Oudere man

09-04-2020 19:35 1527 berichten
Dag allemaal,

Ik ben Stassie 27 jaar en woon op mijzelf in de randstad. Na een relatie van 3 jaar ben ik al een hele tijd single. Ik heb hier en daar wel gedate maar dat is uiteindelijk niks geworden.

Sinds vorig jaar december date ik met een man die in december 50 is geworden. Hij heeft 4 kinderen en is vrijgezel. In het begin dacht ik nou dit word niks dus heb ik het voor mijzelf maar gelaten om meer te verwachten dan alleen daten. Echter blijkt dat ik hem meer leuk vind dan ik dacht en hij mij ook. We hebben het echt heel erg leuk samen en doen veel leuke dingen weekenden weg, shoppen etc. Op dit moment zien we elkaar nog vaker dan voorheen ivm covid-19 hij is zelfstandig ondernemer en ontzettend druk met zijn bedrijf waarbij hij ook veel naar het buitenland moet. Dit is nu natuurlijk door het covid minder.

Aangezien we nu veel meer tijd met elkaar doorbrengen begon ik steeds meer na te denken over de toekomst en of dit wel gaat werken. Ik heb hem gevraagd of hij een kinderwens heeft en of hij open staat voor een relatie op beiden vragen kreeg ik een duidelijke ja. Alleen nu begin ik te twijfelen of het wel verstandig is, en wat er gebeurt over 10 of 20 jaar.
Ik zou graag willen weten of hier vrouwen zijn of mannen die een relatie hebben waarvan de partner ouder is dan 10 jaar en hoe dat is of hebben ervaren. Ik probeer voor mijzelf te kijken waar ik aan wil beginnen wel verstandig is. Daarbij wil ik er ook bij vermelden dat ik verliefd ben op deze man alleen nu ineens de twijfels toeslaan en wat ik ermee moet doen.

Alvast bedankt!
Stokkie schreef:
09-04-2020 21:59
Mijn man is ouder dan 10 jaar!
Dat mag ik hopen.... En nog wel meer
Alle reacties Link kopieren
Stassie12 schreef:
09-04-2020 23:02
Ja zij hebben ook kinderen. Een goeie vriend heeft zelfs een derde leg.
En dan vraag ik me echt af... WAAROM?
Stassie12 schreef:
09-04-2020 22:57
Hij vond mij niet te jong.
Dat zou ik als man ook zeggen, duh.

Ik zal open kaart spelen. Als ik als man kans kreeg om meer kinderen te kunnen maken, en met (veel) jongere vrouwen, zou ik dat ook niet uit de wind slaan.

Dat is volgens mij gewoon mannelijk instinct. Zoveel mogelijk voortplanten met zoveel mogelijk vrouwen.
S-Meds schreef:
09-04-2020 22:45
sneu voor dat kind want hier gaat ze natuurlijk helemaal niet gelukkig van worden.
Nee. Dat denk ik ook niet. Vind het oprecht rot voor haar, maar ja.
Alle reacties Link kopieren
Stassie12 schreef:
09-04-2020 22:57
En waarin merk je een verschil in jullie relatie. Tijdens onze date fase dacht ik precies hetzelfde “hij kon mijn vader zijn” en dat zei ik ook tegen hem. Hij vond mij niet te jong.
Nee, natuuuurlijk vindt hij jou niet te jong. Een fijn knap jong blaadje die hij nog een beetje naar zijn wens kan buigen 😉

Bij ons zit het soms in hele kleine dingen zoals tv series die je niet kent ofzo. Maar ook: zijn ouders zijn óók een stuk ouder dan mijn ouders en daarvoor zijn wij nu al mantelzorgers, terwijl mijn ouders nog zeer actief/werkend zijn.

Ook in de opvoeding; ik merk wel dat er per generatie andere ideeën bestaan over hoe je kinderen op voedt. Wij hebben daar in wel echt een middenweg moeten vinden. Maar wij konden dat samen doen. Jouw vriend heeft er al vier en dus ook bepaalde ideeën over opvoeding. Sta jij achter zijn ideeën? Want dat heeft hij al bij 4 kinderen zo gedaan, dus dat wordt niet opeens heel anders.

Oh en wat zou jij er van vinden als je eigen vader met een jonge blom thuis komt en daar nog kinderen mee gaat maken ook? Ik zou dat echt verschrikkelijk vinden...
Alle reacties Link kopieren
@ Bozo,
Ja het is eerlijk van je, alleen ik verwacht nu iets meer beschaafdheid van mannen. Helaas soms nog ver te zoeken, het blijven een soort holbewoners hè.
justagirly wijzigde dit bericht op 09-04-2020 23:10
12.03% gewijzigd
Meisje, je klinkt zoooooooooo naïef.

Loop ver weg van die man, vergooi je leven niet. Waarom denk je dat - toevallig! - al zijn vrienden gescheiden zijn en een jonge del hebben? Om een beetje te pronken! Kijk eens, mijn trofee is nog jonger/knapper/sexier dan de jouwe. En natuurlijk dat in die kringen iedereen dat aanraadt en niemand er graten in ziet. Soort zoekt soort!

Mocht je toch met je hoofd door de muur willen, hou het dan bij 'geen kind'. Doe jouw kind, doe jezelf en doe hem (in die volgorde) dat niet aan. Echt niet.
Ik begrijp je punt dit is ook waarom ik aan het twijfelen ben of ik hiermee door moet gaan. Ik heb een kinderwens en wil graag 1 kind hij weet het ook.
dianaf schreef:
09-04-2020 23:00
To, in mijn nabije omgeving een man die op zijn 55e nog een kind kreeg met zijn veel jongere vriendin van begin 30. Net zoals de jouwe was het op die leeftijd echt nog een vitale man, sportief, gezond, zeg het maar.

Ondertussen is hij dik in de 70 en ze zijn nog wel bij elkaar. Maar ja, zijn gezondheid wordt wel fors minder. De meeste mensen (zolang ze geen fysiek hele zwaar beroep hebben) zijn nog redelijk gezond/fit als ze in de 60 zijn, maar daarna gaat het gewoon echt bergafwaarts.

En er is echt wel sprake van een enorme generatiekloof tussen hem en het kind. Gelukkig gaat het wel goed, maar echt leuk is dat ook niet altijd voor het kind.

Mijn vriend is ook een stuk ouder, maar het leeftijdsverschil is echt wel kleiner. Gelukkig hebben wij geen kinderen, dus dat maakt het een en ander wel makkelijker. Maar soms merk ik het verschil in levensfase wel. Als het gaat om werk, pensioen, toekomst. Tegen de tijd dat hij met pensioen gaat, moet ik (ook ivm de steeds hogeren pensioenleeftijd) misschien nog wel 20 jaar door.

Met kinderen zou het nog wel gaan qua leeftijd, maar met iemand die al kinderen heeft van mijn leeftijd... dan zou ik er gewoon niet meer aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Stassie12 schreef:
09-04-2020 23:02
Sorry, dit slaat nergens op.
Waarom ontken je de lichamelijke gevolgen van ouderdom?
justagirly schreef:
09-04-2020 23:06
Ja alleen je verwacht nu iets meer beschaafdheid van mannen. Helaas soms nog ver te zoeken, het blijven een soort holbewoners hè.
Zolang er nog wichten zijn die er in trappen...
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt zelf overigens nog super jong. Je geeft ook aan dat je net een jaar aan het werk bent. Ga in ieder geval niet meteen volgende week baby’s maken, maar geef je zelf ook de tijd om te groeien. Kweek wat levenservaring. Maak een mooie reis (al dan niet met die vent).
Ik lees steeds meer opmerkingen hier dat hij mij naar zijn wens kan buigen. Dat doet hij absoluut niet. Hij is eerlijk naar mij toe en geeft mij ook opbouwend kritiek privé en zakelijk.Als ik kijk naar zijn manier qua opvoeding vind ik hem naar mijn mening best wel streng. Dat gaf hij ook toe en vind discipline belangrijk. Zijn ouders leven niet meer helaas. Maar van wat ik toe nu toe heb gezien en meegekregen is hij een goeie, respectvolle vader.
Lalala- schreef:
09-04-2020 23:06
Nee, natuuuurlijk vindt hij jou niet te jong. Een fijn knap jong blaadje die hij nog een beetje naar zijn wens kan buigen 😉

Bij ons zit het soms in hele kleine dingen zoals tv series die je niet kent ofzo. Maar ook: zijn ouders zijn óók een stuk ouder dan mijn ouders en daarvoor zijn wij nu al mantelzorgers, terwijl mijn ouders nog zeer actief/werkend zijn.

Ook in de opvoeding; ik merk wel dat er per generatie andere ideeën bestaan over hoe je kinderen op voedt. Wij hebben daar in wel echt een middenweg moeten vinden. Maar wij konden dat samen doen. Jouw vriend heeft er al vier en dus ook bepaalde ideeën over opvoeding. Sta jij achter zijn ideeën? Want dat heeft hij al bij 4 kinderen zo gedaan, dus dat wordt niet opeens heel anders.

Oh en wat zou jij er van vinden als je eigen vader met een jonge blom thuis komt en daar nog kinderen mee gaat maken ook? Ik zou dat echt verschrikkelijk vinden...
Dat ontken ik niet maar mijn vriend is 50 geen 80. En hij is kern gezond en sportief hij mankeert niks.
HennieHen schreef:
09-04-2020 23:07
Waarom ontken je de lichamelijke gevolgen van ouderdom?
Er komt nog geen baby. Ik wil eerst kijken hoe het gaat tussen ons.
Lalala- schreef:
09-04-2020 23:08
Je klinkt zelf overigens nog super jong. Je geeft ook aan dat je net een jaar aan het werk bent. Ga in ieder geval niet meteen volgende week baby’s maken, maar geef je zelf ook de tijd om te groeien. Kweek wat levenservaring. Maak een mooie reis (al dan niet met die vent).
Te veel informatie
anoniem_64ce7dbad6e60 wijzigde dit bericht op 10-04-2020 00:21
93.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen jouw vrienden/vriendinnen ouders/familie ervan? Heb je het daar wel eens met ze over gehad? Kennen ze de situatie?
Mijn vriendinnen vonden het niet erg. Alleen gaven zij wel aan dat ik over 20 jaar voor hem moet gaan zorgen en of ik daar klaar voor ben.
siimonee schreef:
09-04-2020 23:19
Wat zeggen jouw vrienden/vriendinnen ouders/familie ervan? Heb je het daar wel eens met ze over gehad? Kennen ze de situatie?
Alle reacties Link kopieren
Leeftijd is niet alles bepalend. Oud zijn heeft nadelen en voordelen.

Ligt het trouwens aan mij of klinkt de to tekst als de aanzet tot een erotisch verhaal....? Het is allemaal zo algemeen en nietszeggend.
Alle reacties Link kopieren
50 jaar, 4 kinderen en nog een kinderwens? Die denkt met zijn lul en zegt alles wat dat groene blaadje wil horen om haar niet te verliezen.
I
Alle reacties Link kopieren
Stassie12 schreef:
09-04-2020 23:27
Mijn vriendinnen vonden het niet erg. Alleen gaven zij wel aan dat ik over 20 jaar voor hem moet gaan zorgen en of ik daar klaar voor ben.
En wat is daarop je antwoord?
Bozo schreef:
09-04-2020 23:04
Dat zou ik als man ook zeggen, duh.

Ik zal open kaart spelen. Als ik als man kans kreeg om meer kinderen te kunnen maken, en met (veel) jongere vrouwen, zou ik dat ook niet uit de wind slaan.

Dat is volgens mij gewoon mannelijk instinct. Zoveel mogelijk voortplanten met zoveel mogelijk vrouwen.

Plaatsvervangend schaamte! Uit niets blijkt betrokkenheid bij de kinderen die je zou krijgen. Enkel plat scoren.

Dat jij geen vriendin kan vinden verbaast me. Wie wil er niet iemand met de ambitie om de koning van de jungle te zijn?
Stassie12 schreef:
09-04-2020 23:27
Mijn vriendinnen vonden het niet erg. Alleen gaven zij wel aan dat ik over 20 jaar voor hem moet gaan zorgen en of ik daar klaar voor ben.
:facepalm:

Mijn God, jij bent hier zo nog niet klaar voor.....

Wake up, hij is 50, jij 27? En je overweegt dit echt serieus?!
Oh, wat zullen je ouders blij zijn.... En wat zal de omgeving veel te lullen hebben als jullie "samen" zijn. Ben je dáár wel klaar voor?? Leuk, zo'n relatie. Fijn vooruitzicht. En de baby moet je er nog bij denken, natuurlijk. Romantiek ten top :bonk:
Dat is niet waar hij denkt niet met zijn lul. Hij kan genoeg groene blaadjes krijgen daarvoor hoeft hij niet tegen mij te liegen.
Attraverso schreef:
09-04-2020 23:36
50 jaar, 4 kinderen en nog een kinderwens? Die denkt met zijn lul en zegt alles wat dat groene blaadje wil horen om haar niet te verliezen.
I
Dat weet ik dus niet. Ik twijfel en daarom wil ik weten of er mensen zijn die in een soort situatie zitten en of ze mij dat aanraden of afraden. Ik mag dat toch wel vragen hier.
HennieHen schreef:
09-04-2020 23:36
En wat is daarop je antwoord?
Ja ik overweeg het ja! Ik ben gek op hem en hij op mij. Ik wil alleen alle voor en. nadelen weten. Ik heb nog nooit gedate en met een man van 50.
Hippiemeisje schreef:
09-04-2020 23:42
:facepalm:

Mijn God, jij bent hier zo nog niet klaar voor.....

Wake up, hij is 50, jij 27? En je overweegt dit echt serieus?!
Oh, wat zullen je ouders blij zijn.... En wat zal de omgeving veel te lullen hebben als jullie "samen" zijn. Ben je dáár wel klaar voor?? Leuk, zo'n relatie. Fijn vooruitzicht. En de baby moet je er nog bij denken, natuurlijk. Romantiek ten top :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven