Onzekerheid bij het appen
dinsdag 11 september 2018 om 08:26
Ik ben alweer een tijd vrijgezel. Maar nu ben ik sinds vorige week aan het appen met een man. Ontmoet via tinder. We hebben leuke gesprekken, en appen regelmatig. Dat is nu een week geleden. We hebben nu nog steeds contact, alleen ik merk dat het de laatste dagen, het contact wat stroef loopt. Soms hoor ik bijna een hele dag niks van hem, pas savonds. Soms begint hij het gesprek, maar ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd vaak het gesprek moet beginnen.
Als ik eind van de ochtend nog niks heb gehoord, stuur ik meestal wel iets. Meestal krijg ik gelijk ook wel een reactie terug. Soms is hij kortaf en reageert hij lange tijd niet meer.
En dat maakt mij best onzeker, hiervoor heb ik 3 jaar een relatie gehad. En weet niet wat ik met dit contact moet gaan verwachten.... ik wil ook niet overkomen, als dat onzekere en opdringerige type. Ik wil niet te hard van stapel lopen. Maar om hem daar na te vragen dat ik vindt dat het wat stroef loopt, lijkt het mij ook niet handig.
Ik ben iemand die graag wil weten waar die aan toe is. En wil niks verkeerds zeggen. Vraag mij vaak af, of ik gewoon bepaalde dingen zal vragen of niet.
Bijvoorbeeld dat er ooit een kans bestaat, dat we ooit zullen gaan daten. Maar wil.ook niet onzeker overkomen.
Ik weet ook niet wat handig is in dit soort situaties. Wat kan ik wel en niet vragen? Bedoel als hij echt niet meer geïnteresseerd is in mij, zou hij dat toch wel laten weten? We hebben geen relatie, maar vindt het toch belangrijk, om af en toe contact te hebben....
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Als ik eind van de ochtend nog niks heb gehoord, stuur ik meestal wel iets. Meestal krijg ik gelijk ook wel een reactie terug. Soms is hij kortaf en reageert hij lange tijd niet meer.
En dat maakt mij best onzeker, hiervoor heb ik 3 jaar een relatie gehad. En weet niet wat ik met dit contact moet gaan verwachten.... ik wil ook niet overkomen, als dat onzekere en opdringerige type. Ik wil niet te hard van stapel lopen. Maar om hem daar na te vragen dat ik vindt dat het wat stroef loopt, lijkt het mij ook niet handig.
Ik ben iemand die graag wil weten waar die aan toe is. En wil niks verkeerds zeggen. Vraag mij vaak af, of ik gewoon bepaalde dingen zal vragen of niet.
Bijvoorbeeld dat er ooit een kans bestaat, dat we ooit zullen gaan daten. Maar wil.ook niet onzeker overkomen.
Ik weet ook niet wat handig is in dit soort situaties. Wat kan ik wel en niet vragen? Bedoel als hij echt niet meer geïnteresseerd is in mij, zou hij dat toch wel laten weten? We hebben geen relatie, maar vindt het toch belangrijk, om af en toe contact te hebben....
Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
dinsdag 11 september 2018 om 13:47
dinsdag 11 september 2018 om 14:26
taccowoman schreef: ↑11-09-2018 12:25We hebben het er over gehad. Hij hield zich wat in omdat ik destijd aan had gegeven, dat ik het rustig aan wou doen. Maar hij voelt de klik ook en zag er echt na uit om mij te zieb
Wat een kutsmoes. En hou op met 'de laatste tijd' en 'destijds', we hebben het over een week dus die termen zijn hier totaal misplaatst.
dinsdag 11 september 2018 om 16:14
TO, pas je wel op dat er niet al te veel gewicht aan geeft in dit stadium? Je lijkt er erg veel mee bezig te zijn voor iemand waarmee je op Tinder appt. Ik zie dit wel vaker met mensen die uit relaties komen en voor het eerst weer gaan online daten.
Duidelijkheid vragen en aansturen op afspreken, oké, maar verder moet je nog niet teveel zoeken achter hoevaak je contact hebt. In deze fase ben je niet de enige waar hij mee appt en je bent ook nog een abstract persoon die nog geen prioriteit heeft. Dat is ook logisch. Maar dat zou het voor jou ook nog niet moeten zijn. Dat heeft niets met wel of niet opdringerig zijn te maken, maar gewoon dat er nog niks is dan wat heen en weer geapp.
Duidelijkheid vragen en aansturen op afspreken, oké, maar verder moet je nog niet teveel zoeken achter hoevaak je contact hebt. In deze fase ben je niet de enige waar hij mee appt en je bent ook nog een abstract persoon die nog geen prioriteit heeft. Dat is ook logisch. Maar dat zou het voor jou ook nog niet moeten zijn. Dat heeft niets met wel of niet opdringerig zijn te maken, maar gewoon dat er nog niks is dan wat heen en weer geapp.
dinsdag 11 september 2018 om 16:33
Het is nog maar een week!! Je loopt nu al veel te hard van stapel. Is hij de enige man waarmee je contact hebt via Tinder/whatsapp? Niks houd je tegen om t veld een beetje te verkennen en op dates te gaan met meerdere mannen.
En in deze fase moet je nog helemaal niks verwachten. Je hebt elkaar nog geeneens in het echt gezien.
Voor hetzelfde geld heeft hij morgen een date met een andere vrouw en is het liefde op het 1e gezicht en hoor je niks meer van hem.
Ok, dat klinkt misschien wat té... Maar echt, relax!!!
En in deze fase moet je nog helemaal niks verwachten. Je hebt elkaar nog geeneens in het echt gezien.
Voor hetzelfde geld heeft hij morgen een date met een andere vrouw en is het liefde op het 1e gezicht en hoor je niks meer van hem.
Ok, dat klinkt misschien wat té... Maar echt, relax!!!
dinsdag 11 september 2018 om 17:09
Klinkt helemaal niet té, zo gaat het meestal wel. Vaak hebben mensen meerdere lijntjes uitstaan..dit appcontact betekent nog niks.CherokeeRose1977 schreef: ↑11-09-2018 16:33Het is nog maar een week!! Je loopt nu al veel te hard van stapel. Is hij de enige man waarmee je contact hebt via Tinder/whatsapp? Niks houd je tegen om t veld een beetje te verkennen en op dates te gaan met meerdere mannen.
Ok, dat klinkt misschien wat té... Maar echt, relax!!!![]()
En TO, je zegt dat jullie het erover hebben gehad? Je hebt toch hopelijk geen opmerking gemaakt over zijn mindere appen?
...
dinsdag 11 september 2018 om 17:50
Nee daar heb ik het niet over gehad. Heb het subtieler gebracht.
Maar jullie hebben gelijk, we spreken toch pas over paar weken af. Hoe hij er over dacht, meer niet. En wat betreft dat appen, het is ook niet etg dat het minder is, maar ik hou gewoon van duidelijkheid en die ik nu
dinsdag 11 september 2018 om 18:22
Dat ook. Ze appen net en hebben elkaar nog helemaal niet gezien. Ik mag hopen dat je daar niet smoorverliefd van wordt.Nitflex schreef: ↑11-09-2018 12:00Ze zijn toch helemaal niet in het stadium van smoorverliefd? Ze kennen elkaar via Tinder en hebben elkaar nog niet eens ontmoet.
Overigens, smoorverliefd of niet. Soms heb je dingen te doen. Bellen kan minder makkelijk tussendoor dan appen. Ook omdat je misschien dingen wil zeggen die de mensen in de trein om je heen niet hoeven te horen.
Zelf vind ik bellen ook vreselijk, maar als het niet anders kan doe ik het wel.
Helemaal niet dat je er van gaat kruipen naar iemand.. al zou ik dat sowieso nooit doen.
dinsdag 11 september 2018 om 18:24
dinsdag 11 september 2018 om 18:27
Kom op hoor...je hebt het dus wel aangekaart als je zegt dat je het subtiel hebt gebracht.taccowoman schreef: ↑11-09-2018 17:50Nee daar heb ik het niet over gehad. Heb het subtieler gebracht.
Maar jullie hebben gelijk, we spreken toch pas over paar weken af. Hoe hij er over dacht, meer niet. En wat betreft dat appen, het is ook niet etg dat het minder is, maar ik hou gewoon van duidelijkheid en die ik nu
En je hebt geen duidelijkheid want je kent hem niet, misschien is t een oude man van 65.
Waarom spreken jullie pas over een paar weken af?
dinsdag 11 september 2018 om 20:14
Deze week wordt het sowieso niks. We hebben afgesproken voor de zaterdag er op. Dus maar 1.5 week
dinsdag 11 september 2018 om 20:42
Hij moet toch aanvoelen dat je graag berichtjes wil, hoe uitgebreid en welke toon. En dat meen ik. Een echt koppel moet dat op magische wijze voelen. Hij moet gevoelige antennes hebben daarvoor. Ik bedoel niks zweverigs en ik meen dit ook. Op die manier ben je 99% op je gemak bij elkaar.
Dus begin duidelijke informatie te geven: heel lief dat berichtje. Was ik even blij dat je me uit mijn sombere overpeinzingen haalde! Dat doet me echt goed.
Zoiets zou ik doen. De loftrompet zingen als hij iets fijns doet en lauw als je bepaald gedrag niet ziet zitten zoals je negéren.
Dus begin duidelijke informatie te geven: heel lief dat berichtje. Was ik even blij dat je me uit mijn sombere overpeinzingen haalde! Dat doet me echt goed.
Zoiets zou ik doen. De loftrompet zingen als hij iets fijns doet en lauw als je bepaald gedrag niet ziet zitten zoals je negéren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 11 september 2018 om 20:45
Ja opvoeden moet je hem. Africhten al een kleuter.retrostar schreef: ↑11-09-2018 20:42Hij moet toch aanvoelen dat je graag berichtjes wil, hoe uitgebreid en welke toon. En dat meen ik. Een echt koppel moet dat op magische wijze voelen. Hij moet gevoelige antennes hebben daarvoor. Ik bedoel niks zweverigs en ik meen dit ook. Op die manier ben je 99% op je gemak bij elkaar.
dinsdag 11 september 2018 om 20:48
Hij moet liefst zelf op het idee komen en anders feedback totdat je een keuze hebt gemaakt of dat 'm wordt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 11 september 2018 om 21:06
In die 1,5 week heeft hij geen tijd voor een drankje doen in een café? Heeft hij dan überhaupt wel tijd voor een relatie?taccowoman schreef: ↑11-09-2018 20:14Deze week wordt het sowieso niks. We hebben afgesproken voor de zaterdag er op. Dus maar 1.5 week
dinsdag 11 september 2018 om 21:11
dinsdag 11 september 2018 om 21:23
Een date moet toch ook een beetje leuk zijn. Tuurlijk kan je maandag ochtend door het bos lopen als eerste date. Maar als je ergens wat wil drinken is dat maandag ochtend niet leuk, kan je beter even wachten.kippetje29 schreef: ↑11-09-2018 21:11Ooit zei een date tegen mij dat mannen altijd tijd hebben voor een vrouw waar ze echt interesse in hebben. Ervaring heeft inmiddels geleerd dat dat klopt. Eerste date hoeft toch ook maar een uurtje te duren? Die tijd is dan toch wel te vinden? Klinkt niet heel enthousiast.
@TO, je werkwoordkennis mag je ook wel verbeteren voor whatsapp contact.
Hij vondt, ik vindt.
Au.
anoniem_374951 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 21:23
2.56% gewijzigd
dinsdag 11 september 2018 om 21:23
Dit geldt allemaal toch niet voor iemand op tinder? Daar voel je meestal nog niks bij.retrostar schreef: ↑11-09-2018 20:42Hij moet toch aanvoelen dat je graag berichtjes wil, hoe uitgebreid en welke toon. En dat meen ik. Een echt koppel moet dat op magische wijze voelen. Hij moet gevoelige antennes hebben daarvoor. Ik bedoel niks zweverigs en ik meen dit ook. Op die manier ben je 99% op je gemak bij elkaar.
dinsdag 11 september 2018 om 21:28
Ik hou er ook niet van om dates tussendoor te proppen. Is het onverhoeds wel heel leuk, moet je het afkappen en door.kippetje29 schreef: ↑11-09-2018 21:11Ooit zei een date tegen mij dat mannen altijd tijd hebben voor een vrouw waar ze echt interesse in hebben. Ervaring heeft inmiddels geleerd dat dat klopt. Eerste date hoeft toch ook maar een uurtje te duren? Die tijd is dan toch wel te vinden? Klinkt niet heel enthousiast.
Nee, het mag best een uurtje duren, maar er moet wel mogelijkheid tot uitloop zijn. En als ik allerlei andere dingen te doen heb, ga ik niet ook nog eens op een date, dat kan wel wachten. Dus ja, een week of wat later snap ik wel. Ik ga voor een eerste tinder nog niet alles omgooien.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 21:31
0.73% gewijzigd
dinsdag 11 september 2018 om 21:29
TO, het is pas een week.
Echt, nu al woorden als "relatie" gebruiken of vragen waar je staat... Of nu al dagelijks tig berichtjes verwachten... Die man heeft ook werk, neem ik aan? Een sociaal leven? Hij hoeft toch niet stel op sprong te reageren?
TO, doe gewoon lekker je eigen ding. Werk, hobbies, dingen met vrienden etc etc. Die date komt vanzelf wel.
Of niet en dan is er ook geen man overboord.
Echt, nu al woorden als "relatie" gebruiken of vragen waar je staat... Of nu al dagelijks tig berichtjes verwachten... Die man heeft ook werk, neem ik aan? Een sociaal leven? Hij hoeft toch niet stel op sprong te reageren?
TO, doe gewoon lekker je eigen ding. Werk, hobbies, dingen met vrienden etc etc. Die date komt vanzelf wel.
Of niet en dan is er ook geen man overboord.