partner mist ex als persoon
zondag 20 februari 2022 om 22:08
even mijn verhaal kwijt als dat mag. Mijn partner is de laatste tijd vaak verdrietig. Hij mist vroege, ook zijn ex mist hij soms, de persoon wie ze was, niet perse gebeurtenissen. Hij is heel blij met me en houd van me en wil met niet kwijt, maar heeft vaak van die mis momenten. Zijn ex en hij hebben een dochtertje van 6. Ze zijn inmiddels ruim 3 jaar uit elkaar, na 15 jaar samen. Ze zijn ook lang samen geweest en hebben heel veel meegemaakt samen. Logisch dat je dat niet zomaar 123 kan loslaten.
Ook van de tijd dat hij alleen samen met dochter was mist hij soms, zeker als ze hier is om het weekend. Volgens zijn moeder gaat het gemis nooit over. maar ik voel me er eigenlijk best rot onder. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ik weet dat hij van me houd, maar ik heb het gevoel dat ik altijd op een tweede plek sta met zijn ex, of gedeelde eerste, net hoe je het bekijkt. Ik weet niet zo goed wat het betekend. Hij weet dat zijn ex en hij geen goede match waren en dat wij veel beter bij elkaar passen.
Het besef is bij hem nu eindelijk na een jaar ook gekomen dat een samengesteld gezin anders is dan een kerngezin. Vroeger zei hij dat hij alles vanzelf zou willen zien gaan, nu zegt hij dat het een stiefkind en stiefmama niet natuurlijk met elkaar om kunnen gaan, zoals moeder en dochter kunnen. Ook dat is een gemis voor zowel hem als mij, maar iets waar je mee om kan gaan. Gelukkig gaat het heel goed tussen stiefkind en mij. Hebben echt een hele goede band, maar ja inderdaad het is anders dan de band tussen moeder en dochter.
Nu willen we binnenkort een kindje van ons samen, maar ik ben bang dat ook dat weer meer gemis naar vroeger gaat opleveren. Naar alle herinneringen die hij met zijn ex en dochter heeft. Het is gewoon heel moeilijk om een partner te hebben die regelmatig dingen uit het verleden mist en zeker omdat hij zegt dat het nooit over zal gaan. Ik ben blij dat hij het zegt en ben daarom bang om het er verder over te hebben wat het met mij doet, omdat hij dan straks niets meer tegen me verteld hierover. Hij doet overigens genoeg leuke dingen alleen met zijn dochter en zeg hem dat hij dat ook vaker mag doen als hij dat mist, maar dat is het niet. Contact met zijn ex verloopt inmiddels redelijk voor de regeling met het kind, daarbuitenom is er geen contact.
Ook van de tijd dat hij alleen samen met dochter was mist hij soms, zeker als ze hier is om het weekend. Volgens zijn moeder gaat het gemis nooit over. maar ik voel me er eigenlijk best rot onder. Weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ik weet dat hij van me houd, maar ik heb het gevoel dat ik altijd op een tweede plek sta met zijn ex, of gedeelde eerste, net hoe je het bekijkt. Ik weet niet zo goed wat het betekend. Hij weet dat zijn ex en hij geen goede match waren en dat wij veel beter bij elkaar passen.
Het besef is bij hem nu eindelijk na een jaar ook gekomen dat een samengesteld gezin anders is dan een kerngezin. Vroeger zei hij dat hij alles vanzelf zou willen zien gaan, nu zegt hij dat het een stiefkind en stiefmama niet natuurlijk met elkaar om kunnen gaan, zoals moeder en dochter kunnen. Ook dat is een gemis voor zowel hem als mij, maar iets waar je mee om kan gaan. Gelukkig gaat het heel goed tussen stiefkind en mij. Hebben echt een hele goede band, maar ja inderdaad het is anders dan de band tussen moeder en dochter.
Nu willen we binnenkort een kindje van ons samen, maar ik ben bang dat ook dat weer meer gemis naar vroeger gaat opleveren. Naar alle herinneringen die hij met zijn ex en dochter heeft. Het is gewoon heel moeilijk om een partner te hebben die regelmatig dingen uit het verleden mist en zeker omdat hij zegt dat het nooit over zal gaan. Ik ben blij dat hij het zegt en ben daarom bang om het er verder over te hebben wat het met mij doet, omdat hij dan straks niets meer tegen me verteld hierover. Hij doet overigens genoeg leuke dingen alleen met zijn dochter en zeg hem dat hij dat ook vaker mag doen als hij dat mist, maar dat is het niet. Contact met zijn ex verloopt inmiddels redelijk voor de regeling met het kind, daarbuitenom is er geen contact.
maandag 21 februari 2022 om 11:05
Attraverso schreef: ↑21-02-2022 07:49
Is 98 je geboortejaar? Jouw leven zou er heel anders moeten uitzien.
Wat een ellende. Echt, TO, wegwezen uit deze situatie.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
maandag 21 februari 2022 om 11:54
Ik heb ook vele dingen uit het verleden die ik mis, 28 jaar samen geweest, niet mijn keuze om de relatie te verbreken (ex trok van de ene op de andere dag bij zijn nieuwe liefje in) . Ondanks het verdriet toch veel mooie herinneringen en spijtig hoe het zo gelopen is, had het leven graag anders gezien zeker ook voor onze drie kinderen maar daar kan nieuwe date niks aandoen en terugkeer is niet mogelijk en zou ik ook niet meer willen. Date had zijn leven ook anders gezien en daar hebben we beiden begrip voor maar rakelen het niet iedere keer op. We genieten dan ook van de nieuwe, andere dingen die we samen doen en richten ons op de toekomst. Als je dat niet kan doen is de andere persoon in mijn ogen een "tweede keus" , een "bij gebrek aan beter oplossing" en dat is niet eerlijk zeker als de ander wel heel serieus en verliefd is, met zo'n instelling kun je in mijn ogen geen leven/gezin samen opbouwen. Hij zal echt zijn verleden moeten afsluiten, eventueel met hulp van psycholoog of therapie, anders kunnen jullie nooit echt wat opbouwen of genoeg verbinding krijgen.
maandag 21 februari 2022 om 11:56
Deze vent is gewoon niet leuk, even het andere topic gelezen. Denk dat TO blind verliefd is maar deze vent sinds TO niet meer leuk wil meedoen aan zijn overdreven seksverlangens, krijgt ze nu dit.
Ik zou voor een andere vent gaan, zoveel gezeik al in zo'n korte relatie en dat loopt TO ook nog met de fantasie rond om met de eikel een kind te willen...beetje dom vind ik dat.
Ik zou voor een andere vent gaan, zoveel gezeik al in zo'n korte relatie en dat loopt TO ook nog met de fantasie rond om met de eikel een kind te willen...beetje dom vind ik dat.
maandag 21 februari 2022 om 13:34
Ten eerste: waarom is ze daar slechts om het weekend? Ten tweede: wat doe jíj daar als zij bij hem is? Wat een puinhoop.
maandag 21 februari 2022 om 18:40
Je hoeft inderdaad niet bang te zijn dat hij terug gaat naar zijn ex.
Zij wil hem niet terug en is verder gegaan met haar leven. Maar als zij morgen zou besluiten dat zij hem terug wil dan staat hij de zelfde dag nog voor haar deur.
Hij zegt wel dat hij van je houdt want hij snapt ook wel dat jij anders niet bij hem blijft.
Maar hij houdt niet echt van jou anders zou hij niet zo terug verlangen naar het verleden.
Het is ook niet toevallig dat jullie een relatie kregen op het moment dat zij zwanger was en gung trouwen.
Zijn geknakte ego moest weer opgepept worden. Hij wilde niet de looser zijn zonder vriendin terwijl zijn ex het op relatiegebied al weer prima voor elkaar had.
Misschien dat hij daarom ook wel snel een kind met jou wil. Om niet achter te blijven bij zijn ex.
Maar als ik jou was zou ik nog lang niet aan kinderen beginnen met deze man.
Zij wil hem niet terug en is verder gegaan met haar leven. Maar als zij morgen zou besluiten dat zij hem terug wil dan staat hij de zelfde dag nog voor haar deur.
Hij zegt wel dat hij van je houdt want hij snapt ook wel dat jij anders niet bij hem blijft.
Maar hij houdt niet echt van jou anders zou hij niet zo terug verlangen naar het verleden.
Het is ook niet toevallig dat jullie een relatie kregen op het moment dat zij zwanger was en gung trouwen.
Zijn geknakte ego moest weer opgepept worden. Hij wilde niet de looser zijn zonder vriendin terwijl zijn ex het op relatiegebied al weer prima voor elkaar had.
Misschien dat hij daarom ook wel snel een kind met jou wil. Om niet achter te blijven bij zijn ex.
Maar als ik jou was zou ik nog lang niet aan kinderen beginnen met deze man.
maandag 21 februari 2022 om 18:45
Hoop dat je niet tweede keus bent dan.
Vind het ook wel een beetje stom dat hij bij jou daarover gaat sippen.
maandag 21 februari 2022 om 18:48
Wat???abracadabra schreef: ↑21-02-2022 09:36Wat ik even niet begrijp is dat jullie volgens je vorige topic nu 8 maanden samen zijn, hij sexueel grensoverschrijdend gedrag heeft vertoond en in de hele tijd dus nog om zijn ex jankt... hoezo komt een kindje van jullie samen dan in jouw hoofd op? Serieuze vraag hoor... maar jullie zijn nog geen jaar samen, zouden dolverliefd moeten zijn, maar hij is vooral met ex bezig... hij heeft al een kind... hoezo zou je dat kind zo snel een met zoiets opzadelen? Jullie relatie is niet stabiel... hij heeft al een kind met een vrouw waarmee hij niet meer samen is... waar komt de behoefte om samen een kind te krijgen dan vandaan?
Hopen jullie dat hij het gezinsgevoel dat hij mist weer terugkrijgt als jullie samen een kind krijgen? Want ik denk dat de kans groter is dat er een enorme puinhoop van komt. Je klinkt eerder als een rebound... of een poging iets goed te maken en dat is niet lullig bedoelt...
Meid kom op voor jezelf... echt... anders kan je hier echt lang spijt van gaan krijgen.
maandag 21 februari 2022 om 18:55
Heb nu ook de openings post van het andere topic gelezen.
Hoe dom kan je zijn om daar een relatie, laat staan een kind mee te willen??
Sorry voor de onvriendelijkheid, maar liever even wat botter zijn voor er een kind op de wereld is gezet in een rare situatie.
Maak het uit, geniet van je leven (en doe wat aan je carriere hopelijk zodat andere mensen niet straks voor je kind hoeven te betalen) en ga dan rustig op zoek naar een leuke man.
Als je inderdaad van 1998 bent; wat een domme manier om je jonge jaren te verpesten.
Sorry voor de onvriendelijkheid, maar liever even wat botter zijn voor er een kind op de wereld is gezet in een rare situatie.
Maak het uit, geniet van je leven (en doe wat aan je carriere hopelijk zodat andere mensen niet straks voor je kind hoeven te betalen) en ga dan rustig op zoek naar een leuke man.
Als je inderdaad van 1998 bent; wat een domme manier om je jonge jaren te verpesten.
maandag 21 februari 2022 om 19:59
Ik heb t ook gelezen ja....het klonk als alleen maar sex sex sex wat die man van je wilde. Echt onaantrekkelijk en asociaal als iemand je dwingt om bepaalde dingen in bed te doen. Hij walste over je heen.Zonmuis schreef: ↑21-02-2022 18:55Heb nu ook de openings post van het andere topic gelezen.
En zoals je zelf 3 weken later schreef "Daarnaast kan ik nu duidelijker mijn grenzen aangeven."
Blijkbaar nog niet! Wat hij nu doet vind jij niet leuk. Maar je laat het ook gebeuren, hij neemt de ruimte omdat jij de grens niet duidelijk aangeeft.
Wat het ook wordt, krijg vooral geen kind. Omdat je pas sinds juni van vorig jaar bij elkaar bent en omdat jullie relatie nu absoluut niet goed is. Een kind verdient beter... Je relatie moet kneiterstabiel zijn om de tropenjaren door te komen.
woensdag 23 februari 2022 om 10:51
Mijn kinderen blijven met een beetje geluk mijn hele leven op de eerste plek staan.
TO, wat je ook doet krijg geen kind met deze man. Zeker niet nu, een waarschijnlijk beter helemaal niet.
Als je graag kinderen wil, zoek een fijne man, liefst nog helemaal zonder kinderen met wie je dat samen aan kunt gaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijdag 25 februari 2022 om 10:05
Interessant. Staan kinderen in een kerngezin ook boven de partner?lolapaloeza schreef: ↑23-02-2022 10:51Mijn kinderen blijven met een beetje geluk mijn hele leven op de eerste plek staan.
TO, wat je ook doet krijg geen kind met deze man. Zeker niet nu, een waarschijnlijk beter helemaal niet.
Als je graag kinderen wil, zoek een fijne man, liefst nog helemaal zonder kinderen met wie je dat samen aan kunt gaan.
In mijn beleving kun je de relatie met partner en relatie met kinderen niet vergelijken. Je kunt voor beiden evenveel liefde voelen.
Vaak lees ik deze kreten, dat je als stiefvader of moeder altijd op de 2de plaats staat. Het recept, als je het mij vraagt, om een samengesteld gezin te laten mislukken.
vrijdag 25 februari 2022 om 10:11
Wat vervelend dat hij je zo laat voelen. Het is ook best onaardig om dingen te zeggen als "de band tussen stiefouder en kind is niet natuurlijk", want daar kun je helemaal niks mee. Je voelt je er alleen kut door.
Je partner is nog in een soort rouwproces. Ik denk dat hij niet eens zozeer zijn ex mist, maar vooral moeite heeft met het loslaten van een bepaald toekomstbeeld, het hebben van een kerngezin.
Ik zou in elk geval nog lang niet aan kinderen beginnen met deze man, de basis is niet stevig en het zal de dynamiek er eerder slechter dan beter van maken.
Je partner is nog in een soort rouwproces. Ik denk dat hij niet eens zozeer zijn ex mist, maar vooral moeite heeft met het loslaten van een bepaald toekomstbeeld, het hebben van een kerngezin.
Ik zou in elk geval nog lang niet aan kinderen beginnen met deze man, de basis is niet stevig en het zal de dynamiek er eerder slechter dan beter van maken.
vrijdag 25 februari 2022 om 10:15
Ja ook in een gewone relatie staan mijn kinderen boven mijn man. Je kunt idd voor beiden evenveel liefde voelen maar het heeft niet alleen met liefde te maken toch?kataravrouw schreef: ↑25-02-2022 10:05Interessant. Staan kinderen in een kerngezin ook boven de partner?
In mijn beleving kun je de relatie met partner en relatie met kinderen niet vergelijken. Je kunt voor beiden evenveel liefde voelen.
Vaak lees ik deze kreten, dat je als stiefvader of moeder altijd op de 2de plaats staat. Het recept, als je het mij vraagt, om een samengesteld gezin te laten mislukken.
vrijdag 25 februari 2022 om 10:18
Ja bij mij wel.kataravrouw schreef: ↑25-02-2022 10:05Interessant. Staan kinderen in een kerngezin ook boven de partner?
Niet omdat ik niet van mijn man houd, integendeel. Maar bij kinderen gaat het om meer dan houden van.
vrijdag 25 februari 2022 om 10:39
Dus hij is zo'n slapjanus van een vader dat hij zo'n 2 weken wekend regeling heeft, heeft nogal wat andere problemen qua seksueel ongepast gedrag, wil eigenlijk zijn ex terug en jij bent nog met hem waarom?
En je dacht aan kinderen?
Wat is er misgegaan bij jouw leven dat je hier bij blijft? Moet je per se een relatie en maakt niet uit met wie?
Ga alsjeblieft een eigen leven leiden, liever alleen dan met dit slappe nare mannetje.
En je dacht aan kinderen?
Wat is er misgegaan bij jouw leven dat je hier bij blijft? Moet je per se een relatie en maakt niet uit met wie?
Ga alsjeblieft een eigen leven leiden, liever alleen dan met dit slappe nare mannetje.
vrijdag 25 februari 2022 om 10:49
Uiteraard gaat het bij kinderen om meer dan alleen houden van. Maar om bot te zeggen, kinderen gaan altijd voor op stiefouders, maw de wensen en eisen die kinderen kunnen hebben gaan altijd voor vind ik veel te ver gezocht. Ook als kerngezin ouders moet je wel eens beslissingen nemen die de kinderen minder leuk vinden. Je overlegt dan samen als ouder wat het beste is voor de situatie en voor het betreffende kind of kinderen.
Als je als gescheiden ouder een nieuwe partner krijgt en er zijn kinderen in het spel dan nog moet je een balans zien te vinden in het nieuwe samengestelde gezin waarbij beide partners de spil van het geheel zijn. Uiteraard rekening houdend met de behoeften van de kinderen.
Dus niet, wat veel mensen menen, de stiefouder vooral zijn/haar mond moet houden en geen stem mag hebben in de opvoeding, verzorging van zijn/haar stiefkinderen.
Juist als stiefkinderen voelen en zien dat boi ouder met nieuwe partner samen op 1 lijn zitten geeft dat veel meer een balans en veilig gevoel dan wanneer stiefkinderen een mogelijkheid zien hun stiefouder buiten te sluiten en zo onstabiliteit te creeeren.
Ook kinderen in een kerngezin kunnen ouders tegen elkaar uit spelen [ wie kent dat niet? ] en juist dan is het zo belangrijk samen 1 lijn te hebben wat opvoeding betreft.
Als je als gescheiden ouder een nieuwe partner krijgt en er zijn kinderen in het spel dan nog moet je een balans zien te vinden in het nieuwe samengestelde gezin waarbij beide partners de spil van het geheel zijn. Uiteraard rekening houdend met de behoeften van de kinderen.
Dus niet, wat veel mensen menen, de stiefouder vooral zijn/haar mond moet houden en geen stem mag hebben in de opvoeding, verzorging van zijn/haar stiefkinderen.
Juist als stiefkinderen voelen en zien dat boi ouder met nieuwe partner samen op 1 lijn zitten geeft dat veel meer een balans en veilig gevoel dan wanneer stiefkinderen een mogelijkheid zien hun stiefouder buiten te sluiten en zo onstabiliteit te creeeren.
Ook kinderen in een kerngezin kunnen ouders tegen elkaar uit spelen [ wie kent dat niet? ] en juist dan is het zo belangrijk samen 1 lijn te hebben wat opvoeding betreft.
vrijdag 25 februari 2022 om 14:05
Ja, de kinderen staan wat mij betreft ook altijd op 1 in het kerngezin. Alleen is dat makkelijker omdat je samen ouders bent en allebei de kinderen op de eerste plek zet en de liefde voor de kinderen deelt.kataravrouw schreef: ↑25-02-2022 10:05Interessant. Staan kinderen in een kerngezin ook boven de partner?
Tegen elkaar uit spelen en 1 lijn trekken vind ik nogal ouderwets. Kinderen kunnen prima leren dat ouders niet overal hetzelfde over denken. Het is een handige levensvaardigheid om je wens of probleem daar neer te leggen waar je op basis van een goede inschatting van de situatie de meeste kans maakt op een voor jou gewenste uitkomst.
De liefde voor een partner is niet onvoorwaardelijk zoals bij kinderen. En in een volwassen relatie heb je dat 'op 1 staan' ook niet nodig.
Ik zie juist alleen maar ellende door dat kiezen voor de partner boven kinderen (en het eigen leven).
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
vrijdag 25 februari 2022 om 14:10
Eens.lolapaloeza schreef: ↑25-02-2022 14:05Ja, de kinderen staan wat mij betreft ook altijd op 1 in het kerngezin. Alleen is dat makkelijker omdat je samen ouders bent en allebei de kinderen op de eerste plek zet en de liefde voor de kinderen deelt.
Tegen elkaar uit spelen en 1 lijn trekken vind ik nogal ouderwets. Kinderen kunnen prima leren dat ouders niet overal hetzelfde over denken. Het is een handige levensvaardigheid om je wens of probleem daar neer te leggen waar je op basis van een goede inschatting van de situatie de meeste kans maakt op een voor jou gewenste uitkomst.
De liefde voor een partner is niet onvoorwaardelijk zoals bij kinderen. En in een volwassen relatie heb je dat 'op 1 staan' ook niet nodig.
Ik zie juist alleen maar ellende door dat kiezen voor de partner boven kinderen (en het eigen leven).
vrijdag 25 februari 2022 om 15:58
Op 1 lijn zitten is idd heel belangrijk maar staat compleet los van het feit dat kinderen altijd boven een partner staan. Dat een kind boven en partner betekend niet dat wensen van kinderen altijd ingewilligd moeten worden, dat ze altijd hun zin krijgen en dat een partner altijd ondergeschikt is. Het betekend wel dat wanneer het nodig is, ik altijd in het belang van mijn kinderen, voor mijn kinderen kies.kataravrouw schreef: ↑25-02-2022 10:49Uiteraard gaat het bij kinderen om meer dan alleen houden van. Maar om bot te zeggen, kinderen gaan altijd voor op stiefouders, maw de wensen en eisen die kinderen kunnen hebben gaan altijd voor vind ik veel te ver gezocht. Ook als kerngezin ouders moet je wel eens beslissingen nemen die de kinderen minder leuk vinden. Je overlegt dan samen als ouder wat het beste is voor de situatie en voor het betreffende kind of kinderen.
vrijdag 25 februari 2022 om 17:14
Als goed [ stief ] ouder paar staat het belang van de kinderen zeker altijd boven aan.
Maar niet, zoals ik zo vaak in topics over stiefkinderen enz lees, dat een stiefouder er maar aan moet wennen altijd op plaats 2 te moeten staan. Ouders maar ook stiefouders zouden elkaar moeten steunen in het opvoeden, zeker in een samengesteld gezin is dat een hele uitdaging.
Daarom is het ook zo belangrijk dat voor je als stiefouders samen gaat wonen goede afspraken maakt samen over de regels in huis bijvoorbeeld of welke grenzen er gehanteerd gaan worden. Dat er duidelijkheid is voor elk gezinslid.
En niet dat een stiefouder geen mening mag hebben of zich maar klakkeloos moet aanpassen aan de stiefkinderen of ex van partner. Dat gaat mij echt te ver.
Maar niet, zoals ik zo vaak in topics over stiefkinderen enz lees, dat een stiefouder er maar aan moet wennen altijd op plaats 2 te moeten staan. Ouders maar ook stiefouders zouden elkaar moeten steunen in het opvoeden, zeker in een samengesteld gezin is dat een hele uitdaging.
Daarom is het ook zo belangrijk dat voor je als stiefouders samen gaat wonen goede afspraken maakt samen over de regels in huis bijvoorbeeld of welke grenzen er gehanteerd gaan worden. Dat er duidelijkheid is voor elk gezinslid.
En niet dat een stiefouder geen mening mag hebben of zich maar klakkeloos moet aanpassen aan de stiefkinderen of ex van partner. Dat gaat mij echt te ver.
vrijdag 25 februari 2022 om 17:18
Ja kinderen staan altijd boven de partner. Hoeveel mensen gaan et scheiden en zien hun ex niet meer of im het geval ze kinderen hebben zo weinig mogelijk.kataravrouw schreef: ↑25-02-2022 10:05Interessant. Staan kinderen in een kerngezin ook boven de partner?
Hoeveel mensen ziet vrijwillig hun kinderen niet meer?
Lijkt mij duidelijk dat kinderen altijd voir een partner gaan.
Kinderen hebben jouw genen een partner niet.
vrijdag 25 februari 2022 om 17:30
Nou, dat moet een stiefouder dus wel. En de rest wat je tikt geeft nu al meerdere keren aan dat je niet snapt of wil snappen wat anderen daarmee bedoelen.kataravrouw schreef: ↑25-02-2022 17:14Als goed [ stief ] ouder paar staat het belang van de kinderen zeker altijd boven aan.