Onzeker over relatie

15-03-2009 20:25 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, Ik ben van mezelf een nogal onzeker iemand. Sinds 3 jaar heb ik een relatie met een hele lieve jongen, we wonen inmiddels alweer 2 jaar samen. Mijn vriend is voor zijn werk erg vaak weg van huis. Soms een week, soms 2. Niet altijd even makkelijk maar je leert er mee leven. Sinds een paar weken ben ik ontzettend onzeker over mijn relatie. Ik ben nog steeds stapelgek op mijn vriend maar we hebben ruzie over de meest onnodige dingen. Ik schreeuw vaak tegen hem terwijl dat helemaal niet terecht is. Achteraf vraag ik me dan ook af, waarom doe ik dit? Ik mis hem heel erg als hij van huis is maar zodra hij weer thuis is, hebbben we heel gauw alweer woorden. Vorige week zondag hebben we ontzettende ruzie gehad. Mijn vriend heeft zijn tas gepakt en is naar zijn ouders vertrokken. Hij wilde daar een paar dagen blijven maar uiteindelijk is hij toch weer naar huis teruggekomen. Nu is hij ook weer weg voor zijn werk. We hebben regelmatig contact maar vanmiddag had ik hem aan de telefoon en dat was helemaal niet gezellig. Was eigenlijk een heel formeel gesprek. Daarna niets meer van hem gehoord. Continu zit ik naar mijn telefoon te staren maar er gebeurt niets. Hij heeft gezegd dat hij me vanavond nog zou bellen. Ik vraag me soms af of wij een toekomst hebben samen. Wat moet ik nou? Ik ben bang om alleen te zijn. Heeft iemand tips/advies voor mij??
ff keertje goed voor gaan zitten en met z'n 2-en het erover hebben?
Tja dat hebben we al zo vaak gedaan.... Helpt vaak voor een paar dagen.
waar gaan die ruzie's over?
quote:wg23 schreef op 15 maart 2009 @ 20:25:

Hallo, Ik ben van mezelf een nogal onzeker iemand. Sinds 3 jaar heb ik een relatie met een hele lieve jongen, we wonen inmiddels alweer 2 jaar samen. Mijn vriend is voor zijn werk erg vaak weg van huis. Soms een week, soms 2. Niet altijd even makkelijk maar je leert er mee leven. Sinds een paar weken ben ik ontzettend onzeker over mijn relatie. Ik ben nog steeds stapelgek op mijn vriend maar we hebben ruzie over de meest onnodige dingen. Ik schreeuw vaak tegen hem terwijl dat helemaal niet terecht is. Achteraf vraag ik me dan ook af, waarom doe ik dit? Ik mis hem heel erg als hij van huis is maar zodra hij weer thuis is, hebbben we heel gauw alweer woorden. Vorige week zondag hebben we ontzettende ruzie gehad. Mijn vriend heeft zijn tas gepakt en is naar zijn ouders vertrokken. Hij wilde daar een paar dagen blijven maar uiteindelijk is hij toch weer naar huis teruggekomen. Nu is hij ook weer weg voor zijn werk. We hebben regelmatig contact maar vanmiddag had ik hem aan de telefoon en dat was helemaal niet gezellig. Was eigenlijk een heel formeel gesprek. Daarna niets meer van hem gehoord. Continu zit ik naar mijn telefoon te staren maar er gebeurt niets. Hij heeft gezegd dat hij me vanavond nog zou bellen. Ik vraag me soms af of wij een toekomst hebben samen. Wat moet ik nou? Ik ben bang om alleen te zijn. Heeft iemand tips/advies voor mij??

Waarom voel je je de laatste tijd onzeker over je relatie? Omdat jullie vaak ruzie hebben of hebben jullie daardoor vaak ruzie? Is mij niet heel duidelijk.

En dat schreeuwen? Je zegt zelf dat je niet weet waarom je dit doet, maar dat moet toch ergens van komen? Is er iets gebeurd de laatste tijd?

Ik zou eens proberen uit te vissen waar jouw onzekerheid en gedrag (schreeuwen) vandaan komt. Is het echt naar hem als persoon (je zegt dat hij een hele lieve jongen is) of is/zijn het jouw eigen frustratie/gedachtes?
Bij jezelf op zoek gaan naar diep liggende redenen waarom je zo reageert? En kijken of je dat kan veranderen.

Hiermee zeg ik niet dat het jouw schuld is, maar je kan moeilijk doen voor je vriend

En anders moet je gaan beslissen. En voor het alleen zijn hoef je niet bang voor te zijn, tis niet altijd even leuk nee.
Ben jij zwaar op de hand?
wg23: ik denk dat het voor jou het belangrijkste is om erachter te komen waarom je boos op hem wordt. Ik kan mij best voorstellen dat zodra je vriend thuiskomt en jij (zal waarschijnlijk niet zo erg zijn als ik het nu voorspiegel) over het eerste de beste begint te schreeuwen, dat hij denkt: "was ik daar mee gebleven"...

Waar gaan die ruzie's idd over?
Of is hij zwaar op de hand....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven