partner overleden
dinsdag 16 november 2010 om 13:13
Hallo, ik stel me even voor: ben een vrouw van bijna vijftig, twee keer getrouwd en ook weer gescheiden. Toch weer een relatie gekregen, maar na ziekte is hij twee weken geleden overleden. Ik heb hem tot het einde toe verzorgd. Nu zit ik thuis met een gigantisch leeg gevoel. Ik luister naar zijn muziek, bekijk de foto's en ben weer begonnen met roken. Verder kom ik niet. Ik zoek lotgenoten, om mogelijk elkaar een beetje te helpen met een luisterend oor, af en toe wat van me af te kunnen schrijven. Misschien is het onzinnig, ik heb helemaal geen forumervaring. Misschien zitten jullie ook helemaal niet op een verdrietig topic te wachten.
Groetjes, Viv
Groetjes, Viv
dinsdag 16 november 2010 om 13:16
dinsdag 16 november 2010 om 13:30
Onzinnig? Helemaal niet, ieder verdrietig mens heeft behoefte aan steun, dus jij ook!
Ik wens je heel veel steun en sterkte met dit verschrikkelijke verlies. Ik hoop ook dat wanneer je er behoefte aan hebt, dat je hier vaker langskomt.
Misschien om je gedachten even te verzetten, misschien om gewoon even mee te lezen of om gewoon even je gevoel hier weg te schrijven.
Een hele dikke knuffel!
Ik wens je heel veel steun en sterkte met dit verschrikkelijke verlies. Ik hoop ook dat wanneer je er behoefte aan hebt, dat je hier vaker langskomt.
Misschien om je gedachten even te verzetten, misschien om gewoon even mee te lezen of om gewoon even je gevoel hier weg te schrijven.
Een hele dikke knuffel!
dinsdag 16 november 2010 om 13:36
Blij dat ik de stap heb genomen, hartverwarmend om meteen reacties te krijgen. We hebben eigenlijk maar kort een relatie gehad, te kort om ruzie te hebben, te snauwen naar elkaar of chagreinig te zijn. Alleen maar heel blij met elkaar. Toen hij ziek werd, was het voor mij niet meer dan logisch om hem te verzorgen, dag en nacht. En omdat dat zo intens was, is het lege gevoel nu ook zo groot. Ik kan even de draad van mijn eigen leven niet oppakken. Mijn werk, mijn kinderen, mijn huis, mijn studie, mijn moeder, ze hebben me allemaal nodig en ik voel me totaal ontoerekeningsvatbaar. De rouw is nog zo rauw, zeg maar.
dinsdag 16 november 2010 om 13:56
Jeetje, ik leef met je mee. Mijn vorige vriend is overleden (heel jong nog, en heel plotseling) en vervolgens werd mijn huidige vriend heel ernstig ziek toen ik zeven maanden zwanger was. Godzijdank heeft hij het gered, al was ik in mijn verlof- en kraamtijd ook alleen maar bezig met zijn verzorging. Achteraf denk ik er nog dagelijks aan: aan hoe het was geweest als hij het níet had gered, en ook het besef hoeveel je van iemand kunt houden. Ik kan me de leegte heel erg goed voorstellen. En zeker omdat je hem tot het einde toe hebt verzorgd, er zó intensief mee bezig was, is het gemis nu des te groter. Het verdriet zal slijten, maar dat heeft tijd nodig. Neem die tijd. Het is helemaal niet gek dat er nu niets uit je handen komt. Over een tijdje komt dat (als het goed is) vanzelf weer. Heel veel sterkte!
dinsdag 16 november 2010 om 14:20
Op onderstaande site vind je een afdeling "alleen over" waar allemaal mensen zitten die hun partner verloren. Wellicht dat je daar iets mee kunt/iets aan hebt?
Sterkte verder, het lijkt me zó zwaar!
www.ouderalleen.nl
Sterkte verder, het lijkt me zó zwaar!
www.ouderalleen.nl
dinsdag 16 november 2010 om 14:28
Vivvi, uiteraard ben je hier van harte welkom! Schrijf zo vaak en zo veel als je wilt, er is altijd wel een luisterend oor. Rouwen kost tijd en energie en is voor iedereen anders. Twee weken is nog maar zo kort, meis. Gun jezelf de rust en ook je emoties> Je hoeft er nu toch niet voor iedereen te zijn? Kun je niet even wat afstand nemen van de dingen die je nu gewoonweg te veel energie kosten, zoals je werk bijv?
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte
dinsdag 16 november 2010 om 14:38
Ik kom uit een warm nest, heb ook twee lieve zoons (18 en 20), heel veel lieve collega's. Maar het sociale leven heeft een half jaar bijna stil gestaan, kwam het huis niet uit. En om dat nu weer op te pakken, vind ik wel moeilijk. Het is gewoon doodstil in me.
Bloesem: mooie site.
Annicka: ik ga straks even kijken.
Bedankt allemaal.
Bloesem: mooie site.
Annicka: ik ga straks even kijken.
Bedankt allemaal.
dinsdag 16 november 2010 om 14:59