Radeloos

11-07-2018 09:37 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ik wilde hier graag even mijn verhaal kwijt en om advies vragen wat ik moet doen..

Ik had sinds 7 maart 2016 een relatie met mijn vriend, hij heeft mij afgelopen jaar flink gesteund om uit mijn depressie te komen, hij stond altijd voor mij klaar. Toen begon in augustus het nieuwe schooljaar en ging hij studeren (ik moest toen nog twee jaar op de middelbare school) alles ging goed voor mijn gevoel, maar ik merkte aan hem dat er iets was veranderd. Na veel praten kwam ik erachter dat het helpen van mij vorig jaar ten koste is gegaan aan hem.. en ik voel me enorm schuldig. Hij vind nouwlijks de energie om uit bed te komen, wil niet met zijn ouders praten, haalt slechte cijfers en wil zelfs niet meer gaan sporten met zijn vrienden.. ik ben al die tijd bij hem gebleven en heb hem geprobeerd te helpen met waar hij doorheen gaat. Totdat ik er in november achterkwam dat hij een andere meid van zijn werk om naaktfotos aan het vragen was en zei dat onze relatie niet meer boeide.. ik voelde me enorm verlaten hierdoor, en ik vroeg aan hem waar dit vandaan kwam. Hij bleef zeggen dat hij maar een beetje aan het kloten was, maar wat hij tegen haar zei klonk gewoon zó echt dat het ongeloofwaardig klonk.. ik weet niet waarom, maar ik heb het toen door de vingers gezien. En later kwam ik erachter dat dat het domste was wat ik ooit had gedaan.. sinds november heb ik ernstige terugvallen gehad naar vorig jaar.. in maart kwam ik er achter dat hij wederom een andere meid om naaktfotos had lopen vragen, en confronteerde hem hiermee. Zijn antwoord hierop was dat hij dat helemaal niet had gedaan blablabla, terwijl ik gewoon keihard bewijs had. Ondanks alles liet mijn hoofd het nog steeds niet toe om hem te verlaten, ik wist nog steeds niet waarom. De maanden daarna probeerde ik gewoon contact te houden maar hij begon me steeds meer te negeren en met andere meiden te praten die deel hebben gemaakt van hoe ik me een jaar geleden voelde.. toen kwam hij in Juni aan dat het niet meer hetzelfde voelde, en toen hij dat zei barstte ik in tranen uit.. ik gaf mezelf de schuld voor alles wat er was gebeurt. Ik vroeg alleen of we het nog 1 week konden proberen omdat we die week vrijwilligerswerk zouden doen en het anders pure marteling geweest zou zijn voor mij.. die week zei hij echter dat het beter voelde, en dat maakte me zo blij. Alleen die week erna liet hij mij weer compleet vallen, hij zei het festival af. En we hadden steeds meer discussies over wat er afgelopen half jaar zo verkeerd was gegaan. Het was volgens hem mijn schuld dat ik er achter was gekomen dat hij die meiden om naaktfotos had gevraagd.. en het is hem gelukt om die dag echt in mijn hoofd te kruipen.. ik kreeg de 3-4 weken erna geen hap meer door mijn keel, ben ondertussen 12 kilo afgevallen. Ik kan de energie niet meer vinden om uit bed te komen, en zelfs mijn beste vriendin kan me er niet meer uit trekken. Ik ben kapot. Van de week stond ik op het punt om er een eind aan te maken en toen vond mijn moeder mij.. ik zit nu bij een psychiator voor de 5e keer.. maar het helpt niks. Deze week heeft mn ex me geappt met dat hij wel vrienden wilde blijven en dat als we het allebij zouden missen dat het echt nog wat kon worden tussen ons, maar dit maakte me nog meer kapot.. help.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen..

Alvast bedankt, en bedankt voor de tijd nemen om mijn verhaal te lezen..
Hoe komt het dat je je zo laat behandelen door een jongen?

Goed dat je naar een psychiater gaat. Ik zou het contact met je ex verbreken.
Wat zeggen je ouders hiervan?
Verbreek al het contact met die zak hooi.
Je bent toch meer waard.

Dan lukt het je ook weer om op eigen benen te staan, hup hup. De zon schijnt, ga naar buiten.
lise1985 schreef:
11-07-2018 09:53
Wat zeggen je ouders hiervan?

Mijn ouders zeggen dat ik alles met hem moet verbreken, maar op de een of andere manier lukt t niet. Ik weet niet waarom maar ik heb nog steeds gevoelens voor hem. Ik denk dat t komt omdat k gewoon bang ben dat ik na 2 jaar zo’n vaste factor verlies
Hartje048 schreef:
11-07-2018 09:56
Mijn ouders zeggen dat ik alles met hem moet verbreken, maar op de een of andere manier lukt t niet. Ik weet niet waarom maar ik heb nog steeds gevoelens voor hem. Ik denk dat t komt omdat k gewoon bang ben dat ik na 2 jaar zo’n vaste factor verlies
Luister naar je ouders. Je bent nog een kind en veel te jong voor deze ellende.
Als ik je moeder was gaf ik je een draai om je oren. Kom op zeg, je zit nog op de middelbare school, en zullen nog wel meer vriendjes volgen.
Je maakt er zelf een drama van. Hij appt met andere meiden en jij accepteert dat? Heb je geen eigenwaarde? Je komt nu je nest uit en gedraagt je normaal.
ik geef mn bek ook maar een douw
Farah86 schreef:
11-07-2018 09:44
Hoe komt het dat je je zo laat behandelen door een jongen?

Goed dat je naar een psychiater gaat. Ik zou het contact met je ex verbreken.
Wil ik ook, maar ik ben bang dat ik zo’n vast factor verlies denk ik. Dat is de enige rede die ik kan bedenken dat mn hoofd het niet wil
Hartje048 schreef:
11-07-2018 09:56
Lees je verhaal terug; hoe kan hij een vaste factor zijn als hij je zo onzeker maakt, als je hem niet kan vertrouwen doordat hij contact met andere meiden heeft.

Ga omdenken.

Jij bent je vaste factor, daar heb je geen ander voor nodig.
Kind, leer er maar mee te dealen, zal nog wel vaker in je leven voorkomen.
Laat je geluk niet afhangen van een ander, die moet een aanvulling zijn, geen invulling.
Madeliefjees schreef:
11-07-2018 09:57
Als ik je moeder was gaf ik je een draai om je oren. Kom op zeg, je zit nog op de middelbare school, en zullen nog wel meer vriendjes volgen.
Je maakt er zelf een drama van. Hij appt met andere meiden en jij accepteert dat? Heb je geen eigenwaarde? Je komt nu je nest uit en gedraagt je normaal.
Het spijt me, maar geloof me als ik de energie had had ik het al lang gedaan
Thuis-in-eigen-huis schreef:
11-07-2018 09:57
Lees je verhaal terug; hoe kan hij een vaste factor zijn als hij je zo onzeker maakt, als je hem niet kan vertrouwen doordat hij contact met andere meiden heeft.

Ga omdenken.

Jij bent je vaste factor, daar heb je geen ander voor nodig.
Dankjewel<3
Hartje048 schreef:
11-07-2018 10:00
Het spijt me, maar geloof me als ik de energie had had ik het al lang gedaan
Praat met je ouders en luister naar hen. Je bent nog een kind en veel te jong voor dit soort perikelen.
Het is niet jouw schuld dat hij zichzelf is kwijtgeraakt is het jaar dat jij depressief was. Hij had daar zijn grenzen aan moeten geven en dat hij daar blijkbaar overheen is gegaan is enkel zijn eigen verantwoordelijkheid.
Maar...
Zo is het ook je eigen schuld dat hij je het afgelopen jaar zo respectloos behandeld heeft. Jij hebt hem keer op keer over jouw grenzen heen laten gaan en geen actie ondernomen.
Kern van het probleem is dus niet jullie relatie, maar jouw eigenwaarde. Als je jezelf respecteert dwing je dat ook bij anderen af. Ga daar dus aan werken.

Persoonlijk denk ik dat je geen vrienden moet blijven met deze jongen, want anders kun je deze ongezonde relatie nooit echt afsluiten.
Het is vakantie, ga naar t uitzendbureau en ga werken. Leuk, gezellig, je verdient geld, en je komt veel leuke jongens tegen. Win win situatie.
Wat je nu doet is gewoon zwelgen in zelfmedelijden.
HaPu schreef:
11-07-2018 10:03
Het is niet jouw schuld dat hij zichzelf is kwijtgeraakt is het jaar dat jij depressief was. Hij had daar zijn grenzen aan moeten geven en dat hij daar blijkbaar overheen is gegaan is enkel zijn eigen verantwoordelijkheid.
Maar...
Zo is het ook je eigen schuld dat hij je het afgelopen jaar zo respectloos behandeld heeft. Jij hebt hem keer op keer over jouw grenzen heen laten gaan en geen actie ondernomen.
Kern van het probleem is dus niet jullie relatie, maar jouw eigenwaarde. Als je jezelf respecteert dwing je dat ook bij anderen af. Ga daar dus aan werken.

Persoonlijk denk ik dat je geen vrienden moet blijven met deze jongen, want anders kun je deze ongezonde relatie nooit echt afsluiten.
Dat is nu ook waar ik aan werk met mijn psychiater. Wel bedankt.
Edit: ik bedoel niet dat jij zijn gedrag veroorzaakt hebt. Moge duidelijk zijn dat hij gewoon een lul is, daar kun jij weinig aan doen.
Ik bedoel dat hij er keer op keer mee weg kwam en dus van jou de ruimte kreeg het t e blijven doen.
Hartje, je bent 16, 17 jaar. Deze relatie heeft nu amper 1/10 van je leven geduurd. Dat lijkt een vaste factor, maar dat stelt natuurlijk maar weinig voor. En iedere dag dat je langer bij hem blijft, wordt hij meer een deel van je leven, zonder dat het een goede factor is of überhaupt iemand die het beste voor je wil.

Dus. Luister naar je ouders en naar ons, je hebt niet voor niks een topic geopend hier. Jij kunt veel en veel gelukkiger worden zonder deze jongen!!!
Zoek deskundig hulp je bent veels te jong!! Luister naar je ouders.
Kastanjez schreef:
11-07-2018 10:08
Hartje, je bent 16, 17 jaar. Deze relatie heeft nu amper 1/10 van je leven geduurd. Dat lijkt een vaste factor, maar dat stelt natuurlijk maar weinig voor. En iedere dag dat je langer bij hem blijft, wordt hij meer een deel van je leven, zonder dat het een goede factor is of überhaupt iemand die het beste voor je wil.

Dus. Luister naar je ouders en naar ons, je hebt niet voor niks een topic geopend hier. Jij kunt veel en veel gelukkiger worden zonder deze jongen!!!
Dankjewel, ik ga het sowieso proberen.
Ga iets leuks doen met je vriendin, post t op insta en laat hem zien dat je niet van hem afhankelijk bent. Zal m leren :-D
You go girl! You are strong. Girlpower! :cheer2:
Madeliefjees schreef:
11-07-2018 10:06
Het is vakantie, ga naar t uitzendbureau en ga werken. Leuk, gezellig, je verdient geld, en je komt veel leuke jongens tegen. Win win situatie.
Wat je nu doet is gewoon zwelgen in zelfmedelijden.
Ja joh de oplossing voor iedere depressie!
Wat een rot situatie! Toen ik 16 was had ik ongeveer een soortgelijke relatie.
Nu 11 haar verder, weet ik dat deze manier van manipulatie eigenlijk gewoon mishandeling is. Het lijkt alsof je niet zonder hem kunt, dat heeft hij je vast ook gezegd. Maar dat kun je wel, je leven zal er een stuk gemakkelijker op worden. Laat je goed helpen door deskundigen, het komt ook ergens vanaf dat je je zo laat behandelen.
Volg de lijn van je ouders, ze zijn er voor je en dat is zeker een stabiele factor!

Heel veel sterkte de komende tijd. Probeer echt het contact met deze jongen te verbreken! Geef desnoods je telefoon af aan je ouders (geeft meteen een hoop rust) !

Je mag me nog wel een persoonlijk bericht sturen als je wilt!

Succes met alles! 😘
Ach kom zeg, het is een jonge jongen die ook zijn best heeft gedaan voor to een jaar lang.
De druk op jullie beiden is gewoon te hoog geweest en hij is geknapt.
Laat hem met rust als je ooit een beetje van hem hebt gehouden.
Het heeft geen zin om van iets moois achteraf iets lelijks te maken .
Hoe hij nu met je omgaat verdient geen schoonheidsprijs maar net als jij recht hebt op jouw depressie en toen niet bepaald een zonnetje in zijn leven was, is ook hij duidelijk niet perfect.
Het klinkt niet alsof deze jongen uit pure asociaalheid zich zo gedraagt, er is iets geknapt en hij voelt zich te verantwoordelijk voor jou om het normaal af te sluiten.
Als hij het op een 'normale' manier had afgesloten was het drama even groot geweest, je bent niet stabiel ondanks een jaar liefde en steun van deze jongen.
Hij had het op geen enkele manier goed kunnen doen en dat ligt echt niet alleen aan hem.
Pas op dat je niet teveel in de 'arme ik' blijft hangen, is ongezond en je doet jezelf er erg tekort mee.
De wereld is geen therapeutische gemeenschap en als je zo kwetsbaar bent moet je doorgaan met wat je nu doet, dus jezelf sterker maken.
Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven