Plakkerig schoonzus
zondag 1 juli 2018 om 22:21
Hoi,
Mijn vriend is erg close met z'n zusje. Ze doen heel veel samen terwijl hij ook broers heeft die hij bijna niet ziet. Het voelt heel Vaak alsof we met z'n drieën in de relatie zitten. Zijn zusje heeft geen vriend dus we spreken vaak met z'n drieën af.
Nu ben ik samen gaan wonen met mijn. Huis is helaas tien minuten van zijn zusje. De afgelopen twee jaar had ze vaak over ons van wanneer wij kinderen krijgen. Nu hebben we een kindje gekregen en zij komt nu elk weekend langs. We wisten niet eens een maand dat we zwanger waren en zij bood dan aan om minder te gaan werken om voor ons kindje één dag in de week te zorgen. Ook had haar moeder aan mij verteld dat zijn zusje zei dat wij op moeten schieten met kinderen krijgen en dat ze het heerlijk vindt dat haar oudste broer als eerst een kindje krijgt. Het is iemand die smacht naar kinderen maar wilt het snel niet baren.
Waar ik bang voor ben is dat ze elk weekend blijft komen en dat het mijn kindje, mama en papa en tante x wordt continu. Dit allemaal heeft mij onrustig gemaakt en kan ik moeilijk settelen in mijn nieuwe huis en omgeving. Ook merk ik dat ik het moeilijk los kan laten. En mijn vriend ziet het allemaal niet.
Ik gun hem een relatie met z'n zusje maar wil mijn gezinsleven gescheiden houden maar kan dat niet als ze zo dichtbij woont en elk weekend langs komt. Hoe kan ik met deze gevoelens omgaan?
Mijn vriend is erg close met z'n zusje. Ze doen heel veel samen terwijl hij ook broers heeft die hij bijna niet ziet. Het voelt heel Vaak alsof we met z'n drieën in de relatie zitten. Zijn zusje heeft geen vriend dus we spreken vaak met z'n drieën af.
Nu ben ik samen gaan wonen met mijn. Huis is helaas tien minuten van zijn zusje. De afgelopen twee jaar had ze vaak over ons van wanneer wij kinderen krijgen. Nu hebben we een kindje gekregen en zij komt nu elk weekend langs. We wisten niet eens een maand dat we zwanger waren en zij bood dan aan om minder te gaan werken om voor ons kindje één dag in de week te zorgen. Ook had haar moeder aan mij verteld dat zijn zusje zei dat wij op moeten schieten met kinderen krijgen en dat ze het heerlijk vindt dat haar oudste broer als eerst een kindje krijgt. Het is iemand die smacht naar kinderen maar wilt het snel niet baren.
Waar ik bang voor ben is dat ze elk weekend blijft komen en dat het mijn kindje, mama en papa en tante x wordt continu. Dit allemaal heeft mij onrustig gemaakt en kan ik moeilijk settelen in mijn nieuwe huis en omgeving. Ook merk ik dat ik het moeilijk los kan laten. En mijn vriend ziet het allemaal niet.
Ik gun hem een relatie met z'n zusje maar wil mijn gezinsleven gescheiden houden maar kan dat niet als ze zo dichtbij woont en elk weekend langs komt. Hoe kan ik met deze gevoelens omgaan?
maandag 2 juli 2018 om 11:30
Je wordt er niet sympathieker op in je berichten.Hohoho schreef: ↑02-07-2018 09:04Hoi,
Is jouw broer de afgelopen twee jaar zo bezig geweest met jouw kinderwens? Elke keer opmerkingen maken over het krijgen van kinderen. Zei jouw broer dat jij moet opschieten met kinderen krijgen?
We wisten het drie weken dat we in verwachting waren en zei kon niet wachten tot dat wij gewend zijn aan het idee en biedt dan om een medeopvoeder te worden. Iemand die structureel oppast is in mijn ogen een medeopvoeder. Hiervoor wou ze minder gaan werken op voor ons kindje te zorgen terwijl ze altijd klaagt dat ze geen geld heeft.
Mijn schoonzus wilt graag kinderen maar ze wilt ze niet baren en ze is aan het zoeken van wat ze wilt gaan doen. Zij denkt dan maar via haar broer aan kinderen komen.
Het is niet van oh wat leuk voor jullie maar ook leuk voor haar. Ik gun ze een relatie absoluut! Maar dit is toch wel een beetje vreemd?
-
maandag 2 juli 2018 om 11:50
Obsessief bezig met het leven van TO? Tja, zo kun je alles wel negatief uitleggen...Hetvrijewoord schreef: ↑02-07-2018 11:39Al zou dat zo zijn, het maakt geen verschil, schoonzus is obsessief met het privé leven van TO bezig.
Het maakt verder niet uit of dat goedbedoeld is, het is ongewenst.
Volgens mij is TO vooral obessief bezig met wat schoonzus allemaal doet, denkt en misschien bedoeld. Voordat ze gingen samenwonen trokken ze vaak met z'n drieën op, nu komt ze een keer in de week op bezoek omdat ze dol is op haar nichtje... Nou zeg! Hoe durft ze zo te houden van het kind van haar broer! Schandalig!
maandag 2 juli 2018 om 12:11
gsleutel schreef: ↑02-07-2018 11:50Obsessief bezig met het leven van TO? Tja, zo kun je alles wel negatief uitleggen...
Volgens mij is TO vooral obessief bezig met wat schoonzus allemaal doet, denkt en misschien bedoeld. Voordat ze gingen samenwonen trokken ze vaak met z'n drieën op, nu komt ze een keer in de week op bezoek omdat ze dol is op haar nichtje... Nou zeg! Hoe durft ze zo te houden van het kind van haar broer! Schandalig!![]()
Overdrijf niet zo.
Meteen na een maand zeggen dat je minder wilt gaan werken als (schoon)zus zijnde zodat je op kunt passen vind ik zeer opmerkelijk op zijn minst. Evenals het bemoeien met wanneer en of er kinderen komen. Het zijn zaken waar je je domweg niet ongevraagd mee bemoeit. HOe goed bedoeld ook.
Ieder weekend langskomen net zo goed. Als je beiden werkt lijkt het me dat een ander zou moeten snappen dat die vrije tijd dan niet automatisch aan jou toebehoort.
TO trek aan de rem, hoe langer je dit laat sudderen hoe lastiger het wordt.
maandag 2 juli 2018 om 12:19
Dit.Hetvrijewoord schreef: ↑02-07-2018 12:11Overdrijf niet zo.
Meteen na een maand zeggen dat je minder wilt gaan werken als (schoon)zus zijnde zodat je op kunt passen vind ik zeer opmerkelijk op zijn minst. Evenals het bemoeien met wanneer en of er kinderen komen. Het zijn zaken waar je je domweg niet ongevraagd mee bemoeit. HOe goed bedoeld ook.
Ieder weekend langskomen net zo goed. Als je beiden werkt lijkt het me dat een ander zou moeten snappen dat die vrije tijd dan niet automatisch aan jou toebehoort.
maandag 2 juli 2018 om 12:34
Dus nu is het kdv de mede opvoeder? Ik heb 1 keer per week op mijn neefje gepast en heb mijzelf geen seconde medeopvoeder gevoeld.Hohoho schreef: ↑02-07-2018 09:04Hoi,
Is jouw broer de afgelopen twee jaar zo bezig geweest met jouw kinderwens? Elke keer opmerkingen maken over het krijgen van kinderen. Zei jouw broer dat jij moet opschieten met kinderen krijgen?
We wisten het drie weken dat we in verwachting waren en zei kon niet wachten tot dat wij gewend zijn aan het idee en biedt dan om een medeopvoeder te worden. Iemand die structureel oppast is in mijn ogen een medeopvoeder. Hiervoor wou ze minder gaan werken op voor ons kindje te zorgen terwijl ze altijd klaagt dat ze geen geld heeft.
Mijn schoonzus wilt graag kinderen maar ze wilt ze niet baren en ze is aan het zoeken van wat ze wilt gaan doen. Zij denkt dan maar via haar broer aan kinderen komen.
Het is niet van oh wat leuk voor jullie maar ook leuk voor haar. Ik gun ze een relatie absoluut! Maar dit is toch wel een beetje vreemd?
Het kan best dat jij en schoonzus gewoon niet klikken, en dat zij nogal uitbundig is. Maar ik lees niks waarvan ik denk dat ze over jouw grenzen heen gaat. Had je nou een topic geopend dat schoonzus niet meer met jullie praat omdat ze niet mag op passen, of dat ze 5 keer per week voor de deur staat en ongevraagd blijft eten. Ja dan kan ik je frustratie begrijpen. Maar ik zie mijn siblings ook 1 keer per week en zo gek veel vind ik dat niet. Misschien af en toe zelf eens weggaan op zaterdag of vragen of ze een keer in de stad afspreken zodat je het huis een paar uurtjes voor jezelf hebt. Maak gebruik van een enthousiaste tante zou ik zeggen.
maandag 2 juli 2018 om 12:39
Wij weten toch helemaal niet hoe die opmerkingen gemaakt worden. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat zus naar broer toe gaat en even serieus in gesprek gaat over wanneer er eindelijk kinderen komen.Hetvrijewoord schreef: ↑02-07-2018 12:11Overdrijf niet zo.
In de relatie die ik met mijn siblings heb zouden die grapjes regelmatig gemaakt worden en ook totaal niet ongepast zijn. En ook minder werken om op te passen zou mijn zus juist dankbaar voor zijn geweest. Zij de carrière tijger, ik degene die werkt omdat het moet. Geen ouders die kunnen inspringen. Nee hier had dat totaal niet ongepast geweest. Tot nu toe heb ik vooral een gefrustreerde TO gelezen, die niet echt met hele zorgwekkende voorbeelden kwam.
maandag 2 juli 2018 om 12:48
Klinkt als een familie die heel close is, lijkt me juist heel fijn.
Zo word het kindje genoeg geliefd, als je quality time wilt met vriend heb je altijd een oppas.
Je kan altijd zeggen van dit weekend wil ik ff quality time met gezin, zullen ze vast begrip voor hebben.
Ik zie het probleem niet echt, je kindje weet heus wel wie de mama is hoor.
Je komt een beetje bezitterig over.
Zo word het kindje genoeg geliefd, als je quality time wilt met vriend heb je altijd een oppas.
Je kan altijd zeggen van dit weekend wil ik ff quality time met gezin, zullen ze vast begrip voor hebben.
Ik zie het probleem niet echt, je kindje weet heus wel wie de mama is hoor.
Je komt een beetje bezitterig over.
maandag 2 juli 2018 om 12:54
Lady*Voldemort schreef: ↑01-07-2018 22:57
En meestal verflauwt de belangstelling ook wel. Mijn kinderen zijn nu dertien en zeventien en het begint nu toch echt een beetje af te lopen met de kraamvisites.
Herkenbaar. Die van mij zijn 21 en 19 jaar en de kraamvisistes zijn niet meer iedere week. Gelukkkig maar, want het kostte me zoveel tijd en beschuit met muisjes.
maandag 2 juli 2018 om 13:12
Oh zij is hetkarin12345 schreef: ↑02-07-2018 13:08TO vond haar man in het verleden ook al te bemoeizuchtig en klaagde, dat hij teveel wilde doen met de baby.
Nu schoonzus weer.
TO heeft een probleempje met jaloers gedrag.
Ik vind je heftig reageren op je schoonzus en ook niet zo aardig wat je over haar zegt. Medeopvoeder, een kind willen maar niet willen baren etc? Jeetje.
Overigens begrijp ik heel goed dat je liever je kind naar een professionele opvang brengt dan naar haar en dat je geen zin hebt haar elke dag over de vloer te hebben. Maar besef ook dat een goede familieband heel fijn kan zijn, ook voor je kind straks.
maandag 2 juli 2018 om 14:01
Je hebt gelijk. Ik mag haar graag maar ik mis gewoon een grens. En dat moet ik inderdaad gewoon duidelijk maken.Hetvrijewoord schreef: ↑02-07-2018 12:11Overdrijf niet zo.
maandag 2 juli 2018 om 14:55
Wellicht heeft schoonzus een enorm bord voor haar hoofd.
Alleen het feit al dat er herhaaldelijk over kinderen krijgen wordt gezeurd suggereert dat schoonzus een beetje toondoof is.
maandag 2 juli 2018 om 17:00
Ja en? Je hoort samen dingen te doen en elkaar die kans gunnen.karin12345 schreef: ↑02-07-2018 13:08TO vond haar man in het verleden ook al te bemoeizuchtig en klaagde, dat hij teveel wilde doen met de baby.
Nu schoonzus weer.
TO heeft een probleempje met jaloers gedrag.
maandag 2 juli 2018 om 17:05
Iemand die structureel op je kindje past is in mijn ogen een medeopvoeder. Het maakt niet uit of dat schoonzus, oma's, kinderopvang is. Hoe wil je dat ik het noem dan?IJskoffie* schreef: ↑02-07-2018 13:12Oh zij is het![]()
Ik vind je heftig reageren op je schoonzus en ook niet zo aardig wat je over haar zegt. Medeopvoeder, een kind willen maar niet willen baren etc? Jeetje.
Overigens begrijp ik heel goed dat je liever je kind naar een professionele opvang brengt dan naar haar en dat je geen zin hebt haar elke dag over de vloer te hebben. Maar besef ook dat een goede familieband heel fijn kan zijn, ook voor je kind straks.
Wat is er mis met het woord baren? Welk woord moet ik dan gebruiken?
Ik gun haar tijd met mijn kindje alleen wil ik haar duidelijk maken dat er grenzen zijn.
maandag 2 juli 2018 om 17:07
Bedreigd? In hoeverre wil jij je gezinsleven delen met een ander?