Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
quote:Sapsorrow schreef op 22 april 2016 @ 21:23:

[...]

To, je bent heel erg boos, als mensen je zo boos kunnen maken, betekenen ze heel veel voor je. Het kan een tijd duren voor je boosheid over is, maar ik ging dus langzaamaan zien dat hij wel degelijk spijt had. Dat toonde hij alleen anders dan ik had verwacht, anders dan ik van hem eiste, anders dan ik het zelf zou doen. Toen ging het pijn doen dat er zo'n afstand tussen ons was want ik kon hem niet troosten en hij mij niet. En daarna dacht ik, ik wil helemaal geen afstand en ik wil hem niet straffen. Ik ben zo boos op hem omdat ik zoveel van hem hou. Anders had ik hem de deur uit geschopt. Mensen waar je echt klaar mee bent, daar word je niet meer boos om.

Wat een gezever! Tuurlijk is ze boos! Maar dat heeft niks met liefde te maken, maar met het liegen en het bedriegen. Juist door iemand van wie je het niet verwacht! Echt, er komt alleen nog maar meer stront omhoog. Houd daar rekening mee.

Kies voor jezelf en niet voor een hoerenloper! Je verdient zo veel beter
quote:Deadpool schreef op 22 april 2016 @ 21:36:

Tering jantje ook al lag dit als meelezer/buitenstaander in de lijn der verwachting (ze geven meestal de rooskleurige versie) ik vind het enorm hyper kut voor je. En idd hij laat je 6 dagen zwemmen en nu komt steeds meer de aap uit de mouw. Bah.

Hij moest wat vertellen, want hij had een probleem. Het was geen vrijwillige actie.

To bedenk goed of je meer wilt wetennof dit genoeg was.

sterkte met alle emoties.

Wat een eikel denk ik dan wel. Hij had ook eerder hulp kunnen zoeken.

En verder wat Meds zegt.

Blijf bij de kern.

En onthoud die woorden "ik kan beter maar meteen helemáál eerlijk zijn"

Pijnlijk maar waar, jou bedriegen, voorliegen en maar de halve werkelijkheid meegeven was een onderdeel van zijn leven. Niet het enige onderdeel, niet per definitie reden voor een onherstelbare breuk, maar wel een feit wat jullie beide onder ogen zullen moeten zien.

En voor wat het waard is: het feit dat je van niets wist is niet iets om je over te schamen. Het is niet dom en niet naïef. Het is buiten je belevingswereld om op die manier in een relatie te kunnen staan, en dat is eigenlijk iets waar je best trots op zou kunnen wezen. (Ik weet niet of je iets met deze woorden kan, maar ik wilde je ze graag laten weten)
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Je kan zo je bank afschriften bekijken wanneer er gepind werd pak m beet een half jaar geleden. Tenzij hij zo slim was om bij de boodschappen extra te pinnen. Zulke dingen zou ik gaan uitzoeken. Misschien wel beetje gek. Maar ik wou t toch Ff zeggen.

En TO sterkte. Wat een ellende heb je mee te maken. Blegh.
Ach jee Zeeland, wat enorm kut dat het toch niet de hele waarheid bleek te zijn.
Eerlijk gezegd, maakt het echt uit of hij 1 keer is geweest of 100? Eigenlijk is die ene keer namelijk al ontzettend fout. Ik denk ook dat het daarom uit de hand loopt, hij heeft het toch al gedaan dus maakt het niet uit als hij het nog eens doet. Kijk niet zo naar de cijfers, echt. Het probleem verandert er niet door namelijk. Ook als hij 1 keer was geweest, was er nu een crisis. Of niet soms? Erg, erger, ergst, je vertrouwen is beschaamd en je hebt zelfs een ziekte eraan over gehouden. Dat had ook kunnen gebeuren bij 1 keer.

Ik had veel ergere posts kunnen schrijven omdat ik nog veel bozer op mijn vriend was. En dan kan ik heel lelijk en naar uit de hoek komen. Eng bijna. Ik ben verbaal heel sterk namelijk. Maar ik heb geen ergere gevolgen moeten ondergaan, het is altijd heel erg als je partner je niet trouw is en voor vervelende verassingen stelt. Ook zonder genitale wratten. Die een groot deel van alle volwassenen bij zich draagt trouwens, het herpes virus, maar er geen symptomen van heeft. Meen ik gelezen te hebben iig.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
"Herpes is een ziekte die veroorzaakt wordt door het herpes simplex virus (HSV). Dit is een van de meest voorkomende virussen bij de mens en komt overal ter wereld voor.

....

Wie eenmaal met het herpesvirus is besmet, draagt het virus levenslang bij zich. De meeste mensen hebben daar in het geheel geen last van. Bij sommigen treedt af en toe reactivatie op. Bij een zeer kleine groep gebeurt dat zo vaak en zo hevig dat men daar echt last van heeft."

bron

Zou goed kunnen dat hij gewoon een pukkeltje had en geen herpes. Mannen kunnen zo paniekerig doen over niks, soms. Ik denk dat hij wel de waarheid spreekt over het condoom gebruik, uiteindelijk weet iedereen dat je een ziekte op kunt lopen door onbeschermde sex met een prostituee, denk je dat hij zelf graag hiv oploopt? Denk het niet.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
HSV is iets anders dan HPV

wratten komen van het humaan pappiloma virus, niet het herpes simplex virus
quote:viavia2013 schreef op 22 april 2016 @ 21:56:

[...]

Wat een gezever! Tuurlijk is ze boos! Maar dat heeft niks met liefde te maken, maar met het liegen en het bedriegen. Juist door iemand van wie je het niet verwacht!

Ik denk dat de boosheid eigenlijk gaat over iemand kwijtraken. Dat je niet meer samen kunt zijn. Dat iemand een streep door de toekomst zet en al je veiligheid wegneemt. Je belooft elkaar om bij elkaar te blijven. Daarom ben je boos, niet vanwege de leugens an sich maar omdat hij de relatie op het spel zet. Vind ik dan he. Ik heb mijn vriend nooit uitgehoord, de details hoef ik niet te weten. Hij heeft de belofte aan mij verbroken, en die belofte is, dat we een stel zijn en blijven. Met het vreemdgaan, brengt hij dat in gevaar. En hij laat vreemden in ons leven, die er niet thuis horen.

Kijk, waarom liegt hij eigenlijk? Omdat hij haar niet kwijt wil raken. Dat en schaamte. Hij weet dat hij haar waarschijnlijk kwijtraakt als hij het vertelt. En daarom zeg ik, de leugens, die waren om dealbreakers te verbergen. En daar ben je boos over, dat de relatie heel erg moeilijk wordt om voort te zetten.

Je hebt mensen die zeggen: ik heb een ontzettende hekel aan leugenaars. Ik vind die mensen te rechtlijnig. Want mensen liegen veel hoor. Elke dag, daar is onderzoek naar gedaan en jokken doen we allemaal. De redenen, meestal omdat je iemand wilt beschermen voor kwetsen (okee en je gezicht redden, dat ook, in sommige gevallen). Dus zo gek is het niet, dat mannen liegen over vreemdgaan. Hij kan ook de woonkamer instappen en roepen: zo vrouw, ik heb net met een ander liggen ketsen, zooo, die was veel beter in bed dan jou. Wat eten we vanavond? Eerlijk zijn over iets waar je de ander mee kwetst, is lastig.

Natuurlijk mag je heel erg boos zijn omdat hij lang tegen je heeft gelogen. Maar liegen, doen mensen niet, omdat ze in hun vuistje staan te wrijven hoeveel zeer het gaat doen als de waarheid de leugen acherhaalt. Dat doen ze meestal uit nood, uit schaamte of uit angst de ander te verliezen. Eigenlijk is liegen een soort sociaal glijmiddel, dat is gewoon zo. Je zegt echt niet alles wat je denkt heel eerlijk, dat zou een hele rare wereld worden.

En mensen die veel liegen, ik zie daar een grote onzekerheid in. Die hebben dat nodig blijkbaar om zich staande te houden. Die mensen hebben denk ik werk aan de winkel, om iets te doen aan hun lage gevoel voor eigenwaarde. Mijn vriend is veel onzekerder dan ik ben. Ik zie de leugenaar als de zwakkere, natuurlijk moet die aan de slag maar vergeet niet waarom die liegen als mechanisme gebruikt. Die heeft eigenlijk steun/hulp nodig, zodat liegen niet meer nodig is.

Ik snap dus wel dat je man zich wat zieligjes gedraagt, dat is nu het hele probleem, zijn gebrek aan zelfvertrouwen. Hoe walgelijk ook, hij weet geen andere manier om te laten zien hoe hij zich voelt. Dat vergt namelijk vaardigheden die hij nooit heeft geleerd. Maar ik zou dat ook niet waarderen, op eigen benen staan, emotioneel gezien, is wat hij moet leren. Hij kan het nog niet, dat is duidelijk en ik snap dat je daar geirriteerd op reageert. Maar ik denk niet dat het gespeeld is. Dus je kunt hem nu compleet vermorzelen, maar dat gaat je situatie niet verbeteren. Eerder het tegenovergestelde. Waar je nu totaal geen zin in hebt maar geef het wat tijd. Hoe langer je bij elkaar bent, hoe langer de breuk duurt. Lijkt me logisch ook.
quote:Sapsorrow schreef op 23 april 2016 @ 03:40:

[...]

Ik denk dat de boosheid eigenlijk gaat over iemand kwijtraken. Dat je niet meer samen kunt zijn. Dat iemand een streep door de toekomst zet en al je veiligheid wegneemt. Je belooft elkaar om bij elkaar te blijven. Daarom ben je boos, niet vanwege de leugens an sich maar omdat hij de relatie op het spel zet. Vind ik dan he. Ik heb mijn vriend nooit uitgehoord, de details hoef ik niet te weten. Hij heeft de belofte aan mij verbroken, en die belofte is, dat we een stel zijn en blijven. Met het vreemdgaan, brengt hij dat in gevaar. En hij laat vreemden in ons leven, die er niet thuis horen.

Kijk, waarom liegt hij eigenlijk? Omdat hij haar niet kwijt wil raken. Dat en schaamte. Hij weet dat hij haar waarschijnlijk kwijtraakt als hij het vertelt. En daarom zeg ik, de leugens, die waren om dealbreakers te verbergen. En daar ben je boos over, dat de relatie heel erg moeilijk wordt om voort te zetten.

Je hebt mensen die zeggen: ik heb een ontzettende hekel aan leugenaars. Ik vind die mensen te rechtlijnig. Want mensen liegen veel hoor. Elke dag, daar is onderzoek naar gedaan en jokken doen we allemaal. De redenen, meestal omdat je iemand wilt beschermen voor kwetsen (okee en je gezicht redden, dat ook, in sommige gevallen). Dus zo gek is het niet, dat mannen liegen over vreemdgaan. Hij kan ook de woonkamer instappen en roepen: zo vrouw, ik heb net met een ander liggen ketsen, zooo, die was veel beter in bed dan jou. Wat eten we vanavond? Eerlijk zijn over iets waar je de ander mee kwetst, is lastig.

Natuurlijk mag je heel erg boos zijn omdat hij lang tegen je heeft gelogen. Maar liegen, doen mensen niet, omdat ze in hun vuistje staan te wrijven hoeveel zeer het gaat doen als de waarheid de leugen acherhaalt. Dat doen ze meestal uit nood, uit schaamte of uit angst de ander te verliezen. Eigenlijk is liegen een soort sociaal glijmiddel, dat is gewoon zo. Je zegt echt niet alles wat je denkt heel eerlijk, dat zou een hele rare wereld worden.

En mensen die veel liegen, ik zie daar een grote onzekerheid in. Die hebben dat nodig blijkbaar om zich staande te houden. Die mensen hebben denk ik werk aan de winkel, om iets te doen aan hun lage gevoel voor eigenwaarde. Mijn vriend is veel onzekerder dan ik ben. Ik zie de leugenaar als de zwakkere, natuurlijk moet die aan de slag maar vergeet niet waarom die liegen als mechanisme gebruikt. Die heeft eigenlijk steun/hulp nodig, zodat liegen niet meer nodig is.

Ik snap dus wel dat je man zich wat zieligjes gedraagt, dat is nu het hele probleem, zijn gebrek aan zelfvertrouwen. Hoe walgelijk ook, hij weet geen andere manier om te laten zien hoe hij zich voelt. Dat vergt namelijk vaardigheden die hij nooit heeft geleerd. Maar ik zou dat ook niet waarderen, op eigen benen staan, emotioneel gezien, is wat hij moet leren. Hij kan het nog niet, dat is duidelijk en ik snap dat je daar geirriteerd op reageert. Maar ik denk niet dat het gespeeld is. Dus je kunt hem nu compleet vermorzelen, maar dat gaat je situatie niet verbeteren. Eerder het tegenovergestelde. Waar je nu totaal geen zin in hebt maar geef het wat tijd. Hoe langer je bij elkaar bent, hoe langer de breuk duurt. Lijkt me logisch ook.

Wat een andere, maar heldere kijk erop!

Maar werkt inderdaad zo!

TO, het lijkt me vreselijk, de situatie waar je nu in zit. Ik wens je veel sterkte, kracht en wijsheid!
quote:Sapsorrow schreef op 22 april 2016 @ 18:33:

[...]

Ik niet. Dat is wel belangrijk idd. Ik ben ook een vrij onafhankelijk mens van karakter.Je bent zo onafhankelijk dat je hebt geleerd om hem zo te begrijpen dat je bij hem kan blijven omdat je van hem houdt. Hij heeft een donkere zijde waardoor hij vreemdgaat maar jij kan ook als je depressief bent slecht voor je zelf zorgen en dat is jouw donkere kant. Wat versta jij onder een onafhankelijk karakter?
Zeeland, meid, Ik doe niet mee aan dat geleuter dat hij verslaafd is want dat is maar een vage theorie en een pracht van excuus om zijn gedrag te bagatelliseren. Liegen komt helemaal niet voort uit schaamte en onzekerheid, iemand liegt omdat ie weet dat ie iets doet wat niet oké is en het toch heeft gedaan. Hij liegt gewoon heel vaak, heel goed en stopt er ook niet mee als alles op het spel staat.

I.t.t. Sabbaticalmeds snap ik wel dat je doorvraagt want nu wil je weten of er ook een eind is gekomen aan zijn leugens en of er meer is wat je niet weet. Dat je razend wordt is logisch want je hebt geen idee meer wat je van hem moet denken. Je hebt geen knop die je kan indrukken waardoor je niet meer van iemand houdt, de ellende is dat je houdt van iemand die je vorige week nog kende en die nu hele rare dingen zegt.

Wel fijn dat je de eerste lading hebt kunnen lossen bij je vriendin. Misschien toch eens overdenken om tegen de kinderen te zeggen dat, jij of je man een weekje voor je werk weg moet, om even op adem te komen. Het geeft je de ruimte om alles even op een rijtje te zetten van wat er nu eigenlijk allemaal gebeurd maar ook hoe je er over wil denken en hoe je de toekomst wil zien.
Het maakt niet zo veel meer uit hoe vaak hij is geweest. Je weet dat hij tegen liegt en dat je hem niet op zijn woord kan vertrouwen.

Hoe meer hij onthult, hoe meer het begint te lijken op een verslaving.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Wat vreselijk voor je Zeeland.

Ik kan me voorstellen dat je vertrouwen in hem nu helemaal weg is.

Stressed is just desserts spelled backwards
Het probleem is nog groter dan in eerste instantie gedacht dus?! Review Sites a la Captain 69 en Hookers punt nl - zijn vrij berucht bij mannen die ervaringen over een bepaalde DVP willen uitwisselen vrees ik. Jouw partner heeft je weer opgezadeld met halve waarheden... Wat een knuppel. Ben benieuwd of er nog meer aapjes uit de welbekende mouw komen.

Is de slaap situatie in het licht hiervan ongewijzigd gebleven?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Laat jezelf nu toch maar testen Zeeland. Je kan hem blijkbaar niet vertrouwen.

Meer advies als kijk rustig wat je voelt en doen wilt kan ik je niet geven.

Heel veel sterkte.
Ik vond die 4x al erg ongeloofwaardig.

Reken maar dat het gewoon een doorgewinterde hoerenloper is. Zoals ook in het topic van Typotypo te lezen is. Eenmaal regelmatig hoerenlopen, is het makkelijk gedaan. Een soort masturbatie maar dan met een hoer in plaats van met de rechter hand.

Sterkte zeg, ik zou niet met hem verder samen kunnen. Wat een bedrog.
Nou Zeeland...... Nu sta je er dus voor. Wat moet je gaan doen.

Wel knap trouwens hoe je dat gesprek met hem hebt gevoerd en nog ergens rustig bent gebleven.

Sterkte
Zeeland, beetje geslapen. Heb met je te doen. De onzekerheid die je tegemoet gaat, wel of niet het vertrouwen weer opbouwen, de kinderen. Jezus, wat heeft hij veel verspeeld en kapot gemaakt bij je.
quote:Jochem84 schreef op 22 april 2016 @ 21:05:

Ik kan niet veel zeggen maar ik wil je veel sterkte wensen en begrijp heel goed jouw pijn. Ik als man post hier omdat ik mijn vertrouwen in vrouwen heb verloren en dat wil herwinnen (niet alle vrouwen zijn slecht maar zo voelt het soms, en dat is onterecht), ik hoop dat jij ondanks de pijn niet wantrouwend wordt naar alle mannen (zoals ik dat wel naar veel vrouwen werd) en ik hoop echt dat je op de een of andere manier hier uit komt en voorbij de pijn gaat (hoe je leven er dan ook uitziet, nog steeds bij hem of misschien niet). Veel sterkte!hier op de site zijn het vooral de mannen die slecht zijn hoor Jochem. en vraag maar niet aan Elle wat die er van vind, die gooit je uit voorzorg misschien al in het kanaal.
zeeland, het lijkt me allemaal heel moeilijk nu. je moet opnieuw de tijd nemen, wat je vriendin ook zegt.

want je word heen en weer geslingerd. en stel dat je man bij de eerste opbiechting de volledige waarheid had gezegd, misschien was je dan wel even geschokt geweest als 6 dagen terug, alleen nu voelt het oneerlijker.

maar hij is nu natuurlijk ook niet bij zijn volle verstand. nou ja, je kunt zeggen, hij was het nooit, met wat hij deed.

alleen nu zit hij ook in een emotionele achtbaan, anders dan die van jou en het verzacht het verder allemaal niet maar het is misschien wel de reden waarom hij dit weer zo stom en lomp aanpakt.

waarom liegt hij? is het gewoon omdat hij niet geeft om je? of misschien juist omdat hij te bang is om alles te zeggen. goed idee van je dat hij alles nu op papier moet zetten.

maar ja, dan nog denk ik dat het lastig word hier mee om te gaan voor je. neem wat afstand en neem de tijd. sterkte
Ik bedoel dit niet om het goed te praten. Maar SOMMIGE mannen kunnen sex los van elkaar zien. Zonder emotie.

En verslaving of niet, hij heeft m ergens anders ingehangen. En is aan jou TO wat je daarmee kunt/wilt. Zou handig zijn als jij nu ook je emoties kon uitschakelen. En nuchter er naar kon kijken.

Wat zou je een vriendin adviseren als ze met dit verhaal bij je kwam.

Meittie meittie

Ik heb t met je te doen.
anoniem_276183 wijzigde dit bericht op 23-04-2016 10:26
Reden: Voor vogelaarster
% gewijzigd
Dankjewel, voor alle reacties. Het is hier een rollercoaster aan emoties.

Ik hou het overigens nu zoveel mogelijk praktisch. Mijn man is inmiddels zo'n beetje aan het instorten. Dus voorlopig hou ik het overdag (kinderen hebben vakantie nu) zakelijk, naar hem toe.

Gisteravond laat was ik nog gaan kijken naar die site die hij noemde, hookers punt nl. Ik was echt geshockeerd. Hoe de mannen daar praten over de dvp, de ene opmerking nog verknipter dan de andere. Hoe kan hij hier jarenlang mee lezen als hij er niet OOK zo over denkt..?

('Chantal: Lekker gewillig, heeft er zin in, Bulgaarse schoonheid, wel wat slappe tieten, beginnende cellulitis, maar bereidt om extra dingen te doen! Je kunt haar vinden daar-en daar-en, onder nummer 10. Ik ga morgen weer terug. In week zoveel is ze terug naar Bulgarije om geld uit te geven, daarna weer terug 4 sterren.' )

Ik ben best redelijk shockproof, kijk thrillers en shockdoc maar het gemak en de nonchalance van de grote groepen mannen hier, hoe ze de vrouwen als een vleeswaren keuren en dan tips uitwisselen aan elkaar, ('die moet je proberen; lekker strak nog!')

Ik heb gezegd dat ik op dat forum had gekeken en dat ik dat walgelijk vond. Hij beaamde het alleen maar. Na een uur woelen en janken, ben ik toch in slaap gevallen. Blijkbaar heeft hij een deel vd nacht beneden gezeten. Om 7.00 stond hij verwilderd en hyperventilerend aan mijn bed. Hij kon het allemaal niet aan. Had niet geslapen, was om 5.00 in paniek naar de spoedpost v het ziekenhuis gereden, heeft daar een uur met een arts zitten praten. Hij kon er niet meer tegen, kreeg geen adem, etc. Kortom een paniek aanval.

Die arts heeft m na het gesprek 3 slaaptabletjes meegegeven, en zou gezegd hebben dat hij maar even niet meer zoveel met de details bezig moest zijn. (Man doelde op mijn 'huiswerkopdracht', dat ik graag n A4tje chronologische waarheid wil.)

Hij had een mail naar zijn werk gestuurd met dat hij psychisch ziek was, dat hij voorlopig niet kon werken. (Hij werkt met zware apparatuur, als hij niet goed gefocust is kunnen daar ongelukken mee gebeuren.)

Ik (net wakker) heb iets gebromd van: 'Je bent nu echt helemaal de weg kwijt. Kom nou maar liggen, het is 7.00 uur. Eerst slapen jij!'

Heb hem nu korte instructies gegeven. Zodat hij weet wat hij tegen de kinderen moet zeggen. Want hij denkt nu dat 'IEDEREEN HET AAN HEM ZIET' en wil vanalles open gooien nu. Niet verstandig. (" Nee, dat ga je dus NIET doen. We nemen het dag voor dag. En vandaag is het verhaal dat papa slecht geslapen heeft, en niet helemaal lekker is, en dat je daarom af en toe even een tukje gaat doen. Dan kun je je terugtrekken als het je teveel wordt. Oké? ")

Dus zo gaan we nu de dag eerst maar eens doorkomen.

Tot zover de up date.

Zal nog even reageren op een aantal berichten.

quote:Geronimo2 schreef op 23 april 2016 @ 07:14:

Zeeland, meid, Ik doe niet mee aan dat geleuter dat hij verslaafd is want dat is maar een vage theorie en een pracht van excuus om zijn gedrag te bagatelliseren. Liegen komt helemaal niet voort uit schaamte en onzekerheid, iemand liegt omdat ie weet dat ie iets doet wat niet oké is en het toch heeft gedaan. Hij liegt gewoon heel vaak, heel goed en stopt er ook niet mee als alles op het spel staat.

I.t.t. Sabbaticalmeds snap ik wel dat je doorvraagt want nu wil je weten of er ook een eind is gekomen aan zijn leugens en of er meer is wat je niet weet. Dat je razend wordt is logisch want je hebt geen idee meer wat je van hem moet denken. Je hebt geen knop die je kan indrukken waardoor je niet meer van iemand houdt, de ellende is dat je houdt van iemand die je vorige week nog kende en die nu hele rare dingen zegt.

Wel fijn dat je de eerste lading hebt kunnen lossen bij je vriendin. Misschien toch eens overdenken om tegen de kinderen te zeggen dat, jij of je man een weekje voor je werk weg moet, om even op adem te komen. Het geeft je de ruimte om alles even op een rijtje te zetten van wat er nu eigenlijk allemaal gebeurd maar ook hoe je er over wil denken en hoe je de toekomst wil zien.

Ja, ik wil het dan ook enerzijds niet zien als ziekte, juist omdat het dan lijkt dat dat de verantwoordelijkheid bij hem weg zou nemen. Het is wat het is. Of dat ziek is of gezond? De samenleving is ook ziek. Hoe mannen blijkbaar over vrouwen praten. Hoe vrouwen gedwongen worden zich te meten aan een absurd schoonheidsideaal. Hoe alles om geld draait en macht. De verdeling v geld, voedsel over de wereld. Is ook 'ziek'. Dit wordt n beetje offtopic, maar ik wil maar zeggen, ziekte ontslaat je niet v schuld. Denk ik.

Het is fijn om de 1ste lading bij mijn vriendin te hebben kunnen droppen. Ware het niet dat ik dus blijkbaar slechts de halve waarheid heb voorgelegd. Kan ik er weer opnieuw heen voor een rectificatie
Sapsorrow, jij even bijzondere dank voor je uitgebreide en genuanceerde reacties.
quote:Doppinda schreef op 23 april 2016 @ 09:43:

Ik bedoel dit niet om het goed te praten. Maar mannen kunnen sex los van elkaar zien. Zonder emotie.

Ik vind dit echt de grootste kul die er is. Sommige mannen kunnen seks los van liefde zien, sommige vrouwen kunnen dat ook. Maar niet alle, want een generaliserend achterhaald idee.

En los daarvan: wat doet het ertoe? Er zijn simpelweg afspraken gemaakt, de relatie was monogaam. Dacht TO dan tenminste.

Het slaat dus werkelijk als een tang op een varken deze misplaatste opmerking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven