Paniek!!!

26-08-2026 12:44 116 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu ong 3,5 maand een relatie. Ik vind hem leuk en ga hem ook steeds leuker vinden. Er zijn ook wel iets van kriebels te bespeuren. Verheug mij er ook op om hem weer te zien. Maar ik merk dat ik bij hem wel af en toe op de rem moet trappen. Elke keer als we elkaar zien verteld hij mij hoe leuk, lief en mooi ik ben. Dat hij hoopt op een mooie toekomst samen en mooie herinneringen wil maken. Heb hem wel gelijk verteld dat ik niet samen wil wonen, eigenlijk nooit weer. Dat begrijpt hij gezien mijn verleden. Ik heb een huwelijk achter de rug met een (gediagnosticeerd) narcist. Nooit meer zal ik mijn vrijheid opgeven. Maar nu kreeg ik van mijn vriend een bos rozen toegestuurd. Met een kaartje “ dat hij zo verliefd is op mij, mij lief en aantrekkelijk vind en een topmoeder voor mijn dochter”. Het enige wat ik voel is PANIEK en ANGST. Dit lijkt op het patroon wat mijn ex liet zien. Ben ik nu weer zo blind??

Of bestaan er gewoon echt nog leuke mannen en zoek ik nu spijkers op laag water?? Ik heb hem bedankt voor de rozen maar merk dat ik nu ff afstand wil….beetje to much allemaal. Heb de neiging om heel hard weg te rennen nu. Misschien moet ik dit toch ff met hem bespreken.
Lila-Linda schreef:
27-08-2026 12:16
maar als TO nu diverse keren heeft aangegeven dat ze zijn gedrag niet prettig vindt, en hij luistert er niet naar. Hij verandert het niet.
Dan is dat al een rode vlag hoor.
Ook al snapt half Nederland niet wat er mis kan zijn met een bos bloemen.

En dat geldt ook voor TO's-"verkering", als hij graag een vriendin wil die hij kan overladen met bloemen, kaartjes en liefde, dan is dat ook prima. Alleen TO wil het niet
Mwah, ik vind deze reactie nogal overtrokken, incl het rode-vlag-labelen. Vanuit zijn kant zou je het dan net zo goed als een rode vlag kunnen bestempelen….. zij blijft wel afspreken en intiem zijn, maar legt anderzijds veel beperkingen op, want triggers. Voor hem net zo goed een rode vlag als je zo van uitdelen houdt.
Live Life to the fullest
care_ schreef:
27-08-2026 14:22
Of het nu een rode vlag is of dat de beste man dolverliefd is, het werkt blijkbaar niet tussen jullie.

Hij wil/gaat sneller. En het is jouw goed recht om het langzaam te willen en dus af te remmen, maar als hem dat niet lukt of hij wil het niet, dan matcht het toch gewoon niet. Jij krijgt er triggers van, hij moet zich dus blijkbaar inhouden (wat hem niet eens lijkt te lukken). Dan is het toch ook voor niemand leuk.

Dat hele labelen met rode vlaggen (vind dat dat ook nogal snel geroepen wordt) daar hou ik niet zo van. Als iemand niet bij jou past hoeft hij niet meteen een rode vlag te zijn. Jij voelt je er niet fijn bij. Zo erg zelfs dat je een topic opent met paniek met 3 uitroeptekens. Stop er dan gewoon mee, dat mag. :)
Lees nu deze reactie, dat dus
Live Life to the fullest
ApproachableAlec schreef:
27-08-2026 15:32
Ik denk ook dat hij postzegels los stoomt van enveloppen om ze nog een keer te gebruiken en de toiletbril altijd omhoog laat staan.

Stemt waarschijnlijk ook PVV en luistert naar Kensington.
:hihi:
Live Life to the fullest
libe schreef:
27-08-2026 14:30
Hij lijkt me een potentiële stalker. Of hij wil seks. In elk geval wil hij veel te graag. Zou het zeker bespreken met hem.

Ze zijn al intiem hoor en ja, hij wil echt heeeeeeeeel graag. Foei, foute potentiële stalker man, NOOIT meer bosje bloemen sturen hoor :whip:
Live Life to the fullest
TO, ik ben eigenlijk niet bang dat je weer in een toxische relatie terecht komt, eerder dat een gezonde relatie niet haalbaar is, in ieder geval niet nu.
Ik heb nog nooit in één topic zo vaak het oneigenlijke gebruik van de term "rode vlag" mogen lezen. Zo verliest het wel zn kracht.

Als je paniekerig wordt van een bossie rozen met een kaartje dan ben je niet klaar voor een relatie denk ik.
Ik zie alleen rode rozen, geen vlaggen.
Ik denk ook dat hij postzegels los stoomt van enveloppen om ze nog een keer te gebruiken en de toiletbril altijd omhoog laat staan.

:rofl: jij snapt m!

:biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Star⁴ schreef:
26-08-2026 14:07
Ja dat staat er ook, maar alsnog wel eng. Wat weet hij daar nou van na 3,5 maand?
Dit vind ik zelf de meest rode vlag.

Mijn man en ik hebben beide kinderen, en er werd best veel met liefdesverklaringen gegooid maar niks over elkaars kinderen.

Wij zijn overigens na 5 jaar latten gaan samenwonen, en TO latten is echt een van de meer fijnere vormen van het hebben van een relatie.
Zeker als je al lang alleen bent ( was ook bijna 9 jaar alleen) en uit een zware relatie gekomen bent.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Ik weet niet of zijn gedrag alarmerend is, maar wel dat ik dit ook slecht zou trekken (komt voort uit bindingsangst én verlatingsangst).

Als hij hierin niet een paar stappen terug kan doen, zou het voor mij wel een red flag zjjn.
Ook als deze man totaal geen kwade bedoelingen heeft zitten jullie niet op één lijn. Daardoor kan het al snel heel ongemakkelijk worden voor hem omdat hij voor jou constant op zijn tenen moet lopen. Er een punt achter zetten is ook gewoon een optie.
Lilith schreef:
27-08-2026 00:54
Ik heb inmiddels geleerd dat als het voor mij niet goed voelt, dat genoeg reden is om het niet te willen.
Heeft niks te maken met rode of groene vlaggen. Bij twijfel niet doorgaan, zo simpel kan het zijn.
Precies. Het kan (enorm) helpen om het simpeler te maken in plaats van analyseren over rode vlaggen.

Echt hoor, ga uit van jezelf. Voelt het te onrustig, stop dan. Het is zonde van je tijd.
Adela schreef:
27-08-2026 17:06
Precies. Het kan (enorm) helpen om het simpeler te maken in plaats van analyseren over rode vlaggen.

Echt hoor, ga uit van jezelf. Voelt het te onrustig, stop dan. Het is zonde van je tijd.
Off topic, maar mooie avatar heb je :)
Voor iedereen een groene tuin
Flandrien schreef:
27-08-2026 12:09
Een compliment en een toekomst samen zien mag niet maar intimiteit wel? Ik ben enkel intiem met iemand waar ik een toekomst mee zie. Dat is een rode vlag? Wanneer ken je iemand wél genoeg?
Ikzelf ben ook alleen intiem als ik er een toekomst mee zie, iemand beter ken. Maar zat mensen die dit als onderdeel van daten zien, of het op dat punt ook klikt of mensen die regelmatig een ONS hebben. Ik denk dat het stuk sex ook los staat van de rest van het verhaal. TO vindt hem leuk, heeft sex maar…. Vindt het ook te snel gaan in zijn doen en laten en dat kan en snap ik heel goed.

Ik vind het heel onvolwassen gedrag van een volwassen man. Ik zou het echt heel vervelend vinden als een man na date 1 meteen gaat appen dat hij me zo geweldig vindt, meteen weer wil afspreken ondanks dat ik aangeef het rustig aan te willen doen. Na date 2 zegt me te missen en na date 3 echt een hele toekomst met me ziet. Ik vind dat heel opdringerig. Ik zou denken je wil te graag, je loopt veel te hard van stapel. Misschien is hij verliefd, dat kan maar verliefd op TO of het plaatje van een vriendin hebben? En dan bestaat er iets als dingen voor je houden. Ik zou me afvragen met wie zie jij een toekomst, je kent me helemaal niet. Want na date 3 ligt echt mijn leven niet helemaal op tafel. Ik vind het bijzonder als iemand zulke uitspraken zo vroeg in de datingfase zou zeggen zeker als iemand heeft gezegd het rustig aan te willen doen.

Maargoed het hoeft niks te betekenen en misschien zijn er vrouwen wel gecharmeerd van zulke uitspraken. Duidelijk is wel dat TO dat niet zo fijn vindt en hij toch steeds over haar grens gaat. Dat is waar ik over val. Ik krijg daar icm zijn uitspraken een onprettig gevoel bij.
Sebedeüs schreef:
27-08-2026 15:59
Ik heb nog nooit in één topic zo vaak het oneigenlijke gebruik van de term "rode vlag" mogen lezen. Zo verliest het wel zn kracht.

Als je paniekerig wordt van een bossie rozen met een kaartje dan ben je niet klaar voor een relatie denk ik.
Ik zie alleen rode rozen, geen vlaggen.
:high5: :kneel:
Live Life to the fullest
GroenTuintje schreef:
27-08-2026 17:45
Off topic, maar mooie avatar heb je :)
Dank je! :)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven