opbiechten

09-04-2008 20:33 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik lees en hoor veel dat mensen die vreemd gaan het toch nooit zullen bekennen op opbiechten.

ik heb mijn vrouw al betrapt op zoenen (wat volgens haarzelf een foutje was, emotioneel, drank, schouder om op uit te huilen)

ze was slordig op msn en heeft 2 dagen later nog eens in detail

met meneer de vreemdganger door zitten spreken hoe het was etc. dat ie zo lekker kon zoenen enzo.

als het echt spontaan gebeurde, dan praat je er toch niet zo over.

dan is het toch zo van ohjee spijt, niet meer doen, klote, foutje.

en niet zoals ik het gelezen heb.

er schijnen zelfs nog foto's van te zijn (gemaakt door collega's)

die zijn dus precies gemaakt op het ''spontane'' moment.??

en is er dan geen 1 collega die zoiets had van HEEY dit kan niet!

je hebt nog een man thuis!, je bent nog steeds getrouwd!!

als ik haar vraag of ze iets samen willen dan krijg ik een nee.

(dit wil ik graag geloven)

ook bij hem zou het niet zo zijn, maar smsjes spreken dit tegen.

als hij smsd ik wil je zoenen, e.d. dat wil hij toch of zie ik het verkeerd.

waarom verteld ze het niet eerlijk???

we gaan al scheiden, hoeveel erger kan het worden??
Hallo vivaman,

allereerst: wat ### voor je.

Mijn eerlijk reactie hierop: er is meer dan de hand. Misschien inderdaad een foutje, maar je vrouw voelt zich er blijkbaar niet al te schuldig / lullig over als ze ook op msn nog even contact met hem zoekt.

Die foto's juist precies op het "spontane moment" vind ik ook verdacht en te paparazzi-achtig voor the real world. (ik ga er maar even vanuit dat jouw vrouw geen BN'er is ;))

Ik denk dat je dat van die collega's niet persoonlijk moet opvatten. lullig en jammer dat ze haar niet op haar fouten wijzen, maar mensen proberen zich altijd een beetje afzijdig te houden van problemen van een ander.

Er is hier meer aan de hand en ik denk dat jouw vrouw je dit niet opbiecht omdat ze je niet wil kwetsen en waarschijnlijk ook niet kwijt wil. Confronteer haar nogmaals zou ik zeggen. Houd het niet te lang voor je want anders gaat het waarschijnlijk (onnnodig) een geheel eigen leven leiden.

Heel veel sterkte en succes
ze gaan scheiden, dan is het aan haar of ze een ander wil of niet.
feeks:

ja maar het getuigd niet echt van respect als ze met hem gaat terwijl wij nog getrouwd zijn!!??

ze woont nog hier in huis!! omdat ze nog geen andere woonruimte

heeft, dus word ik heel vaak met haar geconfronteerd.
Maar jullie gaan scheiden. Als jij nu een leuke vrouw tegenkomt die jou ook wel leuk vind, ga je dan zeggen, ik lig in scheiding en zolang dat niet is afgehandeld zet ik mijn lovelife in de koelkast?

Ik weet het ook niet, maar het lijkt me een beetje einde verhaal jullie huwelijk. En natuurlijk mag je het als pijnlijk ervaren dat je bijna ex los gaat met een ander, maar wat let jou om ook eens om je heen te kijken?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Waarom speel je nu de bedrogen echtgenoot? Jij hebt hier niets meer mee te maken, hoe hard dat ook is. Jullie relatie is over en als zij met een ander wil zoenen hoeft ze daar geen verantwoording naar jou voor af te leggen. Ze zal het je waarschijnlijk niet verteld hebben, omdat ze geen zin heeft in gezeur.
het gaat me simpel en alleen om de eerlijkheid!!!

als ze al iets samen willen prima

maar zeg het dan gewoon, ik voel me nu zo belogen!! (alweer)

ook als ik iemand zou tegen komen zet ik het niet in de koelkast

daar heb je gelijk in.

maar dan zeg ik het wel gewoon, we gaan toch ook scheiden.

waarom zou ik erover willen liegen?
Ik zou zeggen, wen er maar vast aan. Als jullie zijn gescheiden dan hoeven jullie elkaar toch ook geen verantwoordelijkheid af te leggen. Ik denk dat ze idd geen zin in gezeur heeft.
Maar Vivaman, scheiden betekent ook allebei een eigen leven gaan leiden zonder nog verantwoording af te leggen tegenover je ex over je doen en laten...

En het afhandelen van een scheiding heeft echt helemaal niets te maken met toekomstplannen voor jullie beiden. Dat gaat juist om het afsluiten van jullie gezamenlijke verleden.

En iets niet zeggen is geen liegen, daar zit toch wel een verschilletje in.
Hoe zou je gereageerd hebben als ze het wel eerlijk verteld had? Je klinkt nu al hysterisch.

Eerlijk gezegd vind ik dat je je wel een beetje aanstelt. Het is heel naar dat je relatie over is, maar je hebt geen enkele zeggenschap meer over haar liefdesleven. Wat zij verkiest te doen en wat zij verkiest te vertellen aan jou is aan haar. Daar kun je het mee oneens zijn, maar je gedragen als de voorgelogen echtgenoot vind ik niet gepast in deze situatie. Gun haar haar eigen leven, en werk aan het jouwe.
anoniem_648d867ac9e9b wijzigde dit bericht op 09-04-2008 21:03
Reden: spelling
% gewijzigd
quote:Fame schreef op 09 april 2008 @ 21:01:

Maar Vivaman, scheiden betekent ook allebei een eigen leven gaan leiden zonder nog verantwoording af te leggen tegenover je ex over je doen en laten...

En het afhandelen van een scheiding heeft echt helemaal niets te maken met toekomstplannen voor jullie beiden. Dat gaat juist om het afsluiten van jullie gezamenlijke verleden.

En iets niet zeggen is geen liegen, daar zit toch wel een verschilletje in.als ik erna vraag en ze zegt nee, maar bewijs levert het tegendeel dan is het wel liegen.
ik moet bekennen dat ik het met onderdezon eens ben. Als je in al in scheiding ligt, zijn jullie elkaar niet echt verantwoording meer schuldig, ook niet als ze noodgedwongen nog wel bij je inwoont. Het zou anders zijn als ze die man mee naar jullie huis zou nemen. Ik denk, vivaman, dat je hier weinig aan kunt doen, hoe beroerd het nu ook is. Stel je inderdaad eens voor als jij iemand tegenkwam waarmee je een klik had. Zou je het haar dan ook in geuren en kleuren vertellen of "opbiechten"? Het blijft een *** situatie, maar theoretisch gezien zijn jullie al uit elkaar.

Het blijft een beroerde situatie maar ik wens je heel veel sterkte.
ik merk al wel dat ik alleen sta met deze mening.

daar zal ik eens over nadenken dan! voor zover dat met mijn eigen gevoel kan.

maar het is ook gewoon erg moeilijk dat ze nog hier woont!

kijk als ze ergens anders woont dan zie/hoor ik niks meer van haar en dan is het allemaal prima.

wat niet weet wat niet deert maar nu is het gewoon zo moeilijk!..
quote:vivaman schreef op 09 april 2008 @ 21:04:

[...]

als ik erna vraag en ze zegt nee, maar bewijs levert het tegendeel dan is het wel liegen.

Ja, als je het zo gaat benaderen......

Je moet nu echt door gaan krijgen dat jij niets meer met haar toekomst te maken hebt en dat ze echt geen verantwoording aan jou meer hoeft af te leggen over haar doen en laten.

Ik vindt het trouwens wel erg dat je het over bewijsmateriaal hebt hoor.

Ze gaat niet vreemd want jullie zijn aan het scheiden.

Het is al eventjes duidelijk (gezien je verschillende postings) dat het niet meer goed gaat komen en nu moeten jullie allebei aan jullie eigen toekomst gaan werken.

Neem afstand en bouw een eigen leven op.
quote:vivaman schreef op 09 april 2008 @ 21:06:

ik merk al wel dat ik alleen sta met deze mening.

daar zal ik eens over nadenken dan! voor zover dat met mijn eigen gevoel kan.

maar het is ook gewoon shit dat ze nog hier woont!

kijk als ze ergens anders woont dan zie /hoor ik niks meer van al

haar activiteiten en dan is het allemaal prima.

wat niet weet wat niet deert maar nu is het gewoon zo moeilijk!..Kijk, dat is het! Uit het oog uit het hart zou hier goed op gaan. Is het voor jou geen optie om tijdelijk even ergens anders te gaan logeren of anders zij? Dan voorkom je een hoop frustraties.
Ik had in haar situatie denk ik het zelfde gedaan,al had ik wel zo slim geweest om te zorgen dat jij helemaal niets wist. MSN open laten staan is een (stomme) beginners fout.

Maar wat schiet je er mee op om nog meer details te horen?? niets toch. fout is fout. oplossen kan niet meer,en wil ze ook niet meer, dat lijkt me duidelijk. Als ik jou was zou ik er maar een goed over nadenken hoe "goed" het misschien wel niet is dat jullie gaan scheiden.

Suc6 met deze situatie
Rationeel heeft iedereen hier gewoon gelijk, jullie gaan scheiden en het huwelijk bestaat alleen nog maar formeel.

Maar emotioneel kan ik je reactie wel voorstellen maar dat is denk ik toch iets wat je zelf alleen moet uitvechten/een plaats moet geven.

Je wordt nu geconfronteerd met de echtheid van jullie beslissing om te scheiden en dat doet pijn denk ik.
ik heb het gewoon moeilijk met de zwart/wit denkwijze.

wit: samen verder, gelukkig

zwart: uit elkaar, uit huis, weg,

en nu zitten we in een grijze massa.

WEL uit elkaar, ook al leven als vrijgezellen

maar nog wel alles samen betalen, samen wonen in 1 huis,

ik wil zwart of wit en grijs is moeilijk!! emotioneel dan!
Nou, dan wordt het idnerdaad tijd dat zij echt uit huis gaat, of jij. kennelijk kunnen jullie dit allebei niet aan.
Je andere topic is gewoon nog open hoor, dus je had daar gewoon verder kunnen gaan.

Laat ik voorop stellen, dat elk gedwongen afscheid pijn doet. Ik maak dat niet kleiner dan het is.

Gebaseerd op alles wat je tot nu toe geschreven hebt, vind ík je een zeikerd. Je hebt de gevoelens en de emoties, maar je bent alleen maar aan het 'ja-maren'. Wanneer ga je nu iets doen?

Je hebt nog steeds geen grens gesteld. Als jij niet meer met haar in één huis wil wonen, moet je daar werk van maken. Neem een stelling in en handel daar naar. Zij wil niet met je verder, prima, die keuze heeft ze. Het is aan jou om daar consequenties aan te verbinden. Het is net als met kinderen, zolang jij geen grens stelt, gaan ze uitproberen tot hoever ze kunnen gaan. En dat laat jij in dit geval gewoon toe.

Dat zij met een ander rotzooit, zal verrot pijn doen, dat geloof ik direct. Maar laat dat los. Waarom wil je weten wat ze uitvoert? Ze zoent met een collega, er zijn foto's van gemaakt, ze hebben lol, dus waarom denk jij, dat jíj daar iets aan kunt doen? Je kunt niet voor je vrouw denken, zij doet toch wel wat ze wil, want jullie gaan niet verder samen. Is er al een advocaat geraadpleegd? Zijn jullie bezig met het opstellen van een convenant? Wat doe je zelf om de situatie te veranderen?

Daar tegenover zet ik wel de opmerking, dat de dames hier nu wel zeggen; ze gaan uit elkaar, ze mag doen wat ze wil, maar kloppen doet dat niet natuurlijk. Hoe vaak krijgen mensen hier niet naar hun hoofd gesmeten, dat je 'moet' wachten tot je zelf gescheiden bent of je nieuwe lief gescheiden is? Hoe vaak krijgen vreemdgangers naar hun harsens gesmeten, dat ze a-sociaal zijn, omdat ze eerst alles netjes met de partner af moeten sluiten voordat ze 'm ergens anders in duwen of laten duwen. Beetje hypocriet in dit geval, vind ik.
het gaat hier ook een beetje om een misverstand.

we gaan niet voor niks scheiden.

en als ze voor hem wil gaan prima!

en als ze dat met ingang van afgelopen zaterdag wil. ook prima!

ik heb ook niks meer te zeggen over haar toekomst (met hem?)

maar ik wil zo graag dat ze open kaart speelt.

we hebben 8jr gehad samen!! heb ik dan niet een klein beetje

het recht om te weten hoe en wat?

als ik me er toch beter bij voel als ik het allemaal weet..

en afspraken voor de toekomst zullen er ook niet onder lijden..

vind het zo moeilijk te geloven dat de vrouw die ik 8jr vertrouwde

nu in staat is om zo de waarheid te verbergen
Tjsa,ik snap dat je je er rot onder voelt. het 'samen" loslaten is een proces dat ieder op zijn egen tempo doet. Of de 1 is er al eerder mee begonnen dan de ander. Kortom,meestal loopt dat niet gelijk op,en dat kan pijnlijke situaties opleveren.

Ook is de 1 eerder aan het eigen leven toe dan de ander,of verwerkt dat op een andere manier.

De 1 wil liever even alleen zijn,de ander stort zich gelijk in het bruisende leven.

Scheiden is lijden,hoe dan ook.

Wat al eerder is gezegd sluit ik mij bij aan,ze hoeft geen verantwoording meer aan je af te leggen.

De allerbeste keuze is niet meer bij elkaar wonen.Zo wordt je beide niet meer geconfronteerd met dit soort toestanden.

En zo snel mogelijk de afspraken rondom de scheiding regelen.

Geen dag mee wachten.Samen rond de tafel of met een mediator.

Hoe langer je ermee wacht hoe meer je in strijd komt met elkaar.

Let it go.

Sterkte ermee.
Ik denk dat je ex-vrouw al voldoende afstand heeft genomen en er geen of weinig moeite mee heeft en dat jij je uit alle macht aan haar vast wilt klampen...heel begrijpelijk, want bij jou is de liefde nog niet over en daarom wil je alles of niets, want dat is het makkelijkst.

Feitelijk is inderdaad de scheiding al in gang gezet en heeft zij geen verantwoording meer af te leggen (en jij ook niet!).

Emotioneel hou jij nog van haar en is het voor jou dus moeilijk te verkroppen dat zij het er niet zó moeilijk mee heeft en flierefluitend een nieuw vriendje/speeltje uit heeft gezocht.

Allemaal heel begrijpelijk, maar ik zou zeggen: zoek wat vertier, ga wat leuks doen met je vrienden en probeer deze dame los te laten. Je huwelijk is voorbij...ga desnoods zelf bij vrienden/familie logeren zolang zij nog in jullie huis woont...
vivaman neen je hebt niks te vragen aan je vrouw, wat wil je horen dan? hoe hij zoent of zo?

als je besluit uit elkaar te gaan, op dat moment is het fini, en gaan jullie je eigen gang, ik heb het idee dat je vrouw zolang ze nog in jullie huis woont, dat het jou mateloos irriteert, maar je hebt zo snel geen ander huis, dat duurt wel even hoor.

hoe vervelend de situatie voor jou ook is, je kunt haar niet iets afdwingen, en haar waarheid zal je misschien wel nooit horen, hoe wrang danook
alle papieren liggen hier op tafel.

mediator/advocaat bellen we deze week nog

moeten alles doorspreken (huis, alimentatie, auto, woonruimte)

CL2: ik hoef ook niet te weten wat! alleen maar OF het zo is..

waarom zou ze er niet vooruit durven/willen komen?

en ik kan wel grenzen stellen aan haar ''hier wonen''

maar ze vind zelf dat ze nergens heen kan (ook niet met ons zoontje) dus er valt verder niets te ondernemen (woonruimte zoekt ze al via wooncorporaties) en ik kan haar niet op straat zetten, dat is geen optie.

ik heb inderdaad het idee dat ik door haar aanwezigheid

belemmerd word om door te gaan met mijn leven!

ik merk nu al nu ze 3 dagen weg is bij een vriendin dat het veel makkelijker in huis is dan dat ze er is en me confronteerd met dingen die ze heeft gedaan enzo..

dus ik zou me er inderdaad beter bij voelen als ze nu al helemaal op zichzelf zou wonen.

en ik gun het haar ook ondanks alles wat er gebeurd is maar dit is nog steeds niet mijn eigen leven maar nog steeds een beetje ''ons'' terwijl het in theorie over is (jullie woorden)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven