Onzekerheid bij het appen

11-09-2018 08:26 71 berichten
Ik ben alweer een tijd vrijgezel. Maar nu ben ik sinds vorige week aan het appen met een man. Ontmoet via tinder. We hebben leuke gesprekken, en appen regelmatig. Dat is nu een week geleden. We hebben nu nog steeds contact, alleen ik merk dat het de laatste dagen, het contact wat stroef loopt. Soms hoor ik bijna een hele dag niks van hem, pas savonds. Soms begint hij het gesprek, maar ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd vaak het gesprek moet beginnen.

Als ik eind van de ochtend nog niks heb gehoord, stuur ik meestal wel iets. Meestal krijg ik gelijk ook wel een reactie terug. Soms is hij kortaf en reageert hij lange tijd niet meer.

En dat maakt mij best onzeker, hiervoor heb ik 3 jaar een relatie gehad. En weet niet wat ik met dit contact moet gaan verwachten.... ik wil ook niet overkomen, als dat onzekere en opdringerige type. Ik wil niet te hard van stapel lopen. Maar om hem daar na te vragen dat ik vindt dat het wat stroef loopt, lijkt het mij ook niet handig.

Ik ben iemand die graag wil weten waar die aan toe is. En wil niks verkeerds zeggen. Vraag mij vaak af, of ik gewoon bepaalde dingen zal vragen of niet.
Bijvoorbeeld dat er ooit een kans bestaat, dat we ooit zullen gaan daten. Maar wil.ook niet onzeker overkomen.

Ik weet ook niet wat handig is in dit soort situaties. Wat kan ik wel en niet vragen? Bedoel als hij echt niet meer geïnteresseerd is in mij, zou hij dat toch wel laten weten? We hebben geen relatie, maar vindt het toch belangrijk, om af en toe contact te hebben....

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
“Hi, eindeloos appen leidt tot niks. Laten een iets afspreken of er anders een punt achter zetten”
Fluithaas schreef:
11-09-2018 08:31
“Hi, eindeloos appen leidt tot niks. Laten we eens iets afspreken of er anders een punt achter zetten”
Niets meer aan toe te voegen.
Alle reacties Link kopieren
Fluithaas schreef:
11-09-2018 08:31
“Hi, eindeloos appen leidt tot niks. Laten een iets afspreken of er anders een punt achter zetten”
Helemaal mee eens :)
Vraag gewoon of hij snel tijd heeft om iets af te spreken en anders laten gaan.
P.s. beetje overdreven om te schrijven "de laatste tijd" terwijl het contact pas een goede week duurt.
Communiceren middels whatsapp gebruik je alleen voor korte gesprekken zoals, hoe was je dag? Als je iets met iemand wilt opbouwen zal je dat toch echt face to face moeten doen.
Ik heb hem dat net geappt, welliswaar even wat anders geformuleerd. Nu maar wachten op een reactie
He is not into you. Anders appt hij echt wel terug hoor! Ook de niet appers.
beetjegek schreef:
11-09-2018 09:00
Nou dat dacht ik ook altijd (en hanteer ik ook nog steeds), maar uit het andere topic blijkt dat sommige mensen daar echt anders in staan.
Nee, op Tinder moet je of afspreken of het afkappen. Appen met een vreemde kost gewoon teveel energie. Dat vindt hij nu blijkbaar ook al.

Simpelweg vragen of hij een keer af wil spreken is niet opdringerig hoor. Je vraagt hem niet ten huwelijk.
Toen ik mijn man leerde kennen hadden we alleen nog maar sms... en zat ik soms een dag op een bericht te wachten. Ik ben toch initiatief blijven tonen (want ik vond hem leuk genoeg) en inmiddels zijn we tien jaar verder. Nog steeds komt het initiatief meestal van mij, maar gelukkig weet ik allang dat hij hartstikke gek op me is dus dat maakt mij niet uit.
Whatsapp is een puberaal medium. Wat is het doel van al dat appen? Waarom komt het niet tot een afspraak in het echt?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
beetjegek schreef:
11-09-2018 09:00
Gevaarlijke aanname. Er zijn nog steeds genoeg mensen die niet steeds op hun telefoon kijken. Wellicht serveer je met die gedachte wel de droomman van TO af. Enkel omdat hij niet altijd snel iets terugstuurt.
Leuk he'?
Verkering hebben met je telefoon!!

''De beller is sneller'' weet je nog? of anders afspreken? Wilt hij dat niet.. klaar ermee dan!

of wil je liever 1000 keer per dag als een pubertje op je schermpje kijken?
Als ik geen tijd heb om te appen dan heb ik zeker geen tijd om te bellen.

Stel gewoon een date voor.

Mosterd: dat heb je al! :-D :-D

Ben benieuwd.
Binnenkort onze eerste date gepland :) hij vondt het een goed idee.
Lucifer2018 schreef:
11-09-2018 10:22
Als ik geen tijd heb om te appen dan heb ik zeker geen tijd om te bellen.

Stel gewoon een date voor.

Mosterd: dat heb je al! :-D :-D

Ben benieuwd.
Als je hoteldebotel verliefd bent dan kun je toch wel tijd maken om te bellen???
Toen ik smoorverliefd was, zou ik het er voor over hebben om 5 km op handen en knieen door de sneeuw te kruipen om mijn geliefde even te kunnen zien!
wat is dit allemaal gematigd, vlak en afstandelijk!
Je voelt toch vlinders met elkaar? Het is geen zakelijke afspraak hoor!
Goed dat je hem uitgevraagd heb, maar toch wil ik je ook wel even wijzen op dat dingen die mij opvallen:

Je hebt hem nog nooit ontmoet, toch?
Het contact is minder dan een week geleden begonnen?
Nu appen jullie al meerdere keren per dag, elke dag, toch?
Daarnaast zeg je om 8:56 dat je heb uitgevraagd heb en om 10:26 zeg je dat hij het leuk vindt. Wat is daar precies traag aan? Hij reageert met ruim een uur!

Loop je niet een beetje op de zaken vooruit met "de laatste tijd hoor ik minder" "ik weet niet waar ik aan toe ben"

Er is geen laatste tijd, en weten waar je aan toe bent is helemaal idioot na een paar dagen contact. Probeer er niet te krampachtig in te staan joh.
winkje87 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 10:33
13.14% gewijzigd
Pindakaasjes schreef:
11-09-2018 10:27
Als je hoteldebotel verliefd bent dan kun je toch wel tijd maken om te bellen???
Toen ik smoorverliefd was, zou ik het er voor over hebben om 5 km op handen en knieen door de sneeuw te kruipen om mijn geliefde even te kunnen zien!
Ik zie mensen liever live. Ik haat bellen. Zeker overdag als ik aan het werk ben enz.

Zegt niks over of ik de ander leuk vind of niet. Maar inderdaad. Ik ga never nooit niet voor niemand kruipen dus misschien zit daar het verschil in. ;-)
Grappig dat je na 1 week al hele patronen en patroonswisselingen zelfs meent te zien.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
11-09-2018 11:42
Grappig dat je na 1 week al hele patronen en patroonswisselingen zelfs meent te zien.
Goed punt.
Dit gaat eigenlijk nergens over.
Pindakaasjes schreef:
11-09-2018 10:27
Ze zijn toch helemaal niet in het stadium van smoorverliefd? Ze kennen elkaar via Tinder en hebben elkaar nog niet eens ontmoet.

Overigens, smoorverliefd of niet. Soms heb je dingen te doen. Bellen kan minder makkelijk tussendoor dan appen. Ook omdat je misschien dingen wil zeggen die de mensen in de trein om je heen niet hoeven te horen.

Zelf vind ik bellen ook vreselijk, maar als het niet anders kan doe ik het wel.
We hebben het er over gehad. Hij hield zich wat in omdat ik destijd aan had gegeven, dat ik het rustig aan wou doen. Maar hij voelt de klik ook en zag er echt na uit om mij te zieb
Een klik via de app? Je maakt een grapje hoop ik? Jullie kennen elkaar helemaal niet.
En je hebt gezegd het rustigaan te willen doen (destijds, een week geleden dus) maar uit alles wat je in je OP zegt schreeuwt het tegenovergestelde. Niks van hoe je je gedraagt en denkt lijkt op rustigaan.
anoniem_208010 wijzigde dit bericht op 11-09-2018 12:46
5.97% gewijzigd
Dubbel
"destijds"?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven