"Het verleden" !!

16-06-2009 21:35 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Godsamme... ik ben net nieuw hier op het forum, maar ik moet echt mijn ei even kwijt!

Zal de situatie even schetsen...

Mijn vriendje van nu iets langer dan een jaar, heeft het met zijn ex uitgemaakt omdat hij 'verliefd werd op mij'. Zij bleek echter in het buitenland te wonen, waarmee hij een paar mooie maanden beleeft heeft, ook in Nederland (zij is hem op komen zoeken hier). Hij zegt dat hij er met de tijd minder moeite mee kreeg om haar na een maand in Nederland weer op het vliegtuig te zetten, maar dat hij toch zocht naar iets anders. Toen kwam ik in het kader, en had hij absolute reden om haar te laten gaan.

Klinkt allemaal goed, behalve dat het dus eigenlijk nooit echt uit is gegaan, vanwege persoonlijke redenen (alleen dus de afstand?)

Nu was dat allemaal voorgevallen in het begin van onze relatie, ongeveer na de 1e maand, waar ik het erg moeilijk mee had. Ze had namelijk nog een ticket geboekt naar Nederland, wat ze niet kon cancelen. Hij heeft haar toen alleen even gezien bij het ophalen, en bij het wegbrengen. Ze heeft gelukkig bij iemand anders terecht gekund. Eind goed en al, maar het is natuurlijk een doorn in het oog voor een beginnende relatie.

De tijd ging voorbij, en mijn vriend vertelde dat hij alleen nog sporadisch contact had met haar. Af en toe op skype, af en toe een paar oppervlakkige mails. Een stuk of 5?

Totdat ik vandaag op een toevallig moment zijn mailbox checkte, omdat ik al een tijdje voelde dat er meer aan de hand was. En ja hoor.. flink wat mails heen en weer (meer dan 5..) over afspreken op Skype (dat kan nog wel..ik gun ze de vrienschap heus), maar ook nostalgische berichtjes over hun tijd, en koosnaampjes!

Flinke stennis dus deze ochtend ... hij legde uit dat het op momenten van zwakte was, bijvoorbeeld toen ik met hem op vakantie ging naar het land waar hij haar had leren kennen. Dat hij aan haar moest denken, bij het bezoeken van dat land. Dat hij op dat moment aan haar moest denken, maar dat dat daarna gauw weer over was. Dat hij haar nog koosnaampjes geeft omdat hij dat bij al zijn vrouwelijk vriendinnen gewoon wel doet (ehh..).

Wat moet ik hier mee? Klinkt allemaal misschien erg slecht, maar over het algemeen is hij 100% de liefde voor mij. Dit brengt me alleen absoluut van mijn stuk en haalt een hoop vertrouwen in twijfel. Hoe los ik dit op?? :(
Ik vind het excuus van 'een moment van zwakte' niet kunnen. Dan is zijn verliefdheid op jou dus ook een moment van zwakte geweest, en dan zou dat betekenen dat hij bij elk moment van zwakte zijn vriendinnetje verlaat.. (ik wil je niet nog verdrietiger maken, dus niet te serieus nemen). Ik kan wel zeggen dat je er met hem over moet praten, maar ik denk dat je dat zelf ook wel kan verzinnen. Misschien kan ik je wel helpen bij dat gesprek. Ik zou allereerst zeggen dat je die koosnaampjes te ver vind gaan (dat is heel begrijpelijk). Verder zou ik zeggen dat hij moet kiezen: voor jou of voor haar, maar dat als hij voor jou kiest hij onvoorwaardelijk voor jou moet kiezen en dus niet nog allemaal koosnaampjes voor anderen moet gaan gebruiken. Misschien kan het jou ook helpen als je haar leert kennen. Dan weet je in ieder geval zeker dat zij weet dat hij van jou is.

Verder kan ik nog zeggen dat je zelf ook moet kiezen: kun je het (buiten de koosnaampjes) wel aan dat hij nog vrienden is met zijn ex?

Ow, en niet kijken in de mailbox van je vriend, er zijn soms dingen die je onterecht ongerust maken en eigenlijk niks voorstellen, en daarnaast is het ook een beetje sneaky.
Snap je teleurstelling heel goed. Vertrouwen krijgt een deuk. En niks, maar dan ook niks rechtvaardigd dit contact met ex.

Kan er lang en breed over uitwijden, het hoort niet.
quote:praatparkiet schreef op 16 juni 2009 @ 21:35:

Godsamme... ik ben net nieuw hier op het forum, maar ik moet echt mijn ei even kwijt!

Zal de situatie even schetsen...

Mijn vriendje van nu iets langer dan een jaar, heeft het met zijn ex uitgemaakt omdat hij 'verliefd werd op mij'. Zij bleek echter in het buitenland te wonen, waarmee hij een paar mooie maanden beleeft heeft, ook in Nederland (zij is hem op komen zoeken hier). Hij zegt dat hij er met de tijd minder moeite mee kreeg om haar na een maand in Nederland weer op het vliegtuig te zetten, maar dat hij toch zocht naar iets anders. Toen kwam ik in het kader, en had hij absolute reden om haar te laten gaan.

Klinkt allemaal goed, behalve dat het dus eigenlijk nooit echt uit is gegaan, vanwege persoonlijke redenen (alleen dus de afstand?)

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo goed klinken. Hij zocht al naar 'iets anders' terwijl hij nog een relatie had en ging pas bij haar weg toen hij al iemand op de reservebank had zitten.

Nu was dat allemaal voorgevallen in het begin van onze relatie, ongeveer na de 1e maand, waar ik het erg moeilijk mee had. Ze had namelijk nog een ticket geboekt naar Nederland, wat ze niet kon cancelen. Hij heeft haar toen alleen even gezien bij het ophalen, en bij het wegbrengen. Ze heeft gelukkig bij iemand anders terecht gekund. Eind goed en al, maar het is natuurlijk een doorn in het oog voor een beginnende relatie.

Beetje (erg) lullig om haar bij een ander te dumpen terwijl zij blijkbaar nog niet eens op de hoogte was van het feit dat de relatie voorbij was en hij al iemand anders had.

De tijd ging voorbij, en mijn vriend vertelde dat hij alleen nog sporadisch contact had met haar. Af en toe op skype, af en toe een paar oppervlakkige mails. Een stuk of 5?

Totdat ik vandaag op een toevallig moment zijn mailbox checkte, omdat ik al een tijdje voelde dat er meer aan de hand was. En ja hoor.. flink wat mails heen en weer (meer dan 5..) over afspreken op Skype (dat kan nog wel..ik gun ze de vrienschap heus), maar ook nostalgische berichtjes over hun tijd, en koosnaampjes!

En toen gingen alle alarmbellen af?

Flinke stennis dus deze ochtend ... hij legde uit dat het op momenten van zwakte was, bijvoorbeeld toen ik met hem op vakantie ging naar het land waar hij haar had leren kennen. Dat hij aan haar moest denken, bij het bezoeken van dat land. Dat hij op dat moment aan haar moest denken, maar dat dat daarna gauw weer over was. Dat hij haar nog koosnaampjes geeft omdat hij dat bij al zijn vrouwelijk vriendinnen gewoon wel doet (ehh..).

Wat moet ik hier mee? Klinkt allemaal misschien erg slecht, maar over het algemeen is hij 100% de liefde voor mij. Dit brengt me alleen absoluut van mijn stuk en haalt een hoop vertrouwen in twijfel. Hoe los ik dit op?? :(Tja, men zegt wel eens; 'zoals je eraan komt, kom je er ook weer af'. Daar lijkt het in dit geval in ieder geval wel op. Ik denk dat je vriend in het begin van jullie relatie precies heeft laten zien hoe trouw hij is en hoeveel respect hij heeft voor zijn (ex)vriendin. Jij hebt waarschijnlijk gedacht en gehoopt dat het bij jou allemaal anders zou gaan, maar het lijkt erop dat hij weinig veranderd is.
The time is now
Het is alsof ik mezelf lees, met mijn vriend dan.

Vijf jaar geleden had hij een vriendin uit Finland (zij waren 3.5 jaar samen, zelfs verloofd). Goed, na aan en uit tussen ons en aan en uit tussen hun kon hij eindelijk beslissen; mij dus. Klinkt stom, dat 'beslissen', maar ik was gek op hem dus dat was eigenlijk wel het geval.

Ik was vrij paranoia in die tijd dat hij haar misschien terug wou. Ik vond nog brieven van haar bij zijn nachtkastje etc etc.

Anyways, wat ik probeer te zeggen; het is heel normaal (in mijn optiek) dat ze af en toe nog contact hebben met elkaar en dat hij aan haar denkt. Dankzij m'n vriend heb ik het een beetje kunnen begrijpen; Zij was gewoon zijn maatje, een paar jaar lang. Ook al is het uit, het gevoel gaat niet zomaar over. Er hoort een soort 'rouwproces' aan vast te zitten ofzo, misschien zelfs nog wel eventjes leuke herinneringen ophalen. Maar uiteindelijk beseft hij wel dat die relatie is geweest. Dat is verleden tijd. En nu is hij met jou, tegenwoordige tijd.

Die koosnaampjes, inderdaad verschrikkelijk. Maargoed, daar kom je ook wel overheen ;) Stel je voor dat jij dat bij je ex zou doen, zou hij ook niet zo prettig vinden haha *evil gedachtegang

We zijn nu 5 jaar verder (en dus al vijf jaar bij elkaar). Ik ben zo blij dat ik niet verder ben gegaan in mijn eigen onzekerheid, maar ik heb energie gestopt in de zekerheid van onze relatie.

Het is een fragiele tijd, de begintijd waarin -naar mijn idee- zulke dingen nog kunnen gebeuren. Ik zou het pas echt raar vinden als dat na 5 jaar opeens gebeurt (let's hope not)

Heel veel sterkte en zekerheid toegewenst!
Ik heb een tijd in het buitenland gewoond en ook nog contact met mijn ex van daar. Precies wat Terror zegt, ik heb jarenlang alle blijdschap en leed met mijn ex gedeeld, die vriendschap is dan niet ineens van de ene op andere dag weg omdat je een punt achter je relatie zet.

MIjn vriend vond het verschrikkelijk aan het begin van onze relatie en ik heb dat opgelost door heel open te zijn in het contact met mijn ex, en wat vaker te vertellen over waar we over praten. Zo had hij al gauw door dat er niks aan de hand was.

Misschien kan je je vriend vragen je wat meer bij de relatie te betrekken zodat je geen argwaan meer hebt.
Hey allemaal, bedankt voor jullie reacties. Ik had echt even mijn adem vrij nodig. We hebben gisteren en vandaag gepraat, ik voel me nog steeds boos. Ik voel me wel iets gerustgestelder nu. Hij legde uit dat hij nooit echt een 'break-up' met haar had, omdat ze 'gewoon weer het vliegtuig in ging', maar dit keer voorgoed. Dat wist zij ook, ze moest huilen en dergelijke.

Daarna voelde hij zich een beetje schuldig door iemand die wel veel betekende voor hem op een mooie vakantieplaats (vakantieliefde-achtig) zo te kwetsen. Hij heeft toen gezegd vrienden te willen blijven met haar. (natuurlijk gaat zij daar op in.. want is er ooit inhoudelijk iets fouts gegaan tussen hun?)

Ze hebben gemeenschappelijke vrienden gemaakt, en hebben allebei de plannen om te verhuizen naar dat land in de verre toekomst. Mijn vriend zegt dat hij dat nu met mij wilt, en haar daar alleen zou willen zien als vrienden, vanwege die mooie tijd.

Hij zei ook dat hij niet in de gaten had dat hij bij haar de gedachten op kon wekken, dat hij haar misschien nog leuk vond. Hij zou ophouden met de koosnaampjes (hoop ik). Hij zou het contact vanaf nu sporadisch houden en mij op de hoogte houden ervan (wat hij al zou doen... maargoed). Hij zou nadenken over wat zijn acties los kunnen maken bij andere mensen (zij kan zich misschien verward voelen ... vind hij mij nog steeds leuker dan zijn nieuwe vriendin?? :S) of bij mij (andersom..)

Ik hoop maar dat mijn vertrouwen in hem terug komt, en dat hij meent wat hij allemaal zegt. Dat het na de vakantie klaar was, en dat hij nu weet dat hij het met mij wil allemaal.

@ vivelle... ik hoop dat ik het aankan dat hij vrienden blijft met haar. Ik wil er in ieder geval niet weer de ogen voor sluiten zoals ik eerder deed en hem blind vertrouwen. Hij zal het moeten bewijzen.. of zoiets.

@ banba.. klopt.. hij vond haar als vanzelfsprekend dat ze kwam en ging. Totdat ik dus verscheen en hij verliefd op mij werd. Ze wist hier van tevoren van over skype, en regelde het verblijf bij iemand anders. maar als ik de mails las rondom deze periode, waren ze nog vrij luchtig, niet alsof haar hart brak. eh?

En ik respecteer juist hoe hij omgaat met haar. Dat hij enige schuld voel tegenover haar, en respect voor haar heeft. Dat geeft aan dat hij dat ook voor mij heeft. Maar de wijze waarop hij van 2 wallen blijft eten op deze manier, is wat mij irriteert.

@ terror.. bedankt voor je inspirerende verhaal, ik hoop dat het bij mij ook zo zal lopen. Dat hij nog de periode van rouw nodig had .. dan zou ik het ineens zoveel beter begrijpen.. het hem zelfs gunnen. Als hij er maar open over is.. hehe en ja dat voorbeeld heb ik ook vanochtend gebruikt, als het nou andersom was. vond ie niet leuk haha.. beetje flauw. Het enige is dat we al 8 maandjes samen waren, toen hij nog zo'n intieme mail aan haar stuurde voor onze vakantie naar dat land. Is dat nog het begin..?

@ mer.. ik zou eerst zeker willen weten dat hij voor mij gaat, en niet haar nog aan het lijntje houd in het buitenland. Ik snap zijn situatie wel, maar mijn vriend moet een stuk opener zijn wil hij dit gevoel bij mij weghalen. Als ik haar mails lees, zijn ze vrij blij, totaal geen wrok, en lijkt het als normaal. Dan twijfel ik of ze notabene weet dat hij nu gelukkig is met iemand anders en niet met haar.

@
--
Misstique dat lijkt mij geen goed plan. Dat maakt de situatie er alleen erger op
Praatparkiet,

Ik heb het verhaal aan de andere kant meegemaakt. Relatie gehad, vriendschap met haar terwijl ze relatie heeft, flirten, weer een bijna relatie, vriendschap en daarna een 'affaire'. En ondanks onze vriendschap had ik toch altijd behoorlijke gevoelens voor haar. Nu is de uitkomst wat minder en onzeker maar wat ik je wil zeggen is dat iemand ook een vriendschap met gevoelens kan hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven