Partner met ASS: kinderwens
vrijdag 27 december 2019 om 19:41
Ik ben op zoek naar ervaringen met een partner met autisme. En dan vooral de ervaringen met gezinsuitbreiding.
Ik weet dat geen enkele situatie gelijk is maar ik zit toch met een tweestrijd.
Mijn man heeft ASS en we hebben hier na de geboorte van ons eerste kindje veel mee geworsteld omdat er vooral veel onbegrip zat tussen ons. Dit gaat intussen hartstikke goed en we hebben het heerlijk met z'n drietjes.
Maar... Ik wil zo graag een groter gezin, ik weet alleen niet hoe verstandig dit is. Ik zie de voordelen van het houden zoals het nu is maar ik zou zo graag nog een kindje willen.
Als ik erover nadenk lijkt het aan de ene kant een slecht idee om alles op het spel te zetten, vooral omdat er altijd een kans is dat je een kindje met een ernstige vorm van autisme krijgt. En ik weet niet wat het effect op mijn man gaat zijn.
Ik ben niet opzoek naar het antwoord, wat ik zou moeten doen. Maar meer ervaringen of verhalen van mensen in een soortgelijke situatie.
Ik weet dat geen enkele situatie gelijk is maar ik zit toch met een tweestrijd.
Mijn man heeft ASS en we hebben hier na de geboorte van ons eerste kindje veel mee geworsteld omdat er vooral veel onbegrip zat tussen ons. Dit gaat intussen hartstikke goed en we hebben het heerlijk met z'n drietjes.
Maar... Ik wil zo graag een groter gezin, ik weet alleen niet hoe verstandig dit is. Ik zie de voordelen van het houden zoals het nu is maar ik zou zo graag nog een kindje willen.
Als ik erover nadenk lijkt het aan de ene kant een slecht idee om alles op het spel te zetten, vooral omdat er altijd een kans is dat je een kindje met een ernstige vorm van autisme krijgt. En ik weet niet wat het effect op mijn man gaat zijn.
Ik ben niet opzoek naar het antwoord, wat ik zou moeten doen. Maar meer ervaringen of verhalen van mensen in een soortgelijke situatie.
dinsdag 7 januari 2020 om 23:08
Niemand kan met zekerheid zeggen dat hun kind gezond geboren wordt. Maar als je een beperking hebt die erfelijk is is de kans vele malen groter dat is gewoon een feit. Dan gaat het niet alleen om de beperking die je je kind kan doorgeven maar ook de strubbelingen die een eventueel gezond kind kan krijgen met een ouder met ASS.MrsLady schreef: ↑07-01-2020 21:27Dan gebruikt dus niemand zijn verstand bij het krijgen van kinderen. Want je doet het altijd uit eigenbelang. Ik bevestig dus wat ze schrijft, maar zeg alleen dat dat niet alleen voor potentiële ouders met ASS geldt maar voor iedere potentiële ouder. Iedereen loopt het risico dat zij het kind opzadelt met een "moeilijk" leven.
Ik ben van mening dat je daar zeker bij stil moet staan bij het maken van een keuze.