Problemen schoonouders/vriend/eigen ouders

19-05-2009 08:52 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Er zit me heel erg iets dwars kunnen jullie me helpen

ik woon samen met me vriend en dochtertje in een koophuis

huis staat op beide namen geen samenlevingscontract ect ect

dochtertje 18 mnd

me vriend en ik hebben steeds worden over me schoonouders, die willen ineens oppassen en steeds langskomen als het hun uit komt, kleine krijg bijna niks.

nu ben ikzo ver dat ik steeds meer eenhekel aan ze krijg,

vriend kan geen kwaad woord horen over hun

mij ouders kunnenook niet overweg met schoonouders vooral me ma met me schoonvader

me dochter voelt zich niet opgemak bij hun dat merk ik ze zit steeds bij mij.

nu wil ik een plek voor me zelf ik word gek van al die bedoelingen

ik wil samen met me dichter verder

ik kan niet door 1 deur met me schoonouders

ik ben in 3 mnd tijd zo'n 9 kilo kwijt door stress

help help

vragen zijn welkom zal wel wat vergeten zijn

liefde voel ik niet mee alleen voor me kind voel me wel rot
Ik snap die poppenwagen ook niet. Van wie heeft ze die gekregen en waarom doet het er toe?

Ik denk dat je eens met je man/vriend moet gaan zitten, rustig rond de keukentafel, omdat je relatie niet zo lekker gaat.

Dit kan toch niet zijn zoals jullie het je voor hadden gesteld? Dus misschien moeten jullie allebei weer wat dichter bij elkaar komen!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
En dat van die poppenwagen vind ik ook echt een kul argument. Dat is toch een leuk kado? Als ze nog niet kan lopen, leert ze dat ook met zo'n wagen. Zelfde als een jongen een blokkenwagen krijgt op zijn eerste verjaardag.
nou zo jong ben ik ook niet hoor

33 jaar

maar ik wil me leven niet laten leiden door een man waarmee ik steeds ruzie heb over ouders.

de weekende heeft hij ook geen zin om iets te doen.
@ Stoeptegel, maar om nou zomaar je boeltje te pakken, met kind... Daarom denk ik dat ze zich eerst op haar relatie met haar vriend moet richten. Want daar zit ook de nodige frustratie. En dat is haar basis. Die schoonouders komen later wel.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Op welke manier praat je dan met je vriend?

Als dat gaat zoals ik nu een beetje lees dan is dat niet echt een manier om met elkaar over de problemen of verwachtingen over je relatie te praten...
quote:kleine75 schreef op 19 mei 2009 @ 09:41:

nou zo jong ben ik ook niet hoor

33 jaar

maar ik wil me leven niet laten leiden door een man waarmee ik steeds ruzie heb over ouders.

de weekende heeft hij ook geen zin om iets te doen.heeft ie voordat jullie 'n kind namen wel wat in de huishouding gedaan? hoe lang heb je in totaal al 'n relatie met die man? is hij lakser geworden, of jij veeleisender?
quote:kleine75 schreef op 19 mei 2009 @ 09:17:

3) ze kunnen toch af en toe iets geven in de 18 mnd tijd kan ik op 1 hand tellen wat ze heeft gehad.

en wie geeft voor haar eerste verjaardag een poppenwagen?????

[...]

Hier gaan mijn nekharen van omhoog staan. Dit gebeurde in mijn schoonfamilie ook. Ik kan je vertellen dit gezin heeft zich hierdoor niet geliefd gemaakt en krijgt nu nog minder aandacht. Wij gaven ook te weing, ze hadden verwacht dat wij wel een suiker oom/tante zouden worden. Het belangrijkste is toch interesse en liefde voor je dochter? Dat is toch niet in geld of wat dan ook uit te drukken.

Jouw verwachtingen liggen kennelijk anders dan die van je schoonouders. Ga met ze praten, loop niet weg voor deze situatie. Ook voor hun is het wennen. En dat jouw ouders niet met hun op kunnen schieten is toch vooral hun probleem.

En zijn nu je schoonouders het probleem en projecteer je dit op je vriend?

Praat met ze.
Al eens relatietherapie overwogen?
Ben je gestopt met werken sinds jullie een kind hebben, is er misschien daardoor ook iets veranderd in de relatie die je met je vriend hebt?

Was hij eerst anders in huis/richting zijn ouders/naar jou toe?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Stoeptegel schreef op 19 mei 2009 @ 09:19:

[...]

Als het van alle kanten niet klikt, klikt het niet en dat kan veel spanningen opleveren. Ik zie eerlijk gezegd niet in hoe dat gezond voor een kind kan zijn. Juist omdat er een kind in het spel is ben je wel genoodzaakt je leven aangenamer te maken ipv in negatieve situaties en/of omgeving te blijven.

Maar dat is mijn mening, iedereen denkt daar anders over.

Ik ben niet zo van het koste wat het kost bij elkaar blijven en jarenlang ongelukkig zijn. Juist als er kinderen komen kunnen familiare verhoudingen erg veranderen, negatief of positief.

Zoals ik TO lees heeft zij al min of meer de beslissing gemaakt om weg te gaan, is alleen een kwestie van tijd.

En ik denk niet dat zij zelf vantevoren bedacht en gewenst had uit elkaar te gaan. Daarbij denk ik dat ze vrij jong is en ik kan wel een beetje een beeld schetsen van hoe schoonouders op haar lip kunnen zitten. Nou ja....Dat is weer een hele andere discussie, maar er zijn erg veel onderzoeken die aantonen dat het beter is voor een kind dat de ouders bij elkaar blijven voor de kinderen dan dat ze scheiden (omdat dit een ongelovelijke impact heeft op kinderen). Wat ik al zei een andere discussie.

Als TO in haar openingspost had aangegeven dat haar man een nietsnut is, niks doet voor het kind etc had ik misschien nog zoiets gehad van kies voor jezelf en je kind. Maar nu heeft ze ruzie met haar partner over haar schoonouders en ik heb nog geen enkel argument gezien waarom ze nou zulke verschrikkelijke schoonouders heeft.
Perfectionisme is niet perfect...
Ik vind het ook niet echt belangrijk dat mijn kind van mijn ouders c.q. schoonouders allerlei kadootjes oid krijgt.... Ik ben zelf af en toe wel blij dat onze uk niet elke keer iets krijgt... dan staat het huis ook meteen weer zo vol.... :-)

Maar zoals de meesten al aangeven: met wie heb je nu eigenlijk echt problemen?
Ik snap het probleem niet helemaal.

Jij vind je schoonouders stom. Wanneer je dat tegen je vriend zegt, verdedigt hij zijn ouders. Wat had je dan verwacht? Er zijn mannen die thuis nog teveel onder het plak zitten, maar het blijven zijn ouders. Mijn ouders zijn af en toe ook rare kwibussen, maar ik zal ze niet snel afvallen. Ook niet tegenover een partner.

Dat je moeder zijn moeder of vader niet mag is inderdaad heel erg haar probleem. Het is een volwassen vrouw, dan verwacht je toch ook dat iemand zich zo gedraagt. Ik vind het heel erg onvolwassen als ze jou daartussenin zet.

Zou het ook niet eens zo kunnen zijn dat je dochter jouw antipathie voor je schoonouders aanvoelt? Kinderen volgen gewoon heel vaak hun ouders in gedrag.

Trouwens, je schoonouders blijven natuurlijk altijd haar opa en oma, of je het nou leuk vind of niet. Alleen omdat jij vindt dat ze te weinig spullen geven niet aardig vindt, betekent natuurlijk niet dat wanneer je weggaat zij ineens uit je leven zijn.

Ik denk dat relatie therapie geen gek idee is. Misschien kom je er dan beter achter wat je dwars zit.
voor dat we een kind kregen deed hij af en toe wat

in het huishouden, ikmoet echt vragen om iets te doen

ik ben 24/7 met de kleine bezig huishouden ect ect

hij is altijd al zo geweest als het hem uitkomt doet hijhet.

ik ben zo niet

de kleine meid wil ook graag aandacht niet 2 min spelen en klaar.

schoonouders zijn voor mij model opa en oma, als we op een verjaardag zijn dan is ze helemaal in haar rol

ook speelt er mee dat in me kraamtijd alleen de tel voor mij vriend ging om te vragen hoe met met de kleine ging.

terwijl ik het zwaar had zware zwangerschap, spoed keizersnede we waren allebei kantje bord.

schoonpa gebelt of hij me kon brengen naar ziekenhuis, geen tijd.
Waarom heb je eigenlijk een kind met deze man?

Ik vind het maar raar dat er kennelijk een soort van machtstrijd tussen jou en je vriend gaande is over ouders en schoonouders.
De eerste jaren met je eerste kind staat alles op z'n kop.

Niet alleen voor jou, maar ook voor je man.

Je zegt alleen maar bezig te zijn met je kind. Misschien is je man jaloers? Wil hij ook aandacht?

De opa's en oma's willen natuurlijk ook graag je kind zien en zoals je zegt, oppassen. Nou, dat is toch juist fijn.

Laat je schoonouders oppassen en ga met je man iets leuks doen.

Iets wat je vroeger ook samen deed, voor je een kind kreeg. Doe weer eens iets samen. Probeer weer te zien wat je zag voor je een kind kreeg. Geef je vriend weer aandacht.

En schoonouders, ach, je hoeft ze niet aardig te vinden, maar je moet er wel mee leven.

Stuur je man bij ze langs met je kind. Spreek met ze een vaste dag af, dat ze langskomen. Spreek een oppasdag af. Dan kunnen ze hun kleinkind zien en hoef jij er niet bij te zijn.

Ze hebben je vriend opgevoed, dus ze kunnen best een dagje jouw kind verzorgen.
Werk je?
Perfectionisme is niet perfect...
quote:kleine75 schreef op 19 mei 2009 @ 09:58:

ik ben zo niet

schoonouders zijn voor mij model opa en oma, als we op een verjaardag zijn dan is ze helemaal in haar rol

ook speelt er mee dat in me kraamtijd alleen de tel voor mij vriend ging om te vragen hoe met met de kleine ging.

terwijl ik het zwaar had zware zwangerschap, spoed keizersnede we waren allebei kantje bord.

Ik zou uitkijken dat je je antiopathie jegens schoonouders niet projecteert op je vriend. Ik vind het trouwens niet raar dat een vader aan zijn zoon vraagt hoe het met zijn dochter is. Informeren naar de kleinkinderen is toch niet het alleenrecht voor de moeder? Of oet dat altijd via de moeder gaan ofzo en heeft niemand me dat ooit verteld.(Neemt niet weg dat ze wellicht wat meer aandacht voor jou hadden kunnen hebben).

Ik heb het gevoel dat je je miskend voelt in de situatie.
quote:heejhallo schreef op 19 mei 2009 @ 10:02:

[...]

Ik zou uitkijken dat je je antiopathie jegens schoonouders niet projecteert op je vriend. En vice versa. Zet je schoonouders even op een laag pitje en richt je op je relatie. Lijkt me echt prioriteit 1 op dit moment.

hij is altijd al zo geweest als het hem uitkomt doet hijhet.Dan wist je van te voren waar je aan begon met hem. Beetje laat om nu nog te proberen hem te veranderen. Mensen veranderen namelijk niet. Je had je biezen moeten pakken vóór dat je aan 'n kind gebonden was.
volgens mij is dit een kwestie van verwachtingen tegen elkaar uitspreken: jij en je vriend met elkaar om tafel en praten over wat je van elkaar verwacht.

En als dat moeilijk is, lijkt me het beter om eerst in relatietherapie te gaan en er met elkaar over te praten.

Dan komt dat met je schoonouders later wel... Zij voldoen ook niet aan jouw verwachtingen als ik het zo lees?

Heb je er wel eens aan gedacht dat ze jou na je zware bevalling niet bellen, omdat ze misschien denken dat je wel even wilt uitpuffen ipv elke keer je verhaal doen? Ik zat na mijn bevalling ook niet te wachten op (uiteraard goedbedoelde) telefoontjes elke dag om te vragen hoe het met me gaat?

Misschien heb jij gewoon te hoge verwachtingen van je vriend en je schoonouders, die je ook nog niet eens uitspreekt. Hoe weten zij dan waaraan ze moeten voldoen?
quote:JOJO1 schreef op 19 mei 2009 @ 10:06:

Heb je er wel eens aan gedacht dat ze jou na je zware bevalling niet bellen, omdat ze misschien denken dat je wel even wilt uitpuffen ipv elke keer je verhaal doen? Ik zat na mijn bevalling ook niet te wachten op (uiteraard goedbedoelde) telefoontjes elke dag om te vragen hoe het met me gaat?

Da's een hele goede. Als je gaat invullen voor anderen kun je zo grandioos de fout ingaan. Misschien wilden je schoonouders je inderdaad even niet lastig vallen.

ik ben zo niet

schoonouders zijn voor mij model opa en oma, als we op een verjaardag zijn dan is ze helemaal in haar rolook speelt er mee dat in me kraamtijd alleen de tel voor mij vriend ging om te vragen hoe met met de kleine ging.

Dit snap ik nou weer niet. Dat is dus juist toch positief wanneer je schoonouders 'model opa- en oma' zijn?

Ik begrijp daarnaast ook nog steeds niet wat er erg aan is dat je kind weinig cadeautjes krijgt. Alsof je daaraan moet afmeten of je een goede oma bent. Lekker materialistisch. En die poppenwagen is toch prachtig. Daar heeft je kind tenminste langere tijd iets aan. Ze hadden ook allerlei prutspeelgoed kunnen kopen wat meteen kapot gaat.

Het feit dat jouw vriend zijn ouders verdedigt is toch wel logisch. Ik denk dat jouw eigenlijk probleem is dat je het gevoel hebt er alleen voor staat (huishouden, verzorging). Dat jouw vriend het daarnaast ook nog opneemt voor zijn ouders is de bekende druppel.
ja maar het is niet zo dat dit allemaal ineens is hoor

we zijn al een tijdje aan het klungelen

we staan allebei op een laag pitje.

hij cijfert zich weg, hij kan ook geen houding aangeven, als ik met hem praat over wat er veranderd moet worden dan is het ja, en na een half uur staat hij ineens met een grote mond van ja maar jij wil ook geen contact met mijn ouders ect

me kleine meid gaat wel eens met mij vriend naar zijn ouders maar komt dan toch overstuur thuis, dus lig dat niet aan mij toch?????
Je kleine meid is gewoon eenkennig, dat heb je op die leeftijd. Heeft waarschijnlijk niks met jou of je schoonouders te maken..

Praat eens op een positieve manier over je schoonouders, er is toch wel iets dat ze goed doen? Ik kan me voorstellen dat je man het voor ze opneemt, het zijn toch zn ouders?!

Je moeder kan niet met je schoonvader overweg.. Hoe komt dat? Door de verhalen die jij verteld? Een vriendin van mij kan ook niet met haar schoonouders, haar moeder vind het ook vervelende mensen, maar als wij daar op verjaardag zijn zie ik eigenlijk alleen maar de vervelende onbeleefde kant van mijn vriendin jegens haar schoonfamilie. Ze laat zich dan duidelijk kennen, terwijl er in mijn ogen echt niks mis is met die mensen.

Laat je schoonouders eens oppassen, mss gaat dat wel hartstikke goed. Kunnen jij en je man in die tussentijd eens iets samen gaan doen, een nachtje weg, of een avondje naar de film, lekker uit eten. En praat erover. Niet in verwijten, maar gewoon hoe jij je voelt, en wat je graag anders zou zien..
Eigenlijk lees ik alleen maar ik, ik ik....

Jouw verwachtingspatroon ligt denk ik hoog, ben je soms onzeker en op zoek naar bevestiging?

Vooral de zin "als ik met hem praat wat er veranderd moet worden" triggert mij. Zo werkt praten dus niet. Je praat samen over een probleem en probeert samen een oplossing te verzinnen. Misschien vind je vriend het helemaal niet noodzakelijk dat het veranderd en zegt hij gewoon ja om van het gezeur af te zijn. Praten is geen eenrichtingsverkeer.....

Waarschijnlijk zitten jouw schoonouders met dezelfde problemen. Alles wat ze doen komt uit een goed hart, maar ze kunnen zomaar het gevoel hebben dat ze het toch nooit goed doen in jouw ogen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven