Relatie met getrouwde man, voor wie kiest hij??

24-07-2009 20:43 1187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds tien maanden heb ik een affaire met een getrouwde man.

Het begon als een geintje, 1x een spannend avontuurtje in een hotelkamer was de afspraak, maar dat is volledig uit de hand gelopen!

Sinds die dag ben ik stapelverliefd op hem geworden en elke dag een beetje meer van hem gaan houden. En ja, hij ook van mij.

Toen alles begon zat ik zelf in een relatie die al een paar jaar niet meer goed liep.

Korte tijd later heb ik deze relatie dan ook beeindigd om met mijn minnaar verder te kunnen.. Tenminste, dat hoopte ik, niks was zeker.

Inmiddels zijn we bijna vijf maanden verder en heeft hij nog steeds niet voor mij gekozen.

Wel heeft hij aan zijn vrouw verteld dat hij verliefd is geworden op iemand anders, maar niet dat er al maanden van alles speelt tussen ons.

Hij was er op dat moment van overtuigd dat hij met mij verder wilde.

Ook zijn twee puberende kinderen heeft hij verteld wat er speelde en ook zijn familie is op de hoogte. Sindsdien woont hij ergens alleen, dat is nu sinds drie weken.

Hij zegt dat hij tijd nodig heeft om na te denken wat hij precies wil.

Maar nu hij thuis weg is mist hij zijn kids en begint te twijfelen of dit wel de goede keuze is.

Hij zegt dat hij niet twijfelt dat hij met mij verder wil, maar hij is ook heel bang om zijn gezin uit elkaar te laten vallen.

Het huwelijk met zijn vrouw liep al jaren niet goed meer. Ze zijn meer dan 20 jaar samen maar compleet uit elkaar gegroeid. Ze weten amper nog van elkaar wat hen bezig houdt, en ook hun sexleven is niet veel meer.

Ik zit nu dus al vijf maanden te wachten tot hij een beslissing neemt, en dacht een paar weken geleden ook dat het eindelijk ging gebeuren, maar nu blijkt dat toch weer niet zo te zijn!

Het is zo frustrerend om niet te weten waar je aan toe bent! De angst dat hij toch ineens bij zijn gezin blijft, alleen maar vanwege zijn kids, groeit steeds meer...

Hebben jullie nog tips of een bemoedigend woordje voor mij?

Ik word langzaamaan helemaal gek namelijk!
Xanthan schreef:
25-07-2018 08:52
Het is juist de zelfvoldaanheid van TO waar mensen geirriteerd door raken. Niet omdat ze 9 jaar geleden keuzes heeft gemaakt maar om hoe ze er hier nu over schrijft.
En dat is nu begrijpend lezen! Zelfs na het nogmaals proberen uit te leggen hoe TO het bedoelde, tóch maar lekker blijven sneren.

Je hoeft het er niet mee eens te zijn of het goed te keuren, maar om haar kind er in mee te nemen, totaal overbodig en zwaktebod.
Deze kloppen allebei en dit is precies wat er imho in dit topic misgaat.
Xanthan schreef:
Het is juist de zelfvoldaanheid van TO waar mensen geirriteerd door raken. Niet omdat ze 9 jaar geleden keuzes heeft gemaakt maar om hoe ze er hier nu over schrijft.
Anárion schreef:
25-07-2018 08:15
De zelfvoldaanheid waarmee geoordeeld wordt. Dát staat mij tegen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
loisnvt schreef:
25-07-2018 09:41
tóch maar lekker blijven sneren.
Dus? Denken dat niet in jóuw straatje ligt hoeven echt geen sneren te zijn.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Volgens mij is TO ervan teruggekomen over hoe "trots" ze zou mogen zijn over hoe het is begonnen.
Verder lijkt het me gewoon logisch dat ze blij en trots is op de situatie zoals hij nu is.
Wie zou dat niet zijn? Een mooie dochter, een actieve vader, fijn contact met zijn kinderen uit vorige relatie. Fijn contact met familie en schoonfamilie.
Klinkt mij top, als ik nu nog in die situatie zou zitten.
Wie niet?

Vingertje opsteken!
Vingertje opsteken? Wat is dit nou weer dan? :rofl:
En verder mag ieder die zich trots voelt van mij trots zijn. Maar ik vermoed dat ik na negen jaren niet een oud topic omhoog zou hebben gehaald om daarin op het VF te ‘bewijzen’ dat ik trots ben op mijn gezin. Ook niet om ‘te bewijzen’ dat het echt wel kan en dit dan weer juist om de vrouwen die op dit moment die andere kant zijn niet de indruk te geven dat ze vooral verder moeten gaan met een getrouwde man. Negen van de tien keer loopt het namelijk echt niet zoals bij TO. En dat weten we allemaal en daar hebben we het VF niet voor nodig.
enn wijzigde dit bericht op 25-07-2018 10:04
84.19% gewijzigd
Xanthan schreef:
De absolute zekerheid waarmee gesteld wordt dat de man ongetwijfeld weer de fout in gaat of zal gaan (paar posts geleden nog) vind ik eigenlijk irritanter.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
25-07-2018 09:57
De absolute zekerheid waarmee gesteld wordt dat de man ongetwijfeld weer de fout in gaat of zal gaan (paar posts geleden nog) vind ik eigenlijk irritanter.
Ik ook hoor. Het lijkt er wel op als iemand een keer de fout in is gegaan dat hij of zij dan geen recht meer heeft op geluk. Veel mensen leren van hun fouten. Het lijkt wel of sommige mensen het ze misgunnen en hebben het dan vaak over karma wat gelukkig niet bestaat. Ik ben blij te horen dat TO en haar man en kind en de kinderen van haar man gelukkig zijn. Zoals ik al eerder schreef ken ik ook 3 stellen waar voor de minnaar of minnares is gekozen en die zijn na vele jaren allemaal nog bij elkaar. Het ene stel heeft een dochter van in de 20. Het kan dus wel.
Natuurlijk kan het, dit topic is een bewijs. En dan gaan we nu ook alle voorbeelden die we kennen benoemen van vrouwen en getrouwde mannen waarbij het niet goed afloopt? Nou ik ken er een stuk of tien (zowel man als vrouw). Mensen dus die naar hun idee de liefde van hun leven waren tegengekomen en mensen die met smoesjes en seks anderen aan het lijntje hebben gehouden. Voor dit beeld heb ik het VF-echt niet nodig hoor. Was het idd maar zo dat dit beeld alleen maar op het VF bestaat. Want dat zou een hoop verdriet en pijn schelen voor sommigen in mijn omgeving En nee, ik ben niet gescheiden. Nee, ik heb tot zover ik weet geen vreemdganger als partner. Ja, ik ben bijna 30 jaar met hem samen. En ja, ik wens ik TO het allerbeste en ja, ook in haar eigen topic. Maar laten we het dus wel reëel houden zég.
enn wijzigde dit bericht op 25-07-2018 10:36
Reden: Even toevoegen
60.16% gewijzigd
Enn schreef:
25-07-2018 10:10
Natuurlijk kan het. En dan gaan we nu ook alle voorbeelden die we kennen benoemen van vrouwen en getrouwde mannen waarbij het niet goed afloopt. Ik wens TO verder het beste maar laten we het wel reëel houden zeg.
Eens.
Allemaal erg fijn dat man ook tijd vrijmaakt voor kind. Hopelijk heeft hij dit voor zijn andere kinderen ook gedaan.
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 25-07-2018 12:20
0.49% gewijzigd
Blondie456 schreef:
25-07-2018 10:04
Ik ook hoor. Het lijkt er wel op als iemand een keer de fout in is gegaan dat hij of zij dan geen recht meer heeft op geluk. Veel mensen leren van hun fouten. Het lijkt wel of sommige mensen het ze misgunnen en hebben het dan vaak over karma wat gelukkig niet bestaat. Ik ben blij te horen dat TO en haar man en kind en de kinderen van haar man gelukkig zijn. Zoals ik al eerder schreef ken ik ook 3 stellen waar voor de minnaar of minnares is gekozen en die zijn na vele jaren allemaal nog bij elkaar. Het ene stel heeft een dochter van in de 20. Het kan dus wel.
Precies.
(Ik ken die voorbeelden ook idd. waaronder een hele goede vriendin).

Maar goed, ik zei al eerder dat ik sowieso niet van het 'eens een dief enz' ben. Soms moet je verder kijken dan dat.
There is always something happening, and it's usually right now
Ik vind juist dat ze er hier te vaak van uit gaan dat het niet goed gaat en dat vind ik weer niet realistisch.
MarR_123 schreef:
25-07-2018 09:49
Volgens mij is TO ervan teruggekomen over hoe "trots" ze zou mogen zijn over hoe het is begonnen.
Verder lijkt het me gewoon logisch dat ze blij en trots is op de situatie zoals hij nu is.
Wie zou dat niet zijn? Een mooie dochter, een actieve vader, fijn contact met zijn kinderen uit vorige relatie. Fijn contact met familie en schoonfamilie.
Klinkt mij top, als ik nu nog in die situatie zou zitten.
Wie niet?

Vingertje opsteken!
Niet echt eigenlijk. Mijn relatie is gebaseerd op vertrouwen en liefde vanaf het eerste begin. Niet op leugens en stiekem gedoe. Het avontuur van het krijgen van kinderen zijn we samen aangegaan ipv dat de ene al een fase verder was met bijna volwassen kinderen. We zijn allebei jong en fit nu we in de kleine kinderen zitten. We verdelen de taken (dus niet een keer in de zoveel tijd eens een papadag, hier is het iedere dag papa- en mamadag).

Geen gedoe met een ex die altijd op de achtergrond aanwezig is, geen kinderen uit een eerste leg waar altijd rekening mee moet worden gehouden.

Ik zou absoluut niet willen ruilen met TO.
Trotter schreef:
24-07-2018 22:09
Eigenlijk heel denigrerend en aanmatigend dat jij denkt te weten hoe mijn man en ik in elkaar zitten en hoe het er in onze relatie aan toe gaat.
Opvallend ook dat zulke opmerkingen alleen tegen/over mij gemaakt worden, en niet tegen Marana bijvoorbeeld, die toch precies hetzelfde zegt als ik.

Je leest bar slecht trouwens. Ik heb nooit beweerd dat mijn man (of ik) nooit een ander zal hebben. Wel dat we nooit zullen vreemdgaan. (Niet) vreemdgaan is namelijk een keuze.
Net zo aanmatigend en denigrerend als dat men denkt te weten hoe de man van TO in elkaar zit en denkt te weten hoe hun relatie aantoe gaat.
Ikigai schreef:
25-07-2018 10:21
Niet echt eigenlijk. Mijn relatie is gebaseerd op vertrouwen en liefde vanaf het eerste begin. Niet op leugens en stiekem gedoe. Het avontuur van het krijgen van kinderen zijn we samen aangegaan ipv dat de ene al een fase verder was met bijna volwassen kinderen. We zijn allebei jong en fit nu we in de kleine kinderen zitten. We verdelen de taken (dus niet een keer in de zoveel tijd eens een papadag, hier is het iedere dag papa- en mamadag).

Geen gedoe met een ex die altijd op de achtergrond aanwezig is, geen kinderen uit een eerste leg waar altijd rekening mee moet worden gehouden.

Ik zou absoluut niet willen ruilen met TO.
Dat van die papadag blijft maar hangen he? Alle andere dingen die ik heb benoemd worden spontaan vergeten.
Ondanks dat mijn vriend een drukke baan heeft, waarbij hij gemiddeld 50 uur per week werkt en veel naar het buitenland reist, doet hij elk vrije moment dat hij heeft leuke dingen met onze dochter.
Ik zeg dit niet omdat ik zo graag wil zeggen hoe geweldig ik dat vind, maar omdat er werd gesuggereerd dat hij als 'oude' vader nooit leuk kon zijn.

Oh en daarnaast, met jou zou ik ook echt niet willen ruilen, zijn we het daar gelukkig over eens.
Trotter schreef:
24-07-2018 21:05
Ik schreef niet dat je het bijzonder vindt, ik schreef dat je er blij mee bent. Je bracht het in ieder geval als een van de argumenten waarom je hem een 'geweldige' vader vindt. Ik vind de dingen die je noemde niet meer dan normaal voor een betrokken vader.
Ja en wat is nu je punt?
appelientjex schreef:
25-07-2018 12:41
Ja en wat is nu je punt?
Inderdaad, want als je hier op het forum alle vaders die het vertikken om een dag minder te gaan werken moet bekritiseren, dan krijg je het erg druk!
Mutsie2 schreef:
25-07-2018 11:48
Dat van die papadag blijft maar hangen he? Alle andere dingen die ik heb benoemd worden spontaan vergeten.
Ondanks dat mijn vriend een drukke baan heeft, waarbij hij gemiddeld 50 uur per week werkt en veel naar het buitenland reist, doet hij elk vrije moment dat hij heeft leuke dingen met onze dochter.
Ik zeg dit niet omdat ik zo graag wil zeggen hoe geweldig ik dat vind, maar omdat er werd gesuggereerd dat hij als 'oude' vader nooit leuk kon zijn.

Oh en daarnaast, met jou zou ik ook echt niet willen ruilen, zijn we het daar gelukkig over eens.
Een oude vader kan best leuke dingen doen met zijn dochter en leuk zijn..

Maar of hij dat nog kan doen als ze 16 jaar Is? Aftakeling en gezond heid gaan een rol spelen en dat is met ouder worden een groter risico..

Half broers en zussen zijn leuk maar kan later een hoop gedoe geven van een gezamenlijke gezins band is geen sprake. Is bij ziekte ouder en overlijden een slechte factor..
christiana wijzigde dit bericht op 25-07-2018 21:43
Reden: Dit is het topic van Mutsje eigen situatie wordt niet op prijs gesteld
13.79% gewijzigd
Christiana schreef:
25-07-2018 20:47
Een oude vader kan best leuke dingen doen met zijn dochter en leuk zijn..

Maar of hij dat nog kan doen als ze 16 jaar Is? Aftakeling en gezond heid gaan een rol spelen en dat is met ouder worden een groter risico..

Half broers en zussen zijn leuk maar kan later een hoop gedoe geven van een gezamenlijke gezins band is geen sprake. Is bij ziekte ouder en overlijden een slechte factor..

Zit zelf met 2 pubers in huis 18 en 16 en ben blij dat ik dat nu op 46e heb en niet op mijn 66e jaar.. En zeker niet als ik die fase al een keer gehad heb..

Overigens moet ik er op mijn 46e ook niet meer aan denken om met een baby te zitten.. gebroken nachten, huilen etc.. En alle fases nog een keer te moeten doorlopen..
Voor een man met een 'belangrijke baan' van 50 uur p/w en 1x in de 14 dagen een papadag (waarop hij waarschijnlijk leuke dingen gaat doen met de kids), is het hebben van kinderen wel iets anders dan voor een moeder die de totale zorg op zich neemt.
Ikigai schreef:
25-07-2018 20:52
Voor een man met een 'belangrijke baan' van 50 uur p/w en 1x in de 14 dagen een papadag (waarop hij waarschijnlijk leuke dingen gaat doen met de kids), is het hebben van kinderen wel iets anders dan voor een moeder die de totale zorg op zich neemt.
Er zijn vrouwen die fulltime werken en een verantwoordelijke baan hebben.

En die papa dag leuk maar serieus??
christiana wijzigde dit bericht op 25-07-2018 21:37
Reden: Topic van Mutsje, wil geen andere inbreng!
21.58% gewijzigd
Christiana schreef:
25-07-2018 21:02
Mijn man en ik werken beide fulltime! Ik heb altijd gewerkt toen mijn kinderen klein waren 70%. Dat ik naast mijn fulltime baan de meeste zorg aan onze kinderen besteed heeft te maken met een partner die nog herstellend is van een ernstige ziekte.

En die papa dag leuk maar serieus??

En fulltime is in mijn functie gemiddeld 45 uur.. ook ik heb veel verantwoording en draai dus ook bereikbaarheidsdiensten..
Misschien moet je een eigen topic openen als je graag jouw levensverhaal wilt vertellen?
Mutsie2 schreef:
25-07-2018 21:16
Misschien moet je een eigen topic openen als je graag jouw levensverhaal wilt vertellen?

Bedankt voor je vriendelijke reactie! Ik zal mijn reactie weghalen en lees over 9 jaar wel weer een update!
christiana wijzigde dit bericht op 25-07-2018 21:49
Reden: Mutsje wil alleen het woord in haar topic
11.33% gewijzigd
...
Mutsie2 schreef:
25-07-2018 11:48

Mutsie, waarom maak je je zo druk? Kan het je werkelijk schelen wat mensen die je niet kent er van vinden? Wat had je verwacht met het plaatsen van je update? Dat je alleen ‘prachtig, fantastisch’ reacties zou krijgen? Zo ja, geen realistische verwachting...

Wat je vriend betreft, Tsja, jij hebt ook geen garantie dat hij nu niet vreemd gaat. Gezien hij veel in het buitenland zit zoals je schrijft heeft hij er in ieder geval alle gelegenheid voor zonder dat jij er iets van merkt... Ik zeg niet dat het zo is, maar het kan heel goed.
Alles kan, ik zou beducht zijn op begrafenissen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
MarR_123 schreef:
25-07-2018 09:38
Nou, kijk even naar wat ik vanmorgen schreef. Jemig, je pikt eruit wat je eruit wilt pikken he?

Anyway, welke moeder zou niet blij zijn als alles op rolletjes loopt?
Man, man, man, wat een gezever zeg.

Sorry dat ik geen tig pagina’s ga doorspitten op zoek naar wat jij vanmorgen schreef... waarom ben je zo fel tegen mijn mening over hoe TO hier schrijft? Heb je zelf een getrouwde man of ga je vreemd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven