Pas op voor deze man!

10-05-2011 15:42 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen namen daar zijn we hier niet voor, maar gewoon wat relatie adviezen en ervaringen.

Mannen kunnen fantastisch zijn maar sommige mensen zijn niet degene die ze voordoen. Ik had een vriend van 3,5 jaar (vanaf mn 16e). Gelukkig dat we waren, eerste liefde, eerste sex en helemaal niet vaak ruzie. En omdat er nogal familieproblemen waren (zieke vader, uiteindelijk begrafenis) waren we zo close, maar ik had het ook moeilijk met mezelf. Op de dag dat we 3,5 jaar bij elkaar waren, 4 dagen na mijn verjaardag, en ik had net de dag ervoor een ring van hem gekregen (gewoon een ring) komt hij met de mededeling dat hij niet verder wil. Maar omdat ik zo in paniek was en hem terug wilde, ging ik nog wel met hem naar bed. Ik dacht dat ik hem zo wel terug kreeg en hij zei ook dat hij misschien een halfjaar nodig had. Hij vond het wel prima, nog steeds sex.. Maand later kom ik erachter dat hij al een halfjaar een ander heeft. En toen ik hem daarmee confronteerde heeft hij me doodgezwegen. Hij was totaal een ander persoon. Omdat we op dezelfde sport zaten en ik hem nog regelmatig zag in het dorp waar we woonden, heb ik besloten om naar London te verhuizen. Weg van alles. Nu twee jaar later, woon ik nog steeds in London met een hele lieve engelsman die ik straks moet verlaten om mijn studie af te maken in Nederland. Ik ben afgelopen week in Nederland geweest om mijn familie te bezoeken en ik dacht dat het wel tijd was om nu maar eens die relatie van 3,5 jaar af te sluiten. Want dat was nog steeds niet gedaan. En ik zat er altijd nog wel een beetje mee. Vooral in mn dromen kwam hij heel veel voor. En daar werd ik een beetje gek van.

Dus, ik heb hem opgebeld, hij nam vriendelijk op en ik vroeg hem of we even konden afspreken om het allemaal af te sluiten. Ik dacht dat hij nu wel met me kon praten. Hij zei dat hij er even over na moest denken. Daarna niets meer gehoord. Ik kom in Nederland, hij staat bij het sportveld. Wat denk je? Hij durft me niet eens aan te kijken, en zegt met een boze toon dat hij het nogal druk heeft. Ongelofelijk toch? Je snapt niet hoe het kan maar mensen kunnen zo anders zijn dan je denkt?

Dus pas op voor dit type man.. En maak je asjeblieft niet druk als het niet goed komt want er zijn nog zoveel meer mannen in deze wereld die het wel waard zijn!
quote:saeva schreef op 10 mei 2011 @ 16:43:

[...]

Heel leuk, hij ging wel al vijf maanden vreemd, maar heel leuk hoor.

Hoe kom je daar nou bij?!?

TO en ex hadden na dat het uit was nog een paar keer sex.En toen had hij pas een ander!

Maar dat was zijn goed recht. Het was al uit, zij wilde nog sex...
Nou Lulu, zo lees ik het ook hoor in de OP. Na een maand nadat hij het had itgemaakt kwam zij erachter dat hij al een half jaar een ander had. Lijkt me vreemdgaan...
Niet alle reacties gelezen maar wat dramatisch zeg, jemig.
quote:Thekla schreef op 10 mei 2011 @ 16:32:

[...]

Mijn reactie was gericht aan TO. Niet aan enig meelezer.Ohw, sorry hoor, ik weet niet wat mij bezielde om te reageren op jouw post op dit openbare forum, om hier net als jij mijn mening te geven, bij deze mijn nederige excuses!
quote:lulu1983 schreef op 10 mei 2011 @ 16:52:

Hoe kom je daar nou bij?!?

TO en ex hadden na dat het uit was nog een paar keer sex.En toen had hij pas een ander!

Maar dat was zijn goed recht. Het was al uit, zij wilde nog sex...quote:maura89 schreef op 10 mei 2011 @ 15:42:

Op de dag dat we 3,5 jaar bij elkaar waren, komt hij met de mededeling dat hij niet verder wil. Maar omdat ik zo in paniek was en hem terug wilde, ging ik nog wel met hem naar bed. Ik dacht dat ik hem zo wel terug kreeg en hij zei ook dat hij misschien een halfjaar nodig had. Hij vond het wel prima, nog steeds sex.. Maand later kom ik erachter dat hij al een halfjaar een ander heeft. En toen ik hem daarmee confronteerde heeft hij me doodgezwegen. Hij was totaal een ander persoon.Dus de laatste vijf maanden van de relatie had hij een ander.
anoniem_124453 wijzigde dit bericht op 10-05-2011 17:08
Reden: Vergat de quote van Lulu
% gewijzigd
quote:maura89 schreef op 10 mei 2011 @ 15:49:

Ik was niet meer verliefd maar zoiets zou je wel graag goed willen afsluiten of niet?

3,5 jaar na dato? Neu, dat lijkt me niet. Met afsluiten begin je als het net uit is, en als je dan geen gehoor krijgt lijkt het me afgesloten genoeg.

Verder snap ik je 'type' omschrijving niet. Ik lees nergens waar je van te voren op moet letten. Om hier pas na het verbreken van een relatie over na te denken vind ik een beetje achteraf gelul.
quote:12twister schreef op 10 mei 2011 @ 17:04:

[...]

Ohw, sorry hoor, ik weet niet wat mij bezielde om te reageren op jouw post op dit openbare forum, om hier net als jij mijn mening te geven, bij deze mijn nederige excuses! Excuses aanvaard en een fijne dag nog.
quote:maura89 schreef op 10 mei 2011 @ 15:50:

Jekkyl en Hyde type dus..

Toch wel stom van je dat je daar pas na ruim 6 jaar achterkomt (eerst 3 jaar een relatie, en dan 3,5 jaar uit zijn buurt). Ik denk dat er iets mis is met je inschattingsvermogen, je intelligentie of je verwerkingsmogelijkheden.

Maar als hij een J & H type is, wat maakt dat jou dan dat je nog steeds zo met je ex bezig bent tijdens je lieve engelsman?
Bedankt voor je waarschuwing hoor... ehem.

Maar op zich zou ik jezelf meer voor jezelf waarschuwen:

a) waaarommm heb je sex met je ex als hij niks voor je voelt. Je snapt toch dat dat een scheve verhouding is?

b) JIJ vlucht naar Engeland. En dan verwacht je dat hij na 3,5 jaar zin heeft om even lekker met je te babbelen om de relatie af te sluiten?

Mannen, waak voor dit type vrouw!

Pfft.
Je stelt je aan. Dit is geen foute man, jij bent een vervelende ex.
Hoe meer ik er over na denk, hoe belachelijker ik het vind dat je ons nú pas voor deze man waarschuwt.

We hadden allemaal wel in zijn vieze smerige val kunnen trappen en er net zo bij kunnen zitten als jij. Wat heb je ons aangedaan door niet eerder een waarschuwing uit te laten gaan!!?
EINDELIJK!! De relatiepijler op viva kan gesloten worden na dit ontzettende, indrukwekkende, en ogen-opende, superduidelijke verhaal. Hier kunnen we wat mee dames:

1) pas op voor dit type man, en

2) vlucht naar londen als je het niet meer aankunt.

Dat we dit met zn allen niet eerder hebben bedacht!
Waaaauw THANKS!
Dus even een resume:

Dikke 3 jaar verkering

Dikke 2 jaar verkering uit

En dan nu ineens uitpraten?

Wat wil je uitpraten dan?

Ik mag toch hopen dat de relatie al afgesloten was.

Je bent ten slotte al wel in een nieuwe relatie gestapt.

En ja,je zal hem best nog wel eens tegenkomen straks, maar dan knik je vriendelijk en dat is dan dat!

Of denk ik nou weer veel te simpel?

Want ik kan namelijk echt niet bedenken wat er nu nog te praten valt.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ze wil excuses natuurlijk
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
en hem vooral heel duidelijk maken hoezeer ze is gekwetst door hem
Sorry,die zou ik ruim twee jaar na dato echt niet meer gaan geven als ex besluit naar Engeland te vluchten.

Maar als ex zijnde die naar Engeland was gevlucht zou ik twee jaar na dato ook geen excuses meer hoeven.

Waarom?

Oprechte vraag: wat is de toegevoegde waarde dan?
geen idee hoor Sumi

Een exvriendje van mij liet na anderhalf jaar ineens niks meer van zich horen. Daar had ik het toch wel graag een keertje mee af willen sluiten, gewoon om te begrijpen waarom. Inmiddels denk ik, pffff whatever
quote:batwom schreef op 10 mei 2011 @ 15:51:

[...]

haha ik snap dat "afsluiten" ook niet altijd.

Man; ik mot je niet meer! Maak dat je wegkomt!

Vrouw; Maar we moeten het nog afsluiten met een emotioneel gesprek!!! Anders denk ik dat je toch nog gevoelens voor me hebt!!
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:saeva schreef op 10 mei 2011 @ 17:07:

[...]

[...]

Dus de laatste vijf maanden van de relatie had hij een ander.

Hij had al aangegeven dat hij geen heil in TO zag.

Om hem toch dicht bij hem te houden, heeft ze nog geringe tijd sex met hem gehad.

Tja dat hij een ander had was dus zijn goed recht....hij had het immers uitgemaakt met haar.
quote:Madhe schreef op 10 mei 2011 @ 17:27:

Hoe meer ik er over na denk, hoe belachelijker ik het vind dat je ons nú pas voor deze man waarschuwt.

We hadden allemaal wel in zijn vieze smerige val kunnen trappen en er net zo bij kunnen zitten als jij. Wat heb je ons aangedaan door niet eerder een waarschuwing uit te laten gaan!!?
quote:lulu1983 schreef op 10 mei 2011 @ 18:17:

[...]

Hij had al aangegeven dat hij geen heil in TO zag.

Om hem toch dicht bij hem te houden, heeft ze nog geringe tijd sex met hem gehad.Tja dat hij een ander had was dus zijn goed recht....hij had het immers uitgemaakt met haar.

Die geringe tijd was één maand. Toen bleek dat hij al een half jaar een ander had, dus ging hij al vijf maanden vreemd. Is dat zijn goed recht?

Toen Maura hem aansprak op het vreemdgaan, zweeg hij haar dood. Volwassen! Na twee jaar zit haar dat nog dwars en zou ze graag even een gesprekje met hem hebben. Dit wil ze zodat ze gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar wanneer ze elkaar tegenkomen in het dorp waar ze wonen. Is dat nou zó raar?
quote:saeva schreef op 10 mei 2011 @ 18:24:

[...]

Dit wil ze zodat ze gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar wanneer ze elkaar tegenkomen in het dorp waar ze wonen. Is dat nou zó raar?

Ja.

Normaal doen zit er bij de meesten ingesleten. Daar hoeft echt geen gesprek aan vooraf te gaan. Dat het er bij haar niet ingesleten zit dat kan en mag ze niet bij hem neerleggen.

Hij mag er op zijn beurt voor kiezen niet "normaal" te doen/niet met haar om te gaan. Ook daar hoeft hij geen gesprek aan vooraf te laten gaan.

*ziet zichzelf al met iedereen waar ik niet mee omga maar wel ooit tegenkom een gesprek aangaan. Alsjeblíeft zeg, dat gaat lang duren*.
De grote vraag is natuurlijk:

Wat is normaal?

Nogmaals. voor een vriendelijk knikje heb ik geen afsluitend gesprek nodig hoor.

En ik was eigenlijk niet van plan om nog bij exen op de koffie te gaan of bij ze te gaan eten, dus dat knikje is voldoende toch?
quote:Madhe schreef op 10 mei 2011 @ 18:27:

[...]

Ja.

Normaal doen zit er bij de meesten ingesleten. Daar hoeft echt geen gesprek aan vooraf te gaan. Dat het er bij haar niet ingesleten zit dat kan en mag ze niet bij hem neerleggen.

Hij mag er op zijn beurt voor kiezen niet "normaal" te doen/niet met haar om te gaan. Ook daar hoeft hij geen gesprek aan vooraf te laten gaan.

*ziet zichzelf al met iedereen waar ik niet mee omga maar wel ooit tegenkom een gesprek aangaan. Alsjeblíeft zeg, dat gaat lang duren*.

Jij draait het om. Het normaal doen kan zij wel, hij niet. Zij ging de confrontatie aan toen bleek dat hij was vreemdgegaan. Hij zwijgt haar dood en negeert haar. Dat is niet normaal en niet volwassen.

Iets uit willen praten is heel normaal en dat zij hem belde met dat verzoek ook. Zijn reactie is 'Nee' en dat mag ook. Daar moet Maura het mee doen. Dat doe ze ook, maar dat mag ze toch wel even van zich afpraten?

*Dit is niet zomaar iemand waar ze niet mee omgaat maar wel tegenkomt. Dit is iemand waarmee ze een intieme relatie had, dat is toch iets anders.*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven