Plakkerig schoonzus
zondag 1 juli 2018 om 22:21
Hoi,
Mijn vriend is erg close met z'n zusje. Ze doen heel veel samen terwijl hij ook broers heeft die hij bijna niet ziet. Het voelt heel Vaak alsof we met z'n drieën in de relatie zitten. Zijn zusje heeft geen vriend dus we spreken vaak met z'n drieën af.
Nu ben ik samen gaan wonen met mijn. Huis is helaas tien minuten van zijn zusje. De afgelopen twee jaar had ze vaak over ons van wanneer wij kinderen krijgen. Nu hebben we een kindje gekregen en zij komt nu elk weekend langs. We wisten niet eens een maand dat we zwanger waren en zij bood dan aan om minder te gaan werken om voor ons kindje één dag in de week te zorgen. Ook had haar moeder aan mij verteld dat zijn zusje zei dat wij op moeten schieten met kinderen krijgen en dat ze het heerlijk vindt dat haar oudste broer als eerst een kindje krijgt. Het is iemand die smacht naar kinderen maar wilt het snel niet baren.
Waar ik bang voor ben is dat ze elk weekend blijft komen en dat het mijn kindje, mama en papa en tante x wordt continu. Dit allemaal heeft mij onrustig gemaakt en kan ik moeilijk settelen in mijn nieuwe huis en omgeving. Ook merk ik dat ik het moeilijk los kan laten. En mijn vriend ziet het allemaal niet.
Ik gun hem een relatie met z'n zusje maar wil mijn gezinsleven gescheiden houden maar kan dat niet als ze zo dichtbij woont en elk weekend langs komt. Hoe kan ik met deze gevoelens omgaan?
Mijn vriend is erg close met z'n zusje. Ze doen heel veel samen terwijl hij ook broers heeft die hij bijna niet ziet. Het voelt heel Vaak alsof we met z'n drieën in de relatie zitten. Zijn zusje heeft geen vriend dus we spreken vaak met z'n drieën af.
Nu ben ik samen gaan wonen met mijn. Huis is helaas tien minuten van zijn zusje. De afgelopen twee jaar had ze vaak over ons van wanneer wij kinderen krijgen. Nu hebben we een kindje gekregen en zij komt nu elk weekend langs. We wisten niet eens een maand dat we zwanger waren en zij bood dan aan om minder te gaan werken om voor ons kindje één dag in de week te zorgen. Ook had haar moeder aan mij verteld dat zijn zusje zei dat wij op moeten schieten met kinderen krijgen en dat ze het heerlijk vindt dat haar oudste broer als eerst een kindje krijgt. Het is iemand die smacht naar kinderen maar wilt het snel niet baren.
Waar ik bang voor ben is dat ze elk weekend blijft komen en dat het mijn kindje, mama en papa en tante x wordt continu. Dit allemaal heeft mij onrustig gemaakt en kan ik moeilijk settelen in mijn nieuwe huis en omgeving. Ook merk ik dat ik het moeilijk los kan laten. En mijn vriend ziet het allemaal niet.
Ik gun hem een relatie met z'n zusje maar wil mijn gezinsleven gescheiden houden maar kan dat niet als ze zo dichtbij woont en elk weekend langs komt. Hoe kan ik met deze gevoelens omgaan?
zondag 1 juli 2018 om 23:48
Het gaat alleen niet alleen om kdv maar elkaar regelmatig in het weekend zien vind TO ook teveel. Dan is het een idee om na de eerste maanden haar vriend eens op pad te sturen met de kleine naar zus zonder haar ipv te zeggen ik wil het niet.Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑01-07-2018 23:30Het gaat toch niet over "je zin krijgen"?
Het kdv is neutraal en misschien voor vriend niet de eerste keuze, maar to heeft zeker een punt dat ze geen gezin heeft met schoonzus, vriend en baby. Dat zou vriend - vind ik - gewoon moeten begrijpen. Maar ik begrijp ook hoe dit soort dingen erin sluipen. Grenzen aangeven is ook heel moeilijk. Zeker als het je schoonzus betreft en als je weet dat vriend zich van geen kwaad bewust is. Dan is de kans aanwezig dat to het dan uiteindelijk heeft gedaan allemaal. Daarom heel verstandig dat to al een kdv heeft gevonden.
zondag 1 juli 2018 om 23:49
Hier ben ik ook benieuwd naar... TO?
Mijn broer(tje) en ik zijn altijd close geweest en hij was dan ook door het dolle toen ik zwanger was. Hij was de eerste die langs kwam in het ziekenhuis na de geboorte van dochter en hij zat die eerste periode misschien wel drie keer per week hier op de bank. Kwam hij even koekeloeren, knuffelen en krampjes weg wandelen (en kon ik mooi even douchen, ongestoord naar de wc, slapen, tv kijken of boodschappen doen). Vanaf dat dochter 4 maanden was heeft hij zelfs een half jaar bij ons in huis gewoond...
Ik ben zo blij dat mijn man onze band heeft geaccepteerd! En kan heeft ook wel eens moeten zeggen dat hij behoefte had aan meer tijd met z'n drietjes en dan zei ik dat gewoon tegen mijn broertje. Geen probleem. We zijn immers heel hecht.
Dochter is nu 2 en echt twee handen op een buik maar naar oom. Ze voelt zich zo volledig vertrouwd met hem. En hij met haar! Hoe fijn is het voor een kind om te voelen dat meer mensen onvoorwaardelijk van haar houden. En ze weet heus het verschil wel tussen haar oom en haar papa voor! Daar hoef je écht niet bang voor de zijn!
zondag 1 juli 2018 om 23:52
gsleutel schreef: ↑01-07-2018 23:49Hier ben ik ook benieuwd naar... TO?
Mijn broer(tje) en ik zijn altijd close geweest en hij was dan ook door het dolle toen ik zwanger was. Hij was de eerste die langs kwam in het ziekenhuis na de geboorte van dochter en hij zat die eerste periode misschien wel drie keer per week hier op de bank. Kwam hij even koekeloeren, knuffelen en krampjes weg wandelen (en kon ik mooi even douchen, ongestoord naar de wc, slapen, tv kijken of boodschappen doen). Vanaf dat dochter 4 maanden was heeft hij zelfs een half jaar bij ons in huis gewoond...
Ik ben zo blij dat mijn man onze band heeft geaccepteerd! En kan heeft ook wel eens moeten zeggen dat hij behoefte had aan meer tijd met z'n drietjes en dan zei ik dat gewoon tegen mijn broertje. Geen probleem. We zijn immers heel hecht.
Dochter is nu 2 en echt twee handen op een buik maar naar oom. Ze voelt zich zo volledig vertrouwd met hem. En hij met haar! Hoe fijn is het voor een kind om te voelen dat meer mensen onvoorwaardelijk van haar houden. En ze weet heus het verschil wel tussen haar oom en haar papa voor! Daar hoef je écht niet bang voor de zijn!
zondag 1 juli 2018 om 23:53
En dit! Als manlief er hier even genoeg van had dat kwam broertje gewoon op andere momenten...YellowLemon schreef: ↑01-07-2018 23:48Het gaat alleen niet alleen om kdv maar elkaar regelmatig in het weekend zien vind TO ook teveel. Dan is het een idee om na de eerste maanden haar vriend eens op pad te sturen met de kleine naar zus zonder haar ipv te zeggen ik wil het niet.
Echt, ik ben benieuwd hoe close TO met haar familie is want als je die nabijheid niet kent dan is het denk ik heel moeilijk voor te stellen hoe close, natuurlijk en vertrouwd dat contact kan voelen.
zondag 1 juli 2018 om 23:57
Eens een keer ja, maar misschien vindt TO het juist ook heel leuk om gezinsdingen te doen in het weekend met vriend en baby.YellowLemon schreef: ↑01-07-2018 23:48Het gaat alleen niet alleen om kdv maar elkaar regelmatig in het weekend zien vind TO ook teveel. Dan is het een idee om na de eerste maanden haar vriend eens op pad te sturen met de kleine naar zus zonder haar ipv te zeggen ik wil het niet.
Is een beetje de balans vinden hierin. TO wil de hechte band tussen broer en zus niet tegenwerken, maar ze wil -begrijpelijkerwijze - ook haar gezinsleven gescheiden houden.
maandag 2 juli 2018 om 00:00
Ik vond (en vind) het ook zo schattig! Echt, mijn moederhart smelt als ik doe twee zie...
Ik weet nog dat ik in de kraamweek in bed lag (dag 2) en kraamzorg kwam: "ja, je broer is er maar ik heb al aangegeven dat je in bed ligt voor...". Dus ik meteen aangegeven dat hij altijd langs mocht komen en gevraagd of ze hem naar boven wilde sturen. Hij kroop zo bij mij op bed en zei toen na een kwartier ineens: "oh, misschien is dat wel een beetje raar als de kraamzorg zo binnenkomt". Ik heb hem toen gezegd dat als hij mijn zus was geweest niemand raar op zou kijken...
Hij heeft inmiddels een vriendin dus hangt wat minder bij ons, maar zijn vriendin is nu favoriete tante en dochter is daar waar mogelijk nog doller op haar dan op hem. Echt, ik vind het zó fijn voor mijn dochter dat contact!
maandag 2 juli 2018 om 00:07
Och, wat zoet allemaal.gsleutel schreef: ↑02-07-2018 00:00Ik vond (en vind) het ook zo schattig! Echt, mijn moederhart smelt als ik doe twee zie...![]()
Ik weet nog dat ik in de kraamweek in bed lag (dag 2) en kraamzorg kwam: "ja, je broer is er maar ik heb al aangegeven dat je in bed ligt voor...". Dus ik meteen aangegeven dat hij altijd langs mocht komen en gevraagd of ze hem naar boven wilde sturen. Hij kroop zo bij mij op bed en zei toen na een kwartier ineens: "oh, misschien is dat wel een beetje raar als de kraamzorg zo binnenkomt". Ik heb hem toen gezegd dat als hij mijn zus was geweest niemand raar op zou kijken...
Hij heeft inmiddels een vriendin dus hangt wat minder bij ons, maar zijn vriendin is nu favoriete tante en dochter is daar waar mogelijk nog doller op haar dan op hem. Echt, ik vind het zó fijn voor mijn dochter dat contact!
Ik voel de liefde door mijn beeldscherm heen!
Dank voor je mooie verhaal.
maandag 2 juli 2018 om 00:07
Ja, jij bent de vrouw/moeder en het is jouw broer. Met je man's broer/zus had het misschien al weer iets anders gelegen. Net als je je eigen moeder als bevallen vrouw vaak beter kunt hebben dan je partner's moeder.gsleutel schreef: ↑01-07-2018 23:53En dit! Als manlief er hier even genoeg van had dat kwam broertje gewoon op andere momenten...
Echt, ik ben benieuwd hoe close TO met haar familie is want als je die nabijheid niet kent dan is het denk ik heel moeilijk voor te stellen hoe close, natuurlijk en vertrouwd dat contact kan voelen.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 00:09
0.60% gewijzigd
maandag 2 juli 2018 om 00:08
Maar dat gaat niet lukken als ze nu op alle slakken (bezoekjes) zout gaat leggen! Door ruimte te geven aan de band van vriend en zusje bouwt ze credits op die ze vervolgens in kan zetten als het haar te veel wordt.Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑01-07-2018 23:57Eens een keer ja, maar misschien vindt TO het juist ook heel leuk om gezinsdingen te doen in het weekend met vriend en baby.
Is een beetje de balans vinden hierin. TO wil de hechte band tussen broer en zus niet tegenwerken, maar ze wil -begrijpelijkerwijze - ook haar gezinsleven gescheiden houden.
TO kan naar mijn idee beter gaat behoefte uitspreken (ik zou dit weekend graag zonder bezoek in mijn pyjama willen zitten, ik wil graag zaterdag met z'n drietjes op pad) in plaats van klagen over het contact tussen vriend en zijn zusje (ze komt hier te vaak, jij hebt alleen maar aandacht voor haar, ze claimt jou/ons kind te veel). Dat laatste werkte bij mij alleen maar averechts (wie ben jij om te bepalen dat ik mijn broertje de veel die?!) terwijl mijn vriend eigenlijk het eerste bedoelde...
maandag 2 juli 2018 om 00:15
Gelukkig duurt het weekend van vrijdag avond tot zondag avond.Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑01-07-2018 23:57Eens een keer ja, maar misschien vindt TO het juist ook heel leuk om gezinsdingen te doen in het weekend met vriend en baby.
Het zou wel heel erg crue zijn om nu pas te melden dat je een probleem hebt met die relatie.
maandag 2 juli 2018 om 00:18
Klopt! Maar in mijn geval komt dat ook omdat dat contact gewoon minder warm is. Ook naar man toe.
En echt, ik heb (zeker in het begin) ook heus wel eens last gehad van hormonsters die zeiden "mijn baby!" maar ik ben zo gelukkig dat ik mezelf heb gedwongen om te kijken naar de voordelen voor mijn kind. Het contact met schoonouders is ook enorm verbeterd puur omdat ik mijn kind meer mensen gun die van haar houden. Hoe fijn is het als ze straks even niet bij mij/ons terecht kan/wil dat ze wel vijf andere plekken heeft waar ze zich zo veilig voelt dat ze er midden in de nacht kan aankloppen!
Mijn ouders zijn vorig jaar kort na elkaar overleden en echt, als ineens je halve eigen gezin onder je wordt weggeslagen dan ga je de anderen extra waarderen. Ik investeer nu meer in een goede band, ook al heb ik daar niet altijd zin in.
maandag 2 juli 2018 om 07:57
Ik zal zijn goede relaties niet in de weg gaan zitten. Hij zou van mij alle ruimte krijgen om contact te hebben met zijn zus als hij daar zo gelukkig van wordt. Net zoals ik het van een man niet op prijs stelt dat hij gaat kankeren "zit je moeder nou alwéér hier?" zo ga ik geen bezwaar maken tegen zijn relaties.Een*Nieuwe*Lente schreef: ↑01-07-2018 23:30Het gaat toch niet over "je zin krijgen"?
Het kdv is neutraal en misschien voor vriend niet de eerste keuze, maar to heeft zeker een punt dat ze geen gezin heeft met schoonzus, vriend en baby. Dat zou vriend - vind ik - gewoon moeten begrijpen. Maar ik begrijp ook hoe dit soort dingen erin sluipen. Grenzen aangeven is ook heel moeilijk. Zeker als het je schoonzus betreft en als je weet dat vriend zich van geen kwaad bewust is. Dan is de kans aanwezig dat to het dan uiteindelijk heeft gedaan allemaal. Daarom heel verstandig dat to al een kdv heeft gevonden.
Wel is het zo dat iemand die met mij getrouwd is weet dat ik een loner ben en dat houdt in dat zijn zus niet al te vaak moet komen als ik alleen ben, ook niet voor de baby. Maar contact met hem is prima, dan gaan ze gezellig alleen samen beppen en een gratis oppas is natuurlijk altijd handig.
Daar komen we wel uit hoor.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 2 juli 2018 om 09:02
Ik vind je reactie best heftig in relatie tot het probleem. In de eerste plaats zou ik het met je vriend bespreken daar het gezin van jullie samen is en het geen zin heeft wanneer 1 van jullie grenzen trekt en de ander niet. Daarnaast denk ik niet dat het mogelijk is om je gezin 100% gescheiden te houden van haar dat zou ook niet erg aardig zijn. Volgens mij bedoelt zusje het wel goed en kan het best zo zijn dat zij dol is op haar nichtje.
Bespreek met je vriend om wat meer grenzen te stellen. Geef bijv. aan zullen we 1x per 2/3 weken met je zus afspreken in het weekend en verder aandragen dat we ook tijd voor ons zelf nodig hebben. Dat van dat oppassen is best een goed idee. wanneer je je kindje brengt en haalt zit zij ook niet steeds bij jullie thuis, is zij blij en spraak jij kosten uit.
Bespreek met je vriend om wat meer grenzen te stellen. Geef bijv. aan zullen we 1x per 2/3 weken met je zus afspreken in het weekend en verder aandragen dat we ook tijd voor ons zelf nodig hebben. Dat van dat oppassen is best een goed idee. wanneer je je kindje brengt en haalt zit zij ook niet steeds bij jullie thuis, is zij blij en spraak jij kosten uit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 2 juli 2018 om 09:04
Hoi,gsleutel schreef: ↑01-07-2018 23:49Hier ben ik ook benieuwd naar... TO?
Is jouw broer de afgelopen twee jaar zo bezig geweest met jouw kinderwens? Elke keer opmerkingen maken over het krijgen van kinderen. Zei jouw broer dat jij moet opschieten met kinderen krijgen?
We wisten het drie weken dat we in verwachting waren en zei kon niet wachten tot dat wij gewend zijn aan het idee en biedt dan om een medeopvoeder te worden. Iemand die structureel oppast is in mijn ogen een medeopvoeder. Hiervoor wou ze minder gaan werken op voor ons kindje te zorgen terwijl ze altijd klaagt dat ze geen geld heeft.
Mijn schoonzus wilt graag kinderen maar ze wilt ze niet baren en ze is aan het zoeken van wat ze wilt gaan doen. Zij denkt dan maar via haar broer aan kinderen komen.
Het is niet van oh wat leuk voor jullie maar ook leuk voor haar. Ik gun ze een relatie absoluut! Maar dit is toch wel een beetje vreemd?
maandag 2 juli 2018 om 09:21
Dan zeg je toch gewoon nee één x per week vind ik te vaak. Wij zijn de ouders en wij willen ons kindje graag zelf opvoeden? En ik zeg ook tegen mijn broers dat ze moeten opschieten met kinderen maken hoor en dan ga ik ook het liefst voor hun huis bivakkeren om het kindje zo vaak mogelijk te zien.Vooral in het begin.Hohoho schreef: ↑02-07-2018 09:04Hoi,
Is jouw broer de afgelopen twee jaar zo bezig geweest met jouw kinderwens? Elke keer opmerkingen maken over het krijgen van kinderen. Zei jouw broer dat jij moet opschieten met kinderen krijgen?
We wisten het drie weken dat we in verwachting waren en zei kon niet wachten tot dat wij gewend zijn aan het idee en biedt dan om een medeopvoeder te worden. Iemand die structureel oppast is in mijn ogen een medeopvoeder. Hiervoor wou ze minder gaan werken op voor ons kindje te zorgen terwijl ze altijd klaagt dat ze geen geld heeft.
Mijn schoonzus wilt graag kinderen maar ze wilt ze niet baren en ze is aan het zoeken van wat ze wilt gaan doen. Zij denkt dan maar via haar broer aan kinderen komen.
Het is niet van oh wat leuk voor jullie maar ook leuk voor haar. Ik gun ze een relatie absoluut! Maar dit is toch wel een beetje vreemd?
Je zoekt er echt teveel achter.
Voortaan gewoon wat meer op je strepen staan. Dat is je goed recht.
Maar jij hebt echt geen schoonzus from hell, hoop dat je dat beseft.
Klinkt als een doodnormale meid.
maandag 2 juli 2018 om 09:26
Ik zou mijn zus of schoonzus ook niet elke weekend op visiste willen hebben. Al helemaal niet in de kraamperiode. Maar ik zeg dat dan ook gewoon. Vriendelijk maar duidelijk.
Ik zou ook gewoon zeggen dat je het oppasaanbod lief vind maar dat jullie hebben gekozen voor het KDV. Geen discussie over voeren.
Ik zou ook gewoon zeggen dat je het oppasaanbod lief vind maar dat jullie hebben gekozen voor het KDV. Geen discussie over voeren.
maandag 2 juli 2018 om 09:32
Dat jij jezelf herkent in schoonzus betekent nog niet dat een ander dat fijn vindt. Ik zou het ook absoluut niet waarderen als iemand toespelingen maakt over kinderen krijgen.Soulsista schreef: ↑02-07-2018 09:21Dan zeg je toch gewoon nee één x per week vind ik te vaak. Wij zijn de ouders en wij willen ons kindje graag zelf opvoeden? En ik zeg ook tegen mijn broers dat ze moeten opschieten met kinderen maken hoor en dan ga ik ook het liefst voor hun huis bivakkeren om het kindje zo vaak mogelijk te zien.Vooral in het begin.
Je zoekt er echt teveel achter.
Voortaan gewoon wat meer op je strepen staan. Dat is je goed recht.
Maar jij hebt echt geen schoonzus from hell, hoop dat je dat beseft.
Klinkt als een doodnormale meid.
Het verschil is misschien dat ik zoiets meteen de kop in zou drukken. En ik hoef ook zeker mijn familie niet steeds op bezoek, maar ik ben dan ook erg privé, ook met mijn broers en zussen. Ik houd er niet van als ze alles van mijn leven weten.
maandag 2 juli 2018 om 09:38
Staat er dan dat je het fijn moet vinden?LizBakker schreef: ↑02-07-2018 09:32Dat jij jezelf herkent in schoonzus betekent nog niet dat een ander dat fijn vindt. Ik zou het ook absoluut niet waarderen als iemand toespelingen maakt over kinderen krijgen.
Het verschil is misschien dat ik zoiets meteen de kop in zou drukken. En ik hoef ook zeker mijn familie niet steeds op bezoek, maar ik ben dan ook erg privé, ook met mijn broers en zussen. Ik houd er niet van als ze alles van mijn leven weten.
Ik geef enkel aan dat het geen abnormaal gedrag is.
maandag 2 juli 2018 om 09:50
Lucifer2018 schreef: ↑02-07-2018 09:34Ik zou bij mensen als Soulsista gewoon aangeven dat er nooit kinderen komen. Heb ik ook wel eens gedaan bij ex schoonfamilie, die waren ook zo aan het drammen. Echt irritant.
Maar het was na een paar keer wel over.![]()
We will see about that!
anoniem_371728 wijzigde dit bericht op 02-07-2018 09:50
1.47% gewijzigd
maandag 2 juli 2018 om 09:55
maandag 2 juli 2018 om 10:23
Jij legt alles van je schoonzus heel negatief uit. Dat ze dat gevoel bij jou oproept is heel vervelend maar hoeft niet perse te betekenen dat zij het ook zo bedoelt.Hohoho schreef: ↑02-07-2018 09:04Hoi,
"Ze kon niet eens wachten tot wij gewend zijn", "Zij bied zich aan als mede-opvoeder", "Ze denkt via haar broer aan kinderen te komen"... Allemaal negatief uitleggen van haar gedrag. Ziet jouw vriend dit ook zo? Of legt hij het uit als "Ze is enthousiast", "Ze wil ons helpen/graag een goede band opbouwen als tante", "Kinderen krijgen is voor haar op dit moment lastig maar ze vind het wel heel fijn om zo'n kleintje in haar leven te hebben"?
Mijn broer was al bezig met mijn kinderwens voor dat ik dat concreet was ja! En soms konden we daar samen over fantaseren (hij zou met het kind gaan fietsen, kamperen en de wandelvierdaagse lopen want ik had daar écht geen zin in! Oh, en als ik even klaar was met mijn denkbeeldige kind dan zou ik het naar hem brengen om zes weken op zijn boerderij te komen werken...) en soms zei ik: "joh, ga lekker zelf kinderen maken ofzo!".
Geef je grenzen aan (vanuit je eigen behoeften) en probeer eens niet alls zo negatief uit te leggen. Ze zit in je irritatie, dat is duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat ze als tante niet heel belangrijk kan worden voor jouw kindje. Dat is toch fijn voor hem/haar?!
Je klinkt onzeker en een tikkie jaloers. Doe daar iets aan en leer je kindje hoe belangrijk extenden family kan zijn...
maandag 2 juli 2018 om 10:37
Jep..gsleutel schreef: ↑02-07-2018 10:23Jij legt alles van je schoonzus heel negatief uit. Dat ze dat gevoel bij jou oproept is heel vervelend maar hoeft niet perse te betekenen dat zij het ook zo bedoelt.
"Ze kon niet eens wachten tot wij gewend zijn", "Zij bied zich aan als mede-opvoeder", "Ze denkt via haar broer aan kinderen te komen"... Allemaal negatief uitleggen van haar gedrag. Ziet jouw vriend dit ook zo? Of legt hij het uit als "Ze is enthousiast", "Ze wil ons helpen/graag een goede band opbouwen als tante", "Kinderen krijgen is voor haar op dit moment lastig maar ze vind het wel heel fijn om zo'n kleintje in haar leven te hebben"?
Mijn broer was al bezig met mijn kinderwens voor dat ik dat concreet was ja! En soms konden we daar samen over fantaseren (hij zou met het kind gaan fietsen, kamperen en de wandelvierdaagse lopen want ik had daar écht geen zin in! Oh, en als ik even klaar was met mijn denkbeeldige kind dan zou ik het naar hem brengen om zes weken op zijn boerderij te komen werken...) en soms zei ik: "joh, ga lekker zelf kinderen maken ofzo!".
Geef je grenzen aan (vanuit je eigen behoeften) en probeer eens niet alls zo negatief uit te leggen. Ze zit in je irritatie, dat is duidelijk, maar dat wil niet zeggen dat ze als tante niet heel belangrijk kan worden voor jouw kindje. Dat is toch fijn voor hem/haar?!
Je klinkt onzeker en een tikkie jaloers. Doe daar iets aan en leer je kindje hoe belangrijk extenden family kan zijn...
Helemaal mee eens.
maandag 2 juli 2018 om 11:25
Overenthousiaste schoonfamilie kan heel irritant zijn, maar hier vind ik echt dat je gruwelijk overdrijft.
Een keer per week in het weekend.. Je doet net of ze elke dag op de stoep staat.
En je kind ziet op een KDV ook hartstikke veel gezichten hoor, met leidsters die part time werken.
Ik vind echt dat je je aanstelt. Je zou het ook kunnen waarderen dat ze blijkbaar zo veel om jouw kindje geven.
-