Plakkerig schoonzus

01-07-2018 22:21 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Mijn vriend is erg close met z'n zusje. Ze doen heel veel samen terwijl hij ook broers heeft die hij bijna niet ziet. Het voelt heel Vaak alsof we met z'n drieën in de relatie zitten. Zijn zusje heeft geen vriend dus we spreken vaak met z'n drieën af.
Nu ben ik samen gaan wonen met mijn. Huis is helaas tien minuten van zijn zusje. De afgelopen twee jaar had ze vaak over ons van wanneer wij kinderen krijgen. Nu hebben we een kindje gekregen en zij komt nu elk weekend langs. We wisten niet eens een maand dat we zwanger waren en zij bood dan aan om minder te gaan werken om voor ons kindje één dag in de week te zorgen. Ook had haar moeder aan mij verteld dat zijn zusje zei dat wij op moeten schieten met kinderen krijgen en dat ze het heerlijk vindt dat haar oudste broer als eerst een kindje krijgt. Het is iemand die smacht naar kinderen maar wilt het snel niet baren.

Waar ik bang voor ben is dat ze elk weekend blijft komen en dat het mijn kindje, mama en papa en tante x wordt continu. Dit allemaal heeft mij onrustig gemaakt en kan ik moeilijk settelen in mijn nieuwe huis en omgeving. Ook merk ik dat ik het moeilijk los kan laten. En mijn vriend ziet het allemaal niet.

Ik gun hem een relatie met z'n zusje maar wil mijn gezinsleven gescheiden houden maar kan dat niet als ze zo dichtbij woont en elk weekend langs komt. Hoe kan ik met deze gevoelens omgaan?
CherryBlossom- schreef:
01-07-2018 22:35
Ja, ben je mooi klaar mee.
Op zich pak je het ook niet handig aan. Je had gelijk in het begin dit bespreekbaar moeten maken en grenzen afspreken. Als hij daar geen gehoor aan gaf dan weet je je plaats ook. Als hij toch enigzins moeite had gedaan was het een ander verhaal geweest.
Nu heb je alles altijd geaccepteerd en moet het in eens veranderen. Je kunt nu heel duidelijk maken hoe je hier in staat. En bespreek je gevoel en geef hier je grenzen aan.
Ben alleen benieuwd hoe hij dit zal gaan opvatten.
Dat ineens veranderen zal inderdaad strijd geven. Deze strijd zou ik wel aangaan. Duidelijk zijn over wat JIJ wilt en hoe JIJ je voelt bij bepaalde dingen. Houd het dicht bij jezelf, dat is altijd goed.
Dit is iets waar je je vriend op aan kunt spreken, ook al ziet hij het zelf niet zo. Hij mag berichten dat er voor structurele oppas andere dingen zijn geregeld en dat jullie daarvoor niet op tante willen rekenen. Dit doen jullie bewust zo om de relatie goed te houden en onenigheid over opvoeding en aanpak te voorkomen. Incidenteel voor calamiteiten of een avondje uit doen jullie graag een beroep op tante, mocht zij daarvoor openstaan.

In dit geval telt een Nee zwaarder dan een Ja.
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2018 22:35
Och. Toen ik net bevallen was vond ik het zelfs irritant toen mijn moeder en mijn zus langskwamen om de boreling te bewonderen en het wurm nog even vast wilden houden ook. Ze leken wel gek, het was mijn baby verdulleme! Een paar weken later kon ik met al die belangstelling al een stuk beter omgaan.
Ik vind niet erg dat ze af en toe langskomen maar bijna elk weekend. Ook hebben ze allebei aangeboden om elk een dag structureel in de week op te passen. Ik heb het gevoel dat mijn kindje dan zo veel gezichten ziet dat ze dan misschien niet eens weet wie mama is.
Hohoho schreef:
01-07-2018 22:54
Ik vind niet erg dat ze af en toe langskomen maar bijna elk weekend. Ook hebben ze allebei aangeboden om elk een dag structureel in de week op te passen. Ik heb het gevoel dat mijn kindje dan zo veel gezichten ziet dat ze dan misschien niet eens weet wie mama is.
Je hoeft niet op alle aanbiedingen in te gaan he. Hou het er maar op dat het lief bedoeld is, maar niet nodig dus.

En meestal verflauwt de belangstelling ook wel. Mijn kinderen zijn nu dertien en zeventien en het begint nu toch echt een beetje af te lopen met de kraamvisites.
Hohoho schreef:
Hoe vaak zie je je eigen familie?
-
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-07-2018 23:26
Reden: Verwijderd ivm trollen
0.00% gewijzigd
Hohoho schreef:
Kan ik me goed voorstellen.
Bovendien wordt "oppassen" vlug "opvoeden" wanneer je de structurele opvang binnen de familie doet.
En "oppassen" is iets anders dan "opvoeden". Dat doe jij met jouw vriend en niet met je schoonzus én je vriend.
Geef je grenzen goed aan. Hopelijk steunt je vriend je hierin en begrijpt hij na je uitleg heel goed waarom de structurele opvang op neutraal terrein plaats vindt. Hij wil graag een hechte familie zijn en dan is het juist zeker goed om opvang neutraal te houden.
commited schreef:
01-07-2018 23:01
-
Huh?
-
commited schreef:
01-07-2018 23:05
werk eens aan je communicatie gedeelte n waarden n normen.
Je e stottert.
Lady*Voldemort schreef:
01-07-2018 23:02
Huh?
Je moet eens loepen. :'-(

Niet TO hè, die commited.
Life is short. Eat dessert first.
commited schreef:
-
Didn't see that one coming...
doornroosje9 schreef:
01-07-2018 23:06

Al gedaan. Die gast heeft echt last met zijn e.
commited schreef:
01-07-2018 23:05
werk eens aan je communicatie gedeelte n waarden n normen.
Komaan, die fles wegzetten nu. Tijd om te gaan slapen!
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
01-07-2018 23:06

*Note to myself* eerst loepen, dan pas reageren.
-
commited schreef:
-
Troffee? Wat is dat dan?
commited schreef:
-
Wtf?
Wat is dit dan?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
commited schreef:
01-07-2018 23:12
-
(O) (O)

Het wordt steeds gekker.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
01-07-2018 23:12
Wtf?
Wat is dit dan?
Ik gok op een mafkees.
Maar goed,

TO: geef aan als je even geen zin hebt in bezoek, bespreek het gewoon maar laat de spanning niet zo hoog oplopen dat er ruzie door ontstaat. Dat is het niet waard en wil je er niet bij hebben.
Je kan het er met je man over hebben maar als jij je zin krijgt moet hij inleveren dus zal hij jou minder waarderen.

Ik zou het zusje inpassen in jullie leven. Je hoeft er toch niet bij te blijven? En een oppas is altijd handig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zeggen dat nu je zwanger bent echt wel aan rust toe bent en of ze aub kan bellen of ze op voorhand komt zodat je kan zien of het past
commited schreef:
-

Ho ho ho.
retrostar schreef:
01-07-2018 23:16
Je kan het er met je man over hebben maar als jij je zin krijgt moet hij inleveren dus zal hij jou minder waarderen.

Ik zou het zusje inpassen in jullie leven. Je hoeft er toch niet bij te blijven? En een oppas is altijd handig.
Het gaat toch niet over "je zin krijgen"?
Het kdv is neutraal en misschien voor vriend niet de eerste keuze, maar to heeft zeker een punt dat ze geen gezin heeft met schoonzus, vriend en baby. Dat zou vriend - vind ik - gewoon moeten begrijpen. Maar ik begrijp ook hoe dit soort dingen erin sluipen. Grenzen aangeven is ook heel moeilijk. Zeker als het je schoonzus betreft en als je weet dat vriend zich van geen kwaad bewust is. Dan is de kans aanwezig dat to het dan uiteindelijk heeft gedaan allemaal. Daarom heel verstandig dat to al een kdv heeft gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven