partner adhd

14-05-2011 22:20 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb een vriend die adhd heeft ,en ook nog eens misbruikt is door vele mannen op jonge leeftijd .ik vind het heel moeilijk omdat ik hier zo weinig lot genoten vind .ik hou van hem en wil met hem verder ,maar het gebeurd dat hij zo een storm in zijn hoofd heeft dat hij mij naar huis stuurd dat hij alleen wil zijn .over een half jaar wil hij samen wonen ,nu heb ik mijn eigen huis nog .ik ben 51 hij 41 dus geen pubers meer,en steeds weer een nieuwe relatie word je ook niet vrolijk van ,zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?
luna, volgens mij is er een topic over partners van een ADHD'er. Moet je even zoeken onder psyche! Succes.
hoi toffifee ik weet het ik sta daar ook al ingeschreven ,maar kan niks terug vinden dat ik er iets mee kan.het is best vermoeiend ,maar ja je moet er iets voor over hebben ze hebben mij al gezegd dat dit geen makkelijke relatie gaat worden.maar ik ben geen opgever
Oh, dan begreep ik je niet goed. Ik dacht dat je mensen zocht met ervaring en die vind je daar volgens mij.
Wat zijn je vragen? Dit is zoals jij het omschrijft heftige materie, kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt.
nee hoor toffifee je begrijp het wel goed hoor ,maar ik zoek overal mensen met ervaringen en evt adviesen ook van partners of adhders zelf ,ik kan niet genoeg weten .
Mensen met ad(h)d zijn vaak leuke mensen. 't Is niet alleen maar kommer en kwel!
quote:Zamirah schreef op 14 mei 2011 @ 23:10:

Mensen met ad(h)d zijn vaak leuke mensen. 't Is niet alleen maar kommer en kwel!Nee, en ik vraag mij ook af of sommige dingen wel ADHD achtige zaken zijn, of gewoon een kwestie van ongemanierd zijn.
evelise ,begrijp me niet verkeerd ik ben niet voor niks verliefd op hem en hij heeft ook zijn goede kanten ,maar hij heeft altijd veel druk in zijn hoofd hij heeft een eigen bedrijf wat ook de nodige spanning mee neem ,en hij heeft ervaring met andere relaties dat zij er niet mee om konden gaan .als hij zich heel intens op iets moet concentreren is hij blind voor alles om zich heen .we hebben 2mnd bij elkaar gewoont veel te snel eigenlijk en hij reageerde ook op een dag heel impuls zijn spullen te pakken en hij zei dat het niet ging werken ,en ging ,de zelfde avond belde hij dat hij spijt had dat hij soms veel te snel een beslissing neem zonder na te denken .we zien elkaar nu alleen het weekend .en dat heeft hij ook 2x op zaterdag al beeindigd omdat hij alleen wil zijn en ruimte nodig heeft .ik laat hem dan ook maar iedere x belt hij met spijt.vorig weekend heeft hij mij verast weekendje weg met camper dat was heerlijk veel gepraat en hij kwam helemaal tot rust.nu vertelde hij mij ook van het misbruik in zijn verleden ,en sinds die tijd gaar ook het vrijen niet meer als eerst .we praten gelukkig veel en ik wil hem ook niet kwijt daarom probeer ik zoveel mogelijk info te krijgen van mensen met ervaring
Hoi luna,

Ik heb zelf adhd.. Ik begrijp uit je berichten niet zo goed

Wat je eigenlijk wilt weten... Volgens mij wil je weten wat bij zijn adhd hoort en wat gewoon slecht gemanierd is!?

Ik heb zelf bijv vaak op verjaardagen dat ik teveel prikkels heb, waardoor ik graag weer naar huis ga.

Weekenden met iemand optrekken is vaak geen probleem, alleen zoek ik dan de rust momenten op.

Ik laat bijv alleen even de hond uit, ik ga even een boodschap doen..

Iemand wegsturen en later opbellen met spijt komt mij niet bekend voor als adhd,!

Wat misschien wel het belangrijkste is, los van adhd kenmerk of niet,

Is of het voor jouw oke is? Gaat het over jouw grens?
marielouise .ik probeer gewoon zijn leventje te begrijpen ,we zijn weekend weg geweest en hij is niet van mijn zijde gegaan het ging heel goed ,maar thuis soms minder ,ik wil hem ruimte geven ,en heeft hij soms minder aandacht dat zijn dingen waar ik wel mee om kan gaan ,maar iedere keer mij weg sturen als hij het even niet trekt ,of dat het niet naar zijn zin gaat dat vind ik moeilijker ik ga op mn tenen lopen om maar te ontwijken dat hij me naar huis stuur.ik wil gewoon weten of er meerdere mensen zijn die dit mee maken en wat ze dan doen.ik heb ook al gelezen mensen die al 20jaar bij elkaar zijn en elkaar aan vullen en die een straatje omgaan als t teveel word..
Op je tenen lopen, omdat je bang bent naar huis gestuurd te worden??

Waarom laat je dat gebeuren??

Sorry, met alle respect, maar dat zou ik dus echt niet pikken.

Je bent immers een volwassen vrouw en niemand hoort zo met je om te gaan.

En nee, ADHD hebben is geen excuus voor zulk gedrag.
Hey klaas, ben je er nog? :-)

Ik vind dat op tenen lopen voor hem niet goed klinken. Dat zou niet moeten mogen in een relatie. En ik zou mij zeker niet te pas en te onpas laten wegsturen, kom nou. Ik weet overigens wel een beetje waar je over praat. Ik heb ADD.
Ik vind 't nogal vreemd dat je eerst begint over z'n ADHD, en dan pas over dat misbruik.

Het laatste lijkt me ongeveer duizendmaal invloedrijker en erger...

P.S. je kommagebruik klopt niet echt...
quote:toffifee schreef op 15 mei 2011 @ 00:55:

Hey klaas, ben je er nog? :-)

Ik vind dat op tenen lopen voor hem niet goed klinken. Dat zou niet moeten mogen in een relatie. En ik zou mij zeker niet te pas en te onpas laten wegsturen, kom nou. Ik weet overigens wel een beetje waar je over praat. Ik heb ADD.

Hey! Een lotgenootje!

Ik ben pas begonnen met de medicatie, maar ik merk er nog niet zo heel veel van, kan geen relevante ervaringen terug vinden op internet (of ik zoek mega slecht)...

Heb jij wel ervaring op dit gebied?

En even ontopic;

Ik zou er eens met hem over praten, welk gedrag nou bij ADHD hoort en welk bij zijn persoonlijkheid.

Want sommige dingen zijn niet te veranderen, dat heb ik wel geleerd van m'n vorige relatie...

In ieder geval geen genoegen nemen met steeds een ADHD excuus, want dat is eigenlijk iemand voor de gek houden.

Veel succes en sterkte!
Hier geen positieve ervaring. Ik had een ex met adhd en pdd-nos. De reden dat de relatie spaak liep was een combinatie: hij was erg op zichzelf gericht, kon niet investeren in de relatie, verschool zich achter zijn aandoening en de relatie was niet gelijkwaardig. Hij had geen relatie ervaring.

Houd er rekening mee dat jij in je relatie altijd degene zult zijn die alle verantwoordelijkheid draagt, die de stabiele factor moet zijn waar de ander op leunt, die zich aanpast naar zijn stemming of naar wat hij op dat moment aankan, die hem behoedt voor problemen, enz. Als je een ongelijkwaardige relatie geen probleem vindt, dan zou ik zeggen ga ervoor. Ik bedoel dit niet denigrerend naar de adhd'ers die hier meeschrijven.

Ik lees nergens dat hij hulp heeft van een psycholoog o.i.d. Dat lijkt me geen overbodige luxe.
He wereldmeid, ik snap dat je het niet zo bedoelt maar

Ik moet daar wat aan toevoegen! Men noemt pdd-nos meestal een overtreffende trap van adhd!

Wat jij zegt over de stabiele factor zijn... Hem behoeden voor problemen..

Dat hoeft lang niet bij iedereen met adhd! Er zijn heel veel adhd-ers die het al dan niet met hulp heel goed kunnen redden.

Wat ik wel herken is dat het meestal de mensen zijn met problemen, die direct hun adhd als excuus gebruiken!

Terwijl ze eigenlijk een schop onder hun kont nodig hebben!
Hoi Marielouise4, ik wil beslist niet alle adhd-ers over één kam scheren. Ik spreek alleen maar uit mijn eigen, beperkte, ervaring.

Mijn ex kreeg wisselende stemmingen waardoor ik op een gegeven moment niet meer wist wat ik met hem aanmoest; een schop onder z'n kont of mee gaan in zijn negatieve stemming of angst. Ik kreeg geen energie meer van hem, het vrat energie.

Ik wil graag iemands partner zijn, geen hulpverlener.

Voor TO: er is een nederlandse vereniging voor autisme. Deze vereniging geeft info, advies en steun aan iedereen die met autisme te maken heeft. Zie www.autisme.nl . Kijk bij 'adressen' voor een infocentrum bij jou in de regio.
hoi allemaal bedankt voor alle reacties geef wel stof om over na te denken.ik begin pas later over zijn misbruik omdat ik dat nog niet zo lang weet.en vraag mij dan af of zijn gedrag hier van daan komt. wat klaasje zeg over dat weg sturen ,ik denk dat ,dat het makkelijkste is voor hem op dat moment hij sms dan ook later dat hij weer eens verkeerd gehandeld heeft.

hij heeft vroeger medicatie gehad maar daar werd hij agressief van ,ook hulp heeft hij niet .hij pak een joint om savonds rustig te worden .

hij is anders heel lief en attent hoor ,maar de problemen komen steeds vaker naar boven .
Als de problemen steeds meer naar boven komen dan zou er geen haar op mijn hoofd zijn die er ook maar over dacht om te gaan samenwonen.!

Ik zou dus lekker in mijn eigen huis blijven wonen.

Hij kan alleen de weekenden al niet aan en jij loopt op je tenen omdat je bang bent dat hij je naar huis stuurt,hoe zie je dat voor je als je gaat samenwonen?

Hij wil over een half jaar samenwonen?

Laat hem eerst maar eens hulp voor zijn problemen zoeken zou ik zeggen.
quote:luna400 schreef op 14 mei 2011 @ 22:20:

ik ben 51 hij 41 dus geen pubers meer,en steeds weer een nieuwe relatie word je ook niet vrolijk van ,zijn er mensen die hier ook ervaring mee hebben?

Steeds weer een nieuwe relatie?

Hoezo steeds weer een nieuwe relatie,je hoeft geen relatie te hebben hoor...
hoi superstar ,ok je hoef niet perse een relatie te hebben ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen ik heb hier voor 2langere relaties gehad en het lijk of het zo moet maar ik loop altijd tegen mannen met enorme bagage aan.

het maak mij ook angstig als ik mijn huis weg doe ,en hij wil dan weer alleen zijn er zullen nog veel gesprekken gevoerd moeten worden.
quote:luna400 schreef op 15 mei 2011 @ 23:35:

hoi superstar ,ok je hoef niet perse een relatie te hebben ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen ik heb hier voor 2langere relaties gehad en het lijk of het zo moet maar ik loop altijd tegen mannen met enorme bagage aan.

het maak mij ook angstig als ik mijn huis weg doe ,en hij wil dan weer alleen zijn er zullen nog veel gesprekken gevoerd moeten worden.

En waarom zou jij je huis weg moeten doen?

Hij kan toch ook zijn huis weg doen en bij jou komen wonen als je dan zo nodig moet samenwonen?

Echt ik zou het niet doen,je loopt nu in de weekenden al op je tenen omdat je bang bent dat hij je weg zal sturen.

Je kunt 100.000 gesprekken voeren maar ik denk dat hij meer aan professionele hulp heeft bij al zijn nukken en problemen.

Je hebt tot nu toe alleen maar mannen gehad met een enorme bagage schrijf je,hoe komt dat?

Wil jij graag mannen 'redden'?
Ik ben het helemaal eens met Superstar. Samenwonen lijkt me geen goed idee met deze man. Hij heeft hulp nodig.
he superstar ,ja je gaat het wel denken omdat ik steeds tegen probleempjes aan loop ik weet niet wat dat is .maar ik weet wel dat er heel veel niet te redden zijn.wat mijn huis betreft ik heb koophuis en hij is een huis aan het bouwen en hij woont aan de andere kant van de schelde als mij (zo noem ik t maar ff)hij heeft ook zijn bedrijf daar dus hier intrekken is wat moeilijker.maar ik heb vanacht weer gepraat met hem .mijn verstand en gevoel is het nog aan het uit vechten ,thanks voor denk stof wat jullie mij geven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven