Partner twijfelt

24-04-2009 14:41 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eventjes kort de situatie schetsen:

Mijn vriend en ik zijn intussen nog maar een anderhalve maand samen. Alles is zeer snel gegaan, we kenden elkaar pas een week toen we al een relatie begonnen, maar dit vonden we beiden niet erg omdat we echt een goede klik hadden, het gevoel dat we elkaar al jaren kennen. De relatie tot nu toe verliep goed.

Maar mijn vriend heeft een relatie van 2,5 jaar achter de rug. Samen met zijn vorige vriendin een huis gekocht, maar zij heeft hem plots laten zitten zonder reden en niets meer van zich te laten horen. Hij heeft het altijd moeilijk gehad met die situatie, maar ik kon hem doen inzien dat er nog goede meisjes waren ook. Nu, sinds vorige week krijgt hij berichtjes van zijn vorige vriendin dat ze spijt heeft van wat ze hem heeft aangedaan en dergelijke. Sinds dat hij die berichtjes krijgt is hij tegenover mij héél afstandelijk. We kunnen elkaar enkel in het weekend zien door ons werk, maar we bellen regelmatig. Maar sinds die berichtjes hoor ik hem amper, hij doet echt afstandelijk en zegt vaak tegen me dat hij het zo moeilijk heeft dat het misschien beter is dat we met de relatie stoppen. Woensdag had ik hem gezien en mee gegaan in zijn gedachtengang en uiteindelijk besloten om er een eind aan te maken, maar toen kon hij het toch niet omdat hij me zo graag ziet zei hij. Maar nu doet hij terug afstandelijk en bot tegen me.

Mijn vraag naar jullie is: Zou ik er gewoon een eind aan maken, of heb ik gewoon geduld met hem? Ik weet zelf ook wel dat het voor hem heel moeilijk moet zijn want hij woont nog steeds in het huis dat hij met haar gekocht heeft, zij stuurt nu terug berichtjes naar hem en mij ziet hij niet vaak.

Enerzijds heb ik wel het gevoel dat het misschien beter is voor hem om er mee te stoppen, maar als ik dan aan mezelf denk wou ik dat ik een manier had om hem te kunnen overtuigen van mijn liefde...

Help?
Jullie hadden nog maar 6 weken met elkaar.. dat kan natuurlijk heel intensief zijn qua gevoel, maar jullie zagen elkaar alleen in het weekend. De laatste twee weken deed hij al bot en afstandelijk, dat betekent dan dat jullie 4 leuke weekenden hebben gehad? Misschien is een beetje relativeren wel goed, als ik jou was zou ik gewoon mijn eigen plan trekken. Laat hem maar even met rust. Als het ment to be is, komt ie wel terug hoor! En zo niet, dan weet je toch ook genoeg? Hij komt niet omdat je aan hem trekt, hij zou uit vrije wil en overtuiging bij je moeten willen zijn, als het goed zit. Sterkte want je zult best verdrietig zijn!
Hé, welke dame moet als een prinsesje behandeld worden???

Jij toch???

Dumpen die vent!!
Laten we wel wezen, dit is een beginnende liefde. Jullie kennen elkaar pas 6 weken. Daarvan doet hij al 2 weken afstandelijk tegen je. Deze man heeft nog heel veel met zichzelf en zn ex uit te zoeken. Als ze samen een huis hebben gekocht, dient er toch echt veel geregeld te worden. Of zij nu weg is gegaan of niet.

Ik zou hier zeker een punt achter zetten. Hij kiest overduidelijk niet voor jouw. Op mij komt het over alsof hij even aan wil kijken wat zn ex nu nog precies van hem wil, en dat hij jouw daarom nog even aan het lijntje houdt.
Kies voor jezelf en neem afstand! Als hij écht voor jou gaat, moet ie dat maar laten zien!

Daarbij, zijn relatie van 2,5 jaar is zeer plotseling uit sinds 4 maanden, hij gaat 6 weken met jou, waarvan hij al 2 weken bot tegen je doet.

Dus het was 2,5 maand uit toen hij jou leerde kennen, hij zat (en zit) in een mega dip want vriendin zomaar opeens vertrokken, zonder enig bericht. Als ik jouw berichtjes zo lees ben je een heel zorgzaam, lief iemand.

Conclusie: huidige vriend was erg blij dat jij er opeens was, want toch nog meisjes die wél leuk en betrouwbaar zijn (en wel fijn om niet alleen te zijn). Ex-vriendin heeft nu tóch nog interesse in hem...en eigenlijk is ie absoluut nog niet over haar heen. Hij vindt het wel fijn dat jij nog bij hem bent, want nu heeft ie de kueze tussen jou en haar. Zolang het met haar nog niet weer goed is, heeft ie jou nog. Zodra ie zn vertrouwen in haar weer terug heeft gevonden, wordt jij gedumpt...

(denk ik).

Die jongen is véél te snel in een nieuwe relatie gestapt. Echt, kies voor jezelf, want hij zit straks lekker te genieten met zn ex, en jij bent doodongelukkig omdat je alles voor hem hebt gedaan en ondanks dat toch nog aan de kant bent gezet.

Succes! Pien
En daarbij: jij moet hem niet overtuigen van jullie, hij moet er zelf van overtuigd zijn dat ie écht gek op je is (als dat tenminste zo is)
Als je het niet zo bot wilt doen....

Dan kun je aangeven dat je hem de tijd geeft om uit zijn twijfels en gevoelens te komen. Dat je hem loslaat en hem niet kunt helpen hiermee.

En laat hem daadwerkelijk los..

Dat is liefde. Wat jij wil noem je zo maar dat is bang zijn kwijt te raken. (wat overigens heel menselijk is)
Ik heb ervoor gekozen om een punt achter de relatie te zetten.

Ik heb het er wel heel moeilijk mee want ik zie hem nog steeds doodgraag en vind het zo moeilijk om een relatie te stoppen wanneer de liefde voor mij nog niet over is. Maar jammergenoeg moet je met twee zijn.
Abricotje, dat lijkt me een heel goede beslissing. Laat hem eerst maar eens wat dingen verwerken. Als hij daarna voor jouw kiest knnen jullie altijd nog kijken of het gaat werken.

Sterkte!
Goede beslissing, al klinkt dat voor jou nu waarschijnlijk als 'jullie hebben makkelijk praten!'. Doet veel pijn als je iemand los moet laten terwijl je zelf nog zo gek op hem bent. Als jullie écht voor elkaar bestemd zijn komen jullie in de toekomst echt wel bij elkaar (als hij écht over zn ex heen is). En als dat niet zo is, dan heeft dit jammergenoeg niet zo moeten zijn, dan komt die ene écht leuke jongen over een tijdje wel langs!

Hoop dat je je snel een beetje beter voelt, liefs Pien
Hoi Abricotje,

Dat is niet makkelijk want je wilt het zo graag goed doen. Maar volgens mij doe je het juist goed. Als je nog maar zo kort samen bent is het niet goed als er dan al afstandelijk gedrag is. Ik denk inderdaad dat hij te snel aan een nieuwe relatie is begonnen. Jammer voor jou omdat jij er echt voor wilde gaan. Ook jammer voor hem want wellicht wil hij wel voor je gaan, maar is hij er nu gewoon nog niet aan toe.

Gr, WZK

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven