praten
dinsdag 10 april 2012 om 22:19
Ik heb een hele leuke lieve vriend. Het gaat hartstikke goed maar er lopen vaak vast op het zelfde punt. Hij wil graag zijn gelijk en een beetje de leiding hebben. In ben zelf erg onzeker waardoor ik dit ook tor laat. Alleen vanavond ging het te ver. Mijn moeder maakt voor de gein ( omdat ik 3 kilo aangekomen ben) een grapje wie weet he de pil is niet helemaal save. Mijm vriend barste helemsal los vanavond dat die dat niet wilde en ik maar een test moest doen. Ik zei dat ik dat niet wilde en toen zei hij oke dan praat ik niet meer met je en is bois weg gegaan.
Wat nu? Hebben jullie tips om minder over je heen te laten lopen? Of is dit normaal?
Xx
Wat nu? Hebben jullie tips om minder over je heen te laten lopen? Of is dit normaal?
Xx
dinsdag 10 april 2012 om 22:43
quote:vindertje07 schreef op 10 april 2012 @ 22:39:
Ik vind vooral zijn karakter leuk. Lijkt veel op de mijne en we hebben de zelfde hobby,s. Ik vind hem lief omdat hij altijd goed voor me zorg. Kan bij hem terecht als ik een dip heb of nuet weet wat ik met me problemen aan moet. Dit is voor mij erg belangrijk omdat ik een moeilijke jeugd hen gehad. En daardoor nog steeds in de knoei zit met mezelfWat dacht je van een tripje naar de huisarts om (geestelijke) hulpverlening aan te vragen, en je vriend gewoon je vriend laten zijn?
Ik vind vooral zijn karakter leuk. Lijkt veel op de mijne en we hebben de zelfde hobby,s. Ik vind hem lief omdat hij altijd goed voor me zorg. Kan bij hem terecht als ik een dip heb of nuet weet wat ik met me problemen aan moet. Dit is voor mij erg belangrijk omdat ik een moeilijke jeugd hen gehad. En daardoor nog steeds in de knoei zit met mezelfWat dacht je van een tripje naar de huisarts om (geestelijke) hulpverlening aan te vragen, en je vriend gewoon je vriend laten zijn?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 10 april 2012 om 22:46
quote:vindertje07 schreef op 10 april 2012 @ 22:39:
Ik vind vooral zijn karakter leuk. Lijkt veel op de mijne en we hebben de zelfde hobby,s. Ik vind hem lief omdat hij altijd goed voor me zorg. Kan bij hem terecht als ik een dip heb of nuet weet wat ik met me problemen aan moet. Dit is voor mij erg belangrijk omdat ik een moeilijke jeugd hen gehad. En daardoor nog steeds in de knoei zit met mezelf
Het is goed als jouw vriend je steunt en je met hem kunt praten over jouw problemen. Mits de relatie gelijkwaardig is/blijft en jij niet hierdoor in een afhankelijke positie zit.
Zoals jij beschrijft in jouw OP wil hij wel de leiding hebben. Dus ziet hij jou wel als gelijkwaardig?
Ik vind vooral zijn karakter leuk. Lijkt veel op de mijne en we hebben de zelfde hobby,s. Ik vind hem lief omdat hij altijd goed voor me zorg. Kan bij hem terecht als ik een dip heb of nuet weet wat ik met me problemen aan moet. Dit is voor mij erg belangrijk omdat ik een moeilijke jeugd hen gehad. En daardoor nog steeds in de knoei zit met mezelf
Het is goed als jouw vriend je steunt en je met hem kunt praten over jouw problemen. Mits de relatie gelijkwaardig is/blijft en jij niet hierdoor in een afhankelijke positie zit.
Zoals jij beschrijft in jouw OP wil hij wel de leiding hebben. Dus ziet hij jou wel als gelijkwaardig?
dinsdag 10 april 2012 om 22:56
dinsdag 10 april 2012 om 22:56
TO, je hebt een moeilijke jeugd gehad, je zit nog met jezelf in de knoop en bent onzeker. Dit is imho geen goede basis voor een relatie. Sterker nog, de kans dat je achterlijke manipulatieve horken als die vent van je aantrekt is erg groot. Dit soort mannen helpen je niet, ze stampen je nog verder de grond in.
dinsdag 10 april 2012 om 22:57
quote:vindertje07 schreef op 10 april 2012 @ 22:50:
Hij gaat er goed mee om. hij praat met me en ik kan bij hem uithuilen. Af en toe heb ik wel het idee dat ik hem er te veel mee lastig val.Ik vind hem helemaal niet goed met je om gaan. Als hij bij een grap al zo uit zijn panty schiet, dan vrees ik zijn reactie als het écht een keer zou gebeuren.
Hij gaat er goed mee om. hij praat met me en ik kan bij hem uithuilen. Af en toe heb ik wel het idee dat ik hem er te veel mee lastig val.Ik vind hem helemaal niet goed met je om gaan. Als hij bij een grap al zo uit zijn panty schiet, dan vrees ik zijn reactie als het écht een keer zou gebeuren.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 10 april 2012 om 22:58
quote:BWitched schreef op 10 april 2012 @ 22:56:
Relaties zijn niet altijd gelijkwaardig. Dat is niet erg, als beide partners daar tevreden mee zijn. Als jij verder gelukkig bent met hem, kan je hem het beste even negeren na zulk soort acties. Hij komt vanzelf wel weer.Daar heb je gelijk in. Maar TO is wel een kwetsbare partner. Het is niet altijd een bewuste keuze.
Relaties zijn niet altijd gelijkwaardig. Dat is niet erg, als beide partners daar tevreden mee zijn. Als jij verder gelukkig bent met hem, kan je hem het beste even negeren na zulk soort acties. Hij komt vanzelf wel weer.Daar heb je gelijk in. Maar TO is wel een kwetsbare partner. Het is niet altijd een bewuste keuze.
dinsdag 10 april 2012 om 23:17
Misschien kunnen jullie mij helpen. Ik heb al een tijdje een vriendin. Ik houd veel van haar, maar het is niet altijd makkelijk. Ze heeft veel problemen en is niet zo erg stabiel. Ik probeer haar zoveel mogelijk tot steun te zijn, maar ze maakt het me niet gemakkelijk. De ene keer wil ze dit, dan weer dat, en nu geeft ze steeds hints over kinderen. Een kind!! Dat kan echt niet in deze situatie. Maar ze blijft er maar over hinten. Pas waren we bij haar moeder, en die gooide nog wat olie op het vuur door te hinten dat de pil misschien niet werkte. Toen we thuis kwamen begon ze er weer over, en ik werd zo ontzettend boos. IK WIL GEEN KIND. NIET NU, niet onder deze omstandigheden. Ik kon er echt niet om lachen, en nu heb ik het natuulijk gedaan.
Het zou zomaar kunnen dat hier veel met achter zit. Toch wordt deze vriend bij voorbaat versleten voor hork, lul, zak hooi.
Het zou zomaar kunnen dat hier veel met achter zit. Toch wordt deze vriend bij voorbaat versleten voor hork, lul, zak hooi.
Opinions are like assholes. Everybody has one.