Partner uitgezonden?

23-05-2011 12:13 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook een partner die uitgezonden is of uitgezonden wordt? In dit topic kun je ervaringen delen of gewoon gezellig kletsen met anderen in dezelfde situatie. De openingstekst is door ons aangepast omdat dit topic weer actief is en de oorspronkelijke tekst helaas werd gewist.
Oh das ook niet leuk dat je vriend nu nog 2 weken weg is, zo kort voor hij weggaat. Een week samen vrij is toch fijn? Dan kunnen jullie nog wat leuks doen en even van elkaar genieten.

Ik weet nog niet of ik naar Eindhoven ga om hem uit te zwaaien. Ergens wil ik dat wel, maar aan de andere kant vind ik dat zo 'beladen'.... en écht afscheid nemen doen we toch niet waar iedereen bij is, dus of het dan nog wat toevoegt om daar heel hard te gaan staan huilen... (want dat ga ik dan vast doen).
Fijn dat ik niet de enige 'huilebalk' ben!

Die van mij zit nu ook 2 weken in Frankrijk en zo kort na die informatiedag vind ik dat best heftig! Ik vond die dag best confronterend en daarna hebben we geen tijd gehad om erover na te praten. Hoe hebben jullie dat ervaren of zijn jullie niet geweest?

Ik twijfel ook nog over Eindhoven. We hebben al wel besloten dat hij thuis afscheid neemt van de kinderen, maar ik heb het gevoel dat ik hem in de steek laat als ik niet mee ga. Moeilijk!

Eerdere uitzending ben ik wel mee gegaan en dat was inderdaad flink huilen!

@Zer wanneer gaat jouw vriend weg? Hoe lang hebben jullie voor de uitzending voor jullie samen?
.
Ik ben vrijdag ook bij de info dag geweest, en vond het inderdaad ook erg confronterend..

Vind het ook moeilijk dat hij nu gelijk weer voor 2 weken weg is, wil 'm nu alleen maar bij me hebben.. En ik begin nu pas echt te realiseren dat hij straks echt heel erg lang weg is, toen ik vanavond thuis kwam en zag dat het nog donker was in huis, had ik zo'n knoop in mijn maag..

Vraag me soms af hoe ik die 7 maanden door ga komen!

Ik denk dat ik wel mee ga naar Eindhoven, ik vind het ook niet leuk om hem alleen te laten gaan, en ik zorg dat we thuis al afscheid nemen.. Zodat het daar hopelijk niet al te beladen wordt, er zal vast een traantje vallen, maar dat mag toch! ( Dikke,dikke tranen waarschijnlijk ;) )

Brigitte, lijkt me moeilijk met 2 kinderen thuis! Hoe oud zijn ze? En begrijpen ze een beetje dat papa zolang weg gaat?

Is jullie ook al iets duidelijk of ze tussendoor nog een keer naar huis komen?

Het was eerst wel de bedoeling volgens mij, maar het is allemaal nog een beetje onduidelijk..
Volgens mij is verlof tussendoor nog steeds de bedoeling maar kunnen ze het niet garanderen en doen daarom zo voorzichtig.

Denk niet dat er veel mensen zullen zijn die niet een traantje laten bij het afscheid en dat mag zeker!

Kinderen zijn 3 en 4 jaar oud en die van 4 begin ik nu een beetje te vertellen dat papa straks lang weg moet voor zijn werk. Maar toen ik vertelde dat hij 13 nachtjes slapen naar Frankrijk ging moest ze heel erg huilen.

Ik moet dus telkens een beetje huilen als ik denk dat ze hun papa zo lang moeten missen. Ze hebben er al moeite mee dat hij sinds een jaar binnenslaper is. Aan de andere kant maakt dat het straks wel weer makkelijker omdat we al gewend zijn veel met zijn 3tjes te zijn.

Sunnyflowers jouw man/vriend is nu een buitenslaper? Dan lijkt me de overgang zo veel groter.
Net mijn vriend aan de telefoon gehad, en heel toevallig vertelde hij dat ze deze week horen wanneer ze verlof hebben!

Mijn vriend is ook een binnenslaper, dus ben al wel gewend om doordeweeks alleen te zijn, maar nu voelt het toch anders omdat ik weet dat hij van 't weekend ook niet thuis komt, en in Frankrijk zit.. Het voelt zooo ver weg.

Ooh, Het lijkt me voor jouw echt moeilijk met 2 kleine kindjes.. Dat doet natuurlijk pijn als je kindjes verdriet hebben, en dan mis je hem natuurlijk zelf ook..

Ik las dat je al wel eerder een uitzending hebt mee gemaakt.. Was hij toen ook zolang weg?

En is het zo, dat de eerste weken het moeilijkst zijn, maar dat het daarna echt went? ( Dat hoop ik zo! )

Was jij trouwens met je kinderen op de informatie dag vrijdag?
Zo dat weet ik dan ook weer dankzij jou Sunnyflower bedankt, mijn man verteld nooit zo veel! Ben zo benieuwd naar het verlof, handig om dat nu al te weten!

Ik was er zonder kinderen! Kinderen waren niet echt gewenst en die van ons zouden zich ook echt niet zo lang kunnen vermaken, geen goed idee dus! 17 december wil ik wel graag met kinderen komen, lijkt me fijn zo'n dag.

Ik weet niet of je mijn ervaring met de eerste uitzending wil weten. Het was er ook 1 van 6 maanden en omdat we nog maar heel kort bij elkaar waren (een paar maanden) en er andere dingen speelden zijn we na de uitzending uit elkaar gegaan. Toch weer bij elkaar gekomen en nu (12 jaar later) getrouwd met kinderen. Dit keer verwacht ik dat het heel anders gaat.

Ik had toen aan het eind van de uitzending het gevoel dat ik hem niet meer kende, het eind vond ik toen moeilijker dan het begin.

Jullie wonen toch al samen begreep ik?
Nee Brigitte je bent daar vast niet de enige huilebalk!

Mijn vriend gaat 2 november. We hebben een paar dagen vrij samen, dan gaan we nog even rustig tijd voor elkaar nemen.

Poeh ik vind het alleen al moeilijk, maar met 2 jonge kinderen... Lijkt me ook echt rot om ze verdrietig te zien.

Sunnyflowerss ik vraag me ook wel eens af hoe ik die 7 maanden door ga komen. Het verlof tussendoor vind ik dubbel.. fijn natuurlijk om hem te zien, maar daarna moet hij weer weg!
Hee meiden!

Ik was er afgelopen vrijdag ook bij, en m`n vriend zit nu ook in frankrijk voor oefening! ze hadden vanmiddag wifi op een terras dus was wel leuk weer even te whatsappen :)!

Mijn gevoel is heel dubbel, het ene moment baal ik er onwijs van en word ik verdrietig als ik aan de uitzending denk, en het andere moment bent ik onwijs trots hoe hij er mee omgaat en als ik zie hoe hij het naar z`n zin heeft kan ik eigenlijk alleen maar blij voor hem zijn! ben wel heel benieuwd hoe het allemaal gaat enzo, 7 maanden is niet niks... hij is nu 3 dagen weg en ik mis hem al onwijs!

maar damess alles komt uiteindelijk goed :)!!
Jullie hebben het telkens over 7 maanden maar het zijn er toch 6, begin mei komen ze toch terug???

@ Zer. Pfff 2 november is weer een week eerder dan bij ons, maar dan zit hij nu, hoop ik voor jou, toch niet in Frankrijk?

Ik heb hem gister ook even gesproken en een voorspelling over het verlof gehad en dat was vrij vroeg in de uitzending. Een beetje dubbel gevoel, net als jij Zer. Ergens denk ik dat het beter is zo vroeg, "dan hebben we dat maar weer gehad" en kan alles hier thuis weer stabiel worden en gaan we naar het eind toeleven.

Ik ga proberen om me bezig te houden door o.a. veel gezellige dingen af te spreken, het huis op te knappen en me met de school van de kinderen te bemoeien. Werken kan ik een stuk minder nu hij niet voor de kinderen kan zorgen als ik werk in het weekend en dat ga ik wel missen.

Wat gaan jullie doen om bezig te blijven? Gaan jullie al post versturen voor ze weg zijn? En hebben jullie nog fotoboeken gemaakt? Ik ben het steeds van plan, maar nog steeds niet gedaan. Werken jullie veel? Lijkt wel een kruisverhoor, maar ben gewoon nieuwsgierig ;)

@ Italie 91. Nog iets van hem gehoord? Dit is meteen ook een kleine oefening voor ons, mis je hem nog steeds zo erg? En natuurlijk komt het goed!

Vandaag had ik een heel boos jongetje hier! Niets was goed en opeens "ik mis mijn papa", dat wordt nog wat! Ik ga denk ik wel wat hulp nodig hebben. Volgende week een gesprek op school i.v.m. een plan van aanpak rondom de oudste, ben benieuwd!
Nee Brigitte mijn vriend zit inderdaad niet in Frankrijk, gelukkig :-) Al is hij wel druk en dus niet veel thuis... Maar de weekenden zijn we wel samen gelukkig.

Ik begreep ook dat het verlof in januari of februari is. Ik hoop dat het een beetje op tijd duidelijk is, dan kan ik vrij nemen van mijn werk....

Wat ik ga doen om bezig te blijven? Nou ja ik heb een drukke baan (fulltime en vaak nog wel wat meer). Ik sport veel, met vriendinnen afspreken... Ik heb een ski vakantie gepland. O ja en natuurlijk op 2 huizen passen (we wonen niet samen).

Ik heb geen fotoboek gemaakt, ik zie mijn vriend daar niet zo in gaan bladeren.. Maar ga hem wel iets persoonlijks meegeven, natuurlijk met een mooie foto van ons samen, wat lieve briefjes die hij niet allemaal tegelijk open mag maken...

Mijn vriend komt waarschijnlijk pas eind mei naar huis, dus dat loopt het toch wel tegen de 7 maanden. En daar ga ik ook maar vanuit, dan kan het alleen maar meevallen.

Ah, ik snap het boze mannetje wel hoor!

Wanneer komt je man terug?
#brigitte:

Ik mis hem al na een dag dat hij weg is, het ene moment natuurlijk meer dan het andere moment, ben er wel aan gewend dat hij het weekend pas thuis is, maar toch mis ik hem al heel snel.

En idd volgens mij is het ook 6 maanden, de einddatum heb ik nog niet precies gehoord, we zien het wel

, Ik heb nog niets gehoord over een verlof voorspelling, ook dat moeten we maar gewoon afwachten, aangezien er nog wel eens wat veranderd bij defensie
Brigitte, wij wonen inderdaad samen, al zo'n jaar of 8!

Ik heb inderdaad ook gehoord over het verlof, ben benieuwd... vind het toch wel heel erg fijn dat hij tussendoor naar huis komt, het breekt toch die 7 maanden.. ( Het is trouwens 6 maanden, en 3 weken ;) )

Ik spreek mijn vriend normaal gesproken als hij op de kazerne is zo'n 3x per dag, en zelfs nu hij in Frankrijk zit belt hij me nog 2x op een dag.. Ik geloof dat ik daar straks wel heel erg aan moet wennen, dat zal dan natuurlijk wel heel anders zijn..

Ik heb gelukkig een drukke fulltime baan, dus daar ga ik me de eerste tijd volledig op storten haha! En veel afspreken met vriendinnen, familie.. Gelukkig heb ik ontzettend lieve mensen om me heen, die me nu al erg steunen..

En ik heb trouwens het 1e weekend nadat hij weg gaat al helemaal vol gepland!

Ik ben bezig om een fotoboek te maken van onze laatste vakantie, dat had ik hier ergens gelezen en vond ik eigenlijk wel een leuk idee! Die stuur ik dan ook op als hij al weg is..

Ook heb ik familie en vrienden gevraagd om op een A4 een leuke foto met tekst te schrijven, en daar wil ik een boekje van maken om mee te geven.

Zer, die lieve briefjes die hij niet allemaal tegelijk mag open maken is ook leuk idee!!

17 December is inderdaad die thuisfrontdag ja, ik denk dat ik er ook wel heen ga, even kijken of het lukt om vrij te krijgen.. maar lijkt me wel leuk om daar bij te zijn!

Hebben jullie allemaal dat boek "handleiding voor nabestaanden" ingevuld?

Wij moeten het nog steeds doen, ik weet dat het verstandig is, maar ik word er elke keer zo moedeloos van als ik het inkijk.. je moet over dingen nadenken waar je helemaal niet over na wíl denken! Maar zodra hij terug is uit Frankrijk toch maar een keer de tijd voor nemen..
Inderdaad, 6 maanden en 3 weken, is voor mij afgerond 7 maanden

Ik zie mijn vriend vaak alleen in het weekend en soms een keer doordeweeks, maar we spreken elkaar wel veel, vaak 's avonds even bellen en tussendoor smsen. Als er tussendoor iets is wat ik hem graag wil vertellen stuur ik hem gewoon even een sms, en dan krijg ik meestal heel snel een reactie... En dat kan dan straks niet meer...

Nee die handleiding hebben we niet ingevuld. Het zijn inderdaad dingen waar je niet over na wilt denken, aan de andere kant ook dingen die wel al een keer besproken hebben.

Hebben jullie nog iets gepland als 'afscheid'? (omdat hij weggaat bedoel ik he, niet in navolging op die handleiding natuurlijk!)
Ja we vieren zijn verjaardagsfeestje en afscheidsfeestje in 1, zo ong 1,5 week voordat hij naar afghanistan gaat, hij vind het zelf leuk om zijn vriendengroep nog allemaal even bij elkaar te hebben, is ook wel logisch. en verder plannen we die laatste twee weken niet te veel in, samen een weekendje weg, en nog wat naar famillie, maar vooral ook veel thuis zijn.

en jullie?
Nou mijn vriend wil dat dus absoluut niet. Maar ik ben een beetje bang dat er dan in de laatste week toch ineens nog allemaal vrienden en familieleden langs willen komen. En dat we dan ineens niet meer zoveel tijd hebben met z'n 2tjes...
Zer, bij ons precies hetzelfde. Mijn vriend wil ook geen "afscheidsfeestje" of iets in die richting!

Vind het zelf wel jammer, maar we hebben nu besloten om de 1e twee dagen van onze week vrij langs familie en wat vrienden te gaan, zodat we de dagen daarna nog lekker met z'n tweeën zijn!

Hoe oud zijn jullie eigenlijk? Ik ben zelf 28!

Hebben jullie nog leuke plannen voor dit weekend? Ik mis hem wel heel erg, vind het zwaar balen dat hij nu niet thuis is!!

Kan niet wachten tot het volgende week vrijdag is!!
Hee!!

Ik ben 20 jaar,

dit weekend zat al helemaal volgepland, ik werk om het weekend en dit is zo`n werkweekend, dus kwam nog een soort van goed uit dat ik nu precies moest werken !

Ik kan ook niet wachten tot het vrijdag is !!
Ik ben 27!

Gisteren nog met mijn vriend gepraat over een afscheidsfeestje. Voor mij hoeft het ook niet zo, maar we hebben nu afgeproken een week voor zijn vertrek met wat vrienden te gaan eten en verder nog een keer bij zijn ouders en mijn moeder langs. Rest van de tijd is voor ons samen :-)

Hoop voor jullie dat het snel vrijdag is!
"Handleiding nabestaanden" nog niet ingevuld, maar staat wel op de planning voor aankomend weekend als hij terug is van oefening. Komt vast wel weer iets tussen.

Afscheidsfeestje wil hij ook niet. We gaan hoop ik nog even naar de zon met ons gezinnetje.

Ik ben bijna jaloers op jullie die fulltime werken! Ik ga tijdens de uitzending zo'n 50% minder werken omdat ik meer echt niet rondkrijg hier thuis. Ik ben wel veel naar dingen aan het zoeken als afleiding merk ik, misschien iets te veel.

Wat hebben jullie als einddatum doorgekregen? Ik zit me helemaal gek te tellen, maar kom steeds uit op 6 maanden, net iets minder zelfs. Begin nov tot begin mei.

Nog maar 5 nachtjes slapen tot vrijdag! Wij tellen hier altijd af, maar dat wordt tijdens de uitzending iets lastiger "nog maar 179 nachtjes slapen enz."
Oh een weekje naar de zon is ook veel beter dan een afscheidsfeestje! Lekker nog even samen zijn!

Ik ben nu ook wel blij met mijn (soms te) drukke baan hoor! En verder ook maar afleiding zoeken. Doordeweeks red ik me wel, met werk, sporten, en vriendinnen. Het zijn de weekenden waar ik tegenop zie, want dat zijn de momenten dat we eigenlijk altijd samen zijn. En natuurlijk ga ik mijn weekenden wel vullen met leuke dingen met vrienden en familie. Maar ik denk niet dat die me op zondagochtend een ontbijtje op bed komen brengen, of zaterdag voor me naar de supermarkt gaan omdat ze weten dat ik daar zo'n hekel aan heb

Wij hebben nog geen definitieve einddatum doorgekregen, die wordt steeds verschoven, dus ik ga maar uit van het ergste dan kan het alleen maar meevallen.

Haha, als je een kalender op gaat hangen met al die nachtjes slapen heb je een flinke muur nodig!
Hee meiden!

*zer, dat denk ik ook niet nee dat ze een ontbijdje komen brengen en je boodschappen netjes op z`n plek in de kast zetten haha,

Ik ben ook wel blij met m`n baan! alhoewel m`n werk altijd savonds en snachts is, zit ik overdag wel veel thuis en dan zijn mn vriendinnen op school / werk.. dus dat is wel ff jammer! maarja al met al komt het allemaal wel goed, en we hebben elkaar toch op internet om te contacten en om onze gedachtes kwijt te kunnen, want ik denk dat wij elkaar goed begrijpen omdat we in hetzelfde schuitje zitten wat betreft het missen van onze mannen!

Einddatum weet ik ook niet precies,

in de brief van hele tijd terug stond 6 mei, maar daarna is de uitzenddatum ook nog 3 keer veranderd dus daarom weet ik ook niet zeker of het nou nog wel 6 mei blijft,
Nou ja misschien kunnen we zo af en toe een ontbijtservice laten komen...? Maar ja, dat is toch niet hetzelfde als je het dan alleen op moet eten (én je bed uit komen om de deur open te doen!)

Lijkt me inderdaad wel balen dat je juist overdag veel thuis bent, dat maakt het wel moeilijker om afleiding te zoeken! Maar als je vriendinnen hebt die nog naar school gaan zijn die misschien wel vaker overdag thuis, en ze hebben vaker vakantie :-)

Ik vind het ook wel fijn om hier ervaringen te delen, dan weet ik toch weer dat ik niet de enige ben!
In de map voor het thuisfront stond een goede tip als vervanging voor de afstreepkalender namelijk elke dag 1 snoepje uit een pot! Ik ga dus een glazen pot met zo'n 120 smarties of m&m's vullen tot het verlof en daarna de rest! Het was een tip voor de kinderen, maar misschien voor jullie ook nog wel leuk ;) In plaats van een ontbijtje op bed een smartie als je wakker wordt

@Zer wat heb jij een lieve vriend zeg, ontbijtjes!

@Italie wat voor werk doe je? Ik werk ook meestal avonden en nachten.

Zijn jullie er al uit of jullie meegaan naar Eindhoven inmiddels. Ik was eruit om niet mee te gaan, maar vandaag weer een ander advies gehad en ik denk toch dat ik en de kinderen wel mee gaan. Maar ik weet het niet meer!
Haha Brigitte, die ontbijtjes krijg ik ook niet iedere week hoor! Maar 1x per maand is ook veel leuker!

Ik denk niet dat ik naar Eindhoven ga, ben bang dat het te emotioneel is en dan vind ik dat daar niet de plek voor... Ben jij daar niet bang voor, zeker als je kinderen meegaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven