Paniek!!!

26-08-2026 12:44 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu ong 3,5 maand een relatie. Ik vind hem leuk en ga hem ook steeds leuker vinden. Er zijn ook wel iets van kriebels te bespeuren. Verheug mij er ook op om hem weer te zien. Maar ik merk dat ik bij hem wel af en toe op de rem moet trappen. Elke keer als we elkaar zien verteld hij mij hoe leuk, lief en mooi ik ben. Dat hij hoopt op een mooie toekomst samen en mooie herinneringen wil maken. Heb hem wel gelijk verteld dat ik niet samen wil wonen, eigenlijk nooit weer. Dat begrijpt hij gezien mijn verleden. Ik heb een huwelijk achter de rug met een (gediagnosticeerd) narcist. Nooit meer zal ik mijn vrijheid opgeven. Maar nu kreeg ik van mijn vriend een bos rozen toegestuurd. Met een kaartje “ dat hij zo verliefd is op mij, mij lief en aantrekkelijk vind en een topmoeder voor mijn dochter”. Het enige wat ik voel is PANIEK en ANGST. Dit lijkt op het patroon wat mijn ex liet zien. Ben ik nu weer zo blind??

Of bestaan er gewoon echt nog leuke mannen en zoek ik nu spijkers op laag water?? Ik heb hem bedankt voor de rozen maar merk dat ik nu ff afstand wil….beetje to much allemaal. Heb de neiging om heel hard weg te rennen nu. Misschien moet ik dit toch ff met hem bespreken.
Ik vraag mij af of dit wat gaat worden, maar ook welke signalen jij afgeeft.

Waarom spreek jij al van een relatie? Er zijn misschien kriebels, na 3,5 maand. Dan heb je toch niet al een relatie? Dat is gewoon een vriendschap die in ontwikkeling is. Ben jij daar duidelijk in? Het lijkt alsof hij veel meer voor jou voelt dan jij voor hem. En niet samenwonen dat kan. Je wilt hèm daarnaast ook niet wekelijks zien. Weet hij dat ook? Ik vermoed dat jullie er beiden anders instaan,dus bespreken en anders kun je beter nu al stoppen.
Hoe duidelijk ben jij geweest over jouw grenzen en dat het je te snel gaat?
Want an sich vind ik dat kaartje en de bloemen geen rode vlag, TENZIJ jij dus allang duidelijk bent geweest en hij dus jouw grenzen overgaat. Mannen die grenzen niet respecteren en niet goed kunnen afstemmen, die kan je beter vermijden.
Ik denk bij een grens overgaan niet meteen aan een bos bloemen sturen, misschien geldt dat voor die man ook wel.
Zomersweertje schreef:
26-08-2026 17:04
Waarom spreek jij al van een relatie? Er zijn misschien kriebels, na 3,5 maand. Dan heb je toch niet al een relatie? Dat is gewoon een vriendschap die in ontwikkeling is.

Of daten, aftasten of ze genoeg bij elkaar passen voor een relatie.
Je zegt dat je 3,5 maand een relatie hebt maar ik denk eerder dat hij een relatie heeft en jij (nog) niet.
Bedoel je niet eerder dat je 3,5 maand aan het daten bent?
Ik zou complimenten en bloemen van mijn lief fantastisch vinden en als ik na 3,5 maand daten nog steeds op de rem moet staan dan matchen we gewoonweg niet want ik zou daar heel erg ongelukkig van worden. Je moet beide toch jezelf kunnen zijn?
Flandrien schreef:
26-08-2026 17:55
Je zegt dat je 3,5 maand een relatie hebt maar ik denk eerder dat hij een relatie heeft en jij (nog) niet.
Bedoel je niet eerder dat je 3,5 maand aan het daten bent?
Ik zou complimenten en bloemen van mijn lief fantastisch vinden en als ik na 3,5 maand daten nog steeds op de rem moet staan dan matchen we gewoonweg niet want ik zou daar heel erg ongelukkig van worden. Je moet beide toch jezelf kunnen zijn?
Dat niet eens. Eerste date was in juni.

Volgens mij gaat niet alleen de man snel.....
Wanneer spreek je van een relatie en wanneer van een date met potentie tot relatie, To. In welke fase zit jij? En als jij hem te snel of te veel vindt.. ligt dat aan hem (dat kan) of ben je er gewoon nog niet aan toe omdat je je ex nog moet verwerken? En ook dat kan. Het kan zelfs beide. Als jij het niet meer prettig vindt... je hoeft niet bij hem te blijven of elke vrije minuut met hem te vullen. Nee, is een antwoord.
Heb, na het zoveelste bericht, ook maar eens geloept alvorens ik mijn reactie wilde geven.

Als ik het goed begrijp, heb je deze man dus ongeveer in april/mei voor het eerst gezien in de sauna en hebben jullie daarna een aantal keer gedate, klopt dat?

Vraag ook ik me af waarom je spreekt van 3,5 maanden een relatie te hebben, terwijl je aan de andere kant in alle reacties roept het rustig aan te willen doen?! Geef jij, onbewust, dan misschien ook niet de verkeerde signalen af richting hem?

Een bos bloemen, incl lief kaartje, daarin zie ik persoonlijk echt geen rode vlag. Wij weten natuurlijk niet of jullie al zulke serieuze diepgaande gesprekken hebben gehad of dat je enkel, tussen neus en lippen door, heb gezegd het rustig aan te willen doen in deze korte datingperiode?

Ben jij al helemaal op de hoogte van zijn verleden bijvoorbeeld of heeft hij zichzelf al eens verdiept in het hebben van een relatie met een gediagnosticeerd narcistisch persoon? Dit, omdat er anno 2026 al heel snel wordt gesproken over “hij/zij is een narcist”!

Ik bedoel te zeggen dat ik jou ook best wel ‘snel’ vind gaan, afgaande op hetgeen jij schrijft natuurlijk. Want wat weten jullie, in zo’n ontzettend korte periode, nu écht van elkaar? Jij noemt het al een relatie, serieus? En bij het sturen van een bosje bloemen, incl. lief kaartje, denk jij al rode vlaggen te zien?

Het zijn maar bloemen hè, geen huwelijksaanzoek?
Live Life to the fullest
Je wilt niet te snel gaan, maar weet die man veel wat jij daar mee bedoelt? Hij koopt bloemen en een lief kaartje erbij, het moet je smaak zijn, maar ik zou ook weer niet te hard in paniek schieten. Het komt op mij persoonlijk wat raar/slijmerig overig over, over je dochter, maar hij probeert in ieder geval met je mee te leven o.i.d. Ik zie geen rode vlag op basis van je OP.

Bespreken, ja, maar geef ‘m ook de ruimte om mee te bewegen en met verrassingen te komen. Dan kan je het bij meer irritatie altijd nog uitmaken.
Ik heb hem gesproken. Hij geeft aan heel erg verliefd te zijn. Ik heb hem ook verteld hoe ik daar in sta. Hij leek het te begrijpen en gaat er rekening mee houden. Dus rustiger aan doen.

Ik weet ook het is geen huwelijksaanzoek idd. Maar gewoon de combinatie van de vele complimentjes en de rozen was voor mij een enorme trigger uit het verleden. Was echt ff in paniek. Maar misschien is mijn communicatie naar hem toe af en toe ook niet helemaal duidelijk geweest. Is een leerproces voor mij, ben tenslotte al 8 jaar single. En Ik denk ook dat ik moet wennen aan het feit dat een man ook gewoon iets liefs kan doen zonder er wat voor terug te verwachten.

We gaan wel zien hoe het loopt.
Maar waarom kwalificeer je dit zelf als een relatie? Dat is al een paar keer gevraagd maar daar geef je geen antwoord op. Dit in combinatie met kriebels beginnen te voelen is ook wat apart. Wat is het nu: daten of een relatie? Ik vind verliefd gedrag in het begin van een relatie niet raar maar wel als je pas in een dating fase zit en je nog aan het aftasten bent of je een relatie met elkaar wilt.
Oké we zijn idd nog gewoon aan het daten. Een relatie is het nog niet echt. Ik denk dat hij qua gevoel al veel verder is. Voor hem was het denk ik al meer een relatie. Ik ben vooral nog heel voorzichtig. Zal voortaan in mijn communicatie wat duidelijker zijn naar hem toe.
Maar je bent toch al vaker heel duidelijk geweest?
Ja naar mijn idee wel maar misschien nog niet duidelijk genoeg. Ik laat het ff bezinken. Zal het er morgen met een goede vriendin ook eens over hebben. Zij kent mij langer als vandaag.
Lisa2022 schreef:
26-08-2026 21:57
Ja naar mijn idee wel maar misschien nog niet duidelijk genoeg.
Maar wat heeft de man dan fout gedaan?
Edda schreef:
26-08-2026 22:08
Maar wat heeft de man dan fout gedaan?
Het is het hele plaatje. TO date geen 3,5 maand maar pas sinds half juni. Ik het andere topic spreken ze 3 dagen na ontmoeting af en deelt hij meteen hoe mooi en geweldig ze is. TO geeft aan het rustig aan te willen die. Maar deze man wil dan meteen de dag erna weer afspreken en geeft aan haar te missen.
Dat zijn gewoon uitspraken die je niet meteen doet. Hij is vanaf het begin af aan verliefd, liefde op het eerste gezicht? Zou kunnen maar dan nog heb je toch het fatsoen dit niet continue over tafel te strooien? Zeker niet als de vrouw juist aangeeft rustig aan te willen doen.
Ik zou dit zelf erg onprettig vinden en al afgehaakt zijn.
Nanouk schreef:
26-08-2026 22:47
Het is het hele plaatje. TO date geen 3,5 maand maar pas sinds half juni. Ik het andere topic spreken ze 3 dagen na ontmoeting af en deelt hij meteen hoe mooi en geweldig ze is. TO geeft aan het rustig aan te willen die. Maar deze man wil dan meteen de dag erna weer afspreken en geeft aan haar te missen.
Dat zijn gewoon uitspraken die je niet meteen doet. Hij is vanaf het begin af aan verliefd, liefde op het eerste gezicht? Zou kunnen maar dan nog heb je toch het fatsoen dit niet continue over tafel te strooien? Zeker niet als de vrouw juist aangeeft rustig aan te willen doen.
Ik zou dit zelf erg onprettig vinden en al afgehaakt zijn.

Als dit het hele plaatje is en TO heeft het nu wéér aan moeten geven en ze denkt zelf niet duidelijk genoeg te zijn geweest hiervoor dan is het inmiddels wel een rijtje wapperende rode vlaggen.
Frizz schreef:
26-08-2026 23:08
Als dit het hele plaatje is en TO heeft het nu wéér aan moeten geven en ze denkt zelf niet duidelijk genoeg te zijn geweest hiervoor dan is het inmiddels wel een rijtje wapperende rode vlaggen.
Het is het halve plaatje want na dag 3 ben ik gestopt met lezen omdat ik toen al dacht ik zou vriendelijk bedanken en ermee stoppen. Maar als het nu 2 maanden later nog steeds zo is gaat dit niet veranderen.
@nanouk en Frizz, Nou idd, dit klinkt niet gezond hoor. Hoeveel rode vlaggen wil je hebben? Plus er is ook nog zoiets als onderbuikgevoel/intuïtie, en daar moet je altijd naar luisteren.
Voor iedereen een groene tuin
Whateffah schreef:
26-08-2026 20:10
Maar waarom kwalificeer je dit zelf als een relatie? Dat is al een paar keer gevraagd maar daar geef je geen antwoord op. Dit in combinatie met kriebels beginnen te voelen is ook wat apart. Wat is het nu: daten of een relatie? Ik vind verliefd gedrag in het begin van een relatie niet raar maar wel als je pas in een dating fase zit en je nog aan het aftasten bent of je een relatie met elkaar wilt.
Ik denk dat de woordkeuze niet zo doorslaggevend hoeft te zijn; ‘daten’ is ook maar een woord, en tegenwoordig noemen mensen de periode tussen het daten en de officiële relatie (ja, zoiets moet tegenwoordig officieel worden gevraagd, of besproken, alsof het een huwelijksaanzoek is) een ‘pre-la’, alsof dat ergens op slaat. Mijn relaties begonnen altijd vrij snel, vanaf het moment dat we heel veel tijd samen doorbrachten. Het woord ‘daten’ gebruikten we toen nog niet.

Maar goed, OT: goed dat je het nogmaals hebt besproken en nu moet hij écht tot het besef komen dat jij door je verleden meer tijd nodig hebt. Snapt hij dat niet, dan is het niet zo’n leuke man. Niet per se een narcist of een klootzak, maar wel iemand die jou niet echt ziet en teveel met zichzelf bezig is.
Persoonlijk zie ik nog geen rode vlag, wel iemand die erg enthousiast is. Dat zie ik vaker bij mannen.

Kijk het aan en zie hoe je gevoel zich ontwikkelt.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
GroenTuintje schreef:
27-08-2026 00:07
@nanouk en Frizz, Nou idd, dit klinkt niet gezond hoor. Hoeveel rode vlaggen wil je hebben? Plus er is ook nog zoiets als onderbuikgevoel/intuïtie, en daar moet je altijd naar luisteren.

Laten we eerlijk zijn, komende uit jouw situatie heb je ook geen neutrale blik.

@TO, waarom wil je dit? Vind je hem zo leuk dat je hoopt dat het nog goed komt of wil je gewoon graag een relatie?

Ik heb inmiddels geleerd dat als het voor mij niet goed voelt, dat genoeg reden is om het niet te willen.
Heeft niks te maken met rode of groene vlaggen. Bij twijfel niet doorgaan, zo simpel kan het zijn.
GroenTuintje schreef:
27-08-2026 00:07
Misschien ben jij niet de juiste persoon om advies te geven over mannen en hun intenties, je projecteert nogal.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven