Pubber vriendschappen
maandag 3 december 2018 om 18:29
Hallo,
Sins drie jaar ben ik erg goed bevriend met een jongen en een meisje.
We kennen elkaar vanaf de brugklas en hebben de hele middelbare schooltijd samen doorlopen.
En zijn toen nare dingen gebeurt, (drugsgebruik ,een vervelende thuissituatie, foute vriendjes) maar ondanks dat zijn we bevriend gebleven.
Nu we studeren en alle drie ons eigen leven lijden en ze allebei een relatie hebben kijk ik anders terug op deze gebeurtenissen.
Omdat ik verder geen vrienden had behalve hen en nu wel, besef ik me dat mijn (jongen en meisje) vriend nooit echt voor me hebben klaargestaan.
Ik betrap mezelf er ook op dat ik ze geen geluk gun, en me erg eenzaam en onbegrepen voel ik hen bijzijn.
Ik weet niet hoe ik deze vriendschappen zou kunnen beindingen, omdat we al zoveel hebben meegemaakt.
Het liefst wil ik het contact laten verwateren, omdat omgaan met hen me teveel aan een erg vervelende tijd herinnert.
Maar ergens kan ik ze niet loslaten...
Wat kan ik het beste in deze situatie doen??
Alvast bedankt!
Sins drie jaar ben ik erg goed bevriend met een jongen en een meisje.
We kennen elkaar vanaf de brugklas en hebben de hele middelbare schooltijd samen doorlopen.
En zijn toen nare dingen gebeurt, (drugsgebruik ,een vervelende thuissituatie, foute vriendjes) maar ondanks dat zijn we bevriend gebleven.
Nu we studeren en alle drie ons eigen leven lijden en ze allebei een relatie hebben kijk ik anders terug op deze gebeurtenissen.
Omdat ik verder geen vrienden had behalve hen en nu wel, besef ik me dat mijn (jongen en meisje) vriend nooit echt voor me hebben klaargestaan.
Ik betrap mezelf er ook op dat ik ze geen geluk gun, en me erg eenzaam en onbegrepen voel ik hen bijzijn.
Ik weet niet hoe ik deze vriendschappen zou kunnen beindingen, omdat we al zoveel hebben meegemaakt.
Het liefst wil ik het contact laten verwateren, omdat omgaan met hen me teveel aan een erg vervelende tijd herinnert.
Maar ergens kan ik ze niet loslaten...
Wat kan ik het beste in deze situatie doen??
Alvast bedankt!
maandag 3 december 2018 om 18:38
Sorry, ik bedoel: leidenAeonOfWinter schreef: ↑03-12-2018 18:35Jullie lijden alle drie jullie leven? Lijkt me nogal een lijdensweg hoor.
maandag 3 december 2018 om 19:04
Dat was nog niet de meest in het oog springende spellingsfout. Ik bedoel, pubber...?AeonOfWinter schreef: ↑03-12-2018 18:35Jullie lijden alle drie jullie leven? Lijkt me nogal een lijdensweg hoor.
maandag 3 december 2018 om 19:08
Als deze mensen echt zo vreselijk zijn dat je ze zelfs geen geluk gunt....dat is wel heel erg. Dan kap je het af. Zeg gewoon eerlijk : Jan, Trudie, ik ben een andere weg ingeslagen en ik merk dat onze vriendschap me niet meer dat brengt wat er ooit was.
Of zoiets.
Ik zou niet zó eerlijk zijn dat je zegt: Jan, Trudie, ik breek met jullie want ik gun jullie geen geluk.
Of zoiets.
Ik zou niet zó eerlijk zijn dat je zegt: Jan, Trudie, ik breek met jullie want ik gun jullie geen geluk.
maandag 3 december 2018 om 19:14
Ze zijn drie jaar bevriend, maar kennen elkaar al langer.
TO, het klinkt mij eerlijk gezegd toe alsof je jaloers bent. Eigen levens, nieuwe relatie, zij gaan door zonder jou en de vriendschap is minder intensief.
Ben voorzichtig, want minder intensief staat niet gelijk aan minder waardevol. Laat tijdelijk wrok niet een vriendschap verpesten en kijk hoe je het in een nieuw jasje kan steken in deze nieuwe fase van jullie leven.
maandag 3 december 2018 om 19:41