Prille relatie

19-09-2017 08:58 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva forummers,

Lees al langer mee maar vond het nu tijd om zelf een account aan te maken omdat ik graag jullie meningen, advies en ervaringen zou willen lezen over het volgende:

Jarenlang ben ik vrijgezel geweest. In die tijd veel gedate en ook wel verliefd geweest. Maar tot een echte relatie is het nooit gekomen.
Juist toen ik het een beetje begon op te geven was hij daar: die leuke man met wie het wederzijds klikt :-)

We zijn beiden halverwege de 30. Meteen toen we elkaar zagen, sloeg de vonk over en de eerste weken hebben we een vliegende start gehad waarin we elkaar zo'n twee a drie keer per week zagen en het gevoel heel intens was.
Nu een aantal weken verder begint het idee langzaam een beetje te landen... We zijn beiden lang vrijgezel geweest en beseffen ons allebei dat ons leventje overhoop wordt geschopt. Weliswaar met een hele fijne reden. Maar toch ook super spannend en het vergt de nodige aanpassingen en compromissen.
We hebben immers beiden al een heel leven opgebouwd met een eigen huishouden, werk, vrienden, familie. Het kost tijd om levens met elkaar te verweven.

Soms merk ik dat ik daar onrustig of onzeker van wordt. Ik vind het bijvoorbeeld lastig wanneer ik merk dat ik behoefte voel om samen te zijn terwijl hij juist even tijd voor zichzelf wil. Rationeel weet ik heel goed dat dit normaal is. Maar toch wordt ik er soms onzeker van.
Andersom merk ik ook dat ik zelf soms overloop omdat ik probeer de balans te vinden. Tijd investeren in nieuwe relatie maar ook vrienden, familie en werk voldoende aandacht geven. Het lukt nog niet zo vanzelf.

Ben benieuwd hoe anderen die eerste fase van een relatie hebben ervaren. Waar liepen jullie tegenaan? Of liep alles vanzelf heel gesmeerd?
Chrystal schreef:
21-09-2017 23:40
Hoi, nog even een reactie van mij. Ik kwam inderdaad niet zo liefdevol over, maar dat voelen we wel hoor, en de tijd samen is ook onbetaalbaar.
Maar goed, de andere kant belicht, je past je eigen leven ook ineens aan, aan iemand anders. En dat doet de andere partij ook.
Maar wat geld betreft, ik werk momenteel niet omdat ik therapie heb, wat voor mij nu belangrijk is, om straks juist weer vol aan de bak te kunnen. Ik heb het reisgeld er wel graag voor over, maar zeg 3x in de week op en neer kost 70 euro..keer 4 weken. Is toch 280e in de maand, dat is nogal een aanpassing. Het is wel voor het goeie doel..maar t is niet weinig. Andersom is dat ook zo.
Dat klinkt negatief, maar is wel reëel.
Ik zie wel vriendinnen..maar het echte stappen en een dolle boel met de meiden is tegenwoordig niet meer. Je besteed de tijd die je hebt in het teken van je nieuwe relatie. En dat werpt zeker zijn vruchten af! Gelukkig haha.
Maar het is wel zo dat je daar een weg in moet vinden, allebei.
Wij zijn gelukkig allebei heel toegewijd aan elkaar, we zijn nu altijd bij elkaar op vrije momenten. Maar ik besef wel, dat ik tijd moet leren maken of een passende weg moet vinden om niet alles uit mijn leven zonder hem te laten versloffen. Dat ik dat moet kunnen gaan combineren. En dat is niet altijd makkelijk.
Eerst zeg je : Wij hebben gelukkig geen reistijd want we wonen in dezelfde stad, nu heb je het over 70 euro per week? Rijdt jou auto op gouden benzine ofzo?

Dat tijdelijk minder afspreken met vriendinnen herken ik wel. Dat komt vanzelf weer goed. Alhoewel je, als je niet werkt, toch echt genoeg tijd overhebt voor vriendinnen
pearle schreef:
22-09-2017 12:13
Eerst zeg je : Wij hebben gelukkig geen reistijd want we wonen in dezelfde stad, nu heb je het over 70 euro per week? Rijdt jou auto op gouden benzine ofzo?

Dat tijdelijk minder afspreken met vriendinnen herken ik wel. Dat komt vanzelf weer goed. Alhoewel je, als je niet werkt, toch echt genoeg tijd overhebt voor vriendinnen
Je haalt twee berichten van verschillende mensen door elkaar ;-)
Ik was het die aangaf in dezelfde stad te wonen. Maar ik ben een andere persoon als die van het benzine-verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven