Partner sloeg me, vergissing?
zondag 6 februari 2011 om 15:17
Hallo allemaal
Ik zit met een probleem.
Vorige week is een ruzie tussen mij en mijn vriend uit de hand gelopen.
Hierbij is het zo opgelopen dat hij mij een klap verkocht en me een trap gaf.
Ik ben ook niet geheel onschuldig, ik heb hem ook wel gek zitten maken met mijn gedrag. Zeuren/verwijten etc. en hem totaal geen ruimte gegeven omdat ik het conflict wilde oplossen.
Heb hem toen ook een flinke kets terug verkocht.
En het per direct uitgemaakt.
Nu is het zo, ik hou echt ontzettend veel van hem en dit is de eerste keer dat wij zoiets meemaken. Hij heeft er spijt van, en beloofd dat het nooit meer zal voorvallen. Wil dus weer dat het goed komt.
Zou het kunnen zijn dat dit een eenmalig blijft.
Of zeggen jullie, gebeurd het 1 keer, dan zal het blijven gebeuren?
Zijn er hier mensen die dit ook wel eens mee hebben gemaakt.
Punt erachter gezet, en als single verder gegaan.
Of mensen die ondanks dit toch door zijn gegaan, en is het goed blijven gaan tussen jullie, of kwam het vaker voor?
Graag jullie reacties.
Bedankt
Ik zit met een probleem.
Vorige week is een ruzie tussen mij en mijn vriend uit de hand gelopen.
Hierbij is het zo opgelopen dat hij mij een klap verkocht en me een trap gaf.
Ik ben ook niet geheel onschuldig, ik heb hem ook wel gek zitten maken met mijn gedrag. Zeuren/verwijten etc. en hem totaal geen ruimte gegeven omdat ik het conflict wilde oplossen.
Heb hem toen ook een flinke kets terug verkocht.
En het per direct uitgemaakt.
Nu is het zo, ik hou echt ontzettend veel van hem en dit is de eerste keer dat wij zoiets meemaken. Hij heeft er spijt van, en beloofd dat het nooit meer zal voorvallen. Wil dus weer dat het goed komt.
Zou het kunnen zijn dat dit een eenmalig blijft.
Of zeggen jullie, gebeurd het 1 keer, dan zal het blijven gebeuren?
Zijn er hier mensen die dit ook wel eens mee hebben gemaakt.
Punt erachter gezet, en als single verder gegaan.
Of mensen die ondanks dit toch door zijn gegaan, en is het goed blijven gaan tussen jullie, of kwam het vaker voor?
Graag jullie reacties.
Bedankt
zondag 6 februari 2011 om 15:20
Je zegt zelf dat je ook niet geheel onschuldig bent. Dat vind ik een vreemde opmerking. Ik vind namelijk dat er geen enkel excuus is om iemand te slaan. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het lijkt me dat je de juiste keuze hebt gemaakt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zondag 6 februari 2011 om 15:22
zondag 6 februari 2011 om 15:22
Ik zou me minstens zoveel zorgen maken over jullie hele gedrag bij meningsverschillen, nog afgezien van het fysieke geweld.
Waarom is het nodig om te zeuren, verwijten, iemand gek te maken, geen ruimte te geven? Er zullen vast heel veel reacties volgen hier die dan zeggen dat een man op zo'n moment maar moet weglopen en dat er nooit een excuus is om te slaan maar kijk ook even naar je eigen gedrag a.u.b.
[edit] Wat Danivo ook al zegt dus
Waarom is het nodig om te zeuren, verwijten, iemand gek te maken, geen ruimte te geven? Er zullen vast heel veel reacties volgen hier die dan zeggen dat een man op zo'n moment maar moet weglopen en dat er nooit een excuus is om te slaan maar kijk ook even naar je eigen gedrag a.u.b.
[edit] Wat Danivo ook al zegt dus
zondag 6 februari 2011 om 15:23
zondag 6 februari 2011 om 15:26
Ik heb er helaas wel ervaring mee. De eerste keer "vocht" ik terug, de tweede keer ben ik vertrokken. Ik hield ontzettend veel van hem, accepteerde zijn excuses, maar bij de tweede keer liet hij zien dat die dus niets waard waren.
Onze relatie was voor dat voorval al ongezond. Ik zou bijna zeggen, die tweede keer komt sowieso. Het wordt namelijk een stuk makkelijker na de eerste.
Onze relatie was voor dat voorval al ongezond. Ik zou bijna zeggen, die tweede keer komt sowieso. Het wordt namelijk een stuk makkelijker na de eerste.
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
zondag 6 februari 2011 om 15:28
Waarom is het nodig om te zeuren, verwijten, iemand gek te maken, geen ruimte te geven?
Laten we het erop houden dat het echt terecht was dat ik me zo opstelde!
Ik wil niet herkend worden, maar echt serieus, geloof me, het was echt logisch dat ik verwijten ging maken en op zn lip zat mbt hetgene er was voorgevallen.
Ik wil niet herkend worden, maar echt serieus, geloof me, het was echt logisch dat ik verwijten ging maken en op zn lip zat mbt hetgene er was voorgevallen.
zondag 6 februari 2011 om 15:31
Hebben jullie er wel eens eerder aan gedacht om aan jullie communicatie te werken? Als je zo erg ruzie met elkaar maakt, dat je het bloed onder elkaar's nagels vandaan kan halen, zit het dan wel echt goed..?
Ik heb het nooit mee gemaakt dat een van de twee de ander een pets verkocht, laat staan schoppen.
Ik denk als het zover is, dat ik voorgoed de relatie zou verbreken. Ook als het om een 'eerste keer' zou gaan.
is zeuren en verwijten maken naar je partner trouwens jouw manier van een conflict oplossen??? Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je het warm krijgt doordat je je persoonlijk iets aantrekt of elkaar totaal niet begrijpt. Maar om het conflict op te kunnen lossen, is het op zo'n moment handiger om even een luchtje te gaan scheppen om er later weer met een afgekoeld hoofd naar te kijken. En het dan weer goed uit te praten zonder te zwaar emotioneel te worden allebei.
Ik heb het nooit mee gemaakt dat een van de twee de ander een pets verkocht, laat staan schoppen.
Ik denk als het zover is, dat ik voorgoed de relatie zou verbreken. Ook als het om een 'eerste keer' zou gaan.
is zeuren en verwijten maken naar je partner trouwens jouw manier van een conflict oplossen??? Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je het warm krijgt doordat je je persoonlijk iets aantrekt of elkaar totaal niet begrijpt. Maar om het conflict op te kunnen lossen, is het op zo'n moment handiger om even een luchtje te gaan scheppen om er later weer met een afgekoeld hoofd naar te kijken. En het dan weer goed uit te praten zonder te zwaar emotioneel te worden allebei.
Only dead fish go with the flow
zondag 6 februari 2011 om 15:31
quote:besluitelooshelpme schreef op 06 februari 2011 @ 15:28:
Waarom is het nodig om te zeuren, verwijten, iemand gek te maken, geen ruimte te geven?
Ah..... dus jij bent ook heel leuk om een relatie mee te hebben?
Jij zeurt en zuigt en verwijt en vind dit nog een terechte houding ook, ipv van constructief te communiceren en hij mept en trapt er daarna op los.....
leuke relatie, ik zou het een tweede kans geven
Ah..... dus jij bent ook heel leuk om een relatie mee te hebben?
Jij zeurt en zuigt en verwijt en vind dit nog een terechte houding ook, ipv van constructief te communiceren en hij mept en trapt er daarna op los.....
leuke relatie, ik zou het een tweede kans geven
zondag 6 februari 2011 om 15:32
Ik wil niet herkend worden, maar echt serieus, geloof me, het was echt logisch dat ik verwijten ging maken en op zn lip zat mbt hetgene er was voorgevallen.Dan is de volgende vraag natuurlijk: wat was er voorgevallen?
Ik wil niet herkend worden, maar echt serieus, geloof me, het was echt logisch dat ik verwijten ging maken en op zn lip zat mbt hetgene er was voorgevallen.Dan is de volgende vraag natuurlijk: wat was er voorgevallen?
zondag 6 februari 2011 om 15:32
Ik wil niet herkend worden, maar echt serieus, geloof me, het was echt logisch dat ik verwijten ging maken en op zn lip zat mbt hetgene er was voorgevallen.Er is geen excuus om te zeuren en te verwijten en iemand gek te maken. Er is ook geen excuus om iemand te slaan en te trappen. Een destructieve relatie dus van twee mensen die nog niet weten hoe het werkt. Niet meer aan beginnen dus
Ik wil niet herkend worden, maar echt serieus, geloof me, het was echt logisch dat ik verwijten ging maken en op zn lip zat mbt hetgene er was voorgevallen.Er is geen excuus om te zeuren en te verwijten en iemand gek te maken. Er is ook geen excuus om iemand te slaan en te trappen. Een destructieve relatie dus van twee mensen die nog niet weten hoe het werkt. Niet meer aan beginnen dus
zondag 6 februari 2011 om 15:33
Als het een 'vergissing' was (wat ik overigens een slap excuus vind), wie kan dan beloven dat hij niet nog een tweede keer die 'vergissing' maakt? En een derde keer? Hij kan zich blijkbaar niet beheersen. Mijn idee is: eenmaal losse handjes, altijd losse handjes. Als mijn man mij ook maar één keer zou slaan zou ik echt weg gaan. En ik nam de kinderen mee.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
zondag 6 februari 2011 om 15:34
Ik wil niet herkend worden, maar echt serieus, geloof me, het was echt logisch dat ik verwijten ging maken en op zn lip zat mbt hetgene er was voorgevallen.Dan zou ik al helemaal niet gaan twijfelen aan mn keuze als ik jou was.
Ik wil niet herkend worden, maar echt serieus, geloof me, het was echt logisch dat ik verwijten ging maken en op zn lip zat mbt hetgene er was voorgevallen.Dan zou ik al helemaal niet gaan twijfelen aan mn keuze als ik jou was.
Only dead fish go with the flow