Onzekerheid bij het appen

11-09-2018 08:26 71 berichten
Ik ben alweer een tijd vrijgezel. Maar nu ben ik sinds vorige week aan het appen met een man. Ontmoet via tinder. We hebben leuke gesprekken, en appen regelmatig. Dat is nu een week geleden. We hebben nu nog steeds contact, alleen ik merk dat het de laatste dagen, het contact wat stroef loopt. Soms hoor ik bijna een hele dag niks van hem, pas savonds. Soms begint hij het gesprek, maar ik heb het gevoel dat ik de laatste tijd vaak het gesprek moet beginnen.

Als ik eind van de ochtend nog niks heb gehoord, stuur ik meestal wel iets. Meestal krijg ik gelijk ook wel een reactie terug. Soms is hij kortaf en reageert hij lange tijd niet meer.

En dat maakt mij best onzeker, hiervoor heb ik 3 jaar een relatie gehad. En weet niet wat ik met dit contact moet gaan verwachten.... ik wil ook niet overkomen, als dat onzekere en opdringerige type. Ik wil niet te hard van stapel lopen. Maar om hem daar na te vragen dat ik vindt dat het wat stroef loopt, lijkt het mij ook niet handig.

Ik ben iemand die graag wil weten waar die aan toe is. En wil niks verkeerds zeggen. Vraag mij vaak af, of ik gewoon bepaalde dingen zal vragen of niet.
Bijvoorbeeld dat er ooit een kans bestaat, dat we ooit zullen gaan daten. Maar wil.ook niet onzeker overkomen.

Ik weet ook niet wat handig is in dit soort situaties. Wat kan ik wel en niet vragen? Bedoel als hij echt niet meer geïnteresseerd is in mij, zou hij dat toch wel laten weten? We hebben geen relatie, maar vindt het toch belangrijk, om af en toe contact te hebben....

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Ik maak.mij echt niet druk om die berichtjes. Bij elke date was het anders. De ene deed het wek vaak, andere niet, dus vroeg mij af wat normaal was. Ik heb bewust gekozen om er wat tijd tussen te laten zitten omdat we nog maar kort appen. Ik wil geen overhaaste beslissingen maken en snel. Heb alle tijd. Ik heb zelf gezegd,dat ik deze week niet kon en het liefst weekend wil afspreken, dat is mijn goed recht
Alle reacties Link kopieren
Waarom schrijf je over een paar weken als je over anderhalve week bedoelt.

Schrijf dan ook gewoon over anderhalve week.
Goed verhaal, lekker kort.
Gisteren heb ik hem gebeld. Daarna niet veel meer van hem gehoord. Vandaag de vraag van wat denk je, binnenkort even een date plannen? Sindsdien wel steeds online, maar gewoon niet meer op mij reageren.... ik bedoel als hij er toch vanaf zag, had hij dat toch ook wel eerlijk kunnen zeggen?
Joh geef hem nog even de tijd om een reactie te geven. Dit zegt nog niks, misschien zegt hij straks wel gewoon dat het hem leuk lijkt. Je moet het echt niet overanalyseren hoor.
Ik reageer ook niet op alle berichtjes direct, zegt helemaal niks over mijn interesse.
Dit is nou Tinder. Daarom zei ik al eerder, hecht niet te veel waarde aan wat hij zegt. Op Tinder worden mensen niet altijd netjes afgezegd.
Nou dit heb je echt top aangepakt joh! Ik zou nog even vragen waar hij woont en even langs gaan!
Er is ergens een docu te zien (weet me God niet meer waar) Zembla ofzo?
Genaamd 'Love me Tinder'.
Best interessant om eens op te zoeken en te bekijken.
In deze docu komt overduidelijk naar voren hoe Tinder onzekerheden juist aanwakkert, en de drang naar complimentjes, erkenning en bevestiging versterkt.
Tinder is er niet op gemaakt om mensen te koppelen. Ookal zijn er wellicht serieuze relaties uit ontstaan.. de insteek van Tinder is dit ''absoluut niet''.
Een fervent Tinder bezoeker is dan ook meestal niet op zoek naar vastigheid of de liefde van zijn/haar leven.
Het is een site waarop uiterlijkheden gekeurd, en ego's gestreeld worden in de vorm van de on-line aandacht.
Dit roept bij het gros van de deelnemers, eerder een drang naar 'meer' contacten op, dan het zich willen beperken tot 1 persoon. Precies wat Tinder wilt dus! men moet blijven hangen..
Tinder is inmiddels onder de categorie 'verslavend' te rekenen. Veel mensen kunnen haast geen dag meer voorbij laten gaan zonder te kijken hoe goed ze figuurlijker wijze, vandaag weer op de vrijgezellen markt liggen.
Vandaar de passende titel: 'Love me Tinder!'
TO, ik vrees dat jou Tinder-date in het bovengenoemde rijtje past.
Zoals ik jouw teksten lees heeft Tinder ook op jou het gewenste effect. Op naar de volgende Tinder klant die wel genoeg interesse in jou toont?
Dat zal wel, maar denk je niet dat TO hier een beetje een aandeel in heeft door haar hoge verwachtingen en het herhaaldelijk, op verschillende manieren, vragen om 'duidelijkheid' na enkel een weekje appen?
Dit doet me heel erg denken aan een vriendin van me. En juist door dat ze zo claimt qua duidelijkheid en 'waarom app je niet', niet letterlijk maar mannen zijn ook niet gek, stoot ze mannen onwijs af. Probeer er relaxed in te staan, je kent elkaar pas net. En eigenlijk 'ken' je elkaar helemaal niet want je hebt elkaar net gezien. Je zult zien, als jij er relaxter in staat dan komt er waarschijnlijk meer van zijn kant! En zo niet, dan weet je zelf ook genoeg.
We appen.niet via tinder, maar gewoon whatss app

Maar jullie hebben, ik wordt altijd een beetje onzeker van dit soort dingen. Maar verder ben ik er ook niet op in gegaan. Ik wacht het gewoon af
Meis, je zei een paar dagen terug dat je afwachtte, maar je hebt ondertussen al gebeld en nog eens een keer gevraagd via de app of het doorging.... Afwachten houdt in; WACHTEN! Dus niet bellen en appen en nog meer vragen om bevestiging van hem. Dat is niet afwachten, maar lastig vallen.
winkje87 wijzigde dit bericht op 14-09-2018 12:39
8.07% gewijzigd
taccowoman schreef:
14-09-2018 12:35

Maar jullie hebben, ik wordt altijd een beetje onzeker van dit soort dingen. Maar verder ben ik er ook niet op in gegaan. Ik wacht het gewoon af
Via welk medium je appt doet er niet toe. Het is via Tinder en het is iemand die je nog niet kent. Rustig afwachten en als je niets meer hoort, laten zitten.

Ook niet letten wanneer iemand online is, dat is flauw. Soms gaan andere dingen even voor in iemands leven. Mijn vader app ik ook eerder terug dan een Tinder date.
taccowoman schreef:
14-09-2018 12:35

Maar door dit soort onzekerheid kom je eigenlijk nogal Desperados over!
Ik kan het zelfs op dit topic haast voelen, hoe jij probeert koeltjes en kalm over te komen,, maar in werkelijk zit je volgens mij met je hart in je keel al nagelbijtende met je telefoon binnen een bereik van 20 cm. Wachtende op....?? Kijken of hij on-line is????
En sinds wanneer was jullie omgang ook alweer? Sinds 2 weken contact via internet/whatsapp, toch?
Pas op dat je je niet claimend of zelfs obsessief gaat gedragen, daarmee jaag je mensen echt weg!
Jij hebt je dobber met aas al lang uitgegooid.. hij bijt niet! klaar dan.
Ik kan me echt wel een beetje voorstellen waarom deze man niet al te gretig op jou terug reageert.
Dadelijk ga je nog rondjes door zijn straat rijden of hem volgen naar zijn werk als je dadelijk weet waar hij woont.
Sorry TO, maar zet je zinnen even op wat anders. Dit gaat je niet helpen.
taccowoman schreef:
14-09-2018 11:53
Gisteren heb ik hem gebeld. Daarna niet veel meer van hem gehoord. Vandaag de vraag van wat denk je, binnenkort even een date plannen? Sindsdien wel steeds online, maar gewoon niet meer op mij reageren.... ik bedoel als hij er toch vanaf zag, had hij dat toch ook wel eerlijk kunnen zeggen?

Binnenkort onze eerste date gepland :) hij vondt het een goed idee.
Wacht, even herlezend, ik dacht dat jullie over iets van 1,5 week/paar weken afgesproken hadden. Maar nu begrijp ik dat jullie alleen nog afgesproken hadden dat jullie iets gaan doen? Nog geen datum geprikt dus?

Want er is wel een verschil tussen het nog moeten prikken van een datum en het vastleggen van de details van jullie afspraak (locaties/exacte tijd). Dat laatste kan wel wachten tot de dag van tevoren of de dag zelf.
wow, hier serieus een topic voor openen?
Sorry hoor als ik een beetje bot overkom, ik bedoel het niet gemeen of verkeerd.

Voor mij kom je eigenlijk een beetje hopeloos over.... Je wilt niet te hard van stapel lopen en weten waar je aan toe bent?! Je hebt elkaar nog niet eens ontmoet, waarom komt dit nu al in je op?
Je hebt nu al bepaalde verwachtingen qua contact en noemt zelfs het woord relatie al in je post? Houd bij of hij online is of niet..... doe eens relaxed... dit is zo niet aantrekkelijk voor een man, sterker nog zo stoot je hem af.

Waarschijnlijk krijgt hij het erg benauwd van je (en terecht).

Je bedoeld het vast niet verkeerd en je intenties zijn goed, just go with the flow en probeer er vooral niks van te verwachten, dat is namelijk 9v.d. 10x zo met tinder.

Oja, ga er maar niet vanuit dat jij de enige bent met wie hij appt of tindert, dus doe dat ook vooral zelf niet...
Ik had hem allang uit mijn contacten verwijderd en was verder gegaan met mijn leven.
Nou TO, swipe lekker verder.
Spontane actie. Kreeg vandaag nog een app van hem. Met wat mijn plannen waren etc. Mijn zusje logeert heel weekend hier en wou op pad naar een dorp. Dat verteld, zegt hij: dan kunnen jullie ook wel even komen om een kop thee. Vondt het niet erg dat mijn zusje meeging. Ik dacht mijzelf, ach waarom ook niet. Hij zei kunnen we gelijk kijken waar we aan toe zijn.

En het was heel gezellig, goede gesprekken ook. Uurtje gebleven, en ja het was voor herhaling. Hij vond het ook leuk, die spontaniteit. En zei: we doen het de volgende keer over, maar dan met z'n tweeën.

Ook mijn zusje heeft hem goedgekeurd. Gelukkig een stuk meer zekerheid.
Westerpaviljoen schreef:
11-09-2018 16:51
Is taccowoman de Nederlandse vertaling van takkewijf?
Ja! Hahaha
Leuk zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven