Onverzorgd gebit

08-08-2008 09:14 53 berichten
Hallo,

Even een kort vraagje: Stel je leert een leuke man kennen en hij blijkt een onverzorgd gebit te hebben.( denk aan plak, schots en scheef etc)

Zou jij daar wat van zeggen en kijken of hij daar iets mee doet, of ben je meteen afgeknapt?

Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Ik neem aan dat er een leuke man om het gebit heen hangt?

Wat zou je ervan willen zeggen dan? Wil je een soort garantie dat hij er iets aan gaat doen voor je verder met hem wilt?
Dat zeg ik....
Grote afknapper!!!
Perfectionisme is niet perfect...
Schots en scheef zou ik zelf niks van zeggen want het mijne staat niet zo recht meer en ik hoop dat mensen dan toch naar de vrouw in mij kijken en niet naar de tanden.

Ik zou hem wel ernstig aanraden om twee keer per dag zijn tanden te poetsen.
De man er omheen is erg leuk ja... Maar.. dat gebit hè.

Ik vind het lullig om er iets van te zeggen, maar denk ook, ik snap niet dat hij zelf niet ziet dat het er niet bepaald fris uitziet. Kijk schots en scheef kan ik mee leven, maar zorg dan wel dat er geen aanslag op zit. (en je ruikt het ook wel een beetje)

Het houdt mij wel tegen om iets met hem te gaan beginnen. Ik moet namelijk met hem zoenen...
schots en scheef vind ik nog wat anders dan onfris! Niet iedereen heeft vroeger een beugel gehad, dus daar kan je dan weinig aan doen. Poetsen kan wel iedereen!
Heb ook wel eens bijna-vriendjes gehad met tandvleesproblemen. Het zijn niet voor niets bijna-vriendjes geweest...:-)... Ik weet van mezelf dat wanneer ik iemand heel erg leuk vind dat ik dat niet zie of merk... als ik dat bij eerste date al opmerkte dan wist ik ook al dat ik diegene an sich ook niet zo leuk vond.

Weet niet hoe het bij jou werkt. Hebben jullie al een relatie? Misschien zelf beginnen met flossen, tandenstoken en elektrisch poetsen... goed voorbeeld doet goed volgen: samen een afspraak voor naar de tandarts of mondhygieniste...

maar goed: ik weet dus niet of jullie al een relatie heben.

Alleen scheve tanden zou ik geen problemen mee hebben.
Zie nu dat jullie nog niets hebben...

moeilijk....
Heh bah...en dan ruikt het ook nog onfris. Nee is voor mij echt een reden om er niet mee door te gaan...tenzij je er wat van zegt dan en hij voortaan zijn gebit wel onderhoud. Wat ik overigens niet verwacht...want waarom zou hij het nu ineens wel doen, waarschijnlijk vind hij het niet belangrijk.

Overigens vind ik schots en scheef ook niet erg....
Hmm, scheve tanden is minder erg dan een onverzorgd gebit.

Als je nu al twijfelt dan kun je er beter helemaal niet aan beginnen, want anders dan blijf je er maar op letten.
Tja, mijn vriend had ook een slecht gebit toen ik 'm leerde kennen. Misschien is het handig om je te realiseren dat sommige mensen er niks aan kunnen doen. Als je bijvoorbeeld luchtwegaandoeningen hebt (astma of iets dergelijks) of gewoon niet ademhaalt zoals dat zou moeten, dan heeft dat ook invloed op de conditie van je gebit. En sommige mensen hebben van nature een slecht gebit. Dan kan je in beide gevallen wel twee keer p.d. je tanden poetsen, flossen en weet ik veel wat, maar het blijft slecht.

Mijn vriend had een slecht gebit door een luchtwegaandoening (wist ik natuurlijk ook niet toen ik 'm leerde kennen!) en inmiddels heeft hij facings. Maarja, dat doe je ook niet zo 1,2,3 natuurlijk.
tongschraper kopen
Misschien raar, maar ik kan me niet voorstellen dat ik val op iemand met een slecht/lelijk gebit.
quote:yathibiyya schreef op 08 augustus 2008 @ 09:21:

Grote afknapper!!!yep, voor mij ook, een keer meegemaakt, maar ik kón gewoon niet zoenen met die man: schots/scheef en geel
Een scheef gebit dat kan de beste overkomen, maar een vies gebit....jaiks.....
Die hormoonslavernij!!
quote:Celeone schreef op 08 augustus 2008 @ 09:57:

Tja, mijn vriend had ook een slecht gebit toen ik 'm leerde kennen. Misschien is het handig om je te realiseren dat sommige mensen er niks aan kunnen doen. Als je bijvoorbeeld luchtwegaandoeningen hebt (astma of iets dergelijks) of gewoon niet ademhaalt zoals dat zou moeten, dan heeft dat ook invloed op de conditie van je gebit. En sommige mensen hebben van nature een slecht gebit. Dan kan je in beide gevallen wel twee keer p.d. je tanden poetsen, flossen en weet ik veel wat, maar het blijft slecht.

Mijn vriend had een slecht gebit door een luchtwegaandoening (wist ik natuurlijk ook niet toen ik 'm leerde kennen!) en inmiddels heeft hij facings. Maarja, dat doe je ook niet zo 1,2,3 natuurlijk.Ja maar TO heeft het over een geur die uit zijn mond komt en plak. Lijkt me eerder een gebrek aan hygiene en zijn tanden niet poetsen dan iets anders. Een slecht gebit is iets anders dan een vies gebit.
Ik heb een keer gezoend met iemand die bleek 1 tand te hebben die zó ver naar voren stond dat hij mijn tong bijna doorboorde. Dat zíe je toch zou je zo zeggen denken jullie? Ehm, nee dus. Ik merkte het later pas. Destijds had ik al een paar borrels op en het was donker. We hebben nog 6 dagen gedate, maar uiteindelijk is het niets geworden. Niet om die tand hoor, maar omdat hij meteen wilde trouwen en flipte toen ik niet wilde... Bizar...
Oh, ik dacht dat iemand anders over die geur begon, sorry.

Nouja, een slecht gebit ziet er ook vies uit trouwens. Maar als het komt door een gebrek aan hygiëne, dan zou 't voor mij ook niet hoeven. (Grote kans dat 'ie nog wel meer vieze trekjes heeft...)
quote:yathibiyya schreef op 08 augustus 2008 @ 10:04:

[...]

Ja maar TO heeft het over een geur die uit zijn mond komt en plak. Lijkt me eerder een gebrek aan hygiene en zijn tanden niet poetsen dan iets anders. Een slecht gebit is iets anders dan een vies gebit.Mee eens!!! Een vies gebit is veeeel erger
Ik kan me de combinatie van een heeeele leuke man met een onverzorgd gebit heel moeilijk voorstellen....heeft hij verder een verzorgd uiterlijk? (kapsel, kleding)

Misschien stomme vraag, maar is de rest van zijn lichaamsverzorging wel oke? Ik bedoel, ruik je zijn oksels ook?

Als de rest al niet om over naar huis te schrijven is, zou ik er eerlijk gezegd niet aan beginnen. Gaat je toch tegenstaan denk ik. En zoenen ( en de rest!) is wel heel essentieel!
Verder is ie op en top verzorgd, schone nagels, frisse kleding, lekker luchtje, kapsel keurig etc. Hij moet ook wel want hij in zijn werk controleren ze daar echt op.

Alleen zodra hij zijn mond opentrekt dan zie je meteen dat gebit. En zover ik heb kunnen zien is hij in geen jaren bij de mondhygiënist geweest....
Ik denk dat hij misschien doodsbang voor de tandarst/ mondhygieniste is. Misschien zou je daar een keer heel luchtig over kunnen beginnen.
Hallo

Smakelijk is het natuurlijk niet een onverzorgd gebit..

Ik zou het gewoon tegen hem zeggen op een leuke vriendelijke manier...Mischien is nog nooit eimand eerlijk tegen hem geweest.Je kan een gebit altijd weer mooi maken,,

Suc6 met je beslissing
zeg het hem gewoon!

mijn vriendje is ook niet zo van de tandenbostel, ik duw dat ding gewoon in zn gezicht, eerder wordt er niet gezoend!
[quote]Lucifer1983 schreef op 08 augustus 2008 @ 10:16:

Verder is ie op en top verzorgd, schone nagels, frisse kleding, lekker luchtje, kapsel keurig etc. Hij moet ook wel want hij in zijn werk controleren ze daar echt op.

Hm...en niemand op zijn werk die iets zegt van zijn gebit ?

Raar dat ie voor de rest dan zo netjes is op zichzelf...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven