Onzeker voor niets?

05-11-2011 12:35 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Sinds een maand of twee ben ik aan het daten met een heel leuk meisje dat ik ken via mijn studie (zij is 21, ik 26). We zien elkaar zo´n drie keer per week en hebben het erg leuk samen; doen leuken dingen (concerten, filmhuis, uiteten...), hebben veel lol, kunnen goed praten, alles voelt fijn en de seks is ook heerlijk.

Nu ben ik inmiddels behoorlijk verliefd en heb dat haar gisteren verteld, kon het gewoon niet meer voor me houden. Nu zei zij dat ze nog niet verliefd is, maar dat is ze eigenlijk nooit snel. Ze heeft ook nog nooit een vriendje gehad, dus alles is voor haar erg nieuw. Daarnaast gaat ze over drie maanden voor een half jaar studeren in Spanje en vertrek ik dan voor ruim drie maanden naar latijns amerika voor een onderzoek ivm mijn studie. Dat aankomende vertrek speelt misschien ook wel een rol dat ze zich er niet helemaal in wil storten.

We hebben wel uitgesproken dat we elkaar ontzettend leuk vinden, dat zegt ze ook echt heel vaak en merk ik ook aan haar, maar toch word ik onzeker van het feit dat ze nog niet verliefd is. Ze zegt overigens wel dat ze verliefd op me kan worden...Tsja, wat moet ik hier mee? Gewoon niet zo onzeker doen en genieten of zou er toch meer achter zitten? Hoe lang kan het duren voordat iemand verliefd is? Ik vind het contact met haar erg fijn en het doet me erg goed, maar ik heb soms van die onzekere momenten....
leuk voor je Koolwijk! Dit klinkt toch hardstikke goed?
Ja, heel goed!!! Denk soms echt dat ik droom (en zij zegt hetzelfde...). Mooi hoor, hoop dat het nog lang zo blijft!!
Noem me een mietje of een sukkel, maar ik heb net een kalender gemaakt en daarop de dagen totdat we elkaar weer zien. En daarbij het aantal nachten en iedere week een dag aangekruisd waarop ik haar een brief mag schrijven.....Vroeger, als ventje van drie, maakte mijn moeder in de zomer ook altijd een kalender als we op vakantie waren. Ik ben net na de zomer jarig, vond dat allemaal maar spannend en zo'n kalender bracht me dan tot rust. Hoop/denk dat dit dat ook zal doen...Goh, wat mis ik haar!!
Goed, ben toch nog even hier om wat van me af te schrijven. Ik weet niet zo goed waarom, maar de onzekerheid blijft aan mij knagen, Gisteren had ze bijvoorbeeld een feestje en ik ben dan echt bang dat ze met een ander zoent ofzo. Daarnaast vind ik dat het contact vooral van mij moet komen. Dat was in het begin van onze relatie ook al zo. Toen schrok ze daarvan toen ik dat zei en nam ze ook meer iniatief tot contact.

Waarschijnlijk is ze gewoon lekker druk met allemaal leuke dingen en moet ik me niet druk maken, maar ik doe het toch. Ik ben ook best druk met mijn onderzoek, maar niet zo druk als dat zij is denk ik.

Ik denk er nu aan om met haar af te gaan spreken om bijvoorbeeld twee keer per week een vast moment te hebben om te gaan skypen ofzo. Dit om wat meer rust te creëeren voor mezelf en momenten te hebben om naar uit te kijken. Wat vinden jullie? Dat komt toch niet claimerig over ofzo? Lijkt mij best redelijk....
Je kunt weinig doen denk ik. Al zou je 2x per week een vast Skype moment inplannen, dan nog kan ze op feestjes met anderen zoenen... toch? Je moet haar vertrouwen dat ze dat niet doet. En ik vind het een beetje sneu overkomen om Skype momenten in te plannen zodat je wat hebt om naar uit te kijken. Ik weet niet, maar dat klinkt zo zielig. En je wilt toch niet dat zij je als zielig ziet?

Dus kom op, schouders eronder en maak wat leuk van je eigen tijd in Chile. Dan heb je haar ook interessante dingen te vertellen als je d'r spreekt.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Ja, je hebt gelijk...Ik ben ook helemaal niet zielig, en dat moet ze ook maar niet denken nee. Ik moet mezelf gewoon vermannen...Gaat echt al beter dan paar dagen terug, maar is toch nog best lastig.
En vanaf nu ga ik echt stoppen met dat onzekere gedrag;)! Is ook helemaal niet nodig. Ik sprak haar vanavond even via skype, begon ze te huilen dat ze me mist en haar draai nog niet heeft gevonden enzo....Nee, het is niet alleen voor mij moeilijk....En dat onzekere gedrag is gewoon nergens voor nodig; zij zocht nu bijvoorbeeld contact en is gewoon wat drukker dan ik waardoor het logischerwijs wat meer van mij komt. En nu ga ik ophouden met dat onzekere gezeik hoor;)!
Pfff, ik blijf echt onzeker doen soms. Maar een aantal dingen valt me wel altijd op. Vaak is het zo dat al het contact van mij moet komen. Zoek ik geen contact, hoor ik niets van haar. Zoek ik wel contact, reageert ze heel enthousiast en is ze blij me te spreken. Dit was in het begin ook zo. Toen heb ik dat aangekaard, zei ze dat ze onzeker was en is het echt veranderd en gaf ze me meer aandacht uit zichzelf. Nu is dat dus weer weg.

Daarnaast verloopt de communicatie soms wat lastig. We zouden, dacht ik, morgen wie is de mol gaan kijken via skype. Stuurde ze een mailtje en wenste me al prettig weekend...Zal ze misschien niets mee bedoelen, maar vind het maar raar...Pfff, het is niets zover uit elkaar te zijn.

Maar zal ik dit eens aankaarten of lekker laten gaan?
Ik denk dat ze gewoon zo is. Ik weet ook echt wel dat ze me leuk vindt, ze wil graag plannen voor de zomer maken en zegt regelmatig dat ze van me houdt. Maar ik weet niet, hier erger ik me soms aan....Nouja, niet alles kan perfect zijn denk ik dan maar. Ik ga nu in ieder geval even paar dagen geen contact zoeken en kijken of het nog van haar komt dan of niet. Ze bedoelt het vast allemaal niet zo en de communicatie is ook gewoon wat lastiger nu we elkaar niet zien.
Hola,

Ik moet even wat van me afschrijven en doe dat liever hier dan dat ik haar ermee opzadel. Eigenlijk gaat het ontzettend goed zo tussen ons. We hebben vrijwel iedere dag contact, ook veel van uit haar, en het voelt over het algemeen goed. Zo goed zelfs dat ik 18 april voor 3,5 week die kant op ga. Erg leuk! Toen ik voorstelde dat het misschien handig zou zijn als ik mijn eigen kamer zou huren, anders zouden we elkaar misschien te veel op de lip zitten, zei ze meteen dat ik dat niet moest doen. Ze wil dat ik daar kom slapen. Dat ga ik nu dan ook doen. Wel ga ik twee weken Spaans leren, zodat ik ook wat bezig ben.

Goed, dat komt ook allemaal goed en aangezien ze ook plannen maakt voor de zomer, weet ik wel dat ze echt om me geeft. Soms ben ik alleen gewoon nog onzeker, al wordt het echt minder. Alleen vandaag dan weer even als ik zie dat ze op facebook is getagd in een foto waar ze naast één of andere Zuid-Amerikaanse dude staat met haar hand op zijn schouder. Ja, ik weet wel dat dat helemaal niets zegt, maar het is een knappe jongen en leek me een player (foto zegt niet alles, weet ik ook wel!!) en dan word ik even onzeker....

Goed, ik zeg dit niet tegen haar, heeft ze niets aan en wil dat ze veel lol heeft, maar ik wilde dit gewoon even hier opschrijven zodat ik er vanaf ben;)
Je maakt je echt te druk (ik kom even uit de meeleesstand).

Tuurlijk mag je het hier van je afschrijven, maar als ik jou was zou ik me geen zorgen maken.

Enne... over net iets meer dan een maand ga je naar haar toe!
Ja, ik maak me ook echt te druk. Heb dat vooral als ik zelf even een dag niet zoveel te doen heb. Mijn onderzoek loopt goed, spreek steeds meer mensen, maar merk ook dat ik soms wat eenzaam ben hier. Dan ga ik teveel nadenken en soms slaat dat over in doemdenken. Ik merk ook echt dat ze veel om me geeft en weet ook wel dat het goed gaat komen, maar de afstand maakt het soms gewoon lastig.
Oh my, oh my, wat lief!! leuk dat je zo een meisje heb gevonden waar je gekker op wordt met de dag :)!! en andersom natuurlijk, ik bedoel, ze is wel in Spanje en jij in Chilli, en nòg maken jullie beiden zoveel tijd vrij voor elkaar door te bellen emailen skypen etc. wauw! echt heel leuk! x
Ja het is ook heel leuk! Iedere week keken we samen naar Wie is de Mol en vorige week, toen we elkaar een half jaar kenden, hebben we 'samen' gegeten. Allebei hetzelfde gerecht gemaakt, mooie kleren aan, kaarsjes, wijn en zeven uur lang zitten skypen....goh, ja, dát was leuk!! Ik mis haar alleen enorm en vind het soms moeilijk om de slechte gedachten los te laten, maar door zulke dingen als vorige week merk ik ook dat het goed zit en dat sterkt me enorm.
Het is wel een ultieme 'relatietest' voor jullie beiden geweest, omdat jullie wel meer naar elkaar toe groeien en veel vertrouwen (hoop ik) in elkaar hebben. Dat is alleen maar positief en ik hoop dat jullie nog lang hiervan zullen genieten.

Maar vergeet niet: er zijn altijd up's en down's. Communicatie is érrug belangrijk! Elkaar altijd de ruimte en vrijheid geven is naar mijn mening relevant.
Ja, communicatie is zeker belangrijk. Ze zegt ook wel dat ze soms moeite heeft met haar mening en gevoelens uiten, vindt ze lastig, maar doet ze al steeds meer. Dat is fijn.

Maaruh, is het nog steeds een relatiestest hoor...zitten vandaag precies op de helft, dus we zijn er nog niet;)
Je boft met haar, ze klinkt echt als een goede stabiele meid. Misschien maar goed dat ze niet zo snel verliefd is, hoef jij ook niet bang te zijn dat ze dat snel op een ander wordt, toch? Zie het maar als een gunstig iets. Bij haar groeit het blijkbaar langzaam en is het blijvend en stabiel. Vind ik een goed teken.
ik denk, omdat zij voor het eerst een echte vriend heeft, nog niet zo goed weet hoe alles te werk gaat..

Dat ze niet zeker weet of ze iets moet vertellen, dat ze een gevoel moet uiten, dat ze iets moet vragen etc. etc.

maar zolang jullie elkaar meer op gemak laten voelen, hoe leuker het wordt! (spreek uit ervaring hihi!).

En wanneer iets je niet bevalt of iets waar je over twijfelt, gewoon zeggen tegen haar.Dan is het tenminste eruit, en weet ze dat je zorgen om haar maakt.

tip: koop een leuk, gek en speciaal cadeau(s) uit Chilli, en vertel haar waarom je dat hebt gedaan. meeste vrouwen vinden het geweldig dat een man nadenkt en afwegingen maakt om een mooi cadeau voor zijn vrouwtje te kopen.
Dank voor jullie reacties. Ja, ik bof ontzettend en kan dat soms gewoon niet zo goed geloven. Ze is echt geweldig.

Over een cadeatje; ik heb haar al een paar dingen toegestuurd; paar keer een brief, en laatst een klein knuffeltje dat als vervanging voor mij kan dienen. We hadden elkaar sowieso ook cadeautjes gegeven toen we weggingen, erg leuk.

Goed, als ik mezelf iedere keer teruglees weet ik ook dat het goed zit ja. Helpt echt, even hier wat opschrijven af en toe.

En ik denk inderdaad hoe langer het gaat, hoe beter. Zij uit zich meer, waardoor ik minder onzeker word, enzovoort...En nu we zolang bij elkaar vandaan zijn is het bijzonder om voorlopig te zien dat we zo naar elkaar toe groeien en gewoon niet zonder elkaar willen.
Je bent heel terecht onzeker. Afkappen want wordt sowieso niets. Jullie vertrekken allebei naar het buitenland en nieuwe ervaringen gaan jullie op doen waardoor jullie veranderen als personen. Mogelijk komen er ook wel nieuwe liefdes.
Nu nog afkappen?? Denk dat je alleen het begin hebt gelezen? Afkappen, daar denk ik nu niet echt aan hoor;) Maar bedankt voor je advies;)
quote:Koolwijk schreef op 16 maart 2012 @ 00:19:

Nu nog afkappen?? Denk dat je alleen het begin hebt gelezen? Afkappen, daar denk ik nu niet echt aan hoor;) Maar bedankt voor je advies;)

Geniet ervan!
Koolwijk ik vind jou echt heel schattig! Volgens mij doen jullie het samen prima zo in een lange afstandsrelatie. Ook leuk dat je binnenkort haar op gaat zoeken. Ik vind het allemaal heel positief klinken. Geniet ervan
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Wat een schattig en positief topic is het geworden Koolwijk! Zeven uur Skypen! Hahahaha.., dan moeten jullie toch behoorlijk flieft zijn
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Toch even iets minder nieuws helaas; we hebben gister/vandaag voor het eerst ruzie gehad...Tsja, echt schoolvoorbeeld van gebrekkige communicatie vanuit haar kant en domme, impulsieve negatieve reactie vanuit mijn kant.

Gisteravond ging ze ergens naar een flamencoshow. Ik moest naar de dokter, want heb last van mijn blaas (vermoedelijk blaasontsteking) en zou haar daarna smsen hoe het was. Dat deed ik. Zei smste wat terug en zei ook dat ze me, zoals we eerder afspraken, later zou smsen om te zeggen of ze nog even op skype kwam voor een nachtkusje (is daar vier uur later en nadat ze dan de stad in is geweest ofzo geef ik dr een kusje...) of dat ze uitging en niet meer online zou komen. Prima hoor, van mij part gaat ze iedere dag uit. Alleen smste ze daarna dus niet meer.

Toen het bij mij half twaalf was, en daar half vier, smste ik haar met de vraag of ze nog uit ging of niet....Smste ze half uur later terug met een mobiel van iemand anders dat ze geen beltegoed meer had en dat het hem niet meer ging worden. Gewoon, kort af. Aangezien ik redelijk prikkelbaar ben door die ontsteking en ook soms wat onzeker, reageerde ik daarop nogal direct: dat ze dat wel even duidelijker had mogen zeggen, want het is belangrijk dat we nu, we ver uitelkaar zitten, goed communiceren. Helaas schreef ik er ook bij dat ze dan maar veel plezier moest hebben met jongens versieren...Waar dat ineens vandaan kwam? Geen idee, stomme impulsieve reactie.

Zij boos en bleek zelfs tijdje hebben staan huilen op de wc...

Pffff, uiteindelijk vandaag goed gepraat op skype en de boel is wel weer wat helderder. Ik ga echt niet meer zo onzeker doen, totaal dom en moet haar gewoon vertrouwen, en zij gaat proberen soms wat attenter te doen en goed te communiceren....Ben benieuwd, vind ruzie maar niets, maar misschien hoort het erbij?!

En heb toch ook maar net even een bos bloemen besteld via internet met een kaartje erbij dat het me spijt...ik wil haar niet van me wegjagen en niet dat ze daar zich kut voelt door mijn stomme gedrag. Af en toe ben ik hier gewoon wat eenzaam en ben ik jaloers/onzeker; ik weet ook wel dat ik haar gewoon moet en kan vertrouwen, maar ze is toch ergens in een omgeving die ik niet ken met mensen die ik niet ken.

Maar ik heb echt mezelf beloofd dat ik de komende vijf weken niet zo ga doen. Totaal dom. Als we samen zijn heb ik vertrouwen in haar, dus moet ik dat nu ook hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven