realiseerbaar, bruiloft op korte termijn regelen?

03-06-2009 10:14 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, mijn aanstaande en ik zijn al een aantal maanden verloofd. De planning was om in mei 2010 te trouwen. We wilden echter ook graag kindjes en aangezien de gemiddelde duur een jaar zou zijn, zijn we daar vast mee begonnen. Het was echter vrij snel raak, ben op 10 feb. uitgerekend. We zijn super blij maar willen nu de bruiloft naar voren halen en het klein vieren met ongeveer 50 personen in Utrecht, geen feest maar uitgebreid diner, boottocht en ceremonie ofzo. Ik denk zelf aan begin oktober. Maar is dit nog haalbaar? hebben jullie hier ervaringen mee? zoja, alle tips zijn welkom! Ik wil wel graag een witte jurk aan, maar misschien geen officiele.. is dat nog te realiseren? zoja, waar in utrecht of amsterdam kan ik een mooie witte jurk laten maken of kopen waar een zwanger buikje in kan? veel vragen dus.. hopelijk kan iemand mij helpen!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk moet dit mogelijk zijn; wij zijn 4 maanden na het aanzoek getrouwd met alles erop en eraan (niet met koetsjes of prinsessenjurken of video etc. hoor, gewoon kleinschalig). Maar dan moet je nu wel snel actie ondernemen: het stadhuis (daar hangt het dus vanaf!), het restaurant, je kleding etc. Een mooie avondjurk is toch ook prachtig! En het verstellen van zo'n jurk hoeft echt geen half jaar te duren.

Veel plezier met de voorbereidingen en proficiat met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Je bent vooral afhankelijk van het stadhuis. Bel ze even om te informeren welke dagen nog vrij zijn. Wij zijn binnen 3 maanden getrouwd, was geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Jahoor, moet zeker mogelijk zijn. Als vanaf nu maar de tijd vrijmaakt om dingen te regelen, of je moet een weddingplanner in de hand nemen.



Ik zou voor het diner wel snel gaan zoeken, in Utrecht zitten kleine zaaltjes gauw vol.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
vanuit mijn rolstoel heb ik ons bruiloft in 6 weken geregeld.

was prima te doen
Alle reacties Link kopieren
Trouwens: kun je de boottocht en het diner niet combineren in een soort 'dinner cruise'?
ik zou zeggen trouw na de bevalling, ik zou het persoonlijk niet leuk vinden om op mijn trouwdag en met het feest niets te kunnen drinken.
Alle reacties Link kopieren
Mijn trouwjurk had ik bij mama & co vandaan positiekleding winkel.
Alle reacties Link kopieren
Ja joh, alles kan.

Maak voor jezelf een lijstje van de punten die je écht belangrijk vindt: gasten die je er absoluut bij wilt hebben (datum overleggen) bijvoorbeeld.

De mensen die je het liefste ziet, heerlijk eten en een flinke dosis liefde, dat is wat je nodig hebt voor een prachtige trouwdag.



Stel je verder flexibel op wat betreft de keuze voor fotograaf of muziek, om maar iets te noemen. Of vraag je af of dat wel echt nodig is.



Als je graag met een groep een uitgebreid diner wilt, dan ben je niet afhankelijk van de 'standaard huwelijkslokaties' en dat maakt veel meer mogelijk.



Wat die jurken betreft: het bestellen van de juiste maat kost vaak veel tijd, als je een beetje standaard maat hebt dan kun je kiezen uit wat er in de winkel hangt en klaar ben je.



(ja ik heb ervaring, precies twee maanden tussen aanzoek en huwelijk :-) )
Alle reacties Link kopieren
(ik vind het altijd zooooo overdreven, die voorbereidingen van anderhalf jaar....pfffffftttt.....werkelijk ieder bloemetje en servetje tot aan de deurmat van het stadhuis moet uitgezocht worden...., niet mijn ding)
Alle reacties Link kopieren
wauw, wat fijn dat jullie allemaal gereageerd hebben! super bedankt!!

we willen het dus klein en intiem houden, geen feest.

Het enige echt jammere vind ik dat het waarschijn in de herfst plaats gaat vinden aangezien september m.i. echt niet meer gaat lukken (temeer ik eerst de 12 wk echo af wil wachten).. is een boottocht dan wel leuk?

en zo´n 50 man, wat is dan leuk om te doen na de ceremonie en voor het diner?

bedankt ook voor de tips w.b. de trouwjurk. ik ga eens google/en...

leuk!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!!



Natuurlijk is een boottocht erg leuk! Dat is intiem en gezellig!!

Veel plezier en geluk gewenst.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is dit mogelijk! Hier een ervaringsdeskundige.

Ook wij wilden graag trouwen en raakten eerder dan verwacht zwanger. Ik heb het altijd mooi gevonden (voor mezelf) om eerst te trouwen en dan kinderen te krijgen. Eind februari kwamen we erachter dat ik zwanger was en hebben we een datum geprikt voor de bruiloft, halverwege juni. Kortom, een kleine 4 maanden de tijd om alles te regelen.

