden. Eigenlijk, ben ik dat jaar helemaal niet op vakantie geweest, maar dát hoefde scharrel niet te weten. Het was wel lekker rustig ineens.
Ja Maze, wat wàs dat ook alweer? Er staat me iets bij, maar kan het niet zo snel terug vinden. Ik weet wel dat ik het heul stom vond
TO zegt zelf dat ze besloten heeft om hem vrij te laten. Als ze hem dat idee ook gegeven heeft snap ik hem helemaal goed. En daarbij kan hij toch alsnog begrip hebben voor haar gevoelens? Misschien is hij wel van plan om haar daarom extra vaak te bellen ofzo!
Ik vind het trouwens wel een ontzettende mannenactie: even die reis verlengen zonder overleg.

Waarmee ik niet wil beweren dat alle mannen zo zijn, wel dat de kans dat een vrouw zoiets doet een stuk kleiner is.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:fleurtje schreef op 01 september 2009 @ 15:05:

Ja Maze, wat wàs dat ook alweer? Er staat me iets bij, maar kan het niet zo snel terug vinden. Ik weet wel dat ik het heul stom vond

Ja en ik vond jou en broedkipje (ofzo) heel stom haha!

(twee dingen: kind en cadeaubon)

Maar goed blijkbaar kom ik hier als ik al een keer reageer altijd heel raar over. Terwijl ik IRL echt heel leuk ben haha!
quote:Moonlight82 schreef op 01 september 2009 @ 15:07:

Ik vind het trouwens wel een ontzettende mannenactie: even die reis verlengen zonder overleg.

Waarmee ik niet wil beweren dat alle mannen zo zijn, wel dat de kans dat een vrouw zoiets doet een stuk kleiner is.Ja dat vind ik ook wel. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zoiets te doen. Maar mijn man dus wel en dat is zooooo'n lieverd! Ik heb dan ook een beetje het gevoel dat ik het voor mijn man opneem. En ja die is een beetje egoistisch maar dan meer uit een soort kinderlijk enthousiastme. en niet om mij verdriet te doen ofzo!
Oh jaaaaaaaaa, met die achterlijke cadeaubonnen! Nou ja, moet wel zeggen dat je me daarmee nogal verbaasde, want ik vond jou altijd nogal leuk. Maar nu stel je me dus weer teleur.
Oh ja, voor de zekerheid:
quote:fleurtje schreef op 01 september 2009 @ 15:12:

Oh ja, voor de zekerheid:

Haha,

Nou ja ik zorg in ieder geval wel voor een beetje commotie!
Haha, ik lees nu pas voor het eerst mee. Vind het idd ook wel een erg stomme mannenactie om even zo mede te delen dat je nog even een paar maanden weg blijft!!! Mijn vriend plande het al maanden van te voren! Hij is 3.5 maand op reis geweest en dat ging best goed. Tuurlijk mis je de sex, maar als je geen sex kan hebben dan heb je er ook niet enorme behoefte aan (een je vieb doet wonderen ;)) Ik heb wel heerlijke sms/mail sex gehad!!! Hahaha, erg spannend, we schreven elke keer een mailtje met een paar regels van een sex fantasie... Hihi!

Die personen die gelijk reageren met 'uitmaken die relatie' vind ik zo belachelijk. Deze personen hechten naar mijn idee niet te veel aan een relatie, als ze deze zo makkelijk kunnen verbreken. Pas als je zeker weet dat je vriend rare dingen doet daar op reis, dan zeg ik oké.
Pardon, wie hecht er hier nu niet zoveel aan relatie?

En dan nog, ik heb een paar principes en grenzen. Als daar overheen gegaan wordt, dan is het voor mij einde verhaal. Zouden meer mensen moeten doen, zouden er wat minder janktopics zijn.
Maar jij bent dus Franciscadeurmat21?
quote:fleurtje schreef op 01 september 2009 @ 15:12:

Oh jaaaaaaaaa, met die achterlijke cadeaubonnen! Nou ja, moet wel zeggen dat je me daarmee nogal verbaasde, want ik vond jou altijd nogal leuk. Maar nu stel je me dus weer teleur.maar dat was de eerste keer dat ik zoveel in een topic reageerde. Ik denk niet dat je me daarvoor wel leuk kon vinden want ik reageer zelden. En ik verbaasde me ook weer op alle andere reacties! Gelukkig kreeg ik helemaal op het laatst nog wel wat bijval!
Nou, ik kende jouw nick echt wel, ik had jou wel vaak gelezen hoor. Niet denken dat je niet opviel
quote:fleurtje schreef op 01 september 2009 @ 15:16:

Maar jij bent dus Fransiscadeurmat21?

Nou Fleur!

Das ook weer een leuke manier om iemand welkom te heten in een discussie!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Zij begint met mensen belachelijk te noemen hoor. Zeg je tegen haar: Nou Francisca! Das ook weer een leuke manier om ergens nieuw binnen te komen? Nee he?
quote:Francisca21 schreef op 01 september 2009 @ 15:14:

..

Die personen die gelijk reageren met 'uitmaken die relatie' vind ik zo belachelijk. Deze personen hechten naar mijn idee niet te veel aan een relatie, als ze deze zo makkelijk kunnen verbreken. Pas als je zeker weet dat je vriend rare dingen doet daar op reis, dan zeg ik oké.

Als mijn partner geen rekening met mij houdt en dit soort beslissingen neemt in zijn eentje, dan zou het voor mij niet meer hoeven. Het zou mij er niet om gaan dat hij lang wegblijft en dat ik hem lang niet zie, maar omdat hij zoiets in zijn eentje besluit en mijn wensen negeert.

Maar goed, mijn vriend zou zoiets gewoon nooit doen. Mocht hij me wel met deze medeling opbellen, dan zou ik naar hem toe vliegen omdat ik ontzettend bezorgd zou zijn over zijn psychische staat. Zo erg "niet -mijn-vriend" is deze beslissing namelijk, ik zou denken dat ie psychotisch was geworden
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Francisca21 schreef op 01 september 2009 @ 15:14:

Die personen die gelijk reageren met 'uitmaken die relatie' vind ik zo belachelijk. Deze personen hechten naar mijn idee niet te veel aan een relatie, als ze deze zo makkelijk kunnen verbreken. Pas als je zeker weet dat je vriend rare dingen doet daar op reis, dan zeg ik oké.Ik hecht heel veel waarde aan mijn relatie. Zoveel waarde hecht ik eraan, dat ik dingen en besluiten die invloed hebben op mijn vriend, met hem overleg! En dat verwacht ik ook van hem. (Gelukkig weet hij dat, krijgen we daar geen misverstanden over).
quote:fleurtje schreef op 01 september 2009 @ 15:18:

Nou, ik kende jouw nick echt wel, ik had jou wel vaak gelezen hoor. Niet denken dat je niet opviel Ach shit!
Ik hecht inderdaad ook ernstig aan mijn relatie. Al vijftien jaar. Zo ernstig, dat we nu inderdaad aan het overleggen zijn of we samen met de kleine Bloosjes naar Azië zullen vertrekken. Heel gek, daar hebben we het toch heel uitgebreid over - terwijl het voor hem werktechnisch gewoon een enorme kans is. Maar hij heeft me toch maar even gebeld om te vragen of ik het ook een leuk idee vond (en vreemd genoeg: dat vond ik!)
quote:fleurtje schreef op 01 september 2009 @ 15:20:

Zij begint met mensen belachelijk te noemen hoor. Zeg je tegen haar: Nou Francisca! Das ook weer een leuke manier om ergens nieuw binnen te komen? Nee he?

Dat is ook weer zo. Mijn posting naar jou toe kon ook met knipoog (maar die smileys doen zo moeilijk laatste dagen)

Heb idd zelf ook een hekel aan uitlatingen als "Wat een onzin" "Belachelijk" "Slaat nergens op" e.d. in discussies. Als iemand mij hier ooit op betrapt: melden aub.

We horen niet zoveel meer van TO he?
@blijftblozen: dat is toch een totaal andere situatie!

En fijn dat jullie zo goed overleggen! Is alleen maar goed voor een relatie maar dat vind geloof ik bijna iedereen hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven