pluspapa - problemen

06-05-2021 22:45 83 berichten
beste,

Ik heb onlangs iemand leren kennen, en haar ex-partner doet heel moeilijk over mij. Hij kan het niet accepteren dat zij mij heeft en is heel jaloers.

Hier enkele opsommingen:
- Zij krijgt na de kids wissel continu berichten over mij met de vraag om te verantwoorden wat ik allemaal samen met de kids gedaan heb. Dat hij sommige dingen niet oké vindt. Bv. Alleen geweest met hun kids,...
Ik ben een familiemens, hij is dat nooit geweest.
- ex partner controleert alles van mij, social media, werk, woonst, verleden...
- zet hun kinderen tegen mij op.
- liegt dat hun kinderen mij niet leuk vinden. terwijl dat hun kinderen zot zijn van mij.
- Zegt dat ik hun kinderen met rust moet laten.
- ze zitten nog in een vechtscheiding, huis is nog van beide partijen. Hij vind het niet kunnen dat ik ook aanwezig ben in hun huis en blijf slapen. Ze wonen 50/50 in het huis. De ene week hij, de andere week zij. Zodoende moeten de kids niet wisselen, enkel de ouders.
- nu dreigt hij naar mijn werk te gaan. Waarom weet ik niet. Om daar leugens gaan te vertellen?

Wat kan ik hier tegen doen? Iemand hier ervaring mee?

Groeten en bedankt
Lorrelies schreef:
06-05-2021 22:59
Hij haalt acuut de topics leeg :)

Geeft niet, ik heb ze nog gelezen, dus kan ze naar wens nog wel reproduceren. :proud:
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 06-05-2021 23:07
0.25% gewijzigd
Lorrelies schreef:
06-05-2021 22:59
Hij haalt acuut de topics leeg :)
Gokje wagen hoe lang het duurt voordat deze OP weg is?
girasole3 schreef:
06-05-2021 23:01
Stond ie maar voor de deur

Nou inderdaad dit.
Dat hij de moeder naait, zorgt er indirect ook voor dat de kinderen worden genaaid.

Mogelijk snapt deze TO dit niet door een taalbarrière.
Alle reacties Link kopieren
Opstarter,

Ik zou gewoon een robbertje gaan vechten of armworstelen met die ex.

Liefst in de leefkamer.

Je moet als alfa-mannetje namelijk die andere natuurlijk wel tonen wie de nieuwe baas in huis is tijdens haar weken "thuis".
wissewis wijzigde dit bericht op 06-05-2021 23:10
6.70% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
In november was het verdriet en de woede om zijn vorige relatie nog enorm groot.
Amper een half jaar later is dat blijkbaar allemaal verwerkt, is er een nieuwe vlam in beeld en heeft hij ‘plus papa issues’.
*wil geen ban aan mijn been*
Is dit nu later?
De arrogantie ook, om jezelf pluspapa te noemen. :facepalm:

Daarnaast lijkt moeder me ook geen helder licht, om die kinderen daar al mee op te zadelen.
Niet zoveel haat....

Hij bedoelt gewoon dat hij een plus size papa is. Lukt het je om zelf iets aan je gewicht te doen of heb je hulp nodig?
Is G-force Ken je echte naam?
Mumper schreef:
06-05-2021 23:18
Is G-force Ken je echte naam?
Is die G-Force geen computerspelletje ofzo?
https://www.bol.com/nl/p/g-force/1002004006831690/

Kennelijk is het ook een kermis-attractie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/G-Force_(attractie)
Is dit nu later?
Wat zielig voor jou. Denkt nou niemand aan jou? Je bent nog wel een familiemens!
Wissewis schreef:
06-05-2021 23:21
Is die G-Force geen computerspelletje ofzo?
https://www.bol.com/nl/p/g-force/1002004006831690/

Kennelijk is het ook een kermis-attractie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/G-Force_(attractie)
Walibi is geen kermis hè :P
Gforceken, ik schat in dat jij een persoonlijk begeleider hebt.

Ik denk dat jij je vragen beter daar neer kan leggen, dan hier.
Hier wordt je niet goed begrepen en de reacties zijn dan voor jou niet prettig.
patchouli_ schreef:
06-05-2021 23:36
Gforceken, ik schat in dat jij een persoonlijk begeleider hebt.

Ik denk dat jij je vragen beter daar neer kan leggen, dan hier.
Hier wordt je niet goed begrepen en de reacties zijn dan voor jou niet prettig.
Veel genieën werden niet begrepen in hun eigen tijd, 'G-Force Ken'
Uiteraard is het niet ok dat jij als nieuw vriendje alleen bent met die kinderen en nog veel minder dat jij in dat huis verblijft. Vader en moeder logeren daar 50/50, wat moet jij in dat huis?
Tokkie noemen ze dat geloof ik in Nederland.
Hoe lang ken je haar? En de kinderen?
Heb je er ooit bij stil gestaan dat de kinderen jou nu ontmoet hebben, en jij met die dame nog niet eens zeker weet of het iets blijvends is? Dat wanneer het niets blijvends is die kinderen jou weer zien vertrekken uit hun leven, net zoals hun eigen papa?

Ondanks dat een ouder dit zelf zou moeten bedenken, zou een serieuze potentiële nieuwe partner hier ook bij stil moeten staan. In het belang van de kinderen handelen.

Ik weet het niet, maar je lijkt me nog vrij jong, klopt dat?
Ben je al toe aan een leven waarin je andermans kinderen opvoedt? Andermans kinderen op de eerste plaats zouden moeten staan? Een relatie waarin de vader van de kinderen altijd een rol speelt, ook wanneer dat contact onprettig verloopt?

Ik beken dat wanneer ik en partner uit elkaar zouden gaan ikzelf de eerste lange tijd geen polonaise aan mijn lijf zou willen. Eerst orde op zaken stellen, het leven op mijn manier/onze manier (kind en ik) inrichten en daar aan wennen, er voor mijn kind zijn. Voor een andere man zou hier nog geen plek zijn. Gevoelsmatig, maar ook verstandelijk.
De man is 40.
Ik heb onlangs iemand leren kennen

- Alleen geweest met hun kids
- kinderen zot zijn van mij.
- ze zitten nog in een vechtscheiding
- Ex (...) zegt dat ik hun kinderen met rust moet laten.

Wat kan ik hier tegen doen?

Idioot en achterlijk dit (afgezien van het dikgedrukte, dat is het enige normale hier). Mijn advies: luister naar die ex en laat die kinderen met rust. Ga je eens verdiepen in wat dit met kinderen doet en blijf ver van ze vandaan.
s-groot wijzigde dit bericht op 07-05-2021 07:43
6.90% gewijzigd
Andersom schreef:
06-05-2021 22:52
Hoelang geleden is 'onlangs' in België?

Hier in NL is dat een paar weken geleden, en dan snap ik niet wat je al met die kinderen moet.
In België betekent ‘onlangs’ net hetzelfde hoor.
Bij dit soort topics kan je alleen maar hopen dat het nep is.
Het gedrag val alle 3 volwassenen in dit verhaal is niet slim.

Neem als je blieft eerst eens afstand. Laat de 2 ouders de ruimte om alles goed af te ronden. Dit geeft de kinderen ook veel meer rust en stabiliteit. Nu gaat alle energie zitten in de nieuwe-vriend. Maar de aandacht en energie moet gaan zitten in het goed afhandelen van de scheiding en zaken voor de kinderen goed regelen.

Je bent geen bonus papa. Dat kost tijd.

Ik ga er van uit dat jij je eigen woning hebt. Blijf gewoon thuis wanneer je vriendin bij de kinderen is. Dat is het veilige huis voor de kinderen. Een nieuwe partner daar naar toe mee nemen is meestal niet zo handig. Hebben je vriendin en haar ex daar geen afspraken over gemaakt? Bezoeken, kan, maar blijven slapen is vaak een stap te ver.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Zij is nog getrouwd met iemand anders. Je hebt de kinderen veel te snel ontmoet, nog voordat de scheiding rond is en zij alles hebben kunnen verwerken.

Echt heel onverstandig om je in deze fase al zo in te mengen in het leven van dit gezin. Misschien wilde zij nog wel een doorstart maken of dacht die man dat dat erin zat.

Houd je wat meer op de achtergrond en date alleen de vrouw, zonder dat de kinderen daarbij zijn. Geef dit gezin de kans om het op te lossen zonder jouw bemoeienissen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Algemene regel: zorg dat de vader en de kinderen niet weten dat je een nieuwe relatie hebt voordat de boedelscheiding rond is, het ouderschapsplan getekend en je minstens een jaar na uit elkaar gaan bent.
TO, er bestaan ook single vrouwen (dus ongehuwde vrouwen) zonder drama.

Wanneer ga je nou eens met je tengels van bezette vrouwen afblijven?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Vreselijk dit. Het doet me enorm denken aan een bekende van me die ook een nieuw vriendinnetje kreeg (+ jonge kinderen)
De stoel van hun pa was nog warm, of hij zat er al op! Hij bemoeide zich ook meteen met de opvoeding, wilde pappa Piet genoemd worden (verzonnen naam), was daar bijna alle dagen en gerust ook uren met de kinderen alleen.
Ik snap gewoon echt niet hoe je zoiets kunt willen. Ontzettend zielig voor de kinderen die dol op hun vader waren, hem miste, en meteen al een bonus pappa door de strot geramd kregen.
De relatie hield overigens niet lang stand. Meteen vadertje en moedertje spelen in een prille relatie is meestal het recept voor mislukking.
Als je een familiemens bent zet dan die kinderen voorop. Ouders zijn nog geeneens uit elkaar en er slaapt al een ander in huis. Je zal wel in de verliefde fase zitten ofzo, maar je walst wel even het gezinsleven in. Snap dat dat weinig respect opwekt bij ex.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven