Onvolwassen gedrag?!
maandag 2 april 2018 om 08:08
Goedemorgen,
Op dit moment zit ik mij boos te maken om het gedrag van mijn vriend.
Mijn vriend mag nog graag met vrienden afspreken in het weekend en zo nu en dan op stap. Dit gaat dan meestal wel gepaard met veel drank. Voorheen zat iik
Daar vaak ook bij of ging ook mee..
Sinds enkele maanden ben ik in verwachting en moet dus veel dingen laten. Niet meer drinken en roken en door vermoeidheid lig ik bijna altijd vroeg op bed.
Mijn vriend is natuurlijk niet in verwachting en doet deze dingen nog wel. Aan de ene kant vind ik het prima maar toch steekt het mij dat hij gewoon vrolijk doorgaat als eerst en ik alles moet laten.
Gisteravond zouden wij ook op stap. Wat vrienden over de vloer. Tegen 23uur had ik al geen zin meer om mee te gaan en hij en een vriend zijn om half twee nog eens naar de stad gegaan. Om vijf uur kreeg ik nog een appje dat hij nog in de hottubb ging bij die vriend en net om kwart voor acht kwam hij aangeslingerd.
Ik vind het geen probleem dat hij af en toe de hort op gaat hoor maar acht uur thuis vind ik meer wat voor vrijgezelle studenten. We zouden vandaag samen uitslapen ( door wisselend rooster gebeurt dat niet vaak) maar hebben niet eens samen in bed gelegen..
Gelukkig is dit niet elk weekend aan de orde maar toch erger ik mij hier aan. Maar ik weet niet of het komt omdat ik het niet kan hebben dat ik dat niet kan doen ivm zwangerschap, of omdat ik het niet meer vind passen in onze levens. Gevoel van hoort niet zo..
Uiteraard ga ik dit wel bespreek maar maken maar vinden jullie dat ik hier wat van mag zeggen?
Alvast bedankt
Op dit moment zit ik mij boos te maken om het gedrag van mijn vriend.
Mijn vriend mag nog graag met vrienden afspreken in het weekend en zo nu en dan op stap. Dit gaat dan meestal wel gepaard met veel drank. Voorheen zat iik
Sinds enkele maanden ben ik in verwachting en moet dus veel dingen laten. Niet meer drinken en roken en door vermoeidheid lig ik bijna altijd vroeg op bed.
Mijn vriend is natuurlijk niet in verwachting en doet deze dingen nog wel. Aan de ene kant vind ik het prima maar toch steekt het mij dat hij gewoon vrolijk doorgaat als eerst en ik alles moet laten.
Gisteravond zouden wij ook op stap. Wat vrienden over de vloer. Tegen 23uur had ik al geen zin meer om mee te gaan en hij en een vriend zijn om half twee nog eens naar de stad gegaan. Om vijf uur kreeg ik nog een appje dat hij nog in de hottubb ging bij die vriend en net om kwart voor acht kwam hij aangeslingerd.
Ik vind het geen probleem dat hij af en toe de hort op gaat hoor maar acht uur thuis vind ik meer wat voor vrijgezelle studenten. We zouden vandaag samen uitslapen ( door wisselend rooster gebeurt dat niet vaak) maar hebben niet eens samen in bed gelegen..
Gelukkig is dit niet elk weekend aan de orde maar toch erger ik mij hier aan. Maar ik weet niet of het komt omdat ik het niet kan hebben dat ik dat niet kan doen ivm zwangerschap, of omdat ik het niet meer vind passen in onze levens. Gevoel van hoort niet zo..
Uiteraard ga ik dit wel bespreek maar maken maar vinden jullie dat ik hier wat van mag zeggen?
Alvast bedankt
maandag 2 april 2018 om 08:59
Ja maar dat je bezoek tot 1.30 uur in je huis zit vind ik in deze situatie ook niet echt handig. Beetje eerder de stad in en een beetje eerder thuis of bij vrienden afspreken ipv jou ook nog de halve nacht ophouden. Een compromis.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 2 april 2018 om 09:01
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑02-04-2018 08:52Ik ben bewust kinderloos, maar als ik dit topic lees, denk ik:
* Je bent pas enkele maanden zwanger; dus begrijp ik best dat hij nu nog met vrienden afspreekt. Vind ik wat anders dan wanneer hij aan het eind van de zwangerschap nog doet en met vrienden in de kroeg zit terwijl jij hulp elk moment kunt bevallen of wanneer je hulp nodig hebt.
* Jij ligt vroeg in bed omdat je moe bent. Moet hij dan hele avonden alleen in de woonkamer gaan zitten of met open ogen naast je in bed liggen omdat jij slaapt?
* Als ik erg moe van de zwangerschap zou zijn en vroeg in bed lag, is het misschien juist prettiger dat hij naar vrienden gaat in plaats van andersom. Hoef je niet moe op te blijven uit goed fatsoen naar vrienden toe, terwijl je liever in bed lag.
* Waarom besprak je voor de zwangerschap niet hoe je wilt dat hij zich opstelt tijdens zwangerschap? Het valt me nl. op dat ik dergelijke topics hier vaak lees. Dus vraag me altijd af waarom partners dit niet bespreken voor een kind te verwekken.
* Wat iemand ook al zei: je geeft wisselende signalen af.
* Ik zou niet weten waarom om 08.00 uur thuiskomen iets voor studenten is. Ik kom ook wel eens vroeg in de ochtend thuis en werk. Niet iedereen is hetzelfde. Maar jij kent je vriend het best.
* Ik vind het ook nogal een verschil of iemand vaak teveel drinkt of het eens in het jaar voorkomt. En dat terwijl ik echt een hekel aan teveel drinkende mensen heb en zelf geen druppel drink.
* Misschien hebben de hormonen invloed op je.
* Ik zou in elk geval wel bespreken hoe jullie verwachtingen zijn omtrent zijn uitgaan tijdens de zwangerschap en na de geboorte.
maandag 2 april 2018 om 09:07
Het gaat om af en toe. En dat jij ''alles'' (hoezo alles?) moet laten omdat je zwanger bent wist je van tevoren, het was een bewuste keuze ook nog. Waarom trek je je dat nu zo aan? Je bent waarschijnlijk nogal hormonaal, besef dat en relativeer dan.
Hoezo konden jullie niet samen uitslapen? Hij was om 8u thuis, dus dan konden jullie toch lekker tot een uur of 11/12 samen slapen?
maandag 2 april 2018 om 09:09
Van meerdere van jullie de vraag gekregen waarom we niet besproken hebben hoe we met elkaar omgaan tijdens de zwangerschap... ik denk dat we (in ieder geval ik) niet heb kunnen overzien wat het betekent om zwanger te zijn. Dus er niet bij stilgestaan. Uiteraard wel besproken hoe en wat als het kindje geboren is qua opvang etc.
Heel eerlijk heb ik het zwanger zijn een beetje onderschat.. ik werk veel met onregelmatige tijden en dat valt me wat zwaarder dan verwacht. En dat reageer ik op hem af denk ik. Ik weet ook dat ik in mijn handen mag knijpen want het eerste trimester heb ik (als ik soms verhalen van anderen lees) heel makkelijk doorlopen. Maar twee weken beroerd en voor de rest moe maar dat is op te lossen met slapen.
En voordat dit verkeerd begrepen wordt, ik ben heel blij en trots dat er kindje komt bij ons thuis en dus ook blij met de zwangerschap
En nee, ik vind ook niet dat hij zich volledig moet aanpassen aan mijn zwangerschap.
Heel eerlijk heb ik het zwanger zijn een beetje onderschat.. ik werk veel met onregelmatige tijden en dat valt me wat zwaarder dan verwacht. En dat reageer ik op hem af denk ik. Ik weet ook dat ik in mijn handen mag knijpen want het eerste trimester heb ik (als ik soms verhalen van anderen lees) heel makkelijk doorlopen. Maar twee weken beroerd en voor de rest moe maar dat is op te lossen met slapen.
En voordat dit verkeerd begrepen wordt, ik ben heel blij en trots dat er kindje komt bij ons thuis en dus ook blij met de zwangerschap
En nee, ik vind ook niet dat hij zich volledig moet aanpassen aan mijn zwangerschap.
maandag 2 april 2018 om 09:13
beauterham schreef: ↑02-04-2018 08:30@ merlot. Die vermoeidheid valt me zo tegen ook. Laatste weken bestaat uit werken en slapen. Huishouden blijft wel eens liggen maar daar springt vriend gelukkig goed bij. Ik voel me gewoon zo saai op dit moment, denk dat dat het onderliggende probleem is. En baal ervan dat ik altijd maar moe ben.
Hoezo 'springt hij bij'? Wiens taak is het huishouden? Ik mag hopen ook zijn taak, dan springt hij dus niet bij maar doet zijn deel!
maandag 2 april 2018 om 09:13
Hi Beauterham, ik snap zo goed dat je baalt. Je wil hem niks ontzeggen, maar het is gewoon niet tof dat hij het dan juist zo laat maakt. Misschien een beetje recalcitrant omdat hij vreest dat het straks niet meer kan? Ik zou het bespreken. Je wil hem niet thuis houden, maar ook dat hij jou nu steunt en zo doet ie dat niet. En 8 uur thuis komen? Dat is best kinderachtig. Maar ja, mannen onder elkaar... ! Als hij verder heel lief en zorgzaam voor je is, dan snapt hij het wel.
Ik dacht nog even - Er zijn ook mannen die tijdens de zwangerschap van hun vrouw aandacht te kort komen en dat elders gaan zoeken. Maar dan zou hij zich ook verder ook wel anders gaan gedragen.
Laat je nog weten hoe het verder gaat?
Ik dacht nog even - Er zijn ook mannen die tijdens de zwangerschap van hun vrouw aandacht te kort komen en dat elders gaan zoeken. Maar dan zou hij zich ook verder ook wel anders gaan gedragen.
Laat je nog weten hoe het verder gaat?
maandag 2 april 2018 om 09:14
Fizzyhideous schreef: ↑02-04-2018 08:22Ik snap het wel. Dat vriend op stap gaat is geen probleem, dat geeft ze ook aan. 8 uur thuis is echt behoorlijk overdreven. Als dat incidenteel is dan geen probleem, maar ik zou geen vent hoeven die dat vaker deed. Dan gaat ie maar in een studentenhuis wonen.
Ik ook niet hoor. Maar ten eerste zou ik daar sowieso geen zin in hebben - zwanger of niet (dus die zwangerschap vind ik totaal geen reden) - en ten tweede is het incidenteel zegt TO.
maandag 2 april 2018 om 09:14
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 2 april 2018 om 09:16
Ik moet daar ook altijd een beetje om lachen, van die vrouwen met partners die 'meehelpen, 'hun steentje bijdragen', 'bijspringen'. Seriously???
maandag 2 april 2018 om 09:16
maandag 2 april 2018 om 09:17
Ok. Ik kan dan weer niets met deze reactie.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 2 april 2018 om 09:21
Ok nog niet zo heel ver zwanger dus. Dan gaat mijn voorbeeld niet echt op want ik zit al aan het eind
maar wellicht iets om wel aan te geven, voor de volgende trimesters.
Ik denk dat als je het gewoon bespreekbaar maakt met je vriend dat jullie best op een lijn kunnen komen.
Echt waar bespreek het want dan kom je ergens, vooral met zo'n grote verandering als een kindje op komst.
Praten praten praten!
Ik denk dat als je het gewoon bespreekbaar maakt met je vriend dat jullie best op een lijn kunnen komen.
Echt waar bespreek het want dan kom je ergens, vooral met zo'n grote verandering als een kindje op komst.
Praten praten praten!
Tralalalala
maandag 2 april 2018 om 09:23
Ojee ik heb wat verkeerds gezegd! Met bij springen bedoeling dat hij net iets meer doet als normaal. Een stapje harder zet. Thats all.
Had ik trouwens al benoemd dat hij ook een papa-dag krijgt
nee geintje..
Ik lees normaal altijd alleen maar mee en lach om de soms keiharde reacties.
Maar nu zelf een topic geopend en zie ook in hoe iets verkeerd kan worden opgevat. Zo was het allemaal ook niet bedoeld.
Overigens iedereen wel bedankt voor het reageren.
Had ik trouwens al benoemd dat hij ook een papa-dag krijgt
Ik lees normaal altijd alleen maar mee en lach om de soms keiharde reacties.
Maar nu zelf een topic geopend en zie ook in hoe iets verkeerd kan worden opgevat. Zo was het allemaal ook niet bedoeld.
Overigens iedereen wel bedankt voor het reageren.
maandag 2 april 2018 om 09:27
Ik vind het niet raar hoor dat je verwacht dat hij rekening met je houdt. Ik zou zijn gedrag alleen niet bestempelen als onvolwassen. Dat is een waardeoordeel.
Tot op recent ging jij ook nog mee uit en toen had je dat waardeoordeel niet.
Het feit dat je samen het compromis zoekt betekent niet dat hij niet meer uit kan maar wel dat hij rekening houd met jou noodzaak tot nachtrust en beperkte stress.
Tot op recent ging jij ook nog mee uit en toen had je dat waardeoordeel niet.
Het feit dat je samen het compromis zoekt betekent niet dat hij niet meer uit kan maar wel dat hij rekening houd met jou noodzaak tot nachtrust en beperkte stress.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 2 april 2018 om 09:28
Dat vind ik wel knap geanalyseerd!
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 2 april 2018 om 09:31
Als ik dolgraag een kind wou en heel blij was met de zwangerschap dan zou ik me niet uit mijn humeur laten brengen. Als hij niet op mijn wensen dat hij wat meer klussen op zich neemt zou reageren dan is dat een minpunt. Hoeveel minpunten er nodig zijn voordat ik ga besluiten dat ik zonder hem beter af ben dan mét hem, bepaal ik heus nog wel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 2 april 2018 om 09:34
Tsja, zo gaat het met kinderen krijgen. Vrouwen draaien er 100% voor op en mannen 0. En als je kind er is, zal het zo blijven. Weet je dat vast. Hij lekker sporten, en jij thuis oppassen op de baby. Jouw leven verandert, het zijne gaat door.
Een man die zijn vrouw niet een beetje steunt door dit SAMEN te ondergaan, zoals samen stoppen met roken, samen stoppen met drinken (of in ieder geval minderen) en bij haar blijven ipv naar vrienden te gaan in zo'n periode, had eigenlijk niet iemand ooit zwanger moeten maken.
Die had alleen moeten blijven.
Een man die zijn vrouw niet een beetje steunt door dit SAMEN te ondergaan, zoals samen stoppen met roken, samen stoppen met drinken (of in ieder geval minderen) en bij haar blijven ipv naar vrienden te gaan in zo'n periode, had eigenlijk niet iemand ooit zwanger moeten maken.
Die had alleen moeten blijven.
maandag 2 april 2018 om 09:35
Ik snap dat je jaloers bent. Dat kon ik ook zijn, ook toen de baby er al was. Ik zat door borstvoeding toch veel meer aan de baby vastgeplakt dan vriend. Dat was ook enorm wennen.beauterham schreef: ↑02-04-2018 08:24Nee zeker niet, het is ook iets wat we samen gaan doen. Daar twijfel ik niet aan.
Ik denk dat ik gewoon jaloers ben dat ik niet meer mee kan. Maar ook dat maar eens bespreken, hoe dat voor mij is. Zoals ik al zei, hij gaat niet vaak op stap. Alleen als hij het doet, dan doet hij het goed..
Denk dat die hormonenboel ook wat voor opschudding zorgen.
Maar als het om af en toe eens op stap gaat, zou ik me er niet druk over maken en hem dat gunnen. Het is toch geen onvolwassen gedrag, lol maken is erg belangrijk in het leven! Jouw tijd komt wel weer. Straks als de baby er is, komt er echt wel weer een moment dat jij ook weer uit kan gaan. Alles is een fase, heb ik wel geleerd.
Ik
appelientjex wijzigde dit bericht op 02-04-2018 09:42
8.76% gewijzigd
maandag 2 april 2018 om 09:38
Ik denk dat nooit is te voorzien hoe mensen om zullen gaan met zwangerschap of welke situatie dan ook die compleet nieuw voor ze is.beauterham schreef: ↑02-04-2018 09:09Van meerdere van jullie de vraag gekregen waarom we niet besproken hebben hoe we met elkaar omgaan tijdens de zwangerschap... ik denk dat we (in ieder geval ik) niet heb kunnen overzien wat het betekent om zwanger te zijn. Dus er niet bij stilgestaan. Uiteraard wel besproken hoe en wat als het kindje geboren is qua opvang etc.
Maar ik denk wel dat zwangerschap en kinderen heel erg onderschat worden aan de ene kant, in de zin van offers, verlies van vrijheid en dat soort dingen, en aan de andere kant overschat, omdat zwangerschap vaak helemaal niet zo roze wolk is en leuk en fijn, maar juist afzien. En het hebben van nog jonge kinderen evenzo.
Maar een beetje steun in de vorm van eenheid vormen, dat zou niet te veel gevraagd moeten zijn.
Oke, hij hoeft niet met jou vroeg naar bed, maar hij zou meer bij jou moeten blijven en minder moeten drinken. Hij wordt vader. Hij moet zich als een vader gedragen, en niet als een onverantwoordelijke zuipende lamlul.
maandag 2 april 2018 om 09:39
Ik vind je reactie normaal hoor. Denk niet dat het iets met jaloezie te maken heeft, zoals anderen suggereren. Een baby krijgen doe je samen, en het zou best leuk zijn als hij zich een beetje zou inleven. Hoe zou je vriend het vinden als hij degene was die niet zou kunnen drinken vanwege jullie zwangerschap, en jij gaat dan stappen en met anderen in de hottub zitten tot 08.00? Je gunt hem zijn plezier maar dit is gewoon niet leuk. Vind ik.