En ik ben zo blij dat we dit gedaan hebben! Oke, je moet even wat sneller handelen, maar je zit ook niet anderhalf jaar in al dat geregel. En het is echt goed te doen. Wij trouwen op het gemeentehuis, in de kerk, gaan uit eten met een klein gezelschap en vieren een feest in de tuin (met dj, catering via kennissen). De jurk heb ik overigens in Arnhem bij Assepoester feestkleding gekocht. Hier zijn ze heel flexibel, in tegenstelling tot vele andere bruidszaken. Je krijgt de jurk meteen mee naar huis en komt een week vantevoren terug om alles af te spelden. Ze hebben hier vanalles, van witte tot gekleurde, van korte tot lange traditionele jurken.



Succes met alles! Komt helemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, onze foto's worden niet gemaakt door een echte bruidsfotograaf, maar door iemand die de kunstacademie heeft gedaan. Is veel goedkoper en wij houden ook niet zo van die 'standaard' fotoreportages, maar daar is iedereen natuurlijk anders in.

Daarnaast is het inderdaad belangrijk eerst te checken of er een trouwambtenaar beschikbaar is. Volgens mij kun je in Utrecht op alle locaties en tijdstippen trouwen, dus dat moet geen probleem zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij besloten toen ik zwanger was van de tweede toch maar te trouwen. We wilden het zo snel mogelijk doen, aanvankelijk dachten we aan gratis trouwen en een feestje op zaterdag, we prikten een datum over 6 weken. Eenmaal op het gemeentehuis bleek m'n aanstaande trouwen op een romantische locatie leuker te vinden. Vanaf dat moment kwam van het een het ander. Met behulp van familie (bakkerij, fotograaf, grote tuin), vrienden (restaurant, zelfgemaakte kaarten) en mijn eigen branche (tv, muziek), werd het een bruiloft met alles erop en eraan: lunch & taart in besloten kring, receptie met voor 100 mensen aansluitend feest met buffet in een clubhuis met speelgelegenheid, foto's door neef de fotograaf en film door collega's van de tv. We hadden zelfs een leuk bandje dat ik net had ontdekt omdat ik bezig was met de line-up van een muziekfestival. Al met al was het ook nog low-budget, we waren we voor een paar duizend gulden (jawel) klaar.



Helaas bleek de jurk die ik gekocht had (een prachtig lichtgrijs designgeval) een week voor de bruiloft niet lekker meer te zitten. Ben dus maar in een jurk uit een positiemodewinkel, met hoed en lange zwierige sjaal getrouwd. Geheel ongepland toch in het wit



Het was een prachtige dag, maar ik zou het achteraf gezien toch liever na de bevalling hebben gedaan. Ik was door mijn zwangerschap eigenlijk te moe om er optimaal van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben destijds in april een datum geprikt en zijn toen in ondertrouwe gegaan en we zijn in augustus getrouwd. Wel was het een vrij informele bruiloft. Hoe meer je erbij wil, denk aan grote feestzaal, catering, visagie, kapster, bruidsboeket, fotograaf, trouwauto, hoe eerder je moet beginnen met regelen, denk ik. Maar het is zeker mogelijk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
makkelijk haalbaar, al zul je hier en daar wat eisen moeten bijstellen. Het belangrijkst is je locaties vastleggen en je jurk (evt) bestellen.



Mijn man heeft me in juni ten huwelijk gevraagd en we zijn in oktober getrouwd. Alleen niet in midden Utrecht...
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben in 2 mnd onze bruiloft geregeld en volgende week is het zover!!



Als je in de buurt van Utrecht een boottocht met diner oid wilt, ga dan eens kijken op de website van de gemeente Maarssen. Die hebben een prachtig stadhuis, en vanuit daar stap je dan op de boot. (die info staat op hun trouwpagina). Oktober is echt niet volgeboekt. Het enige is misschien dat je op een doordeweekse dag moet trouwen ipv vrijdag of zaterdag. Wij trouwen woensdag, en niet eens in onze woonplaats maar een uur rijden ervandaan. Toch komt iedereen!



Succes en maak je niet druk, zoveel hoef je echt niet te regelen. Alleen stadhuis en de boot dan. (vergeet niet dat ondertrouw 3 weken voor het huwelijk moet, en daarvoor moet je uittreksels hebben van je geboorteregister) Overigens heb ik mijn trouwjurk via ebay gekocht, en had 'm binnen 2 weken binnen..



Niet stressen maar plezier maken hoor!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in 4 wkn onze bruiloft geregeld, met alles erop en eraan. Dus met 4 maanden heb je tijd genoeg om alles te regelen.
Alle reacties Link kopieren
1 keer is genoeg.
Alle reacties Link kopieren
tip: hou de ceremonie 's avonds, dan zit je niet met het gezeik van een receptie en een diner en bladibla, je kan dan vanaf het stadhuis naar het feest waar dan hapjes staan enzo. Kan je man snel starten met doorzakken.

En de gasten zijn niet hun hele dag kwijt.
Alle reacties Link kopieren
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven