Onvolwassen gedrag?!

02-04-2018 08:08 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Op dit moment zit ik mij boos te maken om het gedrag van mijn vriend.

Mijn vriend mag nog graag met vrienden afspreken in het weekend en zo nu en dan op stap. Dit gaat dan meestal wel gepaard met veel drank. Voorheen zat iik
Daar vaak ook bij of ging ook mee..
Sinds enkele maanden ben ik in verwachting en moet dus veel dingen laten. Niet meer drinken en roken en door vermoeidheid lig ik bijna altijd vroeg op bed.

Mijn vriend is natuurlijk niet in verwachting en doet deze dingen nog wel. Aan de ene kant vind ik het prima maar toch steekt het mij dat hij gewoon vrolijk doorgaat als eerst en ik alles moet laten.
Gisteravond zouden wij ook op stap. Wat vrienden over de vloer. Tegen 23uur had ik al geen zin meer om mee te gaan en hij en een vriend zijn om half twee nog eens naar de stad gegaan. Om vijf uur kreeg ik nog een appje dat hij nog in de hottubb ging bij die vriend en net om kwart voor acht kwam hij aangeslingerd.

Ik vind het geen probleem dat hij af en toe de hort op gaat hoor maar acht uur thuis vind ik meer wat voor vrijgezelle studenten. We zouden vandaag samen uitslapen ( door wisselend rooster gebeurt dat niet vaak) maar hebben niet eens samen in bed gelegen..

Gelukkig is dit niet elk weekend aan de orde maar toch erger ik mij hier aan. Maar ik weet niet of het komt omdat ik het niet kan hebben dat ik dat niet kan doen ivm zwangerschap, of omdat ik het niet meer vind passen in onze levens. Gevoel van hoort niet zo..

Uiteraard ga ik dit wel bespreek maar maken maar vinden jullie dat ik hier wat van mag zeggen?

Alvast bedankt
plek schreef:
02-04-2018 17:18
Ze is een paar maanden zwanger. Moet hij dan de hele zwangerschap haar handje vast gaan houden?

Ik snap dat geclaim van veel vrouwen echt niet.
Als je rekenschap vraagt is het gelijk claimen? Er zijn nog wel wat tinten grijs er tussen hoor! Dan kun je niets meer vragen van die mannen want dan is alles claimen. Kom nou!

En "ach er verandert zoveel voor hem". Wat een gezeik. Voor haar óok! Alleen begint het wat eerder.
Susan schreef:
02-04-2018 16:49
Bij iemand die nog zo per se tot 's morgens vroeg moet gaan stappen met veel drank erbij tijdens de zwangerschap, 'want straks kan het niet meer', zou ik ook vrezen dat hij die fase straks na de geboorte niet los kan laten en dus vindt dat hij in de weekends stoom af moet blazen. Ik vind het ook wat onvolwassen overkomen.
toch veel vrouwen, die er na de zwangerschap achter komen, dat prille vaders gewoon door gaan met hun leven
Gewoon gaan sporten en stappen.
Wat moeders er van kan leren, is tijd opeisen.
Komisch aan dit topic is wel dat manlief breed als onvolwassen en puberaal wordt gezien, maar TO, die exact hetzelfde leefde en zo zou willen door gaan (jaloers zelfs), niet.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
03-04-2018 08:49
Komisch aan dit topic is wel dat manlief breed als onvolwassen en puberaal wordt gezien, maar TO, die exact hetzelfde leefde en zo zou willen door gaan (jaloers zelfs), niet.
wennen aan het (aanstaand) ouderschap gaat niet zonder irritaties
lilalinda schreef:
03-04-2018 08:52
wennen aan het (aanstaand) ouderschap gaat niet zonder irritaties
Weet ik, ervaringsdeskundige :)

Maar de reacties vind ik vooral grappig. Vooral de reacties van de soort "zelfs zonder die zwangerschap was zijn gedrag onvolwassen". Tuurlijk, maar dat van haar dan wel precies zo.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
03-04-2018 08:57

Maar de reacties vind ik vooral grappig. Vooral de reacties van de soort "zelfs zonder die zwangerschap was zijn gedrag onvolwassen". Tuurlijk, maar dat van haar dan wel precies zo.
we zijn allemaal jaloers en willen Ook in de hot tub!
JollyRider schreef:
03-04-2018 08:57

Eens.

Ik quote mezelf even :
“Aan de andere kant vind ik het een beetje vreemd dat jullie beiden zeer bewust kiezen voor een kind maar kennelijk niet het vrije leven op een laag pitje willen zetten. Jij word daar nu door je lichaam toe gedwongen maar eigenlijk baal je ervan. Had je misschien gedacht dat alles gewoon hetzelfde bleef ? Denkt je vriend dat alles gewoon hetzelfde blijft ?

Het lijkt mij een alarmbel dat je je aanpassingsprobleem vertaald naar jaloers zijn op je vriend omdat zijn leven nu wel gewoon door gaat zoals het was.”
tarataz schreef:
03-04-2018 12:08
Eens.

Ik quote mezelf even :
“Aan de andere kant vind ik het een beetje vreemd dat jullie beiden zeer bewust kiezen voor een kind maar kennelijk niet het vrije leven op een laag pitje willen zetten. Jij word daar nu door je lichaam toe gedwongen maar eigenlijk baal je ervan. Had je misschien gedacht dat alles gewoon hetzelfde bleef ? Denkt je vriend dat alles gewoon hetzelfde blijft ?

Het lijkt mij een alarmbel dat je je aanpassingsprobleem vertaald naar jaloers zijn op je vriend omdat zijn leven nu wel gewoon door gaat zoals het was.”
ach, juist omdat haar vriend zijn leven niet aan hoeft te passen, wordt het verschil wel erg groot natuurlijk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven