Oudere mannen problemen
zondag 1 juli 2018 om 21:42
Ik denk dat het een kwestie van risicoberekening is.MarkSD schreef: ↑01-07-2018 21:27Zeg maar gerust een 180 graden draaibare moraal.
Zelfs het 'hersenen niet volgroeid' argument wordt gespeeld. Bij sommige is dat pas bij 30 jaar, dus tot dan verboden te neuken/werken/stemmen voor iedereen? En sinds wanneer neuk je met je hersenen?
Er is geen enkel rationeel argument te geven waarom een 18 jarige niet met een oudere man zou mogen neuken. Kan 1 partij misbruik maken van mentale overwicht in een relatie? Jazeker, maar leeftijd is daarbij geen doorslaggevende factor per se. Misbruik van positie en macht/overwicht komt in elke leeftijdsklasse voor. En de 1 is niet beter of slechter dan de andere.
Iemand verwijten pedofiel te zijn of zelfs spreken van castratie omdat hij in algemene zin aangeeft 18 jaar oud genoeg vindt voor iemand om zelf zijn of haar partner uit te kiezen, is een uiting van radicale (religieuze) waanzin.
Terug naar de TO: die gedraagt zich onderhand als dramaqueen. De man doet weinig fout, behalve een paar foute grappen. Waarom zeg je niet gewoon dat je dat niet wil? Is de kous af en hoef je geen spannende verhaaltjes te verzinnen.
De kans dat een man van bijvoorbeeld 35 (door het feit dat hij in een andere levensfase zit) geestelijk overwicht heeft en dit ook misbruikt is groter, omdat de gemiddelde man van die leeftijd normaal gesproken een meisje van die leeftijd wellicht zeer sexy vindt, maar haar toch met rust laat.
Dan zijn het alleen de perverts die toch seks met haar hebben of in een relatie de macht over haar willen hebben.
Tel hier bij op dat meisjes van die leeftijd die een veel oudere man als partnermateriaal willen vaak issues hebben en dus extra kwetsbaar zijn en de kans op machtsmisbruik wordt nog groter.
Deze combinatie kan dus imo beter een seksfantasie van de oudere man blijven.
zondag 1 juli 2018 om 21:44
Hele wijze woorden Irisiris1969 schreef: ↑01-07-2018 21:42Ik denk dat het een kwestie van risicoberekening is.
De kans dat een man van bijvoorbeeld 35 (door het feit dat hij in een andere levensfase zit) geestelijk overwicht heeft en dit ook misbruikt is groter, omdat de gemiddelde man van die leeftijd normaal gesproken een meisje van die leeftijd wellicht zeer sexy vindt, maar haar toch met rust laat.
Dan zijn het alleen de perverts die toch seks met haar hebben of in een relatie de macht over haar willen hebben.
Tel hier bij op dat meisjes van die leeftijd die een veel oudere man als partnermateriaal willen vaak issues hebben en dus extra kwetsbaar zijn en de kans op machtsmisbruik wordt nog groter.
zondag 1 juli 2018 om 21:50
Terug naar de vraag: wat zou het 'misbruik' inhouden? TO heeft zelf geen probleem met seks met oudere mannen an sich. Dus dan niks mis met sex, en geen enkele reden voor oudere mannen om haar met rust te laten, integendeel.iris1969 schreef: ↑01-07-2018 21:42De kans dat een man van bijvoorbeeld 35 (door het feit dat hij in een andere levensfase zit) geestelijk overwicht heeft en dit ook misbruikt is groter, omdat de gemiddelde man van die leeftijd normaal gesproken een meisje van die leeftijd wellicht zeer sexy vindt, maar haar toch met rust laat.
Ze creëert verder een zelf bedacht verhaal over de noodzaak de 2e man te pleasen voor de zaak van haar ouders. Dat is raar, en onnodig. Dat zullen haar ouders haar ook vertellen.
zondag 1 juli 2018 om 22:02
Ik heb het over risicoberekening. Het hoeft niet tot misbruik te leiden, maar de kansen zijn wel groter.
Het misbruik is meestal van emotionele aard: de baas over iemand spelen, iemand kleineren, over iemands grenzen heen gaan, iemand continu bekritiseren etc.
Ik snap de aantrekkingskracht van jonge vrouwen, want ik ben niet zo'n zure oude vrouw dat ik niet zie hoe lekker ze kunnen zijn, maar ik vind het niet verstandig om hier iets mee te doen, want zelfs als jij als oudere man gewoon fatsoenlijk bent kun je nog steeds onbewust over de grenzen van een jong meisje heen denderen.
In het geval van TO wil ze geen seks met hem, dat geeft ze duidelijk aan, dus deze man is sowieso te opdringerig naar haar toe.
zondag 1 juli 2018 om 22:18
'Onbewust' over grenzen gaan bestaat niet. In sociaal contact heb je 1001 vormen en per definitie groepen uitsluiten van een bepaalde benadering is niet werkbaar noch gewenst.iris1969 schreef: ↑01-07-2018 22:02Ik heb het over risicoberekening. Het hoeft niet tot misbruik te leiden, maar de kansen zijn wel groter.
Het misbruik is meestal van emotionele aard: de baas over iemand spelen, iemand kleineren, over iemands grenzen heen gaan, iemand continu bekritiseren etc.
Ik snap de aantrekkingskracht van jonge vrouwen, want ik ben niet zo'n zure oude vrouw dat ik niet zie hoe lekker ze kunnen zijn, maar ik vind het niet verstandig om hier iets mee te doen, want zelfs als jij als oudere man gewoon fatsoenlijk bent kun je nog steeds onbewust over de grenzen van een jong meisje heen denderen.
In het geval van TO wil ze geen seks met hem, dat geeft ze duidelijk aan, dus deze man is sowieso te opdringerig naar haar toe.
Nogmaals: TO zoekt het zelf op en wil haar verlangens vervullen. Daar is niets mis mee, net zomin als het zoeken van contact door de andere man. Pas als die na het afwijzen ongewenste druk uit te oefenen, is het laakbaar. Eerder niet. Je mag als volwassene jouw geluk najagen, daar is niets onfatsoenlijks aan.
zondag 1 juli 2018 om 22:29
Ik denk dat je gemist hebt dat ze al signalen heeft afgegeven door bijvoorbeeld weg te lopen maar dan loopt hij gewoon mee.MarkSD schreef: ↑01-07-2018 22:18'Onbewust' over grenzen gaan bestaat niet. In sociaal contact heb je 1001 vormen en per definitie groepen uitsluiten van een bepaalde benadering is niet werkbaar noch gewenst.
Nogmaals: TO zoekt het zelf op en wil haar verlangens vervullen. Daar is niets mis mee, net zomin als het zoeken van contact door de andere man. Pas als die na het afwijzen ongewenste druk uit te oefenen, is het laakbaar. Eerder niet. Je mag als volwassene jouw geluk najagen, daar is niets onfatsoenlijks aan.
Hij negeert dus bewust haar non verbale signaal en gaat ook steeds een stapje verder: van puur vriendschappelijk naar een onbehagelijk gevoel bij TO.
Hij is dus al laakbaar en onfatsoenlijk bezig. Ze opent er namelijk niet voor niets een topic over.
Jij wilt dus pesé blijven denken dat het wederzijds flirten is dat tot wederzijds gewenste seks leidt, maar dat is hier dus niet het geval.
Dat maakt hem dus geen geluk najager, maar een onfatsoenlijke, seksueel intimiderende grenzenoverschrijder.
zondag 1 juli 2018 om 22:32
De man met zelfvertrouwen is woest aantrekkelijk wanneer ze verliefd op hem is en verandert als bij klokslag in een narcist wanneer hij haar niet meer bevalt.MarkSD schreef: ↑01-07-2018 22:18'Onbewust' over grenzen gaan bestaat niet. In sociaal contact heb je 1001 vormen en per definitie groepen uitsluiten van een bepaalde benadering is niet werkbaar noch gewenst.
Forum 101.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
zondag 1 juli 2018 om 22:37
Nou, ze heeft nog NOOIT in woord of gebaar duidelijk gemaakt dat ze het vervelend vindt. Dat is het kromme aan haar verhaal. Ze twijfelt zelf of en wat hij bedoelt. Nou meid, spreek je eens uit denk ik dan. Dan hoor je het vanzelf.iris1969 schreef: ↑01-07-2018 22:29Ik denk dat je gemist hebt dat ze al signalen heeft afgegeven door bijvoorbeeld weg te lopen maar dan loopt hij gewoon mee.
Hij negeert dus bewust haar non verbale signaal en gaat ook steeds een stapje verder: van puur vriendschappelijk naar een onbehagelijk gevoel bij TO.
Hij is dus al laakbaar en onfatsoenlijk bezig. Ze opent er namelijk niet voor niets een topic over.
Jij wilt dus pesé blijven denken dat het wederzijds flirten is dat tot wederzijds gewenste seks leidt, maar dat is hier dus niet het geval.
Dat maakt hem dus geen geluk najager, maar een onfatsoenlijke, seksueel intimiderende grenzenoverschrijder.
zondag 1 juli 2018 om 22:40
Je zit goed hoor, de denkwijze van sommige oudere mannen vallen idd onder de categorie kwaaltjesManOpHetPrikbord schreef: ↑01-07-2018 22:38Ik lees ‘oudere mannen problemen’ en denk: eindelijk een topic over de hinderlijke kwaaltjes waar mannen mee te maken krijgen op oudere leeftijd! En dan vervolgens dit...
zondag 1 juli 2018 om 22:49
Ze heeft het dus wel in gebaar duidelijk gemaakt en dat negeert hij zeer bewust.
Hij weet namelijk heel goed waar hij mee bezig is en dat doet hij zo sneaky dat zij aan zchzelf gaat twijfelen en dus denkt dat hij het wellicht toch onschuldig bedoelt, terwijl haar instinct haar vertelt dat dat niet zo is.
Vergeet niet dat ze nog jong is en dus minder levenservaring heeft dan een vrouw van bijv. 35 en die vindt het zelfs vaak al lastig om zo'n situatie goed af te handelen.
zondag 1 juli 2018 om 22:53
Allemaal HAAR interpretatie. Ik vind het erg ver gezocht, als je het afzet tegen het feit dat zij nooit, nooit, nooit ook maar 1x iets heeft gezegd over dat zij iets niet prettig vond, een grap niet leuk, etc.iris1969 schreef: ↑01-07-2018 22:49Ze heeft het dus wel in gebaar duidelijk gemaakt en dat negeert hij zeer bewust.
Hij weet namelijk heel goed waar hij mee bezig is en dat doet hij zo sneaky dat zij aan zchzelf gaat twijfelen en dus denkt dat hij het wellicht toch onschuldig bedoelt, terwijl haar instinct haar vertelt dat dat niet zo is.
Vergeet niet dat ze nog jong is en dus minder levenservaring heeft dan een vrouw van bijv. 35 en die vindt het zelfs vaak al lastig om zo'n situatie goed af te handelen.
zondag 1 juli 2018 om 23:05
Ik vind het niet ver gezocht en ik snap ook heel goed dat ze er nog niets van heeft gezegd omdat zijn gedrag verpakt is in grapjes. Dat maakt het vaak lastig concreet te maken als je er nog niet zoveel ervaring mee hebt.
Maar we gaan elkaar hierin niet vinden vrees ik, dus ik laat het er bij en ga zo mijn bedje in.
Droom zacht over jonge frisse deernes maar handjes boven de dekens hè
zondag 1 juli 2018 om 23:19
Volgens mij heb ik nooit gezegd dat ik geen probleem heb met seks met oudere mannen. Ik wil het niet en als dat nog niet duidelijk was dan hierbijMarkSD schreef: ↑01-07-2018 21:50Terug naar de vraag: wat zou het 'misbruik' inhouden? TO heeft zelf geen probleem met seks met oudere mannen an sich. Dus dan niks mis met sex, en geen enkele reden voor oudere mannen om haar met rust te laten, integendeel.
Ze creëert verder een zelf bedacht verhaal over de noodzaak de 2e man te pleasen voor de zaak van haar ouders. Dat is raar, en onnodig. Dat zullen haar ouders haar ook vertellen.
zondag 1 juli 2018 om 23:21
Jij weet als beste hoe ik me voel. Dankjewel voor je betrokkenheid!iris1969 schreef: ↑01-07-2018 22:49Ze heeft het dus wel in gebaar duidelijk gemaakt en dat negeert hij zeer bewust.
zondag 1 juli 2018 om 23:25
Wat kunnen mensen zich druk maken om mijn probleem zeg
Hoe hij het ook bedoelt, daar zal ik nooit achter komen. Ik wil niks met hem, op een vriendschappelijke relatie na (althans zakelijk gezellig dan).
Ik ga hem gewoon een appje terug sturen als die me nog een keer schat noemt of wat dan ook en dan merkt die het vanzelf. Als die in real life dichterbij komt en ik dat niet fijn vind zal ik ook aan hem vragen waar die mee bezig is.
Ik kan veel tegen hem zeggen dus miss vat hij het nog wel als normaal op ook want hij heeft denk ook geen zin in awkward situaties. Bovendien denk ik dat hij niet eens verder durft te gaan, aangezien hij weet hoe mijn ouders zijn en dat hij wss bang is voor zijn baan.
Hoe hij het ook bedoelt, daar zal ik nooit achter komen. Ik wil niks met hem, op een vriendschappelijke relatie na (althans zakelijk gezellig dan).
Ik ga hem gewoon een appje terug sturen als die me nog een keer schat noemt of wat dan ook en dan merkt die het vanzelf. Als die in real life dichterbij komt en ik dat niet fijn vind zal ik ook aan hem vragen waar die mee bezig is.
Ik kan veel tegen hem zeggen dus miss vat hij het nog wel als normaal op ook want hij heeft denk ook geen zin in awkward situaties. Bovendien denk ik dat hij niet eens verder durft te gaan, aangezien hij weet hoe mijn ouders zijn en dat hij wss bang is voor zijn baan.
zondag 1 juli 2018 om 23:32
hahahaha sorryManOpHetPrikbord schreef: ↑01-07-2018 22:38Ik lees ‘oudere mannen problemen’ en denk: eindelijk een topic over de hinderlijke kwaaltjes waar mannen mee te maken krijgen op oudere leeftijd! En dan vervolgens dit...