Onzeker voor niets?

05-11-2011 12:35 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een maand of twee ben ik aan het daten met een heel leuk meisje dat ik ken via mijn studie (zij is 21, ik 26). We zien elkaar zo´n drie keer per week en hebben het erg leuk samen; doen leuken dingen (concerten, filmhuis, uiteten...), hebben veel lol, kunnen goed praten, alles voelt fijn en de seks is ook heerlijk.

Nu ben ik inmiddels behoorlijk verliefd en heb dat haar gisteren verteld, kon het gewoon niet meer voor me houden. Nu zei zij dat ze nog niet verliefd is, maar dat is ze eigenlijk nooit snel. Ze heeft ook nog nooit een vriendje gehad, dus alles is voor haar erg nieuw. Daarnaast gaat ze over drie maanden voor een half jaar studeren in Spanje en vertrek ik dan voor ruim drie maanden naar latijns amerika voor een onderzoek ivm mijn studie. Dat aankomende vertrek speelt misschien ook wel een rol dat ze zich er niet helemaal in wil storten.

We hebben wel uitgesproken dat we elkaar ontzettend leuk vinden, dat zegt ze ook echt heel vaak en merk ik ook aan haar, maar toch word ik onzeker van het feit dat ze nog niet verliefd is. Ze zegt overigens wel dat ze verliefd op me kan worden...Tsja, wat moet ik hier mee? Gewoon niet zo onzeker doen en genieten of zou er toch meer achter zitten? Hoe lang kan het duren voordat iemand verliefd is? Ik vind het contact met haar erg fijn en het doet me erg goed, maar ik heb soms van die onzekere momenten....
Het is nu leuk, en kijk beiden als jullie terug zijn in Nederland of jullie elkaar niet zijn vergeten.
Tsja ik kan nu wel heel mooi gaan beschrijven hoe zoiets goed stand kan houden maar de ervaring heeft geleerd dat dit lang niet altijd zo is.

Ik ben zelf een paar maanden weggeweest (zonder relatie) maar heb daar gezien dat vele relaties stranden door alle nieuwe indrukken die worden opgedaan en dat het leven thuis even op 'hold' word gezet. Slechts een paar uitzonderingen bewezen dat het wél kan. Maar het is dus lang niet altijd zo..

Ik heb een ex en een paar vrienden die wat maanden in het buitenland hebben doorgebracht (voor studie of werk tussen studies door) en bij hen was het hetzelfde verhaal. Veel feesten, nieuwe mensen leren kennen en ook veel gescharrel.

Ik zou gewoon lekker door daten zoals het gaat maar haar niet pushen. Ze heeft nooit een vaste relatie gehad en weet waarschijnlijk zelf ook niet goed hoe ze om moet gaan met deze situatie. Kijk het aan maar probeer haar niet vast te leggen voor ze weg gaat. Dat kan alleen maar averechts werken in mijn optiek. Ze zal daar beseffen of ze je mist en wat ze van je wil, en aangezien jij ook weg gaat hebben jullie vast genoeg te bespreken via de mail/sms/telefoon/skype.
Ja, ster89, dank voor je reactie. Eigenlijk denk ik er ook zo over, maar soms vergeet ik dat even....Nu kan ik het nalezen, dat scheelt...;)

Ik heb zelf ook ooit een half jaar in Spanje gestudeerd en later half jaar gereisd en zag, zeker in Spanje, inderdaad vele voorbeelden van relaties die uit gingen. Ik moet inderdaad haar niet vast willen leggen voor ze weggaat, goed advies!
Voor zo ver ik heb gezien gaat het meestal fout omdat de thuisblijvende partner zich te jaloers en controlerend opstelt. Degene die dan weg is heeft veel meer ruimte om daar over na te denken, plus heel veel andere nieuwe mensen om zich heen die de partner thuis niet kennen en dus heel objectieve adviezen geven in situaties van ruzies.

Daarnaast zijn er opeens veel spannende alternatieven in combinatie met veel alcohol. Het lijkt toch een beetje op een vakantie, mensen laten even alles achter. Daardoor maakt de partner die weg is vaak sneller de verkeerde keuze als dat deze het thuis zou doen.

Je zal vast zelf ook de ervaring hebben dat als je weg bent je jezelf opeens heel goed leert kennen. Wie jij bent zonder je vertrouwde plekken en kring mensen om je heen. De reacties van degene die weg is kunnen dan opeens heel anders zijn dan normaal. Je hebt opeens tijd om objectief te kijken naar de situatie.

Ik denk dus echt dat je het meeste bereikt met geïntresseerd en positief te doen tegenover haar als zij eenmaal weg is. Probeer ondanks je verliefdheid zelf ook te genieten van je reis en je niet al te veel met haar bezig te houden en te bemoeien.

Ik heb ook echt situaties gezien waarbij het allemaal heel goed af liep maar dat waren wel relaties die al langer duurde en heel stabiel waren. En ook deze hadden last van diepe dalen in de periode dat er één weg was, hoor!
Zolang jullie het samen leuk hebben moet je daar van genieten. Dan kun je er ook geen spijt van krijgen mocht het niet op een relatie uitlopen.

Niemand weet wat er in de toekomst gebeurt, dus het heeft geen zin om je daar druk om te maken.
X
Waarom wil je van haar horen dat ze verliefd is? Zodat je zekerheid hebt dat ze daar met niemand anders slaapt?
quote:Beauke schreef op 05 november 2011 @ 12:39:

Het is nu leuk, en kijk beiden als jullie terug zijn in Nederland of jullie elkaar niet zijn vergeten.Dit dus.
quote:_made_lief_ schreef op 05 november 2011 @ 13:27:

Waarom wil je van haar horen dat ze verliefd is? Zodat je zekerheid hebt dat ze daar met niemand anders slaapt?Dat doet ze niet hoor, daar ben ik wel zeker van. Nee, is meer mijn eigen onzekerheid, ik vind haar zo leuk, vraag me dan heel soms af wat ze met mij doet (dat zeg ik natuurlijk niet tegen haar hoor). Kan ook komen doordat ik nu wat gestresst en moe ben ivm tentamens die eraan komen...
Ja, onzeker voor niets, want ze stuurt net een smsje waarin staat dat het feit dat ze nog niet verliefd is, niet wil zeggen dat ze me niet leuk vindt, want dat vindt ze wel. En dat ze het heel erg fijn en bijzonder vindt. Ze vindt het leuk zoals het nu gaat en hoop dat dat nog lang zo blijft....

Doet me goed, ik moet niet zo onzeker doen en inderdaad gewoon genieten en dan zien we het wel!
Goede instelling in je laatste post.

Maar hou wel in je achterhoofd dat er eventueel wel wat met een ander kan gebeuren als ze eenmaal weg is.
Ja, maar eerst maar eens kijken of we elkaar dan uberhaupt nog leuk vinden;)
Helemaal waar
Onderstaande is zelfde!
Hola!

Goed, inmiddels is het februari en zijn we allebei weg. Ik zit sinds dinsdag in Chili, zij sinds zondag in het zuiden van Spanje.

De afgelopen maanden zijn we erg naar elkaar toe gegroeid en is er een relatie ontstaan. Samen twee keer een paar dagen weggeweest, onze ouders ontmoet, echt van elkaar gaan houden en ze is echt mijn maatje geworden, Toch heb ik het nu zwaar en weet ik niet zo goed hoe ik met deze situatie om moet gaan. Zij zit in Spanje waar het leven is 'geregeld' ; ze leert snel andere internationale studenten kennen die daar alleen zitten, gaat naar feestjes en heeft het leuk.

Ik zit hier alleen en moet een onderzoek opstarten, dat zal tijd nodig hebben.

Diit maakt me onzeker; zij heeft het allemaal al goed voor elkaar, en ik nog niet. Zal ze me wel missen en leuk blijven vinden of vergeet ze me nu ze daar is? We hebben heel fijn en mooi contact en ik heb het plan eind april daar heen te gaan, maar ben ook wel benieuwd hoe het loopt....

Iemand tips? Ik denk dat ik haar in ieder geval lekker vrij moet laten toch? En zijn er mensen die tips hebben om zo'n periode van elkaar niet zien door te komen? Ze heeft echt uitgesproken dat ze ons nog lang samen ziet en ik merk ook aan haar dat ze echt van me houdt, maar op de één of andere manier ben ik toch vrij onzeker...Ze is ook zo mooi en leuk!!

Dank!
En dan stuurt ze net nu een lief mailtje en vraagt ze of we vanavond samen wie is de mol gaan kijken....Ja, ze vindt me wel leuk! Klinkt stom, maar kan het gewoon soms niet geloven, lijkt of alles met haar een droom is. Gelukkig zegt zij dat ook....En heb in het verleden nog al wat foute vrouwen gehad, is ook gewoon wennen om zo'n leuke, normale meid te hebben ontmoet!
Up;) Misschien iemand toch nog wat tips/adviezen!
Ehm, volgens mij valt er weinig zinnig advies te geven, misschien: blijven ademen.

Je mist haar nu en dat is logisch, maar het lijkt me niet dat je iets kunt 'doen' behalve de tijd uitzitten en ondertussen doorgaan met leven. Die onzekerheid verdwijnt ook vanzelf als het nergens voor nodig is toch?
Ja, is ook zo....Weet ook wel dat het beter zal gaan als mijn onderzoek wat gaat lopen, ergens de komende weken. Maar stiekem kijk ik al ontzettend uit naar eind april....
Dat is toch ook logisch als je gek op haar bent, dat je uitkijkt naar haar terugkomst?

Maar ondertussen is het wel belangrijk dat je haar dit kunt gunnen. Voor haar is dit waarschijnlijk een hele spannende ervaring en een belevenis die ze haar hele leven niet meer vergeet. Wanneer jij om wat voor soort reden roet in het eten gooit (door te claimen, haar niet vrij te laten, het haar niet te gunnen, afgunst voelen etc. (ik zeg niet dat je dit doet trouwens)) vergeet ze dat waarschijnlijk ook de rest van haar leven niet meer.

Dus zie dit als een goede gelegenheid om je vol op je onderzoek te storten.
Ja, ik merk ook dat het me goed lukt om haar vrij te laten en niet te claimen. We hebben heel fijn contact en ik gun het haar enorm.

Hier in Chili is het nu even zoeken naar een start, maar merk dat de boel ook al langzaam wat begint te draaien. Komt dus vast goed, we horen ook echt bij elkaar vind ik en hebben het altijd zo leuk en kan me eigenlijk ook geen echte reden bedenken waarom het niet goed zou gaan. Heb gewoon nog nooit zoveel liefde gevoeld als nu en dat is ook wat gek...
Goedzo! En ze komt vanzelf weer terug. Als dit echt 'het' is (waar je nu van overtuigd bent), probeer het dan ook te zien als een heel klein deeltje en korte periode van de rest van jullie leven die jullie met elkaar gaan delen.

En lees jezelf nog even terug. Een paar maanden geleden had je zoveel meer onzekerheden, die zijn nu al veel minder toch? Ook dit wat je nu voelt trekt weer bij.
Ja, dit zal ook bij trekken. Zal het maar ook niet uiten richting haar, heeft ze niets aan. En ja, ik zal het ook moeten proberen te zien als een klein deeltje. Zij doet dat ook echt, mooi is dat, dat ze al plannen wil maken voor een zomervakantie enzo....
Ik heb haar zaterdag toch verteld van mijn onzekerheid. Eerst via de mail en toen belde ze me al snel op via skype. Ze vond het heel eerlijk juist en nam alle onzekerheid weg door te vertellen hoeveel ze om me geeft, ons echt nog lang samen ziet en dat ik me geen zorgen moet maken. Later stuurde ze nog een hele lieve e-mail waar ongeveer hetzelfde in stond, dat ze alleen al gelukkig wordt door even naar me te kijken, echt van me houdt (dat heeft ze nog tegen niemand anders gezegd) en echt in ons gelooft.

Ja, ik moet gewoon niet zo onzeker doen dus!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven