Plakkerig schoonzus

01-07-2018 22:21 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend is erg close met z'n zusje. Ze doen heel veel samen terwijl hij ook broers heeft die hij bijna niet ziet. Het voelt heel Vaak alsof we met z'n drieën in de relatie zitten. Zijn zusje heeft geen vriend dus we spreken vaak met z'n drieën af.
Nu ben ik samen gaan wonen met mijn. Huis is helaas tien minuten van zijn zusje. De afgelopen twee jaar had ze vaak over ons van wanneer wij kinderen krijgen. Nu hebben we een kindje gekregen en zij komt nu elk weekend langs. We wisten niet eens een maand dat we zwanger waren en zij bood dan aan om minder te gaan werken om voor ons kindje één dag in de week te zorgen. Ook had haar moeder aan mij verteld dat zijn zusje zei dat wij op moeten schieten met kinderen krijgen en dat ze het heerlijk vindt dat haar oudste broer als eerst een kindje krijgt. Het is iemand die smacht naar kinderen maar wilt het snel niet baren.

Waar ik bang voor ben is dat ze elk weekend blijft komen en dat het mijn kindje, mama en papa en tante x wordt continu. Dit allemaal heeft mij onrustig gemaakt en kan ik moeilijk settelen in mijn nieuwe huis en omgeving. Ook merk ik dat ik het moeilijk los kan laten. En mijn vriend ziet het allemaal niet.

Ik gun hem een relatie met z'n zusje maar wil mijn gezinsleven gescheiden houden maar kan dat niet als ze zo dichtbij woont en elk weekend langs komt. Hoe kan ik met deze gevoelens omgaan?
Jeetje. Errug.
Deur open doen en zeggen: het komt nu niet uit. We zijn bezig. Doei.
ik geef mn bek ook maar een douw
Hè wat vervelend een betrokken schoonzus/ aankomend tante
En baby gaat gewoon naar kdv of gastouder.
ik geef mn bek ook maar een douw
Koester dat ze zo betrokken is bij jullie kindje, heel fijn om betrouwbare oppas te hebben en voor je kind heel waardevol om naast vader en moeder een goede band op te bouwen met andere familieleden.
En wees daarnaast duidelijk, dit weekend willen we rust, met zijn drietjes zijn, nodig haar uit als het jou uitkomt.
Rustig afwachten, die hormonen komen vanzelf wel een keer tot rust.
Strontirritant weet ik helaas uit eigen ervaring.
Een gouden tip: houd de opvang in eigen beheer.
Het zou mij ook benauwen hoor. Heb je ook het idee dat ze tussen jou en je broer in staat? Voel je je buitengesloten? Als dat niet zo is, zou ik proberen het los te laten, wat luchtiger te zien. Wie weet hoe fijn het n de praktijk is dat tante zo vaak kan oppassen en dat zo fijn vindt.
Beter een half motto....
Madeliefjees schreef:
01-07-2018 22:27
Ja, zou ik zeker doen.
Natuurlijk kan ze eens een dagje oppassen, maar het structurele oppassen zou ik echt via het kdv laten lopen.
Een*Nieuwe*Lente schreef:
01-07-2018 22:31
Och. Toen ik net bevallen was vond ik het zelfs irritant toen mijn moeder en mijn zus langskwamen om de boreling te bewonderen en het wurm nog even vast wilden houden ook. Ze leken wel gek, het was mijn baby verdulleme! Een paar weken later kon ik met al die belangstelling al een stuk beter omgaan.
Ja, ben je mooi klaar mee.
Op zich pak je het ook niet handig aan. Je had gelijk in het begin dit bespreekbaar moeten maken en grenzen afspreken. Als hij daar geen gehoor aan gaf dan weet je je plaats ook. Als hij toch enigzins moeite had gedaan was het een ander verhaal geweest.
Nu heb je alles altijd geaccepteerd en moet het in eens veranderen. Je kunt nu heel duidelijk maken hoe je hier in staat. En bespreek je gevoel en geef hier je grenzen aan.
Ben alleen benieuwd hoe hij dit zal gaan opvatten.
Waarom wilt ze het snel niet baren?
Damned if I don’t
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2018 22:35
Och. Toen ik net bevallen was vond ik het zelfs irritant toen mijn moeder en mijn zus langskwamen om de boreling te bewonderen en het wurm nog even vast wilden houden ook. Ze leken wel gek, het was mijn baby verdulleme! Een paar weken later kon ik met al die belangstelling al een stuk beter omgaan.
😀
Belangstelling is natuurlijk heel lief en fijn.

Dat to het gevoel heeft dat ze met vriend én schoonzus in de relatie zit af en toe, zou een teken kunnen zijn om het wat neutraler te houden en de structurele opvang via het kdv te doen. Dagjes oppassen is natuurlijk geen probleem, alleen maar leuk.
01-07-2018 22:40
😀
Belangstelling is natuurlijk heel lief en fijn.

Dat to het gevoel heeft dat ze met vriend én schoonzus in de relatie zit af en toe, zou een teken kunnen zijn om het wat neutraler te houden en de structurele opvang via het kdv te doen.
Ja, zo zou ik het ook doen. Ook al met het oog op de mogelijkheid dat het baren bij schoonzus ineens wel lukt, want in dat geval heeft ze wel wat beters te doen waarschijnlijk.
Bim schreef:
01-07-2018 22:33
Het zou mij ook benauwen hoor. Heb je ook het idee dat ze tussen jou en je broer in staat? Voel je je buitengesloten? Als dat niet zo is, zou ik proberen het los te laten, wat luchtiger te zien. Wie weet hoe fijn het n de praktijk is dat tante zo vaak kan oppassen en dat zo fijn vindt.
Ik moet het inderdaad misschien loslaten maar wil niet dat ze structureel oppast. Heel af en toe misschien wel maar haar gedrag en haar mam zie ik het nu helemaal niet zitten
Madeliefjees schreef:
01-07-2018 22:27
Ja, we hebben het met kv geregeld. Gelukkig
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2018 22:29
Rustig afwachten, die hormonen komen vanzelf wel een keer tot rust.
Haha, misschien is het ook inderdaad hormonen. Ik hoop dat je gelijk hebt
Hohoho schreef:
01-07-2018 22:44
Ja, we hebben het met kv geregeld. Gelukkig
Nou prima toch? En dan laat je je schoonzus af en toe een middagje oppassen, iedereen gelukkig.
Madeliefjees schreef:
01-07-2018 22:24
Deur open doen en zeggen: het komt nu niet uit. We zijn bezig. Doei.
Haha, makkelijker gezegd dan gedaan helaas
romig50 schreef:
01-07-2018 22:25
Hè wat vervelend een betrokken schoonzus/ aankomend tante
Ja, jij zou alles willen delen met jouw schoonzus/broer?
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2018 22:43
Ja, zo zou ik het ook doen. Ook al met het oog op de mogelijkheid dat het baren bij schoonzus ineens wel lukt, want in dat geval heeft ze wel wat beters te doen waarschijnlijk.
Grappig jouw humor 😀
En zeker waar! Anders kun je dan idd alsnog een kdv zoeken, to.
En je weet hoe lang de wachtlijsten zijn :-)
Hoe lang is ze in het weekend dan bij jullie? En kun je het dan niet vinden met haar? Ik krijg spontaan medelijden met mijn vriend. De goede vrienden die ik als familie zie, zie ik toch wekelijks.

Heb je sowieso al moeite met je grenzen aangeven?
anoniem_291865 wijzigde dit bericht op 01-07-2018 22:50
0.40% gewijzigd
01-07-2018 22:31
Een gouden tip: houd de opvang in eigen beheer.
Ja, we regelen nu met opvang.
Als je niet wilt dat ze oppast dan past ze niet op. Simpel toch?
Niet vragen, niet laten vallen dat je een keer oppas nodig hebt, daar hoef je verder ook geen tekst en uitleg bij te geven.

Leer duidelijk en vriendelijk grenzen stellen voordat de bom een keer barst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven